Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvola lähettää entistä helpommin äitejä päihdeklikikalle

Vierailija
18.01.2025 |

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Harva Suomessa on absolutisti ennen raskautta. 

https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/7b95952e-8981-4e2c-8ce2-44e3…

Kommentit (282)

Vierailija
81/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelubisnekseen kommentti: ilmeisesti tämä on totta.

Minulla katkesi jalka ja oli paketissa. Lääkäri yritti maanitella loputtomiin, että antaisin lapsen väliaikaisesti huostaan, vaikka mitä syitä kehitteli - "hän kyllä järjestää, tietää niin ihanan perhekodin". Mitään kodinhoitoapua ei annettu.

Mieheni oli vielä 6kk työkomennuksella, olin tullut etukäteen Suomeen jo lasten kanssa. Lopulta pääsin painostuksesta sillä että äitini tuli Kainuusta luoksemme pariksi kuukaudeksi. 

Joku MOT saisi tutkia näitä..

Kuulostaa hyvin erikoiselta. Joko valehtelet, tai sitten asiaan liittyy jotain mitä et kerro, tai sitten lääkäri on epäillyt että lasten hoitaminen haittaa jalan paranemista ja o

Niin ja jutun pointtihan oli, että itse koin pärjääväni mainiosti! Vähän hidasta lenkkausta oli välillä, mutta muuten kyllä ihan normielämää vietimme. Lääkäri yritti vääntää tilanteen ongelmaksi, kuten sinäkin teet. Oletkohan se sama lääkäri..

No en ole sama lääkäri, mutta jos sinulla on tuollaisia epäilyksiä jo tästä, niin kyllä se vähän erikoiselta vaikuttaa. Kuten sekin että luulet, ettei mies pääsisi tuollaisen syyn takia nopeutetusti pois.

Lääkäri ei myöskään tee mitään päätöksiä sen suhteen minne lapset sijoitetaan, sen tekee lastensuojelu.

Vierailija
82/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelubisnekseen kommentti: ilmeisesti tämä on totta.

Minulla katkesi jalka ja oli paketissa. Lääkäri yritti maanitella loputtomiin, että antaisin lapsen väliaikaisesti huostaan, vaikka mitä syitä kehitteli - "hän kyllä järjestää, tietää niin ihanan perhekodin". Mitään kodinhoitoapua ei annettu.

Mieheni oli vielä 6kk työkomennuksella, olin tullut etukäteen Suomeen jo lasten kanssa. Lopulta pääsin painostuksesta sillä että äitini tuli Kainuusta luoksemme pariksi kuukaudeksi. 

Joku MOT saisi tutkia näitä..

Tuohan on aivan kamalaa! Eikö "ammattilaiset" yhtään ajatelleet miten tuo vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen?! Repiä nyt lapsi pois omasta normaalista kodista jonnekin vieraiden ihmisten huostaan! Onneksi jaksoit taistella lapsesi puolesta! 

Surullisin tapaus oli hetki sitten lehdessä kun yh sairastui parantumattomaan syöpään. Lapsi vietiin heti kerran äiti kuitenkin kuolee.. Tähän saattaa kuitenkin mennä vielä hyvän aikaa, ja nyt äiti ei saa elää lapsensa kanssa. Löytyy googlaamalla varmasti nopsaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuttu neuvolajärjestelmä on aina ollut mielestäni erikoinen, enkä nähnyt mitään hyötyä. Kun kävin puolisoni ja lasteni kanssa, puhuivat he vain vaimolleni. Toki sekin oli jotain kuulumisten kyselyä. Kun kävin ilman puolisoa lasteni kanssa, puhuivat keskenään, eivät minulle. Haukkuivat lapseni, kun ei osnnut hypätä jonkun renkaan sisään, itsenikin oli vaikeaa tajuta heidän mutinoistaan mitään, saati hämmentyneen lapsen. Temppujumpassa ei ollut ongelmia koordinaatiossa, eikä myöhemminkään ikinä. Suojatyöpaikka, jossa alkuperäinen hyvä tarkoitus on kadonnut. 10 vuoden kokemuksella käynnit olivat pelkkää ajanhukkaa.

Vierailija
84/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No en ole sama lääkäri, mutta jos sinulla on tuollaisia epäilyksiä jo tästä, niin kyllä se vähän erikoiselta vaikuttaa. Kuten sekin että luulet, ettei mies pääsisi tuollaisen syyn takia nopeutetusti pois."

No varmasti pääsisi jos nyt oikea hätä olisi, mutta kun ei meillä ollut sellaista hätää. Itsehän minä sen määritän milloin mies pitää parkua apuun - et sinä, eikä terveyskeskuksen lääkäri. Ihan olen kapiaisen vaimona tottunut pärjäilemään. Mitä ihmeen jankkausta tämä nyt on.. Yleisikuntaupseerikurssin läpäisy silloin aikanaan aikataulussa oli meille perheenä tärkeä etappi monestakin syystä ja on avannut oven kv-tehtäviin. 

Vierailija
85/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän neuvolan th oli ihminen. Huokaisin joskus, etten enää jaksa näitä kyselyitä joka kuukausi täyttää (useamman lapsen neuvolakäynnit), joten niistä luovuttiin. Maalaisjärkeä on lupa käyttää, onkohan tutkittu vastaako näihin kyselyihin ongelmakäyttäjät rehellisesti ja moniko 'jää kiinni'?

Vierailija
86/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelubisnes tarvitsee lisää asiakkaita. Siksi tämä sairas systeemi. Miljardien bisnes. Veronmaksajat maksaa oman kyykytyksensä. 

Vierailija
87/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No en ole sama lääkäri, mutta jos sinulla on tuollaisia epäilyksiä jo tästä, niin kyllä se vähän erikoiselta vaikuttaa. Kuten sekin että luulet, ettei mies pääsisi tuollaisen syyn takia nopeutetusti pois."

No varmasti pääsisi jos nyt oikea hätä olisi, mutta kun ei meillä ollut sellaista hätää. Itsehän minä sen määritän milloin mies pitää parkua apuun - et sinä, eikä terveyskeskuksen lääkäri. Ihan olen kapiaisen vaimona tottunut pärjäilemään. Mitä ihmeen jankkausta tämä nyt on.. Yleisikuntaupseerikurssin läpäisy silloin aikanaan aikataulussa oli meille perheenä tärkeä etappi monestakin syystä ja on avannut oven kv-tehtäviin. 

No, onko miehesi pitänyt sinulle mitään valistusta opsec-asioista, vai aiotko antaa koko maailmalle mahdollisuuden tietää kuka olet?

Kaipaisen vaimo voi pärjätä hyvin, mutta kyllä lääkärin epäileminen tuollaisesta bisneksestä kertoo mielestäni siitä, että on pärjäilty ihan liikaa yksin, ja silloin ei asiat välttämättä ole niin hyvin kuin itse kuvitellaan. Tietenkään lääkärin harkitsemattomat ehdotukset eivät tilannetta paranna jos epäluuloisuuteen on jo valmiiksi taipumusta.

Vierailija
88/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asuu pariskunta: perheen äiti on lastenlääkärinä kunnalla ja mies omistaa ja johtaa perhekotia. Jännästi mies tekee työn täysin etänä, tätä olen aina ihmetellyt. Elämme etelässä, tuo perhekoti on pohjanmaalla.

Hyvinkin näissä voi olla kytköksiä. Onhan koko sosiaalitoimi yksi sotkupesä, Vilja Eerika-parka yksi kammottavin esimerkki. 

Vierailija
89/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko miehesi pitänyt sinulle mitään valistusta opsec-asioista, vai aiotko antaa koko maailmalle mahdollisuuden tietää kuka olet?

Kaipaisen vaimo voi pärjätä hyvin, mutta kyllä lääkä

:) Vai semmoinen asiantuntija. Taidat olla ylilaudan voimantunto-Jonne. Opsecit on vähän eri tason juttuja. 

Vierailija
90/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipais

:) Vai semmoinen asiantuntija. Taidat olla ylilaudan voimantunto-Jonne. Opsecit on vähän eri tason juttuja

Okei. No jos näytät keskustelun miehellesi, niin kysy häneltä, että voiko teidän henkilöllisyyden hänen mielestään selvittää tämän perusteella näillä antamillasi tiedoilla, ja koska vastaus on kyllä (äidin asuinpaikka, lasten iät suhteessa komennuksen jne jne.) niin onko se kannattavaa ja hyödyllistä teidän asemassa oleville ihmisille.

Vastaus on että ei ole.

Vierailija
91/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse terveydenhoitaja ja maksoin kaikki neuvolakäynnit ilomielin omasta pussista yksityisellä. Sattuneesta syystä.

Vierailija
92/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko miehesi pitänyt sinulle mitään valistusta opsec-asioista, vai aiotko antaa koko maailmalle mahdollisuuden ti

Niin ja jos joku miettii miksi on vahingollista jos kapiaisen vaimo kirjoittaa tällaista ja joku hänet tunnistaa, niin korkeat upseerit ovat samalla korkeita valtion virkamiehiä ja vaimon foliohattuilu netissä ei ole hyvä asia.

Vierailija
93/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko miehesi pitänyt sinulle mitään valistusta opsec-asioista, vai aiotko antaa koko maailmalle mahdollisuuden ti

Höpsistä töppöseen noiden kuvitelmien kanssa nyt! Voit lukea halutessasi lisää meidän perheestä ja kokemuksista Puolustusvoimien omasta julkaisusta. Ja tervetuloa seuraamaan myös somessa toimintaamme.

Vierailija
94/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko miehesi pitänyt sinulle mitään valistusta opsec-asioista

Höpsistä töppöseen noiden kuvitelmien kanssa nyt! Voit lukea halutessasi lisää meidän perheestä ja kokemuksista Puolustusvoimien omasta julkaisusta. Ja tervetuloa seuraamaan myös somessa toimintaamme.

Kirjoitatko puolustusvoimien julkaisuissa myös noista epäilyksistäsi lääkäreitä kohtaan? Edustaako myös miehesi mielipiteitä?

Vierailija
95/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Myös syömiset ja juomiset kuuluvat itsemääräämisoikeuden piiriin. Jos tähän puututaan, lapset jäävät kokonaan tekemättä.

No sehän nimenomaan on se ratkaisu. Älkää tehkö kakaroita, älkää alistuko karjaksi, johon kohdistetaan alentavaa kohtelua. 

Vierailija
96/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko miehesi

Nyt hyvää yötä. Aikuisilla alkaa oma aika! 

Vierailija
97/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu siirtyy pv-asioista nyt takas aiheeseen ->

Vierailija
98/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti pääsisi jos nyt oikea hätä olisi, mutta kun ei meillä ollut sellaista hätää. Itsehän minä sen määritän milloin mies pitää parkua apuun - et sinä, eikä terveyskeskuksen lääkäri. Ihan olen kapiaisen vaimona tottunut pärjäilemään. Mitä ihmeen jankkausta tämä nyt on.. Yleisikuntaupseerikurssin läpäisy silloin aikanaan aikataulussa oli meille perheenä tärkeä etappi monestakin syystä ja on avannut oven kv-tehtäNyt hyvää yötä. Aikuisilla alkaa oma aika! 

Kerro sitten mitä miehesi pitää viesteistä, kun näytä ne hänelle.

Ja kyllä, tiedän näistä asioista jotain.

Vierailija
99/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty neuvolalta! Miettikääpä, kuinka paljon työssäkäyviltä kerätään veroja sen valtavan autisti, adhd, kielellisen kehityksen erityisvaikeudet, laaja-alaiset oppimisvaikeudet, motorisen kehityksen häiriö ym. lapsille, joille kaikille tarvitaan vuosien kuntoutusta, lääkehoitoa, oma ohjaaja päiväkotiin, erityisopetuksen pienryhmä peruskouluun, päivittäiset koulukuljetukset, osastojaksot jne.

Kyllä tuo neuvolan toiminta on iso säästöjen lähde veronmaksajille. Ja syntyy terveempiä lapsia.

No jos nuo asiat huolettavat, niin äidit saisi sektion pyynnöstä. Listasi asiat kun ovat suurimmaksi osaksi seurausta synnytyksenaikaisesta hapenpuutteesta eli kätilön vauvalle aiheuttamia. Koskaan ei ole oikea aika kutsua lääkäri paikalle eikä oikea aika saada kipulääkettä ennen kuin on liian myöhäistä.

Kannattaisi opiskella ennen kuin kirjoittaa pas..aa vauvapalstalle. Päihteet vaurioittavat sikiön kehitystä, vaurioittavat aivojen kehitystä ja aiheuttavat pitkäaikaista haittaa lapsen terveydelle.

Vierailija
100/282 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se hapenpuute synnytyksessä aiheuttaa ihan yhtä lailla lapselle vaurioita.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi