reservin ikäraja nousee 65 vuoteen
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvittelisin käskeväni tyttäreni ja muut tytöt, tai edes äitini tai siskoni sotimaan puolestani. Mikä teitä täällä räyhääviä vaivaa? Olette pohjasakkaa ja sopisitte kakista parhaiten juuri sinne eturintamaan tykinruuaksi pois kuluttamasta maailman resursseja.
Aika itsekästä sulta vaatia poikalasten vanhempia uhraamaan omat poikansa, että sun tyttäret sais elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on
Onko suomalaisnaiset sit valmiita heti luovuttamaan Suomen afganistanille ku niistä 98% ei taistele?
Miks naisilla tai ylipäätään ei-armeijan käyneillä pitää olla sit kuitenki samat kansalaisoikeudet ku reserviläisillä?
Sehän on vähän sama ostaisit jonkun kanssa ferrarin puoliksi ja toinen maksaa siitä 20€ ja toinen loput. Vai onks se sosialidemokratiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvittelisin käskeväni tyttäreni ja muut tytöt, tai edes äitini tai siskoni sotimaan puolestani. Mikä teitä täällä räyhääviä vaivaa? Olette pohjasakkaa ja sopisitte kakista parhaiten juuri sinne eturintamaan tykinruuaksi pois kuluttamasta maailman resursseja.
Mutta isäsi, veljesi ja poikasi olet valmis uhraamaan tykinruoaksi? Hyvin huomaa että feministien aivopesu on sinuun uponnut ja kärsit sisäistetystä miesvihasta ja olet kasvanut olemaan oikeudeton ihminen. Onneksi nuoremmat kannattaa tasa-arvoa.
Miehen kunniatehtävä on kautta historian ollut se, että voi puolustaa naistaan ja lapsiaan. Mistä hevolankulttuurista sinä olet tänne tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta isäsi, veljesi ja poikasi olet valmis uhraamaan tykinruoaksi? Hyvin huomaa että feministien aivopesu on sinuun uponnut ja kärsit sisäistetystä miesvihasta ja olet kasvanut olemaan oikeudeton ihminen. Onneksi nuoremmat kannattaa tasa-arvoa.
Miehen kunniatehtävä on kautta historian ollut se, että voi puolustaa naistaan ja lapsiaan. Mistä hevolankulttuurista sinä olet tänne tullut?
Aika pöljä kunniatehtävä. Keksin parempiaki tapoja elämälle ku uhrata se huulitäytteisen, miehiä haukkuvan somevaikuttajan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä sulta vaatia poikalasten vanhempia uhraamaan omat poikansa, että sun tyttäret sais elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on
Ainakin Kokoomus ja Demarit on luovuttanut maamme päätäntävallan EU:lle, myynyt sähköverkot Ranskaan yms. Mitä itseistä nykysuomessa enää on? Lisäksi on kyykyttäneet työläisiä, maanviljelijöitä ja köyhiä. Näillä päätöksillä tuskin on ollut maanpuolustustahtoa kohentavaa vaikutusta.
Mitä te miehet kitisette ettei naisten tarvitse! Ei teidänkään ole pakko.
Tuskin tuossa iässä suuriin sankaritekoihin kykenen, mutta toisaalta olen tuolloin jo varmaan sitä mieltä, että kelpaan tykin ruoaksi. Töissä en enää jaksa, eikä eläkkeelle voi jäädä, kun eläkettä ei ole. Voin mennä ihmiskilveksi nuorempia suojelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämmw nykyää tasa-arvon aikaa emmekä 1950-lukua. Tuo piipityksesi on sitä toksista maskuliinisuutta josta feministit on miehiä 20 vuotta toruneet. Nytkö tässä pitäisi palata taas takaisin 100 vuoden takaisiin sukupuolirooleihin vai kannatatko rusinat pullasta mallia?
Vierailija kirjoitti:
Häkkänen se jaksaa keksiä kaikennäköistä...luuleeko tosiaan että lähtisin 6-kymppisenä ryönäämään johonkin v i t u n rintamalle...suksikoon v i t t u u n
Sinunlaisesti r y s s ä paska voi suksia h i i t e e n. Mistä kaltaistasi ihmis j ä t e t t ä oikein sikiää?
Tästä ei sovittu eikä puhuttu varusmiesaikaan vaan ikärajat ilmoitettiin joksikin muiksi eli jos ikäraja nousee ilman että siihen liittyy vapaaehtoisuus niin todellakin aika lähteä reservistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta.
T: Sivari
Hyvä, sivarit pääsevät rauhanomaiseen eturintaman sulatuskomppaniaan, tohojen kanssa sulattamaan maata
Sivarit nssii sun vaimoas sillä välin kun sinä matsaat dronen kanssa
Kuule, sivari puskee poskisylkeä ja päristelee autonratin kanssa pillerien ihmeellisessä maailmassa.
Ainoa mikä seisoo on vaipparipuli
kyllä tosi tilanteessa ja kunnon sodassa sivaristakin tehdään sotilas tai reikä päähän.jotkut kelan rahoilla loisivat luulevat että voivat loisia sodastakin.
Monta rokotetta otit.
Eiköhän sivareillekin työtä löydy ruumiiden pesua ja kärräämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvitte
Joo, minä äitinä olen persu. Kolme poikaani käynyt intin pitkän kaavan mukaan. Itse asuin varuskunta-alueella lapsuuteni ja nuoruuteni. Olisin halunnut käydä armeijan. Se vaan ei ollut mahdollista silloin. Eikä sen jälkeen, kun oli pieniä lapsia huollettavana, vaikka ikävuodet olisikin antanut mahdollisuuden vapaaehtoisuuteen hieman aikaa.
Ja kyllä, olisin vapaaehtoisesti poikieni rinnalla puolustamassa. Ajatuksissa on oman aseluvan hankkiminen ja aseellisen maanpuolustuksen koulutus. Olen nainen 50+.
Ja jos/kun en siihen kelpaa, niin ymmärrän kyllä myös äärimmäisen tärkeyden sille, mitä tehdään rintamien takana omalla puolella tilanteen hyväksi. Ja otan siihen osaa kaikella osaamisella, kapasiteetilla ja kyvykkyydellä, jos muuta ei sallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä naisten kunniatehtävä? Tuskin lietsoivat edellisessä sodassa Nytkiksen miesvihaista feminismiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkkänen se jaksaa keksiä kaikennäköistä...luuleeko tosiaan että lähtisin 6-kymppisenä ryönäämään johonkin v i t u n rintamalle...suksikoon v i t t u u n
Sinunlaisesti r y s s ä paska voi suksia h i i t e e n. Mistä kaltaistasi ihmis j ä t e t t ä oikein sikiää?
Rokote toimii näköjään.
Varareservistä erottu, vi tuttaako lampaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi muuttuu yhä kusisemmaksi paikaksi. Ei pääse eläkkeelle eikä reserviin ikäloppuna kehäraakkina. Sähkärinä vetänyt johtoja pakkasissa 35v ja keho alkaa olla loppu. Ja eläkeikä karkaa vai kauemmaksi. Ja pitäs jaksaa juosta ympäri metsiä rinkka selässä ja rynkyn kanssa. Mistähän näitä älynväläyksiä tulee. Vapaaehtoisena olisi ok ja varmasti riittäisi populaa silloinkin. Ei kaikki ole mitään toimistotyöntekijöitä joilla kroppa pelaa vielä 70 vuotiaana.
Muuta pois jos ei kiinnosta velvollisuudet vaan ainoastaan edut. Suomessa on kaltaisiasi isänmaan vihaajia ihan tarpeeksi. Kelan sossutuet kyllä kelpaavat näille maapetosrunkkareille hyvin. Painu lammas hiiteen ja älä tule takaisin.
Suomi ennen vuotta 1987 oli hyvä paikka. Sen jälkeen Kokoomus ja feministivihervassarit on tät
Suksi v i t t u u n jos ei maa kelpaa. Kukaan ei tule kaipaamaan takaisin kaltaisitasi työnvieroksujaa, Ala mennä jo kun et täällä halua olla. Et taida olla oikea suomalainen edes vaan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta.
T: Sivari
Kyllä teillekin löytyy mahdollisen sodan oloissa arvoistanne hommaa. Sinne vaan eturintamalle avustaviin tehtäviin, mutta ilman asetta tai muita varusteita tietenkin. 😂
Olet sairas. Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin nyt vakavasti reservistä eroamista. Suomi on minun maani, mutta en halua alistua minkään ylimielisen kokoomusrotan komenneltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te miehet kitisette ettei naisten tarvitse! Ei teidänkään ole pakko.
Joo ei ole kenenkään pakko puolustaa tätä maata. Annetaan vaan ekalle, joka tulee koputtelemaan. Eikö niin?
ei vaan, kaikki tiedämme, että osa on muita vastuullisempia. Ja siksi arvokkaampia,