Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille

Vierailija
19.01.2025 |

You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals

Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.

Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!

Kommentit (501)

Vierailija
381/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

Näin: Jaska ei ole hyvä jalitsussa puolustajana eikä hyökkääjänä, niin laitetaan se molariksi.

case selvä.

Aikuiset taas: Jaskalla ei ole lukupäätä ylempiin ammatteihin- niin ei sijoiteta mihinkään vaan huudetaan "pakko olla lukupäätä"

Kuka niin on sanonut? Jaskalle on olemassa monta eri uravalintaa joissa ei lukupäätä tarvita ja kuitenkin elämä on näiden ammattien palkkatuloilla varsin siedettävää 

työkkärin mukaan ei ole. sinäkö ne tiet avaat??

Siis odottaako jengi oikeesti työkkäristä neuvoja työtilanteeseensa? Eikö niitä töitä ja opiskelupaikkoja osata enää itse hakea??

-eri

Osataan mutta niitä ei noin vaan saada. Omalla kohdalla asperger ja naissukupuoli vaikeuttaa työllistymistä, Jaskalla voi olla joku muu syy miksi hän ei osaa vakuuttaa olevansa Paras Superosaaja juuri ko firmalle. Ja Parastahan ne työnantajat hakee, mielellään siis joku työnvaihtaja suhteilla. 

Vierailija
382/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

Näin: Jaska ei ole hyvä jalitsussa puolustajana eikä hyökkääjänä, niin laitetaan se molariksi.

case selvä.

Aikuiset taas: Jaskalla ei ole lukupäätä ylempiin ammatteihin- niin ei sijoiteta mihinkään vaan huudetaan "pakko olla lukupäätä"

Kuka niin on sanonut? Jaskalle on olemassa monta eri uravalintaa joissa ei lukupäätä tarvita ja kuitenkin elämä on näiden ammattien palkkatuloilla varsin siedettävää 

Jaska kouluttautuu tietenkin ammattikoulussa ja hankkii itselleen työpaikan. Ei siihen työkkäri mitenkään liity 

Putkari esimerkiksi tienaa enemmän kuin moni akateemikko ja putkareille on jopa nytkin kysyntää, vaikka rakentaminen laahaa pohjamudissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.

Sivuutat nyt ihan kokonaan, että niihin lähtökohtiin lukeutuu myös esim hermoston kunto jonka voi vanhemmat tuhota jo raskausaikana. Ja mites vammaiset, vai eikö lasketa? Mitäs jos ite syntyisit vammaisena?

Vierailija
384/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niinhän se terapiakin lopetetaan yleensä henkilöltä, joka on työkyvyttömyyseläkeläinen. Tuossa vaan joku kritisoi terapian tarjoamista sitä tarvitseville. "

Mitähän hyötyä siitä kalliista terapiasta oli, kun se kuitenkin johti eläkkeeseen? Tietenkin se, että siltä lääkäriltä vongataan se todistus ettei henkilö ole työkelpoinen. Kalliiksi tulee nuppivika yhteiskunnalle 

Miten tää liittyy aloitukseen? Nuppivika omaa syytä? :D

Vierailija
385/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

case selvä.

Jaska kouluttautuu tietenkin ammattikoulussa ja hankkii itselleen työpaikan. Ei siihen työkkäri mitenkään liity 

Putkari esimerkiksi tienaa enemmän kuin moni akateemikko ja

Mä olen työtön putkari, ei saa mistään töitä. Vuosikurssilta pari muukin työttömänä. Mulla toki riesana tuo naissukupuoli vielä. 

Vierailija
386/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa energiaa ! ! !

Jos ihminen kirjoittaa lähtökohtaisesti jo niin että kaikki muut on syyllisiä ja häntä on vaan tuhottu ja hänestä ei ole mihinkään jne jne niin pysykää erossa, koska hyvin usein tällänen ihminen ei edes halua löytää ratkaisuja asioihin. 

Jos taas keskustelu on enemmän neutraali ja sieltä ei paista läpi ylenpalttinen uhriutuminen niin neuvokaa ! ! !

Katsokaa energiaa ! ! !

Tuo on totta koska hyvin usein kaltoin kohdeltu ihminen sylkee kaiken hyvän pois edestään. Sen takia hänen on kasvettava ja hogattava asiat itse. Ei siihen oikein voi vaikuttaa. Mutta jos ihminen on jo hogannut olevansa myös itse avaintekijä niin yleensä tuollainen ihminen lähestyy keskusteluja enemmän rakentavasti

Vierailija
387/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

case selvä.

Siis odottaako jengi oikeesti työkkäristä neuvoja työtilanteeseensa? Eikö niitä töitä ja opiskelupaikkoja osata enää itse hakea??

-eri

No tästähän tässä uhriutumisessa juuri on kyse. Työkkärin tätin täytyy tulla pitämään pikku-tatun kädestä kiinni ja hakea sitä työpaikkaa tatun puolesta. Muuten yhteiskunta on kaltoin kohdellut, eikä antanut samoja mahdollisuuksia kuin naapurin Sirkulle joka pääsi s-marketin kassalle töihin. Tosin tatu ei olisi jaksanut aamulla herätäkään, mutta sitä ei lasketa 

Vierailija
388/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.

Sivuutat nyt ihan kokonaan, että niihin lähtökohtiin lukeutuu myös esim hermoston kunto jonka voi vanhemmat tuhota jo raskausaikana. Ja mites vammaiset, vai eikö lasketa? Mitäs jos ite syntyisit vammaisena?

Aikaa kaukaa haettua. vammaisten en ole kuullut ikinä uhriutuvan missään, mutta terveet ihmiset kyllä näköjään osaavat ihan samaistua heihin, kun ei mikään elämässä uhrimentaliteetilla onnistu. On se kurjaa olla terve, kun voisi yhtä hyvin olla vammainen, eikä kukaan silloin vaatisi 

Vierailija
389/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niinhän se terapiakin lopetetaan yleensä henkilöltä, joka on työkyvyttömyyseläkeläinen. Tuossa vaan joku kritisoi terapian tarjoamista sitä tarvitseville. "

Mitähän hyötyä siitä kalliista terapiasta oli, kun se kuitenkin johti eläkkeeseen? Tietenkin se, että siltä lääkäriltä vongataan se todistus ettei henkilö ole työkelpoinen. Kalliiksi tulee nuppivika yhteiskunnalle 

Kyllä on. Liittyy siihen uhrimentaliteettiin ja siksi haetaan sille todistus terapeutilta ja jos oikein natsaa (osaat oikein uikuttaa), niin sairaseläkekin 

Vierailija
390/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa energiaa ! ! !

Jos ihminen kirjoittaa lähtökohtaisesti jo niin että kaikki muut on syyllisiä ja häntä on vaan tuhottu ja hänestä ei ole mihinkään jne jne niin pysykää erossa, koska hyvin usein tällänen ihminen ei edes halua löytää ratkaisuja asioihin. 

Jos taas keskustelu on enemmän neutraali ja sieltä ei paista läpi ylenpalttinen uhriutuminen niin neuvokaa ! ! !

Katsokaa energiaa ! ! !

Tuo on totta koska hyvin usein kaltoin kohdeltu ihminen sylkee kaiken hyvän pois edestään. Sen takia hänen on kasvettava ja hogattava asiat itse. Ei siihen oikein voi vaikuttaa. Mutta jos ihminen on jo hogannut olevansa myös itse avaintekijä niin yleensä tuollainen ihminen lähestyy keskusteluja enemmän rakentavasti

Kukaan ei kasva tyhjiössä. Viidakkolapsi hoksaa kyllä asiat itse, kun vaan miettii? 

Sinä kyllä lopulta luet hindinkielisen kirjan, kun vaan sinnikkäästi jaksat tuijottaa kirjoitusta? 

Ihmisillä ei ole pienintäkään käsitystä, millaisessa tyhjiössä normaalin elämän tai normaalien ihmissuhteiden suhteen moni elää. 

Vierailija
391/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysytään, juotko tänään mieluummin pullon viinaa, vai menetkö lenkille. On minun helppo vastata, että lenkille tässä olen juurikin nyt jo menossa.

Kuitenkin uskallan väittää,  että kadun spurgulle se valinta ei ole ihan yhtä ilmeinen kuin minulle. Uskon että hänellä ei aidosti ole edes valittavana muuta kuin päihdesairaana oloa ja addiktion orjana oloa.

Tiedän että minulla ei ole addiktiosairautta. Siksi en yhtään ylpeile sillä, että olen muka suuren valinnan tehnyt, kun muka voisin vaan minäkin heittäytyä juomaan. No en voisi, kun ei yhtään tee mieli.

Minulla on ihan eri valikko käytössä kuin spurgulla.

Ei ne valinnan mahdollisuudet ole läheskään samat.

Se spurgu on joskus aloittanut viinan juonnin. Hänellä ei silloin ollut mitään addiktiosairautta, jos sellaista ylipäätään edes on olemassa.

Kyse on puhtaasti omasta valinnasta,

Vierailija
392/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Liittyy siihen uhrimentaliteettiin ja siksi haetaan sille todistus terapeutilta ja jos oikein natsaa (osaat oikein uikuttaa), niin sairaseläkekin 

Enpä usko, että lääkäri ihan hirveästi sympatiseeraa uhriutujaa, joten huoli pois. 

Vierailija
393/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisiakin vaaditaan osallistumaan yhteiskuntaan, esim oppivelvollisuus eli heilläkin on velvollisuus kykyjensä mukaan ponnistella...

Vierailija
394/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa energiaa ! ! !

Katsokaa energiaa ! ! !

Kukaan ei kasva tyhjiössä. Viidakkolapsi hoksaa kyllä asiat

Paraneeko se olo märehtimällä tai valittamalla nettiin aamusta iltaan? Ei, mutta olo voisi parantua jo lakkaisi märehtimästä ja keksisi itselleen jotain korvaavaa toimintaa. Mene vaikka ulos kävelemään, hanki harrastus, kansalaisopistoon muiden ihmisten sekaan, mutta muista että kaikki ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi, jos jatkat sitä vinkunaasi. Kukaan ei jaksa kuunnella toisen ihmisen jatkuvaa märinää ja itsesääliä 

Vierailija
395/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että lääkäri ihan hirveästi sy

Sehän on sen nuppitohtorin työ 

Vierailija
396/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa energiaa ! ! !

Katsokaa energiaa ! ! !

Kukaan ei k

Paraneeko se olo märehtimällä tai valittamalla nettiin aamusta iltaan? Ei, mutta olo voisi parantua jo lakkaisi märehtimästä ja keksisi itselleen jotain korvaavaa toimintaa. Mene vaikka ulos kävelemään, hanki harrastus, kansalaisopistoon muiden ihmisten sekaan, mutta muista että kaikki ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi, jos jatkat sitä vinkunaasi. Kukaan ei jaksa kuunnella toisen ihmisen jatkuvaa märinää ja itsesääliä 

No nyt huhuu ja herätys. 

Se, että sinulle kerrottiin tosiasiat siitä, mikä on ihmisen itse hoksattavissa ja mikä ei, ei ole ollenkaan sitä, että märehdin tai valitan netissä aamusta iltaan. Sinä et tiedä, olenko terapeutti, insinööri, työtön, opiskelija, alkoholisti vai mikä. Enkä ole sanallakaan viitannut omaan itseeni. 

Kertoo ihmisestä itsestään paljon se, että käyttää sanoja märehtii, valittaa, aamusta iltaan, hanki harrastus/elämä, uhkailee ihmisten kaikkoamisella, vinkunan ja vinkunan jaksaminen ja märinä. 

Vierailija
397/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 181000 työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Yksi muka selästään, mutta harrastaa metsästystä. 

Päästä se on eläkkeellä, ei nykyään edes pääse työkyvyttömyyseläkkeellä fyysisistä syistä. 

Vierailija
398/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysytään, juotko tänään mieluummin pullon viinaa, vai menetkö lenkille. On minun helppo vastata, että lenkille tässä olen juurikin nyt jo menossa.

Kuitenkin uskallan väittää,  että kadun spurgulle se valinta ei ole ihan yhtä ilmeinen kuin minulle. Uskon että hänellä ei aidosti ole edes valittavana muuta kuin päihdesairaana oloa ja addiktion orjana oloa.

Tiedän että minulla ei ole addiktiosairautta. Siksi en yhtään ylpeile sillä, että olen muka suuren valinnan tehnyt, kun muka voisin vaan minäkin heittäytyä juomaan. No en voisi, kun ei yhtään tee mieli.

Minulla on ihan eri valikko käytössä kuin spurgulla.

Ei ne valinnan mahdollisuudet ole läheskään samat.

Se spurgu on joskus aloittanut viinan juonnin. Hänellä ei silloin ollut mitään addiktiosairautta, jos sellaista ylipäätään edes on olemassa.

Kyse o

Noin minäkin joskus kuvittelin, kun en asioista tiennyt. Ei ollut osunut koskaan asiat omassa elämässä riittävän lähelle eikä ollut ammatti lainkaan siihen suuntaan, että siinäkään olisi opiskeltu mitään ihmisiin liittyvää. 

Nyt, kun olen hankkinut suuren määrän lisää tietoa, näen asian täysin toisin. 

Ihminen ei itse valitse sitä, onko hän addiktioherkkä vai ei. Ja moni alkoholisti sanoo hoksanneensa jo elämänsä ensimmäisestä humalasta, että "se on hänen juttunsa". 

Ihminen, joka tarvitsee addiktioa, hommaa sen jostain, on se sitten alkoholi tai jokin muu. Addiktio poistuu vasta, kun tarve addiktiolle poistetaan. 

Vierailija
399/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sen nuppitohtorin työ 

No ei ole psykiatrin työ kirjoitella liukuhihnalta sairauseläkkeitä. Johan häneltä lähtisi luvat. Lisäksi siinä työssä, jos missä, oppii kyllä erottamaan ihmistyypit toisistaan. 

Vierailija
400/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märehtimiseltä, valittamiselta, uhriutumiselta se kuulostaa, jos ihminen päivät pitkät mälvää sitä omaa heikkouttaan. Ei millään pahalla, mutta se on aika luotaan työntävää, varsinkin yhteiskunnassa, joka kannattelee jokaisen "heikko-osaisen" että jokaisella on mahdollisuus ilmaiseen opiskeluun, asumiseen, perheeseen, ruokaan, terveydenhoitoon ja jopa vaatteisiin ja huonekaluihin. 

Silti löytyy tämä yksi ihmisryhmä, jonka elämäntehtävä näyttää olevan takertua kynsin hampain elämään muiden kustannuksella samalla kuitenkin uhriutuen ja valittaen kuinka sitä hyvinvointia ei muiden kukkaroista kustanneta enemmän. Se on itsekkyyttä, kun ei ymmärretä että sillä veronmaksajallakin on monenlaiset murheet elämässään ja silti se on jaksanut viedä itsensä ja perheensä eteenpäin