Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille

Vierailija
19.01.2025 |

You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals

Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.

Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!

Kommentit (501)

Vierailija
361/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri tätä oikeiston kyky-ajattelua-eli vähemmän kyvykkäät saunan taakse.

Hienoa väkeä!(?)

Vierailija
362/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

Näin: Jaska ei ole hyvä jalitsussa puolustajana eikä hyökkääjänä, niin laitetaan se molariksi.

case selvä.

Aikuiset taas: Jaskalla ei ole lukupäätä ylempiin ammatteihin- niin ei sijoiteta mihinkään vaan huudetaan "pakko olla lukupäätä"

Kuka niin on sanonut? Jaskalle on olemassa monta eri uravalintaa joissa ei lukupäätä tarvita ja kuitenkin elämä on näiden ammattien palkkatuloilla varsin siedettävää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.

Ei voi.

Kyllä voi. 

No ei voi. Edes kauniaislaisesta fiksusta suomenruotsalaisesta kultamussukasta ei voi tulla ihan mitä vain. Kaikilla on rajansa. 

Vierailija
364/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysytään, juotko tänään mieluummin pullon viinaa, vai menetkö lenkille. On minun helppo vastata, että lenkille tässä olen juurikin nyt jo menossa.

Kuitenkin uskallan väittää,  että kadun spurgulle se valinta ei ole ihan yhtä ilmeinen kuin minulle. Uskon että hänellä ei aidosti ole edes valittavana muuta kuin päihdesairaana oloa ja addiktion orjana oloa.

Tiedän että minulla ei ole addiktiosairautta. Siksi en yhtään ylpeile sillä, että olen muka suuren valinnan tehnyt, kun muka voisin vaan minäkin heittäytyä juomaan. No en voisi, kun ei yhtään tee mieli.

Minulla on ihan eri valikko käytössä kuin spurgulla.

Ei ne valinnan mahdollisuudet ole läheskään samat.

Vierailija
365/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

Näin: Jaska ei ole hyvä jalitsussa puolustajana eikä hyökkääjänä, niin laitetaan se molariksi.

case selvä.

Aikuiset taas: Jaskalla ei ole lukupäätä ylempiin ammatteihin- niin ei sijoiteta mihinkään vaan huudetaan "pakko olla lukupäätä"

Vai mitä jos Jaska vain opiskelisi itselleen sellaisen ammatin, joka kiinnostaa ja johon riittää rahkeet? 

Sehän on ihan päivänselvää, että kaikista ei ole insinööreiksi tai muihin "ylempiin ammatteihin".

Ei ollut minustakaan, mutta en jäänyt tuleen makaamaan vaan kävin perus ammattitutkinnon ja olen siitä asti tehnyt töitä.

Vierailija
366/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. On itsestä kiinni miten sen mahdollisuutensa käyttää. 

Yhteiskunnan(yhteiskunta koostuu meistä ihmisistä) tasapäistämisen into on johtanut siihen harhakäsitykseen, että kaikille kuuluu se sama ja jonkun muun pitää se taata, jos siihen ei itse pysty. Kukaan ei saisi rikastua, ja jos rikastuu pitää Robin Hoodina jakaa köyhille. Kansa haluaa empatiaa ja poliitikkojen näytellä ääliötä ja hokea tuloerojen kasvua kuin alzheimer-potilas. 

Onko kyse sitten turhamaisuudesta vai tyhmyydestä, en tiedä, mutta mistä tämä ajatus tulee, että kun nykyään on näitä iskulauseita "eat the rich" jne, niin miksi ihmiset joilla on joku pari miljoonaa omaisuutta, niin ne ajattelevat sen tarkoittavan heitä? Niin syvällä vasemmalla olevaa tuskin länsimaista löytyykään, joka haluaisi kaiken henkilökohtaisen varallisuuden kieltää. 

Miljonäärit ja miljardöörit ei ole samaa porukkaa, ihan sama kuinka ylevältä se ajatus tuntuisikaan. Enkä ole yhtäkään ihmistä kohdannut, netissä tai livenä, joka sanoisi miljonäärien olevan joku ongelma. Puhtaasti siitä syystä, että heillä ei ole samanlaista valtaa kuin miljardööreillä. 

Vierailija
367/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinhän se terapiakin lopetetaan yleensä henkilöltä, joka on työkyvyttömyyseläkeläinen. Tuossa vaan joku kritisoi terapian tarjoamista sitä tarvitseville. "

Mitähän hyötyä siitä kalliista terapiasta oli, kun se kuitenkin johti eläkkeeseen? Tietenkin se, että siltä lääkäriltä vongataan se todistus ettei henkilö ole työkelpoinen. Kalliiksi tulee nuppivika yhteiskunnalle 

Vierailija
368/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysytään, juotko tänään mieluummin pullon viinaa, vai menetkö lenkille. On minun helppo vastata, että lenkille tässä olen juurikin nyt jo menossa.

Kuitenkin uskallan väittää,  että kadun spurgulle se valinta ei ole ihan yhtä ilmeinen kuin minulle. Uskon että hänellä ei aidosti ole edes valittavana muuta kuin päihdesairaana oloa ja addiktion orjana oloa.

Tiedän että minulla ei ole addiktiosairautta. Siksi en yhtään ylpeile sillä, että olen muka suuren valinnan tehnyt, kun muka voisin vaan minäkin heittäytyä juomaan. No en voisi, kun ei yhtään tee mieli.

Minulla on ihan eri valikko käytössä kuin spurgulla.

Ei ne valinnan mahdollisuudet ole läheskään samat.

No juuri näin. Ja moni alkoholisti pääsee ihan hyvään elämään kiinni saatuaan päihdekuntoutuksen. Ei tietenkään jokainen kuten ei jokainen masentunutkaan parane. 

Vierailija
369/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

case selvä.

Kuka niin on sanonut? Jaskalle on olemassa monta eri uravalintaa joissa ei lukupäätä tarvita ja kuitenkin elämä on näiden ammattien palkkatuloilla varsin siedettävää 

työkkärin mukaan ei ole. sinäkö ne tiet avaat??

Vierailija
370/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.

Kyse on älykkyydestä. Jos on tarpeeksi älykäs näkemään oman tulevaisuuteensa toisenlaisena kuin minkälaisena omat vanhemman sitä ovat eläneet, niin on mahdollisuus päästä eteenpäin. 

Vierailija
371/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on elämä kunnossa ja on koulut käytynä ja kaikki. Olen ahkera, kiltti, velaton, rehellinen veronmaksaja. 

En ole täysin terve ja minulla on ollut suuria vaikeuksia, pahaa on tapahtunut ja ne ei ole minun syyni. Eikä kenenkään oma vika ole, jos semmoinen pommi tippuu niskaan. 

Minä oletan lähtökohtaisesti, että toinen ihminen o  myös kaltaiseni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi selittää toisesta ihmisestä joku ruma tarina, jossa hän on laiska tyhmä luuseri?

En hyväksy muiltakaan noin rumaa ja alhaista toimintaa.  Tiedän että ihmiset yrittää parhaansa ja jollain ei ole yhtä onnekasta elämää mitä minulla. 

En voisi katsoa itseäni peilistä, jos olisin haukkunut jotain rikottua ihmistä luuseriksi. 

Sellainen ei vaan käy. 

Tunnut tietävän tästä ns "rikkoutu

Totta kai tiedän. En elä pää prseessä kuten eräät.

Vierailija
372/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niinhän se terapiakin lopetetaan yleensä henkilöltä, joka on työkyvyttömyyseläkeläinen. Tuossa vaan joku kritisoi terapian tarjoamista sitä tarvitseville. "

Mitähän hyötyä siitä kalliista terapiasta oli, kun se kuitenkin johti eläkkeeseen? Tietenkin se, että siltä lääkäriltä vongataan se todistus ettei henkilö ole työkelpoinen. Kalliiksi tulee nuppivika yhteiskunnalle 

Itse olet nuppivikainen.

Vierailija
373/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

case selvä.

Siis odottaako jengi oikeesti työkkäristä neuvoja työtilanteeseensa? Eikö niitä töitä ja opiskelupaikkoja osata enää itse hakea??

-eri

Vierailija
374/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän nyt vääntää rautalangasta, kun en ilmeisesti osaa ilmaista itseäni selkeästi. 

Ei voi tietää ihmisestä, paraneeko hän vai eteneekö sairaus työkyvyttömyyseläkkeeseen. 

Ei voi tietää syöpää sairastavasta, paraneeko hän vai eteneekö sairaus kuolemaan. 

Molemmat saavat hoitoa ja se on ihan ok. 

Kun mielenterveysongelma on edennyt eläkkeeseen, parantava hoito yleensä lopetetaan ja ylläpitävääkin hoitoa saa usein inhimillisen kärsimyksen kannalta katsottuna liian vähän, mutta johonkin on vedetty raja. 

Kun syöpä on edennyt vaiheeseen, että kuolema odottaa, annetaan vielä kalliita hoitoja, koska on inhimillistä antaa ihmiselle lisää elinaikaa, vaikka puoli vuotta maksaisi yhteiskunnalle 50 000 euroa. 

Että sinänsä henkiinjäävällä mielenterveyspotilaalla on huonommin asiat kuin syöpäsairaalla. 

Vierailija
375/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston positiivisuuden varjopuoli: ei pelkästään ajatella (ilman perusteita) että kuka tahansa pystyy mihin vain - vaan myös vaaditaan sitä.

Ja jokainen huonommin pärjäävä "lusmuilee" ja pitää pakottaa parempaan.

Vierailija
376/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset osaa paremmin.

case selvä.

Siis odottaako jengi oikeesti työkkäristä neuvoja työtilanteeseensa? Eikö niitä töitä ja opiskelupaikkoja osata enää itse hakea??

-eri

ei niitä olemattomia ja niitä joihin ei suostuta palkkaamaan ole ennenkään "osattu" yhtään paremmin.

Vierailija
377/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli terveenä vuositulot tasoa 60 - 70 000 euroa. Elämä oli ihan mukavaa ja yltäkylläistä. 

Nyt sitten olen sairaana kuntoutustuella ja maksan lisäksi kalliita lääkäri- ja terapiakuluja. 

Ihan varmasti, jos saisin valita, elelisin edelleen mukavaa hyvin toimeentulevan asiantuntijan elämää. 

Vierailija
378/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on elämä kunnossa ja on koulut käytynä ja kaikki. Olen ahkera, kiltti, velaton, rehellinen veronmaksaja. 

En ole täysin terve ja minulla on ollut suuria vaikeuksia, pahaa on tapahtunut ja ne ei ole minun syyni. Eikä kenenkään oma vika ole, jos semmoinen pommi tippuu niskaan. 

Minä oletan lähtökohtaisesti, että toinen ihminen o  myös kaltaiseni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi selittää toisesta ihmisestä joku ruma tarina, jossa hän on laiska tyhmä luuseri?

En hyväksy muiltakaan noin rumaa ja alhaista toimintaa.  Tiedän että ihmiset yrittää parhaansa ja jollain ei ole yhtä onnekasta elämää mitä minulla. 

En voisi katsoa itseäni peilistä, jos olisin haukkunut jotain rikottua ihmistä luuseriksi. 

Sellainen ei vaan käy. 

Tunnut tietävän tästä ns "rikkoutu

Tunnut olevan joku kenelle rikotun ihmisen kohtaaminen, on kutsu hyppiä hänen päällään.

No raukka on raukka aina.

Vierailija
379/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston positiivisuuden varjopuoli: ei pelkästään ajatella (ilman perusteita) että kuka tahansa pystyy mihin vain - vaan myös vaaditaan sitä.

Ja jokainen huonommin pärjäävä "lusmuilee" ja pitää pakottaa parempaan.

Ja kun itse lusmuilevat, niin eivät oikeasti lusmuile, vaan vähän miettivät tulevia haasteitaan, ja mitähän sitten seuraavaksi keksisi.

Vierailija
380/501 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. On itsestä kiinni miten sen mahdollisuutensa käyttää. 

Yhteiskunnan(yhteiskunta koostuu meistä ihmisistä) tasapäistämisen into on johtanut siihen harhakäsitykseen, että kaikille kuuluu se sama ja jonkun muun pitää se taata, jos siihen ei itse pysty. Kukaan ei saisi rikastua, ja jos rikastuu pitää Robin Hoodina jakaa köyhille. Kansa haluaa empatiaa ja poliitikkojen näytellä ääliötä ja hokea tuloerojen kasvua kuin alzheimer-potilas. 

Onko kyse sitten turhamaisuudesta vai tyhmyydestä, en tiedä, mutta mistä tämä ajatus tulee, että kun nykyään on näitä iskulauseita "eat the rich" jne, niin miksi ihmiset joilla on joku pari miljoonaa omaisuutta, niin ne ajattelevat sen tarkoittavan heitä? Niin syvällä vasemmalla olevaa tuskin länsimaista löytyyk

Vasemmisto on tyhmennetty ja köyhennetty ja ydinjoukko aktivisteista on sitä porukkaa joka ylpeästi välttelee kaikkia yhteiskunnan velvollisuuksia kuten työntekoa kaikin tavoin. Eli käytännössä samaa vanhaa kommunismiliturgiaa kaupataan aina vaan uusille ikäluokille historiasta mitään oppimatta.

Miksi esim. luulette ettei tässäkään hyvinvointivaltiossa ay-liikkeen rahoittamat vasemmistopuolueet pistä tikkuakaan ristiin sen eteen että kaikilla olisi palkallista yksityissektorin työtä, ja politikoi lähinnä tukiaisten nostolla ja vappusatasilla (Joihin maalla ei ole varaa). Jonkun peliteorian mukaan ilmeisesti kansan pitäminen köyhänä ja tukiaisten varassa synnyttää sen vasemmiston hakeman suuren köyhien joukon jolla vallankumous pääsee vihdoin alkamaan. Toki nuo unohtaa että ovat itse vallassa melkein jatkuvasti joten ketä vastaan tämän vallankumouksen sitten pitäisi olla?