Tuomitsetko ihmisen sen perusteella mitä muistat ihmisen olleen nuorena?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka oli nuorena jakorasia tunnetaan jakorasiana vielä 50v haaskana, jolloin hän ei ole enää vuosikymmeniin kelvannut miehille:) Itsekin olen kuullut minua 10-20v vanhemmilta miehiltä, että se ja se nainen oli nuorena h...ra. Se nuorena hankittu h...ran maine kestää koko loppuiän eli ei kannattaisi nuorena jaella.
Sinä nautit vahingoniloisena typerästä pysyvästä leimasta? Ei ole tervettä.
Ei tuollainen leima ole pysyvä.
En kelpuuttaisi miestä joka on pannut nuorena monia tyttöjä. Kertoo paljon ihmisestä, vaikkei enää jakelisikaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
En kelpuuttaisi miestä joka on pannut nuorena monia tyttöjä. Kertoo paljon ihmisestä, vaikkei enää jakelisikaan itseään.
mistä sä sitä saisit tietoon? :D
Vierailija kirjoitti:
En halua edes tutustua ihmiseen, jota pidin nuorena tyhmänä.
:')
En. Mutta moni ihminen ei muutu, vaan vetää samaa roolia läpi elämänsä. Usein sinut 10v sitten pahoinpidellyt yrittää pahoinpidellä sinut uudestaankin, jos saa mahdollisuuden. Siihen voi kuitenkin vaikuttaa, ettei enää altista itseään moiselle
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
En tuomitse ketään, mutta jos joku on nuorena ollut ihan sekaisin, varastellut tai kohdellut ihmisiä huonosti, niin miksi päästäisin tällaisen ihmisen elämääni? Ihmiset eivät yleensä muutu.
Jos ihminen ollut kuvaamasilainen 14 vuotiaana,väitätkö että hän on sama 40 vuotiaana?
Voi olla pahempikin, päätynyt rikolliseksi tms. Tai sitten on yhtä kiero toisten hyvöksikäyttäjä kuin ennenkin, mutta osaa peittää sen taitavammin.
Paljon on myös kiinni siitä, osaako tällainen ihminen pyytää anteeksi pahoja ja vääriä tekojaan. Jos mitään anteeksipyyntöä ei tule, miksi minun pitäisi antaa anteeksi?
Jos ihminen on aidosti muuttunut, hän haluaa myös korjata tekemänsä vääryydet.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka oli nuorena jakorasia tunnetaan jakorasiana vielä 50v haaskana, jolloin hän ei ole enää vuosikymmeniin kelvannut miehille:) Itsekin olen kuullut minua 10-20v vanhemmilta miehiltä, että se ja se nainen oli nuorena h...ra. Se nuorena hankittu h...ran maine kestää koko loppuiän eli ei kannattaisi nuorena jaella.
Ei tuollainen leima ole pysyvä.
Kyllä on:) Tiedän monta naista, joista heille täysin tuntemattomat miehetkin ovat sanoneet kuulleensa, että se nainen oli nuorena sellainen yleinen polkupyörä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei jaa, mies saa:)
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat eivät kykene kahteen asiaan:
- anteeksiantoon
- muuttumaan itse eli uskomaan että kukaan voisi muuttua.
Eihän se muiden käsissä ole, pystyyykö ihminen muuttumaan. Jos pystyy, sellainen ihminen pyytää anteeksi ja haluaa korjata ne asiat.
Jos tällainen anteeksipyyntö tulee ja korjausehdotus, olen valmis kuuntelemaan. Se lähtee täysin siitä, miten se parannuksen tehnyt ihminen on valmis niitä asioita käsittelemään.
🇺🇦🇮🇱
Ihan varmasti tuomitsee useat ihmiset. Olen huomannut, että osa tuomitsee jo muutaman lauseen perusteella aikuisenakin. Pyrin itse antamaan ihmisille mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti tuomitsee useat ihmiset. Olen huomannut, että osa tuomitsee jo muutaman lauseen perusteella aikuisenakin. Pyrin itse antamaan ihmisille mahdollisuuden.
Mistä?
Kaffebulla kirjoitti:
En tuomitse ketään, mutta jos joku on nuorena ollut ihan sekaisin, varastellut tai kohdellut ihmisiä huonosti, niin miksi päästäisin tällaisen ihmisen elämääni? Ihmiset eivät yleensä muutu.
Mitenniin eivät muutu. Nuorena monikin tekee tyhmiä. Ei ole mitenkään harvinaista että nuori esim näpistää kaupasta.
Harva on vanhempana tasan samanlainen kuin nuorena.
Tietyt luonteenpiirteet pysyy esim temperamentti yms mutta niitäkin voi oppia hillitsemään.
Kovin nuori ei ole vielä edes täysin kehittynyt aikuiseksi.
Itse olin nuorena täysin vastuuton. Nykyjään rauhallinen kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Monesta seikasta, joka ei kuulu tänne palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kiusaajat.
Pääsevät presidentiksi.
Yhdenlaista kiusaamista on sekin, että jatkuvasti tai ainakin hyvin usein muistutetaan tästä asiasta. Tietysti kiusaaminen on väärin mutta toisaalta voi kysyä, mitä kiusaaja voi yli 30 vuotta myöhemmin tehdä? Hän on (tässä tapauksessa) jo pyytänyt anteeksi ja pahoitellut kiusaamistaan.
Mutta edelleen häntä muistutetaan ja kritisoidaan tyyliin kerran kiusaaja aina kiusaaja. - Onko näin sanoja sitten lopulta itse kiusaaja vai onko hän jalo ja viisas ihminen hän tietää, että kuka on kiusaaja ja menee tämän tiedon kanssa hautaan asti, eikä ikinä hyväksy ikinä sitä, että joku kiusaaja voisi muuttua. Ihan yhtälailla kun tämä tunnettu kiusaaja on joidenkin silmissä aina tyhmä kuin saapas kun aikanaa ei suoriutunut yo-realista, mitään ei yhtään mitään merkitystä ole sen jälkeen suoritetuilla opinnoilla ja opiskelulla.
Päästäisiinkö helpommalka, jos kaikille lyötäisiin leina itsaan vii viimetistään 10 vuotiaana, joka on tietysti monen mielestä jo aivan liian myöhäistä kun kyllä sen tietää jo geeneistä ja perimästä mitä ihmisestä voi tulla, joten kaikkien ei pitäisi saada synnyttääkään.
Vastaus on : tapauskohtaisesti kyllä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa uuden mahdollisuuden, en kuitenkaan silloin jos henkilö on on ollut esim. väkivaltainen aiemmin. Tosin vaikuttaa, että moni tähän asti tapaamani henkilö ei juuri ole muuttunut nuoruudesta, mitä ihmettelen. Itse olen muuttunut.
moni saattaa ajatella että olet yhtä ylimielinen kuin nuorenakin?
Se ei ole ylimielistä jos ei halua olla tekemisissä varastelijoiden, väkivaltaisten tai karkkien kanssa. Ei tarvitse tuomita, mutta ei myöskään olla tekemisissä.
Ja kuten jo aiemmin sanottu, ei muut pysty pakottamaan ketään tekemään parannusta. Jos joku ei halua korjata tekemiään asioita niin mitä siinä on tehtävissä?
🇺🇦🇮🇱