"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä valitsee hakea apua, ja käyvät tunnollisesti terapiansa, tekevät pitkäjänteisen terapiatyön kunnialla, ovat vahvempia kuin je jotka larppaa hyvää ihmistä toisia luusereiksi haukkuen.
Kyllä sen huomaa ihmisestä, kenellä ei ole oikeasti vara muita luusereiksi haukkua.
Silti ne eivät terapiasta huolimattakaan etene elämässään. Ainoastaan saavat enemmän puhtia uhriutumiseensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistykset eivät sovi kumpaankaan suuntaan. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta moni asia on. Samoin yhteiskunta tai olosuheet ei ole syyllinen kaikkeen, mutta kyllä niillä, varsinkin olosuhteilla, on valtava merkitys.
Se on kuitenkin selvä, että uhriutuminen ei auta ketään, vähiten asianosaista itseään. On hyväksyttävä tosiasiat ja pelattava niiden mukaan.
NIIN PERSUT, LOPETTAKAA UHRIUTUMINEN. ITSE KÄNNÄSITTE, ITSE MOKASITTE, ITSE PÄÄSTITTE ENITEN MAAHAN JA OTITTE ENITEN VELKAA. VASTUU ON TEIDÄN.
Ota lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke on 976,59 netto, ei mene veroa.
https://www.kela.fi/takuuelake
Eli mummo joka asuu pappan kanssa saa 970 netto
Ja 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
3 lapsen äiti saa myös asumistukea ja toimeentulotukea + lapsilisiä + mahdollisesti elatusapua eksältään ja kaikki nuo tukiaiset vielä lapsikorotettuna mukaanlukien toimeentulotuen korkeammat vuokrarajat jotta voi asua noita eläkeläisiä isommassa ja kalliimmassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä valitsee hakea apua, ja käyvät tunnollisesti terapiansa, tekevät pitkäjänteisen terapiatyön kunnialla, ovat vahvempia kuin je jotka larppaa hyvää ihmistä toisia luusereiksi haukkuen.
Kyllä sen huomaa ihmisestä, kenellä ei ole oikeasti vara muita luusereiksi haukkua.
Silti ne eivät terapiasta huolimattakaan etene elämässään. Ainoastaan saavat enemmän puhtia uhriutumiseensa
Ja sen kalliin terapiankin kustantavat ne kaikki muut. Ne jotka eivät uhriudu. Lopulta terapia johtaa sairaseläkkeeseen. Olipa kannattavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 lapsen äiti saa myös asumistukea ja toimeentulotukea + lapsilisiä + mahdollisesti elatusapua eksältään ja kaikki nuo tukiaiset vielä lapsikorotettuna mukaanlukien toimeentulotuen korkeammat vuokrarajat jotta voi asua noita eläkeläisiä isommassa ja kalliimmassa asunnossa.
Kummasti nämä kaikki muut tuet ikään kuin unohtuu noista yhteiskunnan uhrien kirjoittamista valituksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli järkkyä nähdä toi ilmoitus, että laitoshuoltajia haetaan vain kuukauden työsopimuksilla.
Arvasin ton jo syksyllä, kun oli juttu, että tulee uudistus, että sakkomaksu alkaa mennä jo 3 kuukauden työttömyyden jälkeen.
Kun on kuukauden töissä niin kaupunki välttyy sakkomaksuilta.
Ennen osa tuurasi laitoshuoltajien kesälomia ja sai ansiosidonnaista, kun oli 3 kuukautta töissä.
Suomessa on melkein kaikilla omistusasunto. Puoliso saattaa olla vakituisissa töissä.
Ansiosidonnais leikkauksen tilalle ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, jos puoliso saa pientä palkkaa.
Ei vaan raja oli 6kk ansiosidonnaiselle, mutta jos sait tuon 2
Niin, nyt ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen ja se on leikattu.
Potkulaki tulee keväällä voimaan ja menetät omaisuutesi.
Da da vasuri, mees nyt muualle jankuttamaan sitä valelässyäsi kun tuo ei liity ketjun aiheeseen mitenkään.
Se on kyllä hienoa, et oot tsempannut, yrittänyt, uskonut itseesi ja manifestoinut niin maan perkeleesti kouluttautumisen jne ohessa ja silti työelämä on työntänyt näpyttämään pimeimpään nurkkaan ja lopulta heivannut ulos kuvioista. Alaakin vaihdoin muka kaikki työllistävään, mutta ei kelpaa mihinkään. Ei työelämä mua kaipaa. En tiedä missä vika, ehkä aspergerissani.
Mutta on yksi joka ei arvostele ja ulossulje pärstäkertoimen ja aaltopituuden mukaan ja se on pörssi. Sitä ei kiinnosta osaatko small talkia tai brändätä itsesi tai katsotko silmiin, vaan jos sijoitat fiksusti, menestyt.
Tylsäähän tämä on, on ala jolla työskentelisin mielelläni, mutta kun en sinne kerran kelpaa niin leikitään sitten rahoilla.
Minulla on elämä kunnossa ja on koulut käytynä ja kaikki. Olen ahkera, kiltti, velaton, rehellinen veronmaksaja.
En ole täysin terve ja minulla on ollut suuria vaikeuksia, pahaa on tapahtunut ja ne ei ole minun syyni. Eikä kenenkään oma vika ole, jos semmoinen pommi tippuu niskaan.
Minä oletan lähtökohtaisesti, että toinen ihminen o myös kaltaiseni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi selittää toisesta ihmisestä joku ruma tarina, jossa hän on laiska tyhmä luuseri?
En hyväksy muiltakaan noin rumaa ja alhaista toimintaa. Tiedän että ihmiset yrittää parhaansa ja jollain ei ole yhtä onnekasta elämää mitä minulla.
En voisi katsoa itseäni peilistä, jos olisin haukkunut jotain rikottua ihmistä luuseriksi.
Sellainen ei vaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen asumistuki on isompi kuin yleinen asumistuki.
Jos yh asuu vuokralla niin ei saa asumistukea, sen sijaan eläkeläisen asumistukea saa yhä edelleen myös omistusasuntoon.
200000 eläkeläistä saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en varmaan ole ainoa, jonka elämään muut ovat vaikuttaneet haittaavasti ja omat toimet eteenpäin vievästi.
Minulla ei ole koko elämässäni ollut turvallista perhesuhdetta ja on väkivaltaa sekä lapsuudessa että aikuisuudessa.
Itse olen fiksu ja motivoitunut. Olen kouluttautunut ali kykyjeni, saavuttanut kuitenkin voimiin nähden paljon. Päivääkään en ole ollut työtön ja omistan mukavan asuntoni.
Elämäni on ollut monelta osin rajoitettua ja raskasta. Jos muut ihmiset olisivat kohdelleet minua asianmukaisesti, elämäni olisi ihan toista. En ole pystynyt pysymään ystävieni - oman sidosryhmäni tasolla ja olen sairaampi.
En ole katkera kohtaamastani kaltoinkohtelusta enkä valita siitä edes terapeutille. Silti se on vienyt minulta työkyvyn ja olen erakoitunut.
Joo mutta jos olet ih
Miksi yrität vähätellä sitä että joku muu on tehnyt elämästään onnellista ja tajunnut tavoitella jotain parempaa itselleen ja omille lapsilleen, eikä jäänyt uhrina uikuttamaan maailman kauheutta?
Suomi tarjoaa jokaiselle eväät pyrkiä parempaan, mutta kun siitä uhriutumisesta on tehty paljon helpompaa. Ei viitsi, eikä jaksa, koska yhteiskunnan kantamanakin pärjää
Määrittele tarkoittamasi uhriutuminen.
Alkoholistit uhriutuvat usein, mutta hehän ovatkin sairaita ja uhriutuminen on sen sairauden oire. Samoin osa masentuneista uhriutuu. Hekin ovat sairaita. Narsisti uhriutuu. Hänellä on persoonallisuushäiriö, joka aiheuttaa sen.
Kuka on terve ja uhriutuu huvikseen?
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kokemuksella koet asiat noin?
"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia euroa https://www.tyj.fi/tilastot/
Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin.
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta. https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
"Eläkeläiset omistavat yli puolet Suomen kesämökeistä."
https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kalliin terapiankin kustantavat ne kaikki muut. Ne jotka eivät uhriudu. Lopulta terapia johtaa sairaseläkkeeseen. Olipa kannattavaa
Niitä terapioita käydään teidän takia. Kun te puratte pahan olon toisiin, toiset sairastuu.
Menkää lenkille tai metsään huutamaan paha olonne ja vihanne. Älkää kiusatko toisia sairaaksi.
Oma vika kun joudutte maksamaan terapiat. Olisitte voineet valita toisin, mutta valitsitte kiusaamisen. Nyt sitten uhriudutte vauvapalstalla kun kiusattu meni rikki ja teille tuli kallis lasku.
No tyhmä on tyhmä.
Otahan opiksi, niin ensi kerralla olet viisaampi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kokemuksella koet asiat noin?
Mielikuvitus on hyvä työkalu. Sitä voi kuvitella vaikka 8 miljardia ihmistä luusereiksi ja itsensä Jeesukseksi tai supermieheksi.
2400 brutto palkalla eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Olen perhehelvetistä huolimatta jollain tasolla menestynyt keskimääräistä "paremmin" / "pidemmälle" . Sitä kesti viisikymppiseksi asti, kunnes elämä romahti.
Onneksi olin pysynyt koko elämäni realiteeteissa, joten ei ollut ylpeys käy lankeemuksen edellä - tilannetta. Kuitenkin olin siinä kuvitelmassa, että menneisyys on voitettu ja olen selvinnyt siitä. Muutkin ympärillä kuvittelivat samoin ja taustani tietävät jopa kommentoivat, miten hyvin olenkin lähtökohdistani huolimatta edennyt elämässä ja tullut henkisesti tasapainoiseksi. Olin jopa enemmän tasapainoinen kuin moni muu. Esimiehenä olin pidetty ja tukipilari ryhmälleni.
Meni tosi pitkään, että pystyin hahmottamaan oman tilani ja tilanteeni. Olen nähnyt sairastuttuani muitakin vastaavia. Siksi suhtaudun näihin "menestyjien" tarinoihin sillä ajatuksella, että puhuvat tästä hetkestä, tulevasta eivät voi tietää.
Katsokaa energiaa ! ! !
Jos ihminen kirjoittaa lähtökohtaisesti jo niin että kaikki muut on syyllisiä ja häntä on vaan tuhottu ja hänestä ei ole mihinkään jne jne niin pysykää erossa, koska hyvin usein tällänen ihminen ei edes halua löytää ratkaisuja asioihin.
Jos taas keskustelu on enemmän neutraali ja sieltä ei paista läpi ylenpalttinen uhriutuminen niin neuvokaa ! ! !
Katsokaa energiaa ! ! !