Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja niin kuin minulle täällä irvailtiin kun ehdotin masentuneille lääkkeeksi reippailua ulkona luonnossa!

Vierailija
18.01.2025 |

Nyt siitä on ihan vahvaa tutkimusnäyttöä. Erittäin tehokas lääke.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkien masennus sillä korjaannu, koska vika on muussakin ku jossain hormoneissa

Vierailija
2/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuta ongelmaa olekaan kun, että ihan itse pitäisi sinne lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tutkimusnäyttöä. Jos nyt viittaat siihen tutkimukseen josta lehdissä virheellisesti otsikoitiin, niin kyseisessä tutkimuksessa EI OSOITETTU että ulkoilu PARANTAA masennusta. Siinä ainoastaan osoitettiin negatiivinen korrelaatio ulkoilun ja masentuneisuuden välillä, eikä suinkaan KAUSALITEETTIÄ...

Vierailija
4/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot masentunu koska rahaa ei ole eikä töitä ni ei se liikunta siihen auta

Vierailija
5/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lenkkeily muuta sitä tosi asiaa, että ihmiset ovat ihan kusiaisia ;)

Vierailija
6/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai irvailtiin kun sanot naisille että pitäisi tehdä itse jotain ongelmien korjaamiseen kun naisilla on yleisesti ajatuksena että itse ei tarvi tehdä mitään ja apua ja huomiota pitää saada veromaksajien rahoilla ilman että naisen itse tarvii tehdä mitään

Vierailija
7/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole tutkimusnäyttöä. Jos nyt viittaat siihen tutkimukseen josta lehdissä virheellisesti otsikoitiin, niin kyseisessä tutkimuksessa EI OSOITETTU että ulkoilu PARANTAA masennusta. Siinä ainoastaan osoitettiin negatiivinen korrelaatio ulkoilun ja masentuneisuuden välillä, eikä suinkaan KAUSALITEETTIÄ...

Tämä. Suomen lehdistöllä on turhan usein tapana vetää noita hätäisiä johtopäätöksiä tutkimuksista tyyliin "jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumisia" kuten tässäkin tapauksessa.

Vierailija
8/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista mennä lenkille ap, kun läheisesi kuolee ja masentaa!

Vierailija
9/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai irvailtiin kun sanot naisille että pitäisi tehdä itse jotain ongelmien korjaamiseen kun naisilla on yleisesti ajatuksena että itse ei tarvi tehdä mitään ja apua ja huomiota pitää saada veromaksajien rahoilla ilman että naisen itse tarvii tehdä mitään

Joka keskustelu samat setit sulla 🥱

Vierailija
10/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muutakkaan mutta se kasvattaa sitkeyttä kun teet itse jotain muuta kuin valitat niin et ahdistu enempää kun et saa muiden ihmisten tekemänä kaikkea mitä haluat ilman että suostut itse tekemään mitään asian parantamisen eteen. Semmoista kohtelua ansaitset kun itse muita kohtelet

Vierailija
11/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. pierukövely auttaa suoliston toimintaa...

Vierailija
12/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes mennä mihinkään ulos. Tutkimusten mukaan tanssiminen auttaa masennukseen paremmin kuin lääkkeet.

https://www.independent.co.uk/life-style/dance-best-exercise-depression…

Vierailija
13/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippailehan vaan ulkona luonnossa ihan keskenäsi, idiootti.

Vierailija
14/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista mennä lenkille ap, kun läheisesi kuolee ja masentaa!

Silloin juuri kannattaa mennä.

Vierailija
15/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan psyk. osastollakin on yhteisiä ulkoilutuokioita ja niihin kannustetaan mukaan. Kyllä ulkoilun vaikutus mielenterveyteen on ihan tiedossa oleva juttu. Siinä on vaan sellainen homma, että jos ei ole voimavaroja siihen ulkoiluun, niin silloin ei ole. Pitää ensin saada oloa ja mieltä paremmaksi, että pystyy siihen ulkoiluun.

Vierailija
16/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutakkaan mutta se kasvattaa sitkeyttä kun teet itse jotain muuta kuin valitat niin et ahdistu enempää kun et saa muiden ihmisten tekemänä kaikkea mitä haluat ilman että suostut itse tekemään mitään asian parantamisen eteen. Semmoista kohtelua ansaitset kun itse muita kohtelet

Sano tuo sama kilteille ihmisille, jotka saavat vihaa niskaan, vaikka ovat muille hyviä.

Vierailija
17/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut joskus masentunut jopa itsemurhan suunnitteluun asti. Tiedän mitä se on.

Jouten olo ja liika itsetutkiskelu ei tee hyvää. Ei tee hyvää mäsduttää karkkia sängyn pohjalla.

Miksi jossain nälänhätä maassa ei ole masennusta? Siksi, kun he kuolisivat nälkään jos jäisivät miettimään että "miltä minusta nyt tuntuu?" On pakko nousta jaloilleen ja toimia.

Kun pahin masennus hellittää, niin ulos ja fyysistä ohjelmaa päiviin. Tarpeeksi lepoa ja asianmukaista hoitoa väliin.

Vierailija
18/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi hetken miettinyt niin olisi ymmärtänyt, että itsekin käytti kommenttivuoronsa syytelläkseen puolta valtakuntaa. 

Vierailija
19/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu varmasti kohentaa mielialaa, siitä ei ole epäilystäkään. Se tuskin kuitenkaan parantaa vaikeaa masennusta.

Vierailija
20/64 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla olisi mitään ongelmia, jos olisin sellainen ihminen joka syö terveellistä ja ravitsevaa ruokaa, harrastaa säännöllistä liikuntaa ja nauttii luonnossa liikkumisesta.

Ylläoleva on masentuneen ihmisen unelma. Siihen ei vain kykene. Mielenterveysongelmat ovat ongelmia siksi, ettei yksinkertaisesti pysty normaaleihin asioihin. Laiskuudesta ei ole kyse, vaan aivosairaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi