Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me joille ylipaino on normaalipaino

Vierailija
17.01.2025 |

Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.

Kommentit (244)

Vierailija
201/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan täällä lähtenyt oikeesti 0 lähdöstä. Siitä että painoa reilu sata

Liikunta ei kiinnosta eikä ruuanlaitto ole se oma juttu. Jos ei ole . Niin mun kommentteihin on turha sanoa kenenkään teistä yhtään mitään 

Katso sarjaa Suurin pudottaja vaikka, siellä on yli satasesta normaalipainoon lopulta päässeitä.

Ihme raivoamista ja uhoamista sinulla, olet kuin uhmakas lapsi. Kyseessä on oma elämäsi ja itse aiheuttamasi tilanne, jossa täällä muut koittavat sinua auttaa hyväksi havaitsemillaan neuvoilla. Jos ei kiinnosta niin anna olla, äläkä ragea täällä :D Kuolet sitten ihroihisi yksin ja vihaisena.

Vierailija
202/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ylipainoa ja vyötärö 80 cm ja lantio 113 cm ja rinnanympärys 102 cm. Pituutta 171 cm ja ikää 33 v. Minulla lukee lääkärin kirjauksessa normaalivartaloinen. Tiedän silti, että olen ylipainoinen.

Jos vyötärö on vain 80 senttiä, niin muualla oleva mahdollinen ylipaino ei ole kovin terveydelle vaarallista. 90 senttiä on naisille sellainen raja, jonka alla kannattaa yrittää pitää vyötärönmittansa.

Terveyden kannalta naisten tavoite vyötärömitta on alle 80cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pahaa pahaa pahaa.  Pahaa.. pahaa.. pahaa.. toivottavasti kuolee monta läheistä. Mä manifestoin teille .. ja kiroan teidät.. 

Vierailija
204/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ei varmaan ole ymmärrystä ettei läskin kilot niin vain ala tippumaan.. tai elimistö tottumaan siihen kevyempään ruokaan tai ylipäänsä liikkumiseen. Jos ei alunperinkään liikunta kiinnosta. Tai se ruuanlaitto? Oletteko olleet aina tykänneet tehdä ruokaa tai liikkuneet? Se lähtötilanne on monilla oikeesti 0 .. siihen ei yleensä ole ymmärrystä. Ajatellaan vaan että kyllä kaikki innostuu ja onnistuu kun lähtee vaan.. liikuntahan on oikein mukavaa . Liikunta ei todellakaan ole mukavaa ainakaan kaikkien mielestä tai millään tavalla edes miellyttävää..ja vielä kun tiedostaa sen arvostelun painostuksen niin itsensä motivointi saattaa olla mahdotonta.

Täällä yksi. Inhoan edelleen ruoanlaittoa ja parikymppisenä elin kymmenisen vuotta liikkumatta. Lääkärini sanoi, että jos jatkan samaa linjaa ja jos verensokeriarvoa ei saada alas, tulen saamaan diabeteksen. Tajuan, ettei di

Tämä, usein tekemisen arvoiset asiat vaatii vaivaa. Ei ole aina helppoa, mukavaa ja kiinnostavaa.

Vierailija
205/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille pahaa pahaa pahaa.  Pahaa.. pahaa.. pahaa.. toivottavasti kuolee monta läheistä. Mä manifestoin teille .. ja kiroan teidät.. 

Itsesi päälle tuo kirous lankeaa. Pian sen opit. Vain hyvällä saa aikaan hyvää.

Vierailija
206/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan täällä lähtenyt oikeesti 0 lähdöstä. Siitä että painoa reilu sata

Liikunta ei kiinnosta eikä ruuanlaitto ole se oma juttu. Jos ei ole . Niin mun kommentteihin on turha sanoa kenenkään teistä yhtään mitään 

Katso sarjaa Suurin pudottaja vaikka, siellä on yli satasesta normaalipainoon lopulta päässeitä.

Ihme raivoamista ja uhoamista sinulla, olet kuin uhmakas lapsi. Kyseessä on oma elämäsi ja itse aiheuttamasi tilanne, jossa täällä muut koittavat sinua auttaa hyväksi havaitsemillaan neuvoilla. Jos ei kiinnosta niin anna olla, äläkä ragea täällä :D Kuolet sitten ihroihisi yksin ja vihaisena.

Suurin pudottaja ohjelmassa niillä on ammattilaiset siellä.  On personal trainereita, ravintovalmentajia yms.. koko kisamatkan käytössä... Että miten se on nyt mitenkään verrannollinen jonkin sellasen elämään jolla ei ole tuollaisia mahdollisuuksia. 

Vierailija
207/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekö haluatte läskeille oikeesti hyvää? Enpä usko. Te uskottelette että kaikki mikä toimii teille lähes normipainoisille toimii sitten muillekin. 

Vierailija
208/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No mutta kun mua ei pätkääkään kiinnosta olla mikään 60 kiloinen. Jo se että sais pääsisi 90 kiloon riittäisi mulle"

Lähde kohti 90kg tavoitetta sitten askel kerrallaan? Tuskin kukaan sinua aikuista ihmistä on 60kg painoon pakottamassa. Vastaat itse omasta terveydestäsi ja seurauksista, itsellesi.

En lähde. Koska vihaan ruuanlaittoa sekä liikuntaa. Vihaan itseäni. Miten lähtisin liikkeelle? Pakottamalla vai?? Siitä tuleekin oikein upeaa.. en sitten syö yhtään mitään. 

No pakottamalla. Jos ei inspiraatiota ole ja motivaatiotakin joutuu odottelemaan, niin tosiaan pakottaminen on vaihtoehto. Ja syömättömyys myös, monelle paasto onkin helpompi keino kilojen karistamiseen kuin vähän ja tarkasti syöminen. Perusterveelle paasto on oikein hyvä vaihtoehto, kunhan siihen on sitä ennen tutustunut kunnolla ja tietää miten se toimii

Vierailija
209/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ei varmaan ole ymmärrystä ettei läskin kilot niin vain ala tippumaan.. tai elimistö tottumaan siihen kevyempään ruokaan tai ylipäänsä liikkumiseen. Jos ei alunperinkään liikunta kiinnosta. Tai se ruuanlaitto? Oletteko olleet aina tykänneet tehdä ruokaa tai liikkuneet? Se lähtötilanne on monilla oikeesti 0 .. siihen ei yleensä ole ymmärrystä. Ajatellaan vaan että kyllä kaikki innostuu ja onnistuu kun lähtee vaan.. liikuntahan on oikein mukavaa . Liikunta ei todellakaan ole mukavaa ainakaan kaikkien mielestä tai millään tavalla edes miellyttävää..ja vielä kun tiedostaa sen arvostelun painostuksen niin itsensä motivointi saattaa olla mahdotonta.

Täällä yksi. Inhoan edelleen ruoanlaittoa ja parikymppisenä elin kymmenisen vuotta liikkumatta. Lääkärini sanoi, että jos jatkan samaa linjaa ja jos verensokeriarvoa ei saa

Justiinsa näin. Kannattaa astua epämukavuusalueelle tärkeiden asioiden puolesta. Lopussa kiitos seisoo, terve ja hyvä elämä 👍🏻

Vierailija
210/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No mutta kun mua ei pätkääkään kiinnosta olla mikään 60 kiloinen. Jo se että sais pääsisi 90 kiloon riittäisi mulle"

Lähde kohti 90kg tavoitetta sitten askel kerrallaan? Tuskin kukaan sinua aikuista ihmistä on 60kg painoon pakottamassa. Vastaat itse omasta terveydestäsi ja seurauksista, itsellesi.

En lähde. Koska vihaan ruuanlaittoa sekä liikuntaa. Vihaan itseäni. Miten lähtisin liikkeelle? Pakottamalla vai?? Siitä tuleekin oikein upeaa.. en sitten syö yhtään mitään. 

No pakottamalla. Jos ei inspiraatiota ole ja motivaatiotakin joutuu odottelemaan, niin tosiaan pakottaminen on vaihtoehto. Ja syömättömyys myös, monelle paasto onkin helpompi keino kilojen karistamiseen kuin vähän ja tarkasti syöminen. Perusterveelle paasto on oikein hyvä vaihtoehto, kunhan siihen on sitä ennen

No mä lopetan syömisen koska mä en todellakaan ala tekemään ruokaa. Liikuntaa en lähde harrastamaan .. hyi helvetti. Ainoa syy miksi lähtisin rääkkäämään itseäni jos voitais luvata  että musta tulis 100 varmasti helvetin hyvännäköinen!

Vierailija
211/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pakottamalla. Jos ei inspiraatiota ole ja motivaatiotakin joutuu odottelemaan, niin tosiaan pakottaminen on vaihtoehto. Ja syömättömyys myös, monelle paasto onkin helpompi keino kilojen karistamiseen kuin vähän ja tarkasti syöminen. Perusterveelle paasto on oikein hyvä vaihtoehto, kunhan siihen on sitä ennen

Niin juuri. Minä aina arkiaamuisin kello viideltä pakotan itseni ylös ja töihin. Samoin lenkille välillä täytyy puskea. No sitten on koti ja rahaa, hyvä kehosuhde, seuraa perhe :) Eihän tästä elämäsi tulisi yhtään mitään jos ei itseään johda.

Vierailija
212/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi. Inhoan edelleen ruoanlaittoa ja parikymppisenä elin kymmenisen vuotta liikkumatta. Lääkärini sanoi, että jo

Eli kun oikein kiduttaa kiduttaa kiduttaa kiduttaa saa pitää itseään ihmisenä .  Jepjep

Vierailija
213/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä selvästi ylipainoisia ihmisiä yleensä kiinnosta mikään. Ei kiinnosta liikunta, ei ruoanlaitto, ei ulkoilu, ei opiskelu, ei työnteko, ei siivoaminen, ei mikään missä pitäisi itse aktiivisesti tehdä jotain. Useimpia ylipainoisia kiinnostaa vain some ja netflix sohvalla maaten, wolttaus, oluen tai viinin lipittäminen. Jotain masennusta taustalla kaikilla. 

Vierailija
214/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm ja 61 kg, vartalo hoikka, kiinteä ja lihaksikas, määritelmien mukaan olen normaalipainoinen. Kehon koostumusmittaus ja verikokeet kertovat totuuden kehon tilanteesta ja  enemmän kuin painoindeksi ja mittanauha. 

Vierailija
215/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Olen sentilleen saman pituinen kuin aloittaja enkä ole koskaan elämässäni painanut noin jumalattomasti. En edes raskaana. Koko aikuisiän n.60kg, joskus vähän vähemmän, joskus pari kiloa enemmän, mutta suht normaali kuitenkin. Ap on ihan puhtaasti läski ja miettii "pitäisikö laihduttaa". Ei ihme, että tämä maa täyttyy laardiperseistä jos tuollaisia mittoja pidetään normaaleina.

Huhhuh. Niin paljo energiaa toisen latistamiseen.

No pärjää vaan painollasi. Sisäisesti olisi kasvun paikka.

Mitä latistamista se on, että kertoo totuuden? Ap _on_ ihan selkeästi ylipainoinen. 

-eri

Vierailija
216/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun täällä rasvaiset leukapussit loiskuen mammat naputtaa puolustusviestiä toisen perään. Reidet hikoaa ja penkki parka natisee alla.

Ei ole painolla väliä, ei vyötärönympäryksellä, ei koolla. Läskit on terveempiä kuin rapajuopot, ehkä, öö :D

Tässäpä on ilkeä ihminen. Kuule , kerron sinulle uutisen , sinäkin kuolet. Kaikki hoikatkin sairastuvat ja kuolevat lopulta, kuka myöhemmin kuka aiemmin.

Vierailija
217/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks painoindeksiä tuijotatte niin tiiviisti ? Joku ylempikö taho määrittelee milloin  kukin ihminen voi hyvin. ? Huolehtikaa vain itsestänne.

Painoindeksi on sopimus kysymys. Toki tutkimustieto on pohjana, mutta ei se sellaisenaan kerro jokaisesta ihmisestä . 

Vierailija
218/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tämä itsekin.

Eri

Vierailija
219/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju toi mieleeni elävästi oman anoppini , joka oli hyvin hoikka ja joka haukkui aina omaa anoppiaan, joka taas oli melkoisen lihava. Hoikka anoppi haukkui lihavaa anoppiaan kyllä kaikesta , mutta mieluisin aihe oli tämä lihavuus. Vaan niin kävi että lihava anopinanoppi eli 88- vuotiaaksi ja tämä hoikka anoppini kuoli 76-vuotiaana. Ja tarvitsi terveydenhuollon palveluita paljon enemmän. Kannattaa muistaa että ei voi tietää mitä tulee itse kullekin. Kun on kiusaus  heittäytyä paremmaksi ihmiseksi tai suorastaan ilkeäksi.

Vierailija
220/244 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muiden paino voi olla näin kiinnostava ja arvosteltava asia? Avasin ketjun, kun päivän uutisaihe on ollut BMI:n riittämättömyys mittarina lihavuuden määrittelyn suhteen. Ovatko muiden mittojen moittijat ja tuomitsijat tosissaan? Mitäpä jos sinun tai lastesi koulutodistusten numeroita arvosteltaisiin samoin? Jos olet hoikka, onko se ollut sinulle luontaista vai kovan työn tulosta - mitä muuta olet saavuttanut? Todella tyhmää keskustelua monelta!

Olen ikäni ollut normaalipainoinen, eikä minua ja varmaan muitakaan normaalipainoisia kiinnos.ta muiden kilot. Lakatkaa meidän syyllistäminen kyttäämisestä, kun ei kiinnosta. Oma painoni on todennäköisesti pysyt aika muuttumattomana, koska olen koko elämäni harrastanut liikuntaa. Luultavasti myös kehon ruokahalua säätelevä hormonitoiminta on kunnossa ja samoin bakteerikanta. Voin varmaankin myös syödä enemmän kuin ikäiseni nainen, koska en ole ollut säästöliekillä. Olen huomannut, että syön isompia annoksia kuin muut työpaikalla. Sukuni on lihavaa eli geenit eivät ehkä selitä mitään.