Miksi pilata aina yhteinen aika??
Miksi miesten pitää ajatella aina pelkästään kikkelillä?
Appivanhemmilla on mökki tahkolla ja ottavat näin talvisin vähintään kerran kuukaudessa meidän teini-ikäiset lapset viikonlopuksi. Tämä on todella mukavaa ja arvostan kovasti.
Tähän liittyy kuitenkin aina sama ongelma, miehen mielessä ei liiku mikään muu kuin oma kikkeli ja seksi. Lisäksi mennään aina saman kaavan mukaan; mies tekee jotain herkkua, ostaa punkkua tai kuoharia ja latsotaan leffaa. Vaihtoehtoisesti mies varannut raflan tai jopa hotellin.
Kaikki tuo on aivan ihanaa, mutta oikeasti tähdätään vain ja ainoastaan seksiin. Stressaannun jo valmiiksi kun näen miehen aloittavan nämä "valmistelut". En ole seksiä vastaan, mutta voin olla aivan hyvin tässä iässä jo ilmankin. Arvostan enemmän omaa rauhaa kuin jotain nuorisopupuilua.
Jos edes joskus kävisi niin, että mies tekisi nämä perinteiset ja valitettavan ennalta-arvattavat toimet, eikä sitten ehdottaisikaan missään vaiheessa seksiä, voisi seksiä joskus ollakin. Mutta ei, aina sama kaava eli minua yritetään pehmittää ja sitten tulee seksivaatimus. Pari kolme tällaista viikonloppua peräkkäin ilman seksiä, voisi kääntää ajatukseni pois pakkoseksistä, jolloin tosiaan oma halukin voisi herätä.
Yleensä mies ottaa nokkiinsa jos ei sunnuntaiaamunakaan ole saanut haluamaansa jyystöä, mutta tällä kertaa näköjään vedettiin herne nenään jo lauantaiaamuna. Mikä ihme ettei miehet voi ajatella parisuhdeaikaa ilman seksipäämäärää? Kun kaava toistaa itseään, niin jo nämä viikonloppuvalmistelut saavat minun seksihalut kuolemaan 100% varmasti.
Kommentit (1899)
Vierailija kirjoitti:
"Moni mies ei kyllä jaksa panostaa noin paljon, mutta sen pienemmänkin panostuksen takana on usein ajatus seksin saamisesta. "
Miksi ajattelette että miehen panostus olisi vain seksin takia? Jos minä järjestän vaimolle mukavan ja rentouttavan viikonlopun niin kyllä minulla on tarkoitus ihan samalla tavalla nauttia siitä kaikesta hemmottelusta ja yhdessäolosta. Mutta tietenkin ajattelen että kun kerrankin on aikaa ja molemmat toivottavasti rentoja niin saisihan se johtaa myös molemmin puolin haluttuun seksiinkin. Mutta ei se tarkoita että minulla ei olisi mitään muuta ajatuksia kuin tuo seksi. Edes miehet eivät oikeasti ole niin yksinkertaisia että eivät osaisi ajatella kahta tai useampaa asiaa yhtä aikaa.
Siinä on vaikeaa rentoutua, kun olo on kuin jollain kiitospäivän kalkkunalla. Toinen valmistautuu juhlaan, on laittanut kaikki tilpehöörit ja parasta viiniä pöytään, mutta tiedät että oma osasi on olla se joka menee uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näen tässä ongelman olevan ennemmin miehessä kuin vaimossa.
Mikä miehessä on vikana? Sekö että haluaa vaimoaan?
Okei eli lisätäänpä tämä pitkään listaan miesten vioista eli "haluaa vaimoaan seksuaalisesti"
Osataan jatkossa siis olla haluamatta. Pitäisikö saman tien muuttaa vaikka pihavajaan ettei tällaista haluamista vahingossakaan tapahtuisi?
Jospa mies tekisi lapsivapaa viikonloppuna jotain arkista, ennalta arvaamatonta?!
Vierailija kirjoitti:
Eli päätät yksipuolisesti että voisit olla ilman seksiä, et anna puolisollesi mahdollisuutta valita, et tee mitään aloitteita seksiin silloin kun sinulle sopii, ja sitten suutut kun puolisosi tekee valmisteluja joiden luulisi myös sinulle kelpaavan?
Sori nyt vaan mutta minusta seksittömyyttä ei voi parisuhteessa vain itsekseen pohtia ja päättää. Jos olet tosiaan sitä mieltä, ettet halua seksiä enää, sun pitää avata suusi ja olla rehellinen. Jos koet tavan harrastaa seksiä sellaiseksi ettei se sovi sulle, edelleen puheenvuoro on sulla. Avoin suhde on aina mahdollisuus myös. Ja miksi ei? Jos et itse halua seksiä miehesi kanssa, miksei hän voi saada sitä jonkun toisen kanssa?
No mutta fiksu mies muuttaisi toimintaa, kun huomaa ettei tuota tulosta! Ei, sama kaava vuodesta toiseen.
Ap ei missään vaiheessa kiellä seksiä. Se KAAVA mikä toistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mulla oli aikanaan sellainen tilanne, että mua ei himottanut, mutta menimme sängylle kuhertelemaan. Jos kymmenessä minuutissa ei päästy sellaiseen tilanteeseen, jossa jommankumman jalkoväliä kosketellaan, mies vain mitään sanomatta poistui paikalta. Olin aivan hölmistynyt. Hän ei ilmeisesti tajunnut, että naisen syttyminen saattaa joskus vaatia vähän enemmän aikaa. Hän näytti ajattelevan, että enemmän kuin kymmenen minuuttia on ajanhukkaa.
Tuo on kyllä aiemmista suhteista niin tuttua, ja masentavaa. Kun ymmärtää, että toiselle on oikeasti työlästä ja vastenmielistä olla mun lähellä, ja silitellä ja suukotella ja jutella. Että hän oikeasti tekee sitä vain hampaat irvessä että saisi seksiä. Hyi helkkari.
Meillä ei ollut kyse tuosta. Miehestä oli kyllä mukava olla siinä. Hän vain jossain 10 min kkohdalla ilmeisesti totesi hiljaa mielessään, että nainen ei tänään halua, ja poistui. Hän ei ymmärtänyt, että jos olisimme jatkaneet vielä jonkin aikaa kuhertelua ilman varsinaista seksuaalista osuutta, olisinkin ollut valmis seksiin.
Kerroinko miehelle siinä kuherrellessa, että nyt tarvitset enemmän aikaa? Eihän kukaan toisen ajatuksia osaa lukea, ja itse kyllä mainitsen asiasta, jos tuntuu, että nyt tarvitsee pidemmän lämmittelyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset haluavat olla naimisissa sellaisen miehen kanssa, jota eivät halua ja miehen halukkuus aiheuttaa pahoinvointia?
Siinäpä vasta tuhannen taalan kysymys. Samaa olen ihmetellyt pitkään.
Halut eivät kohtaa.
Tämähän on tämän koko pitkän ketjun jankutuksen takana, mutta ihmettelen miksi pitää väkisin olla yhdessä. Ja ihmettely kyllä koskee molempia osapuolia. Vaikka tässä aloituksen tilanteessa. Ap kokee seksin ahdistavaksi. Miehellä on selvästi haluja ja tuollainen satunnainen parin viikon välein tapahtuva seksi on kyllä raskasta.
Miehen pitäisi vain säilyttää se, mikä aina suhteen alussa on. Kiinnostus jutella, kuunnella, pysähtyä aidosti naisen seuraan. Ihailu, sen osoittaminen sanoin, katsein, teoin. Jos tuntee olevansa kodinkone, jota mies netistä googlettamansa kiinankielisen ohjekirjan kanssa koettaa rassata, niin siinä eivät yhtään kenenkään vietit syty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miten te ette tajua mikä minun pointti on... Kyllä meillä silloin tällöin seksiä on ihan arki-iltoinakin.
Ap
Sano nyt ne määrät, niin voidaan arvioida paremmin, kumpi teistä on kohtuuton. Vai eikö kumpikaan.
Ehkä 2-4 kertaa kuussa ja väitän että täysin normaali määrä ruuhkavuosina.
Ap
Kun meillä seksi väheni alle kertaan viikossa alko avioliiton ulkopuoliset suhteet kiinnostaa.
Silloin on väärä puoliso. Toivottavasti petetty jätti sinut!
Eihän mies koskaan jätä vaan tulee jätetyksi
Halukas ihminen kokee saavansa rakkautta, kun puoliso on halukas häntä kohtaan. Jos tilanne ajautuu ap:n kuvaavaan tilaan, ollaan käytännössä hyvin isossa jumissa. Ap kokee miehen seksihalut ahdistavaksi ja miestä varmasti ahdistaa ettei hänen vaimonsa halua häntä seksuaalisesti.
Tuosta on kyllä ulospääsy vaikeaa. Toisen haluja on mahdotonta väkisten sytyttää ja toisen tuhkahduttaminen vain lisää tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näen tässä ongelman olevan ennemmin miehessä kuin vaimossa.
Mikä miehessä on vikana? Sekö että haluaa vaimoaan?
Okei eli lisätäänpä tämä pitkään listaan miesten vioista eli "haluaa vaimoaan seksuaalisesti"
Osataan jatkossa siis olla haluamatta. Pitäisikö saman tien muuttaa vaikka pihavajaan ettei tällaista haluamista vahingossakaan tapahtuisi?
Jospa mies tekisi lapsivapaa viikonloppuna jotain arkista, ennalta arvaamatonta?!
Jaa niinko mitä? Sitä samaa arkea mitä mies naisen toiveesta suorittaa kaikkina muinakin päivinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päätät yksipuolisesti että voisit olla ilman seksiä, et anna puolisollesi mahdollisuutta valita, et tee mitään aloitteita seksiin silloin kun sinulle sopii, ja sitten suutut kun puolisosi tekee valmisteluja joiden luulisi myös sinulle kelpaavan?
Sori nyt vaan mutta minusta seksittömyyttä ei voi parisuhteessa vain itsekseen pohtia ja päättää. Jos olet tosiaan sitä mieltä, ettet halua seksiä enää, sun pitää avata suusi ja olla rehellinen. Jos koet tavan harrastaa seksiä sellaiseksi ettei se sovi sulle, edelleen puheenvuoro on sulla. Avoin suhde on aina mahdollisuus myös. Ja miksi ei? Jos et itse halua seksiä miehesi kanssa, miksei hän voi saada sitä jonkun toisen kanssa?
No mutta fiksu mies muuttaisi toimintaa, kun huomaa ettei tuota tulosta! Ei, sama kaava vuodesta toiseen.
Ap ei missään vaiheessa kiellä seksiä. Se KAAVA mikä
Ap:ta ahdistaa ja ällöttää seksi miehensä kanssa. Kyllä siinä alkaa kaavat loppumaan.
Niin sinun havaintosi, jonka kumoan. Meillä tekee molemmat kodin kaikkia askareita. Mies pesee lisäksi kylppärin ja saunan, puhdistaa viemärit. Opetettu kodin askareita myös lapsille.
Ollaan jo sivulla 84. Tämä kuvaa niin hyvin, ettei haluttomat osaa nähdä tilannetta halukkaan silmin. Ja kun tuossa kierteessä ollaan, niin helpompi on ottaa ero ja toivoa kohdalle löytyvän samalla halukkuustasolla olevan puolison.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitäisi vain säilyttää se, mikä aina suhteen alussa on. Kiinnostus jutella, kuunnella, pysähtyä aidosti naisen seuraan. Ihailu, sen osoittaminen sanoin, katsein, teoin. Jos tuntee olevansa kodinkone, jota mies netistä googlettamansa kiinankielisen ohjekirjan kanssa koettaa rassata, niin siinä eivät yhtään kenenkään vietit syty.
Mieshän se kodinkone ja orja on suhteessa. Eikä edes saa sitä minkä takia suhteen alunperin halusi, eli seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja naisen ei tarvitse tehdä mitään miehen eteen? Itse asiassa tuo lista kuulostaa siltä, mitä olisi ollut ap:lle tarjolla, mutta ei kelpaa, kun saattaa joutua rakastelemaan. Ja sehän on kauheinta mitä voi joutua avioliitossa tekemään. Eikös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt selvittää tai ratkaista haluttomuuttasi? Sehän tässä on ongelmana eikä miehen järkkäämät viikonloput :/
USKOKAA NYT, EN OLE HALUTON, EN VAIN HALUA ETTÄ KAIKKI HUOMIO JOKA MINUUN KOHDISTETÄÄN JOHTUU PELKÄSTÄÄN SIITÄ ETTÄ MIES HALUAA SEKSIÄ.
Useimmat naiset ei ymmärrä sitä, että usean miehen rakkauden kieli on se seksi. Ja sitä, että mies tarvitsee sitä seksiä, jotta se kipinä pysyy yllä ja rakkaus. Naiselle se taas on se romantiikka. Aloittajalla kumminkin on mies, joka yrittää edes hoitaa sitä romanttista puolta. Olisko mitään jos aloittaja ottaisi sen pään pois perseestään ja miettisi hiukan mitä elämältään haluaa. Jos ei halua lainkaan seksiä enää, olis hyvä kommunikoida se kumppanille, niin tämä voisi tehdä sitten ratkaisunsa eikä tyhjää yrittää.
Ps. Ilmankos mun dm on täynnä varattuja, kun naimisissa olevat naiset on näin kyvyttömiä edes yrittämään ymmärtää kumppaniaan tai tehdä kumppaninsa eteen mukavia asioita. 🙄
Täällä on kyllä monella todella sairas suhde seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliskoha se ap vastaamaan joihinkin kysymyksiin mitä ketjussa annettu vai pitääkö ensin järjestää romanttinen illallinen jotta ap voi kieltäytyä vastaamasta?
Mihin haluat minun vastaavan? Olen käsitykseni mukaan vastannut kaikkiin oleellisiin kysymyksiin. Täällä vain demonisoidaan minua ja tehdään minusta seksivastainen vaikka kyse ei ole siitä.
Ap
Et ole kertonut millaisen yhteisen ajan itse järjestäisit, mitä olet sellaisen eteen tehnyt tai mitä sellaista, ei seksiin liittyvää, annat miehellesi että edes ansaitsisit hänen antamaansa huomiota ja hemmottelua.
Lähettäiskö vaikka noista.
Kun mies nyt vaan tässä tapauksessa poikkeuksetta jatkuvasti järjestää, huolimatta lopputuloksesta, miksi edes kysyt?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset haluavat olla naimisissa sellaisen miehen kanssa, jota eivät halua ja miehen halukkuus aiheuttaa pahoinvointia?
Siinäpä vasta tuhannen taalan kysymys. Samaa olen ihmetellyt pitkään.
Halut eivät kohtaa.
Tämähän on tämän koko pitkän ketjun jankutuksen takana, mutta ihmettelen miksi pitää väkisin olla yhdessä. Ja ihmettely kyllä koskee molempia osapuolia. Vaikka tässä aloituksen tilanteessa. Ap kokee seksin ahdistavaksi. Miehellä on selvästi haluja ja tuollainen satunnainen parin viikon välein tapahtuva seksi on kyllä raskasta.
Tämä. Ja se että aloittaja ei todella osaa suhtautua seksiin tai miehen haluun mitenkään muuten tai asioista keskustella suoraa ja rehellisesti. Jos olisi sanonut miehelle, etten enää halua seksiä, ei se mies enää vonkaisi. Joskus ne halut ei kohtaa ja silloin olis suurinta rakkautta antaa toisen mennä.
Ja ap:lta voidaan kysyä, miksi se seksi miehen kanssa on niin ahdistavaa? Ja miksei vain voi suoraan sanoa, ettei mies enää herätä haluja.
Häpeät aloitusta?! Joku syy eroosi on. Se, että suhteessa ei oteta toista huomioon kuin seksin toiveessa, ei ole rakkauteen perustuva vaan velvollisuus. Et ehkä saanut itse suutasi auki?!
avioliitossa vastoinkäymisineen vm-71