"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
Eli potkulaki tulee voimaan keväällä ja työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän.
Lapset osaa paremmin.
Näin: Jaska ei ole hyvä jalitsussa puolustajana eikä hyökkääjänä, niin laitetaan se molariksi.
case selvä.
Aikuiset taas: Jaskalla ei ole lukupäätä ylempiin ammatteihin- niin ei sijoiteta mihinkään vaan huudetaan "pakko olla lukupäätä"
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi kouluttautua Suomessa helposti. Menestyminen ei ole kyllä koulutuksesta riippuva asia vaan vanhempien kyvystä ohjeistaa rahantekoon, ja verkostotoituminen. Sit vielä hyvä tyyppi.
Älykkyys/ lahjakkuus. Keskittymiskyky. Jaksaminen/ terveys. Onko tarve tienata rahaa vai voiko asettua opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on elämä kunnossa ja on koulut käytynä ja kaikki. Olen ahkera, kiltti, velaton, rehellinen veronmaksaja.
En ole täysin terve ja minulla on ollut suuria vaikeuksia, pahaa on tapahtunut ja ne ei ole minun syyni. Eikä kenenkään oma vika ole, jos semmoinen pommi tippuu niskaan.
Minä oletan lähtökohtaisesti, että toinen ihminen o myös kaltaiseni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi selittää toisesta ihmisestä joku ruma tarina, jossa hän on laiska tyhmä luuseri?
En hyväksy muiltakaan noin rumaa ja alhaista toimintaa. Tiedän että ihmiset yrittää parhaansa ja jollain ei ole yhtä onnekasta elämää mitä minulla.
En voisi katsoa itseäni peilistä, jos olisin haukkunut jotain rikottua ihmistä luuseriksi.
Sellainen ei vaan käy.
Tunnut tietävän tästä ns "rikkoutumisesta" vähän turhankin paljon
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä valitsee hakea apua, ja käyvät tunnollisesti terapiansa, tekevät pitkäjänteisen terapiatyön kunnialla, ovat vahvempia kuin je jotka larppaa hyvää ihmistä toisia luusereiksi haukkuen.
Kyllä sen huomaa ihmisestä, kenellä ei ole oikeasti vara muita luusereiksi haukkua.
Silti ne eivät terapiasta huolimattakaan etene elämässään. Ainoastaan saavat enemmän puhtia uhriutumiseensa
Ja sen kalliin terapiankin kustantavat ne kaikki muut. Ne jotka eivät uhriudu. Lopulta terapia johtaa sairaseläkkeeseen. Olipa kannattavaa
Eli lopetetaan syöpähoidotkin, jos on mahdollista, että potilas tulee kuolemaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen perhehelvetistä huolimatta jollain tasolla menestynyt keskimääräistä "paremmin" / "pidemmälle" . Sitä kesti viisikymppiseksi asti, kunnes elämä romahti.
Onneksi olin pysynyt koko elämäni realiteeteissa, joten ei ollut ylpeys käy lankeemuksen edellä - tilannetta. Kuitenkin olin siinä kuvitelmassa, että menneisyys on voitettu ja olen selvinnyt siitä. Muutkin ympärillä kuvittelivat samoin ja taustani tietävät jopa kommentoivat, miten hyvin olenkin lähtökohdistani huolimatta edennyt elämässä ja tullut henkisesti tasapainoiseksi. Olin jopa enemmän tasapainoinen kuin moni muu. Esimiehenä olin pidetty ja tukipilari ryhmälleni.
Meni tosi pitkään, että pystyin hahmottamaan oman tilani ja tilanteeni. Olen nähnyt sairastuttuani muitakin vastaavia. Siksi suhtaudun näihin "menestyjien" tarinoihin sillä ajatuksella, että puhuvat tästä hetkestä, tulevasta eivät voi tietää.
Siksi ihmiset myös hankkivat omaisuutta ja säästävät, se on sitä resilienssin hankkimista. Kaikkia tilejä ei laiteta haisemaan hetken huumassa, vaan ymmärretään että huominenkin on olemassa
Oletko ikinä tällaisesta outoudesta kuullut, vai onko uhriutuminen niin paljon kivempaa
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite
Ja työttömyys kasvaa, kun nykyiset palkalliset korvataan (tietysti) halpiksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on elämä kunnossa ja on koulut käytynä ja kaikki. Olen ahkera, kiltti, velaton, rehellinen veronmaksaja.
En ole täysin terve ja minulla on ollut suuria vaikeuksia, pahaa on tapahtunut ja ne ei ole minun syyni. Eikä kenenkään oma vika ole, jos semmoinen pommi tippuu niskaan.
Minä oletan lähtökohtaisesti, että toinen ihminen o myös kaltaiseni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi selittää toisesta ihmisestä joku ruma tarina, jossa hän on laiska tyhmä luuseri?
En hyväksy muiltakaan noin rumaa ja alhaista toimintaa. Tiedän että ihmiset yrittää parhaansa ja jollain ei ole yhtä onnekasta elämää mitä minulla.
En voisi katsoa itseäni peilistä, jos olisin haukkunut jotain rikottua ihmistä luuseriksi.
Sellainen ei vaan käy.
Tunnut tietävän tästä ns "rikkoutu
No valitettavasti hän tietänee rikkoutumisesta turhan paljon, jos on sellaista kokenut.
Sen sijaan siitä näkee myös, että yhteiskunta ei ole tarjonnut toimivaa terapiaa, koska muuten hän tietäisi, että kaikki ihmiset eivät yritä parastaan vaan osa on ihan vaan kusipäitä/ luonnevikaisia/ persoonallisuushäiriöisiä, kuten häntä hajottaneet tapaukset. Hänellä ei ole vielä terveitä rajoja. Näitä hommia voisi opettaa jotenkin tehokkaammin joukko-opetuksenakin ja monen mielenterveys kohenisi.
Ja sitten muuten sivukommentti, että mitä kovempi ja itsekkäämpi ihminen on, sitä helpompi hänen on menestyä ja olla menemättä rikki. Herkemmät kestävät huonommin. Eikä sitä perusherkkyyttään voi valita. Keinotekoinen kovuus on epäterve mekanismi.
Vierailija kirjoitti:
Lapset osaa paremmin.
Näin: Jaska ei ole hyvä jalitsussa puolustajana eikä hyökkääjänä, niin laitetaan se molariksi.
case selvä.
Aikuiset taas: Jaskalla ei ole lukupäätä ylempiin ammatteihin- niin ei sijoiteta mihinkään vaan huudetaan "pakko olla lukupäätä"
Muuten joo. Mutta jos Jaska on terve, hänen tulisi sijoittaa itse itsensä jonnekin. Ja jos ei ole terve, yhteiskunnan toki pitäisi jeesata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä valitsee hakea apua, ja käyvät tunnollisesti terapiansa, tekevät pitkäjänteisen terapiatyön kunnialla, ovat vahvempia kuin je jotka larppaa hyvää ihmistä toisia luusereiksi haukkuen.
Kyllä sen huomaa ihmisestä, kenellä ei ole oikeasti vara muita luusereiksi haukkua.
Silti ne eivät terapiasta huolimattakaan etene elämässään. Ainoastaan saavat enemmän puhtia uhriutumiseensa
Ja sen kalliin terapiankin kustantavat ne kaikki muut. Ne jotka eivät uhriudu. Lopulta terapia johtaa sairaseläkkeeseen. Olipa kannattavaa
Eli lopetetaan syöpähoidotkin, jos on mahdollista, että potilas tulee kuolemaan?
Jossain vaiheessa ne syöpähoidot kuitenkin lopetetaan ja potilas siirretään saattohoitoon kun todetaan hoidot turhiksi ja hoitojen aiheuttamat kivut hyötyä suuremmiksi. Näin kävi myös ystävälleni.
Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.
Ei voi.
Kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset osaa paremmin.
case selvä.
Muuten joo. Mutta jos Jaska on terve, hänen tulisi sijoittaa itse itsensä jonnekin. Ja jos ei ole terve, yhteiskunnan toki pitäisi jeesata.
Ei nykyään ole noita "jonnekin"-sijainteja olemasskaan kuten ennen oli. Tämä tieto työkkäristä. Että sijoita siinä sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perhehelvetistä huolimatta jollain tasolla menestynyt keskimääräistä "paremmin" / "pidemmälle" . Sitä kesti viisikymppiseksi asti, kunnes elämä romahti.
Onneksi olin pysynyt koko elämäni realiteeteissa, joten ei ollut ylpeys käy lankeemuksen edellä - tilannetta. Kuitenkin olin siinä kuvitelmassa, että menneisyys on voitettu ja olen selvinnyt siitä. Muutkin ympärillä kuvittelivat samoin ja taustani tietävät jopa kommentoivat, miten hyvin olenkin lähtökohdistani huolimatta edennyt elämässä ja tullut henkisesti tasapainoiseksi. Olin jopa enemmän tasapainoinen kuin moni muu. Esimiehenä olin pidetty ja tukipilari ryhmälleni.
Meni tosi pitkään, että pystyin hahmottamaan oman tilani ja tilanteeni. Olen nähnyt sairastuttuani muitakin vastaavia. Siksi suhtaudun näihin "menestyjien" tarinoihin sillä ajatuksella, että puhuvat tästä hetkestä, tulevasta eivät voi tietää.
<
Siksi ihmiset myös hankkivat omaisuutta ja säästävät, se on sitä resilienssin hankkimista. Kaikkia tilejä ei laiteta haisemaan hetken huumassa, vaan ymmärretään että huominenkin on olemassa
Oletko ikinä tällaisesta outoudesta kuullut, vai onko uhriutuminen niin paljon kivempaa
En ole uhriutunut. Olen säästänyt/ hankkinut omaisuutta ja myös hoidattanut itseni yksityisellä sairastuttuani. Oliko muuta? Yhteiskunta toki maksaa sairauspäivärahani, kuten kenelle hyvänsä vaikka jalkansa katkaisselle tai syöpään sairastuneelle. Ja ihan hyvän korvauksen maksaakin, koska olen maksanut älyttömän määrän veroja ja eläkenmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Elokuusta alkaen maksat lapselle ostetun asunnon lainat itse.
Yhteiskunnanko nekin muka pitäisi kustantaa. Lopeta nyt jo se vammainen jankkaaminen. Tyylisi on niin tunnistettava
Seuraavaksi meuhuat taas potkulaista
Vierailija kirjoitti:
Eli potkulaki tulee voimaan keväällä ja työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Mutta jos on pääomatuloja niin saa vielä vähemmän.
Eikö tuo ole ihan järkeenkäyvää, että ihminen, jolla on tuloja, saa vähemmän tukia? Ihme kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa ne syöpähoidot kuitenkin lopetetaan ja potilas siirretään saattohoitoon kun todetaan hoidot turhiksi ja hoitojen aiheuttamat kivut hyötyä suuremmiksi. Näin kävi myös ystävälleni.
Mitä sitten?
Niinhän se terapiakin lopetetaan yleensä henkilöltä, joka on työkyvyttömyyseläkeläinen. Tuossa vaan joku kritisoi terapian tarjoamista sitä tarvitseville.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot