Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvola lähettää entistä helpommin äitejä päihdeklikikalle

Vierailija
18.01.2025 |

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Harva Suomessa on absolutisti ennen raskautta. 

https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/7b95952e-8981-4e2c-8ce2-44e3…

Kommentit (282)

Vierailija
281/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muulla väliä jos lopettaa juomisen ja tupakan siihen positiiviseen raskaustestiin ja pysyykin päihteettömänä? Ei dokaa kun on raskaana ja imettää. Capiche? 

Neuvola laittaa HAL-seurantaan jos ei tajua valehdella.

Ei laittanut ainakaan minua. Olin vielä käyttänyt potentiaalisesti teratogeenisia pkv-lääkkeitä alkuraskaudessa kun en tiennyt olevani raskaana ja testit näytti negaa, neuvola oli asian kanssa hyvin rauhallinen. Yritin pyytää lisäseurantoja raskauteen tämän takia ja olin tosi stressaantunut asiasta. En ehkä ollut käyttänyt paljon alkoholia, mutta liioittelin asiaa kun luulin että sillä voisi päästä tarkempiin tutkimuksiin joita tehd

Seli seli, narkki.

Eli tekeekö esimerkiksi reseptivapaan rohtovirmajuuren käyttäminen sinusta narkiksi?

https://fi.wikipedia.org/wiki/PKV-l%C3%A4%C3%A4kkeet

Tuota Sedoniumia nimittäin itse käytin kun en tiennyt olevani raskaana ja sitäkin vain lääkärin ohjeen mukaan. Ei kuitenkaan suositella raskausaikana, joten kyllä, olin stressaantunut voiko vaikuttaa sikiöön.

Onko ihmiset täällä sitten sitä mieltä että olisin tuon takia joutanut päihdepolille?

Vierailija
282/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen lääkärit teettivät raskaustestin, jos olivat määräämässä jotain lääkettä, joka tiedetysti voisi aiheuttaa sikiövaurioita ja naisella oli edes teoriassa mahdollisuus tulla raskaaksi. Yksi ystävä sai tällä tavalla tietää olevansa raskaana. Lääkkeisiin listataan varmuuden vuoksi aina varoitus niiden käyttämisestä raskauden tai imetyksen aikana vaikka oikeasti mitään tietoa haittavaikutuksista ei olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan