Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja niin kuin minulle täällä irvailtiin kun ehdotin masentuneille lääkkeeksi reippailua ulkona luonnossa!

Vierailija
18.01.2025 |

Nyt siitä on ihan vahvaa tutkimusnäyttöä. Erittäin tehokas lääke.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista mennä lenkille ap, kun läheisesi kuolee ja masentaa!

Sairastan parantumatonta syöpää. Kun sain tietää syövän leviämisestä, juokseminen ja salilla käyminen olivat ainoat kestävät keinot pitää pää kasassa. Rauhoittavatkin toimivat, mutta niitä ei voi syödä loputtomiin.

Vierailija
22/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen paikkoihin, käyn salilla ja jumppaan ja yllätys, yllätys.. silti masentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot masentunu koska rahaa ei ole eikä töitä ni ei se liikunta siihen auta

Hyvä fyysinen kunto ja oikeat elämäntavat auttavat kestämään paskaa elämää.

T: Köyhä osatyökykyinen työtön 

Vierailija
24/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut joskus masentunut jopa itsemurhan suunnitteluun asti. Tiedän mitä se on.

Jouten olo ja liika itsetutkiskelu ei tee hyvää. Ei tee hyvää mäsduttää karkkia sängyn pohjalla.

Miksi jossain nälänhätä maassa ei ole masennusta? Siksi, kun he kuolisivat nälkään jos jäisivät miettimään että "miltä minusta nyt tuntuu?" On pakko nousta jaloilleen ja toimia.

Kun pahin masennus hellittää, niin ulos ja fyysistä ohjelmaa päiviin. Tarpeeksi lepoa ja asianmukaista hoitoa väliin.

Tai sitten masentuneet niissä maissa vain antavat itsensä nääntyä, ja kuoleman syyksi itsemurhan sijaan tuleekin nälänhätä.

Vierailija
25/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että luonnosta saa valtavasti parantavaa voimaa

Ihmiset ei ole vaan valmiita edes kokeilemaan koska ne on niin kiinni omissa tavoissaan, eli esimerkiksi tullaan mielummin tänne palstalle heti aamusta itkemään ja tappelemaan ja sitte taas ihmetellään kun on huono olla :D

Vierailija
26/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullut tulokseen, että joitakin masentuneita ei voi auttaa. Masentuneisuus on heille identiteetti, ja ilman sitä ei voisi enää olla uhri. Minä en heitä enää autakaan väkisin. Heidän pitää oppia auttamaan itseään. Mutta käyn itse lenkillä. Liikunta pelasti henkeni.

Vierailija
27/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai irvailtiin kun sanot naisille että pitäisi tehdä itse jotain ongelmien korjaamiseen kun naisilla on yleisesti ajatuksena että itse ei tarvi tehdä mitään ja apua ja huomiota pitää saada veromaksajien rahoilla ilman että naisen itse tarvii tehdä mitään

Miehet masentuu ihan yhtä lailla kuin naisetkin.

Vierailija
28/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosaliin tekisi mieli mennä,a

Vierailija
29/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet joita "hoidan", ei pääse itse sängystä ylös. Osa ei edes herää. Syöminen on ylivoimaista ja pukeminen sitäkin ylivoimaisempaa. Parempikuntoisia viedään ulkoilmaan, mutta eivät he liiku ilman apua. Joten kritisoivat voivat alkaa ulkoiluttamaan niitä masentuneita. Ja uskoakseni lievässä masennuksessa se ulkoilu hoitona alkaa jo toimimaan. Alakulossa mikä tahansa tekeminen auttaa, paitsi ei tuo mäkätys ja halveksunta. 

Vierailija
30/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla olisi mitään ongelmia, jos olisin sellainen ihminen joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, harrastaa säännöllistä liikuntaa ja nauttii luonnossa liikkumisesta.

Ylläoleva on masentuneen ihmisen unelma. Siihen ei vain kykene. Mielenterveysongelmat ovat ongelmia siksi, ettei yksinkertaisesti pysty normaaleihin asioihin. Laiskuudesta ei ole kyse, vaan aivosairaudesta.

Aivosairauttakin pitää hoitaa. Ei sitä hoideta jos syö kaikkea mättöä laihdutukseen ja sitten vihaa itseään kun on läski.

Ymmärrän kyllä, että sieltä sängystä ON vaikea nousta. On vähän sellainen oravanpyörä.

Vierailija
31/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut joskus masentunut jopa itsemurhan suunnitteluun asti. Tiedän mitä se on.

Jouten olo ja liika itsetutkiskelu ei tee hyvää. Ei tee hyvää mäsduttää karkkia sängyn pohjalla.

Miksi jossain nälänhätä maassa ei ole masennusta? Siksi, kun he kuolisivat nälkään jos jäisivät miettimään että "miltä minusta nyt tuntuu?" On pakko nousta jaloilleen ja toimia.

Kun pahin masennus hellittää, niin ulos ja fyysistä ohjelmaa päiviin. Tarpeeksi lepoa ja asianmukaista hoitoa väliin.

Heittelet ihan omiasi, etkä ole tainut perehtyä asiaan. 

"In Africa, about 29.19 million people (9% of 322 million) suffer from depression, with over 7 million in Nigeria (3.9% of 322 million). Estimates place the lifetime prevalence of depressive disorders from 3.3% to 9.8% "

Vierailija
32/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla olisi mitään ongelmia, jos olisin sellainen ihminen joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, harrastaa säännöllistä liikuntaa ja nauttii luonnossa liikkumisesta.

Ylläoleva on masentuneen ihmisen unelma. Siihen ei vain kykene. Mielenterveysongelmat ovat ongelmia siksi, ettei yksinkertaisesti pysty normaaleihin asioihin. Laiskuudesta ei ole kyse, vaan aivosairaudesta.

Aivosairauttakin pitää hoitaa. Ei sitä hoideta jos syö kaikkea mättöä laihdutukseen ja sitten vihaa itseään kun on läski.

Ymmärrän kyllä, että sieltä sängystä ON vaikea nousta. On vähän sellainen oravanpyörä.

"lohdutukseen"

Vierailija
33/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai irvailtiin kun sanot naisille että pitäisi tehdä itse jotain ongelmien korjaamiseen kun naisilla on yleisesti ajatuksena että itse ei tarvi tehdä mitään ja apua ja huomiota pitää saada veromaksajien rahoilla ilman että naisen itse tarvii tehdä mitään

Ei tosin liity mitenkään juuri naisiin vaan ihan sukupuolesta katsomatta ihmisiin joiden ajatus on että jonkun muun pitäisi tehdä asioita heidän tilanteensa korjaamiseksi.

Se että yhdistät tämän jotenkin vain naisten ominaisuudeksi kertoo kyllä siitä että sinulla itselläsi olisi aika paljon korjattavaa pään sisällä.

Vierailija
34/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievässä masennuksessa tai pelkässä alakulossa liikunta, ulkoilu tai reippailu luonnossa varmasti auttaa ja jopa korvaa muut hoitomuodot. Mutta kaikissa muissa tilanteissa se on vain lisä, ja siloinkin vain voimavarojen mukaan. Paitsi jos masennukseen liittyy syömishäiriöitä, varsinkin anoreksiaa, liikkumisesta voi olla jopa haittaa.

Vierailija
35/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista mennä lenkille ap, kun läheisesi kuolee ja masentaa!

Niin meninkin ja auttoi ! Parempi se on, kuin sisällä omien ajatustensa kanssa vellominen. 

buhu uhu, liikunta pahasta antakaa syödä suruun!!

sivu

Vierailija
36/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievässä masennuksessa tai pelkässä alakulossa liikunta, ulkoilu tai reippailu luonnossa varmasti auttaa ja jopa korvaa muut hoitomuodot. Mutta kaikissa muissa tilanteissa se on vain lisä, ja siloinkin vain voimavarojen mukaan. Paitsi jos masennukseen liittyy syömishäiriöitä, varsinkin anoreksiaa, liikkumisesta voi olla jopa haittaa.

Onko itsemurhan suunnittelu ja vain sattuman ansiosta jäänyt toteuttaminen lievää masennusta?

Vierailija
37/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi, kokeillut olen.

Vierailija
38/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu tunteistani. Koen sen turhana, koska netistä on tullut luettua ihan samat sitaatit ja ohjeet, mitä keskusteluissa sanotaan. Ei tarvitse sanoa toista kertaa.

Ainoa asia, mitä joskus muilta tarvitsen, on vahvistus ja varmistus. Sekin vain, jos minua stressaa oikein, oikein paljon. Vaikka senkin usein siedän keskenäni.

Harvoin annan itseni valittaa ääneen. En tiedä, mistä se johtuu.

Vierailija
39/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole tutkimusnäyttöä. Jos nyt viittaat siihen tutkimukseen josta lehdissä virheellisesti otsikoitiin, niin kyseisessä tutkimuksessa EI OSOITETTU että ulkoilu PARANTAA masennusta. Siinä ainoastaan osoitettiin negatiivinen korrelaatio ulkoilun ja masentuneisuuden välillä, eikä suinkaan KAUSALITEETTIÄ...

Metsässä liikkuminen tutkitusti parantaa mielialaa. Siitå on ihan ihan mitattuja tutkimuksia, jossa on mitattu elimistön stressihormoneita ja verenpainetta.

Vierailija
40/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko itsemurhan suunnittelu ja vain sattuman ansiosta jäänyt toteuttaminen lievää masennusta?

Ei. Ja jos väität, että itsemurhasuunnitelmiin tai -yritykseen johtavista mt-ongelmista selviytyy pelkällä lenkkeilyllä, olet todella vajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan