Onko outoa jos 17 v poika seurustelee 20-vuotiaan tytön kanssa?
Kommentit (149)
Tyttöä saatttaa harmittaa että he eivät pääse yhdessä ravintolaan ennenkuin poika täyttää 18 mutta siihen ei taida olla niin pitkä aika enää.
Monella 20 vuotiaalla pojalla saattaa olla 17 vuotias tyttöystävä ja silti menee ihan hyvinn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Riippuu niin paljon ihmisestä. Opiskellessani yli kolmekymppisenä, oli luokallani eräs 16- vuotias tyyppi, joka vaikutti ihmisenä jo paljon "kypsemmältä" kuin minä yli kolmekymmpinen.
Juuri näin. Sukupuolesta riippumatta se "henkinen kypsyys" on varsinkin nykyään kiinni ihan jostain muusta kuin iästä tai edes koulutuksesta.
Ei ole vaikeaa löytää 15--vuotiaasta joka EI haluisi seurustella 30-vuotiaan kanssa siksi että jälkimmäinen on niin lapsellinen ja henkisesti epäkypsä eikä sillä ole mitään otetta elämään tai mihinkään muuhunkaan.
Yleensä 30-vuotias joka haluaisi seurustella 15-vuotiaan kanssa on todella lapsellinen ja epäkypsä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi nainen heteroparisuhteessa on aina outoa.
Oon aina ollut se vanhempi osapuoli. Olisi outoa seurustella itseäni vanhemman miehen kanssa. Näin päin se on myös universaalisti luontevampi.
Vierailija kirjoitti:
Nainen käyttää poikaa hyväkseen. Henkinen ikäero on tuossa vaiheessa noin 10 vuotta. Poika on vielä lapsi.
Naisethan aina käyttävät miehiä hyväkseen tavalla tai toisella iästä riippumatta
Itse kun aikoinani ohjasin yliopistossa ensimmäisen vuoden opiskelijoita, eli "fukseja", eli toimin tuutor -opiskelijana, niin kyllä huomasin, että 20-vuotiaat nuoret naiset ovat henkisesti aika teinin tasolla. Toki joukossa oli niitäkin, jotka olivat ikäisekseen erittäin viisaita, mutta monelle esimerkiksi opiskelijajuhlat ja alkoholin kittaaminen olivat ensimmäisenä mielessä. Ja läheskään kaikki eivät ymmärtäneet, mitä yliopistossa opiskelu tarkoittaa ja vaatii. Yliopistossa menestyäkseen on pakko ottaa vastuuta itsesä ja omasta toiminnasta, ja tämä tuli monelle parikymppiselle täytenä yllätyksenä. Sinänsä välillä mietin, että miten jotkut ovat selvittäneet silloiset pääsykokeet. Tämä nyt ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta omasta kokemuksesta voin kuvitella, että tämä aikuinen nainen ei välttämättä itsekään ole niin kypsä, kuin näissä tapauksissa yleisesti voi arvioida. Että kyllä nämä voivat ikäerosta huolimatta tulla toimeen keskenään, mutta enemmän näen ongelmana juurikin sen, että heidän elämänsä lähtevät kulkemaan eri raiteilla. Poika joutuu vielä kirjoittamaan ja käymään armeijan, ja sen jälkeen opiskelemaan 4-5 vuodeksi, ja nainen on tekemässä omaa kandityötään. Sen jälkeen on vain maisterivaihe noin pari vuotta, ja sitten hän menee töihin. Eli nainen ehtii saamaan jo hyvän lähdön työelämään, samalla kun poika vasta etenee opinnoissaan. Tämän näen ongelmana. Nainen on kuitenkin jo pitkällä omalla polullaan, ja sanoisin, että poika vasta aloittaa todellisen elämänsä.
Kumpikaan ei ole seurustellut aiemmin eli siinä ovat ikään kuin "samalla tasolla", muussa elämässä sitten taas ei.
Ap
Ei oo outoa. Poika on varhain kehittynyt. Murrosikäkin alkanut varhain.
Suomessa on paljon aviloittoja ja suhteitakin, joissa mies on 2-3 vuotta puolisoaan nuorempi.
Suuremempiakin ikäeroja on.
SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman, rakastui vaihdevuosissa olevaan, itseään 2O vuotta vanhempaan naiseen.
Ja vastoin kaikkia oletuksia ja uskomuksia, he saivat myös lapsen.
Saman juttu, Ranskan presidentti Macronilla.
Eihän ne ihastumiset, tunteet, rakkaus, eikä seksuaalinen vetovoima ole riippuvaisia pelkästään iästä.
Ei noita kaikkia juttuja voi hallita, silloin kun vahva vetovoima, puolin ja toisin puhkeaa.
Ei ole normaalia. Normaali mies ottaa itseään reilusti nuoremman tytön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, on vain kolmen vuoden ikäero.
Tuossa iässä se 3 vuotta on paljon. Usein 17 v. poika on ihan junnu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole seurustellut aiemmin eli siinä ovat ikään kuin "samalla tasolla", muussa elämässä sitten taas ei.
Ap
Tämä selittää. En usko, että ovat tunteneet mitenkään kauaa. Pojasta ymmärrän, mutta uskon samalla, että tyttö kokee vaikeaksi sen, että ei ole ollut sitä nuoruuden ensirakkautta, ja yrittää elää nuoruuttaan jonkun toisen kautta
Vierailija kirjoitti:
Onko nainen jotenkin jälkeenjäänyt
Heh hee, tuskinpa kun on päässyt yliopistoon, heti ylioppilaaksi kirjoitettuaan. Ja suunnitellee jo kandi-työtä.
Sen sijaan kommentoija itse on jälkeenjäänyt, täys kusipää.
Tyhmien luusereiden jälkeläinen. Hölmöläisten sukukuntaa,
Oudompaa varmasti on, että isäni oli 18-vuotias seurustellessaan 15-vuotiaan äitini kanssa. Menivät kuitenkin naimisiin lopulta ja perustivat perheen.
Vierailija kirjoitti:
20v on aikuinen nainen, 17vpoika on täysi kakara.
Ai jaa, just lukion aloittaneet 15-16 vuotiaat pojat ja tytöt naiskentelee täysillä. Lukiotytöt käyttävät e- pillereitä.
Ilmaisia kondomejakin saa, lukion terveydenhoitajalta.
Sairaampaa on että lapseton seurustelee lapsen omaavan henkilön kanssa.
Minä olin 15-vuotias, kun aloitin seurustelun nykyisen kumppanini kanssa, ja hän oli 21-vuotias. Olin silloin seurustellut jo monta kertaa, ja äiti ennusti, että ei tuokaan juttu kauaa kestä. Mutta kun se oli se oikea ja nyt olemme olleet jo lähes 30 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nainen jotenkin jälkeenjäänyt
Heh hee, tuskinpa kun on päässyt yliopistoon, heti ylioppilaaksi kirjoitettuaan. Ja suunnitellee jo kandi-työtä.
Sen sijaan kommentoija itse on jälkeenjäänyt, täys kusipää.
Tyhmien luusereiden jälkeläinen. Hölmöläisten sukukuntaa,
Millaiset sosiaaliset taidot tällä 20-vuotiaalla on?
Mä kyllä ihmettelen, että miksi joku 20v nuori nainen haluaa seurustella 17v jätkän kanssa. Kun miettii itseä 20-vuotiaana, niin ei todellakaan olisi kiinnostanut kolme vuotta nuorempi teini kun oman ikäisetkin tuntui ihan kakaroilta.