Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susi vaani lapsia koulun pihassa

Vierailija
18.01.2025 |

Eivät uskalla päästää lapsia edes välitunnilla pihalle, koska joutuisivat susien ruuaksi. Nuo pitäisi kaikki lopettaa, Suomessa ei tuollaisia petoja tarvita.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010972480.html

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanan wokea ja kyllä sudellakin on oikeus olla missä se haluaa olla.

Maalaiset: Arvostamme luontoa, ja meille se tarkoittaa kaiken elollisen tappamista. 

Et taida tuntea yhtään maalla asuvaa? Kyllä he arvostavat luontoa, mutta koska se on koko ajan heidän ympärillä, siitä ei tarvitse tehdä numeroa erikseen.

Eivät tee numeroa? Jatkuvasti valitusta yhdestä tai parista sudesta. 

Vierailija
62/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susien saapuminen asutusten äärelle on paha juttu. Niitä houkuttavat mm. liian täydet roskikset ja ympäriinsä kylvetyt pikaruokien roskat. Kohta saapuvat karhutkin. Pedot kuuluvat laajoihin korpimetsiin, jossa ne kyllä pärjäävät. Eivät ne mitään puudeleita ole. Niitä ei kuulu syöttää kaupungeissa. Nykyinen susipolitiikka on hölmöläisten hommaa. 

Ei niitä korpimetsiä enää ole! 99 % on puupeltoa ja pirstaleina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrkyttää pitäisi.

Myrkkysyöteillä saisi muutkin pedot pois kulkemasta metsistä.

Minkit ja supikoirat pitäisi myös sada pois. Metsästys ei tunnut riittävän. Sitten on vielä villisiat ja kultasakaalit jotka koittavat tunkeutua Suomeen.

Antakaa susien syödä ne. Susi on hyötyeläin ihmisen kannalta.

Vierailija
64/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudet ovat todella vaarallisia ja pelkään niitä. Omia lapsia en päästä yksin marjaan enkä sieneen, vaikka itse lapsena kävin usein. Olen myös itse sienestäessä ottanut veitsen mukaan. Joulun aikaan nähtiin jälkiä, jotka oli suunnilleen oman saappaan kokoisia. Ne oli aukealla, josta joka suunnassa näkee kymmeniä asuttuja taloja. Isoja metsiä ei lähistöllä ole, joten alueen susilauma kulkee koko ajan jonkun pihapiirissä.

Joka kolmas ilmoittaa pelkäävänsä, mutta pelkoa vähätellään sillä ettei pelkääjien määrä ole kasvanut. En uskokaan, että Pk-seudulla tarvitsee pelätä, mutta länsi-suomessa kyllä.

On vaan ajan kysymys, kun jonkun lapsi kuolee suden suuhun. Toivottavasti se ei ole kukaan tuttu, on ainoa mitä tässä voi toivoa. 

Vierailija
65/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna susi söi viimeksi Suomessa lapsen. Minä en millään muista tähän hätään? m39

1800-luvulla on viimeksi käynyt ihmisen kimppuun. 

Vierailija
66/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sudet ovat todella vaarallisia ja pelkään niitä. Omia lapsia en päästä yksin marjaan enkä sieneen, vaikka itse lapsena kävin usein. Olen myös itse sienestäessä ottanut veitsen mukaan. Joulun aikaan nähtiin jälkiä, jotka oli suunnilleen oman saappaan kokoisia. Ne oli aukealla, josta joka suunnassa näkee kymmeniä asuttuja taloja. Isoja metsiä ei lähistöllä ole, joten alueen susilauma kulkee koko ajan jonkun pihapiirissä.

Joka kolmas ilmoittaa pelkäävänsä, mutta pelkoa vähätellään sillä ettei pelkääjien määrä ole kasvanut. En uskokaan, että Pk-seudulla tarvitsee pelätä, mutta länsi-suomessa kyllä.

On vaan ajan kysymys, kun jonkun lapsi kuolee suden suuhun. Toivottavasti se ei ole kukaan tuttu, on ainoa mitä tässä voi toivoa. 

Mihin perustat tämän todella vaarallisen? Onko se se mielikuva että susi on peto? Susilla toistaiseksi riittää kyllä ruokaa ilman että tarvis ihmistä ottaa. 

Vierailija
67/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna susi söi viimeksi Suomessa lapsen. Minä en millään muista tähän hätään? m39

Eli vaara on samaa luokkaa kuin lottovoitto tai oikeasti reilusti pienempi. m39

Vierailija
68/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaara on samaa luokkaa kuin lottovoitto tai oikeasti reilusti pienempi. m39

Siksi onkin kumma tuo hysteria ja pelko siitä että milloin se tapahtuu taas.

Vierailija
69/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain ajan kysymys kun susi syö lapsen. Metästyksen puute on tehnyt susista vaarallisia.

Koirat ovat tappaneet Suomessa kymmeniä, tuskin sataa, ihmisiä sen jälkeen kuin susi on viimeksi tappanut ihmisen.

Koira on tappanut 19982014 välillä 19 ihmistä, eikä kukaan vaadi koirien tappamista tai edes jonkinlaista lemmikinpitokoulua omistajille!

Vertaapa koirien ja susien määrää. 

Vierailija
70/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on huvittavaa miten sudet on vain uteliaita ja heti niistä tehdään julkkiksia. Eiköhän ne ole niitä samoja tyypppejä joista aikoinaan kesytettiin koiria. Ne uteliaat sudet siis.

Vierailija
71/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdasrotuinen susi ei tule ihmisten lähelle. Yleensä ihmisten ottamissa kuvissa nähdyt sudet on toden näköisesti sekarotuisia, eli vieraslajia, jonka käytös on arvaamatonta. Tästä puhutaan liian vähän.

Aidon suden tunnusmerkkejä- suora selkälinja, vinot kapeat silmät, silmien väri, pää on luiska eli ei ole otsapengertä, häntä on pitkä ja tuuhea, häntä ei kaarru selän päälle, liikkuminen on sulavampaa kuin koiralla.

Jos sen voi sekoittaa koiraan, se toden näköisesti on sekarotuinen eli koira.

Suojelun suurimmassa huumassa näitä sekoiteltiin.

Olen sitä mieltä, että aitoja susia pitääkin suojella, vieraslajeja ei.

Ongelmana onkin se, että nämä kiihkeimmät luonnonsuojelijat eivät anna poistaa koirasusia. Sekarotuiset yksilöt eivät pelkää ihmisiä ja voivat tosiaan olla arvaamattomia ja vaarallisia. Tämä ylisuojelu jos mikä on vahingoksi myös niille aidoille susille. 

Vierailija
72/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrkyttää pitäisi.

Myrkkysyöteillä saisi muutkin pedot pois kulkemasta metsistä.

Minkit ja supikoirat pitäisi myös sada pois. Metsästys ei tunnut riittävän. Sitten on vielä villisiat ja kultasakaalit jotka koittavat tunkeutua Suomeen.

Antakaa susien syödä ne. Susi on hyötyeläin ihmisen kannalta.

Kumma, että ne samat luonnonsuojelijat eivät ole vaatimassa myös villisikojen ja supikoirien suojelua? 

Vierailija
73/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis taas Susi-Jussille töitä!

Vierailija
74/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on supikoirien tilanne? Onko metsästetty liikaa pois. Kaipaan niitä.

Vierailija
75/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän susiongelma ei puututa nopeasti?

Ongelma tulee biojäteastoista ja komposteista. Se ongelma pitää ratkaista. Pihat on kuin ravintoloita noille eläimille. Tämä ongelma ei poistu niin kauan, kun pöytä on katettu.  Painostakaa päättäjiä. Sudet ei voi tätä ratkaista keskenään.

Meille hajuton komposti on susille tuoksuva pöytä. Sen haju tarkoittaa sudelle sen kielelle käännettynä, että tervetuloa ja käykää pöytään. Se viesti ei tule muuttumaan. 

Oikeasti? Kyllä mä veikkaan, että niitä kiinnostaa enemmän lemmikeiden kuin kompostin hajut. Karhu niitä tonkii, mutta että susi?

Vierailija
76/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä satuilee joutavia. Höpö höpö.

Vierailija
77/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on opettajat erotettu, koska opettivat nyt lapset varomaan susia? 

Eiväthän ne ole vaarallisia muualla kuin pääkaupunkiseudulla! 

Vierailija
78/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sudet joutaisi joukolla ajaa takaisin Venäjän /ruotsin tai norjan puolelle. Ei niitä kaivata tänne lasten ilmoille.

Helvetti kun aikuinenkin on kusessa yksin sutta vastaan.

Kohta pitää kaikilla olla morat vähintään mukana kun kouluun menee.

Näinhän se on, maalaisena kuljen puukko taskussa ja katselen ympärilleni. Ei ole hauskaa. Katsokaa se Nivalan tapaus. Kaksi isoa miestä ja talikko, ja silti tuli äijille äitiä ikävä. Yksi susi juoksi pellolta ja yritti hyökätä. Traktorikuski ajoi väliin, muuten olisi tullut ehkä enemmän kohua tapauksesta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/susi-hyokkasi-miehia-kohti-nivalass…

Vierailija
79/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susien saapuminen asutusten äärelle on paha juttu. Niitä houkuttavat mm. liian täydet roskikset ja ympäriinsä kylvetyt pikaruokien roskat. Kohta saapuvat karhutkin. Pedot kuuluvat laajoihin korpimetsiin, jossa ne kyllä pärjäävät. Eivät ne mitään puudeleita ole. Niitä ei kuulu syöttää kaupungeissa. Nykyinen susipolitiikka on hölmöläisten hommaa. 

Ei niitä korpimetsiä enää ole! 99 % on puupeltoa ja pirstaleina. 

Eiköhän Venäjällä niitä korpia vielä ole. Siellä niiden olisi hyvä vaeltaa, tosin sota voi kulkua vähän haitata. Eihän me niitä susia omisteta. 

Vierailija
80/217 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varamn knnata asua korvessa, jos metsän elukat pelottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme