Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvola lähettää entistä helpommin äitejä päihdeklikikalle

Vierailija
18.01.2025 |

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Harva Suomessa on absolutisti ennen raskautta. 

https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/7b95952e-8981-4e2c-8ce2-44e3…

Kommentit (282)

Vierailija
261/282 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hotsita mennä aamuisin töihin, oisko kellään heittää paria helppohoitoista tenavaa mulle sijoitukseen? 

Terveisin, Pirre

Vierailija
262/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 annosta vastaa yhtä pullollista viiniä. Jos yhden vuorokauden aikana festareilla sen verran juo raskautta edeltäneenä kesänä, niin saa olla aika todellisuudesta vieraantunut neuvolantäti pitääkseen sitä minään.

Onkohan neuvolan täti itse juonut koskaan alkoholia? Onko koskaan maistanut tupakkaa, edes nuorena. Onko neuvolan tädillä rahaa tilillä? Mikä on neuvolan tädin painoindeksi? Kiinnostaisi kovasti. 

Mäpä tunnen naapurista terveydenhoitajan, joka pitää miehensä kanssa perhekotia ja kiskoo viiniä kuin raavas mies ja on muutenkin tosi sekavan oloinen tapaus. Kesät juoksee festareilla ja baareissa, laittaa kuvia someen. 

Tunnetaankohan sama. Onko paikkakunta pohjois-Savossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muulla väliä jos lopettaa juomisen ja tupakan siihen positiiviseen raskaustestiin ja pysyykin päihteettömänä? Ei dokaa kun on raskaana ja imettää. Capiche? 

Vierailija
264/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muulla väliä jos lopettaa juomisen ja tupakan siihen positiiviseen raskaustestiin ja pysyykin päihteettömänä? Ei dokaa kun on raskaana ja imettää. Capiche? 

Neuvola laittaa HAL-seurantaan jos ei tajua valehdella.

Vierailija
265/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy valehdella sitten. Kuka siellä kertoo mistään mitään kun alkaa vain syyllistäminen ja kyttääminen. Joutuu silmätikuksi ja ties mitkä merkinnät seuraa lopunelämän 

Vierailija
266/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai äidin pitää olla raivoraitis vaikka raskauden alkamiseen voi mennä jopa 10 vuotta tai välttämättä onnistu ollenkaan. 

Tuolla perusteella äiti ei saisi myöskään syödä lääkkeitä tai roskaruokaa koska "voi tulla raskaaksi ".

Isät saa kyllä kiskoa kaljaa ja mussuttaa mäkkkiruokaa.

Vierailija
267/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai äidin pitää olla raivoraitis vaikka raskauden alkamiseen voi mennä jopa 10 vuotta tai välttämättä onnistu ollenkaan. 

Tuolla perusteella äiti ei saisi myöskään syödä lääkkeitä tai roskaruokaa koska "voi tulla raskaaksi ".

Se on osa institutionaalista naisvihaa. Jos miehet olisivat niitä jotka ovat raskaana, todellakin riittäisi että korkki menee kiinni kun testi näyttää plussaa. Naisen pitää olla joku äiti Teresa jo vuosia ennen, jotta on sitten kelvollinen uhriäiti lapsilleen. Muuta elämää ei saa olla, ei ennen eikä jälkeen.

Vierailija
268/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te vastaatte noihin rehellisesti? Ei neuvola ole minua kiusannut, koska kaikissa esitiedoissa olen käytännössä täysraitis (onnittelumaljan voin ottaa, mutta en toki siitä juo), liikunnallinen ja terveellisesti syövä. Tosielämässä asiat voivat olla toisin, mutta näihin ei ikinä pidä mennä vastaamaan totuudenmukaisesti vaan aina kaunistellen ja keskitasoisesti. Juu, katselen televisiota päivittäin 30 min, juon vettä 2 litraa, kerran viikossa voin herkutella parilla keksillä jne. Parisuhteessa kaikki hyvin, on keskusteluyhteys ja riidat on todella pieniä, sellaisia että onko kahvimuki tiskikoneessa oikeassa paikassa.

Aijjaijjai, nyt herää kyllä huoli kun teillä tulee noin pienestä riitaa. 

Vierailija
269/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laittanut ainakaan minua. Olin vielä käyttänyt potentiaalisesti teratogeenisia pkv-lääkkeitä alkuraskaudessa kun en tiennyt olevani raskaana ja testit näytti negaa, neuvola oli asian kanssa hyvin rauhallinen. Yritin pyytää lisäseurantoja raskauteen tämän takia ja olin tosi stressaantunut asiasta. En ehkä ollut käyttänyt paljon alkoholia, mutta liioittelin asiaa kun luulin että sillä voisi päästä tarkempiin tutkimuksiin joita tehdään riskiodottajille. No en päässyt, ja lapsi oli täysin terve onneksi.

Sanoisin että neuvolassa katsotaan naamakertoimella ketä laitetaan tuonne päihdepolille. Osa terveydenhoitajista myös on tervejärkisempiä mitä toiset. Jos hoitaa muutaman päihteidenkäyttäjä-äidin, oppii kokemuksella näkemään että raittiit ihmiset eivät juuri salaile mitään.

Vierailija
270/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😡 Tuollekin naiselle aiheutettiin valtavaa stressiä mikä voi näkyä monella tavalla lapsen kehityksessä. Eihän täällä saada edes niiden ongelmille mitään tehtyä joilla oikeasti päihdeongelma, ja lapset annetaan juopoille ja narkeille kerta toisensa jälkeen takaisin tai ei oteta ollenkaan huostaan. Vttu mitä pelleilyä

Vaikka tosiaan olisi minkälainen deeku tai narkki, niin odottavaa äitiä ei laitetaan pakkohoitoon jossa joutuisi olemaan päihteittä.

Vierailija
271/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelubisnekseen kommentti: ilmeisesti tämä on totta.

Minulla katkesi jalka ja oli paketissa. Lääkäri yritti maanitella loputtomiin, että antaisin lapsen väliaikaisesti huostaan, vaikka mitä syitä kehitteli - "hän kyllä järjestää, tietää niin ihanan perhekodin". Mitään kodinhoitoapua ei annettu.

Mieheni oli vielä 6kk työkomennuksella, olin tullut etukäteen Suomeen jo lasten kanssa. Lopulta pääsin painostuksesta sillä että äitini tuli Kainuusta luoksemme pariksi kuukaudeksi. 

Joku MOT saisi tutkia näitä..

Tuohan on aivan kamalaa! Eikö "ammattilaiset" yhtään ajatelleet miten tuo vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen?! Repiä nyt lapsi pois omasta normaalista kodista jonnekin vieraiden ihmisten huostaan! Onneksi jaksoit taistella lapsesi puolesta! 

Agenda2030 pyrkii siihen että yhteiskunta kasvattaa lapset. Suomi noudattaa virallisesti Agenda2030, se löytyy valtioneuvoston sivuilta. Agenda etenee pikkuhiljaa mutta varmasti.....

Vierailija
272/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin aikoinaan täyttämään näitä päihdekyselyjä neuvolassa ja terveydenhoitaja kysyi sen jälkeen todella ivallisesti että vastasinko oikein näihin kysymyksiin.  Vastasin että kyllä olen. Ihme epäilyä.

Vierailija
273/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laittanut ainakaan minua. Olin vielä käyttänyt potentiaalisesti teratogeenisia pkv-lääkkeitä alkuraskaudessa kun en tiennyt olevani raskaana ja testit näytti negaa, neuvola oli asian kanssa hyvin rauhallinen. Yritin pyytää lisäseurantoja raskauteen tämän takia ja olin tosi stressaantunut asiasta. En ehkä ollut käyttänyt paljon alkoholia, mutta liioittelin asiaa kun luulin että sillä voisi päästä tarkempiin tutkimuksiin joita tehdään riskiodottajille. No en päässyt, ja lapsi oli täysin terve onneksi.

Sanoisin että neuvolassa katsotaan naamakertoimella

Normaali äiti ei todellakaan käytä mitään pkv-lääkkeitä, edes ennen tietoa raskautumisesta. Älä nyt ylpisty siksi, että sulla on käynyt tuuri. 

Vierailija
274/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on osa institutionaalista naisvihaa. Jos miehet olisivat niitä jotka ovat raskaana, todellakin riittäisi että korkki menee kiinni kun testi näyttää plussaa. Naisen pitää olla joku äiti Teresa jo vuosia ennen, jotta on sitten kelvollinen uhriäiti lapsilleen. Muuta elämää ei saa olla, ei ennen eikä jälkeen.

Valtio voi sitten odottaa absolutistinaisten raskautumista.

Vierailija
275/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit joutuu päihdeklinikaille alkosta, jota on otettu esim vuosi ennen raskautta, mutta lasta ei saada pois narkkiäidiltä tai juoppoisältä. 

On taas hölmölä meininkiä. 

Vierailija
276/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit joutuu päihdeklinikaille alkosta, jota on otettu esim vuosi ennen raskautta, mutta lasta ei saada pois narkkiäidiltä tai juoppoisältä. 

On taas hölmölä meininkiä. 

Foliopäänä mietin, että onko ne kunnollisten vanhempien lapset sitten parempaa tulonhankintamateriaalia lasubisnekselle. Heitä ei ole pilattu juopottelulla ja hyvin kasvatettuina he sopeutuvat paremmin uusiin perheisiin. Narkkien ja juoppojen lapset taas ovat sairaita ja käytöshäiriöisiä joten heidät on vaikeampi myydä eteenpäin. Tämä on sitten ihan silkkaa spekulaatiota.

Vierailija
277/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaali äiti ei todellakaan käytä mitään pkv-lääkkeitä, edes ennen tietoa raskautumisesta. Älä nyt ylpisty siksi, että sulla on käynyt tuuri."

Siis mitä nyt taas. Nainen ei saa koko hedelmällisen ikänsä aikana käyttää kunnollisia kipulääkkeitä, buranalla mennään leikkauksetkin vai saako edes sitä ottaa. Lääkärit eivät huvikseen määrää pkv lääkkeitä, niiden käyttöön on aina oikea syy.

Vierailija
278/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali äiti ei todellakaan käytä mitään pkv-lääkkeitä, edes ennen tietoa raskautumisesta. Älä nyt ylpisty siksi, että sulla on käynyt tuuri. 

Ylpisty, siis mistä? Siitäkö, että neuvola ei ollut huolissaan? En aikonut antaa sen nousta päähän mutta pakko kysyä onko tämä sinun kaveriporukassa joku tavallinen syy ylpistyä?

Pkv-lääkkeitä on erilaisia kipulääkkeistä lihasrelaksantteihin ja allergialääkkeisiin, en ole käyttänyt niitä mihinkään pitkäaikaiseen tarkoitukseen. Kaikki kolmiolääkkeet eivät ole niitä mitä sekakäytetään, kuten ehkä sinun lähipiirissäsi.

Mutta pointtina, neuvolassa uskaltaa ja kannattaa olla ihan rehellinen.

Vierailija
279/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytin rauhoittavia kaikkien kolmen raskauden ajan, vuodet -4, -18 ja -19. Eipä se asia neuvolalle kuulunut - minulla on yksityinen sairausvakuutus ja käytän vain yksityislääkäreitä.

Ei sitten tullut mieleen, että vahingoitat sikiötä ?😡

Vierailija
280/282 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laittanut ainakaan minua. Olin vielä käyttänyt potentiaalisesti teratogeenisia pkv-lääkkeitä alkuraskaudessa kun en tiennyt olevani raskaana ja testit näytti negaa, neuvola oli asian kanssa hyvin rauhallinen. Yritin pyytää lisäseurantoja raskauteen tämän takia ja olin tosi stressaantunut asiasta. En ehkä ollut käyttänyt paljon alkoholia, mutta liioittelin asiaa kun luulin että sillä voisi päästä tarkempiin tutkimuksiin joita tehdään riskiodottajille. No en päässyt, ja lapsi ol

Seli seli, narkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä