Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

reservin ikäraja nousee 65 vuoteen

Kommentit (552)

Vierailija
401/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häkkänen se jaksaa keksiä kaikennäköistä...luuleeko tosiaan että lähtisin 6-kymppisenä ryönäämään johonkin v i t u n rintamalle...suksikoon v i t t u u n 

Minä mietin nyt vakavasti reservistä eroamista. Suomi on minun maani, mutta en halua alistua minkään ylimielisen kokoomusrotan komenneltavaksi.

Sinunlaisesi maanpetoselukat pitäisi ampua tavattaessa Painuisit hiiteen Suomesta jos ei manpuolustaminen kiinnosta. Taidat ollu joku r y s s ä kun noin haastat.

Kovimmat maanpetoselukat ovat niitä jotka kannattavay EU:n pakkojäsenyyttä.

Taidat olla maanpetos r y s s ä. Suksi v i t t u u n Suomesta kun et tänne kuulu.

Suksi itse Brysseliin nuolemaan Klaus sedän ja Soroksen persettä. Niistähän sinä tykkäät ja vielä jeesustelet olevasi "isänmaallinen".

Vierailija
402/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset rintamalle mielummin ku 60-vuotiaat sedät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häkkänen se jaksaa keksiä kaikennäköistä...luuleeko tosiaan että lähtisin 6-kymppisenä ryönäämään johonkin v i t u n rintamalle...suksikoon v i t t u u n 

Minä mietin nyt vakavasti reservistä eroamista. Suomi on minun maani, mutta en halua alistua minkään ylimielisen kokoomusrotan komenneltavaksi.

Mutta tänne hyökkäävän venäläisen rotan komenneltavaksi daa

Kekkosen ja punamultahallitusten aikana Suomi oli puolustamisen arvoinen maa kaikille ja hyvä maa kaikille. Kokoomus on tuhonnut Suomen ja tätäkö ei saisi arvostella?

Aijaa. Mä en ois kyllä halunnu puolustaa sitä Neuvostoliiton ystävää. Smp:tä ja Veikko Vennamoa oisin.

Tykkäät siis nykyisestä menosta jossa EU päättää kaikki asiat Suomen puolesta, valtionvelka huitelee kohta 90% BKT:sta ja työttömiä on yli 500 000? Kekkosen aikana Suomi oli velaton ja mammuton maa, töitä kaikille vaikka sosiaaliturvakin oli parempi, koko Suomi oli asuttu ja terveydenhuolto toimi. Kokoomuslaiset taitaa olla aika masokisteja kuten Persutkin.

Vierailija
404/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani yli 50-vuotiaat päällystökoulutuksen saaneet miehet ottavat raskaasti ajatuksen, etteivät saisi osallistua, jos pitää maata puolustaa. Se on hieno asenne.

Itse olen viisikymppinen nainen ja otan raskaasti ajatuksen, ettei minulle ole hyödyllistä paikkaa, jos pitää maata puolustaa. Lapsetkin jo aikuisia. Jos löytyy joku koulutus, jossa koen pystyväni antamaan oman panokseni asialle, niin menen.

Eihän kaikki maanpuolustustyö ole etulinjassa olemista eikä fyysisesti raskasta. Joku niitä droonejakin ohjaa, varmaan aika monikin. Mutta näinä aikoina pitää ehkä opetella ampumaan, vaikka olisi viisikymppinen nainen. 

Vierailija
405/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei sovittu eikä puhuttu varusmiesaikaan vaan ikärajat ilmoitettiin joksikin muiksi eli jos ikäraja nousee ilman että siihen liittyy vapaaehtoisuus niin todellakin aika lähteä reservistä.

Lisäksi Häkkänen on valmis pakottamaan suomalaisia Naton tehtäviin Suomen ulkopuolelle, vaikka Natoon liittymisen alla luvattiin, että sellaisiin tehtäviin kerättäisiin vain vapaaehtoisia. Lähes kaikilla muilla Nato-mailla on palkka-armeijat. Täällä pitäisi tavallisten suomalaisten hypätä kaikin tavoin kokoomuksen pillin tahdissa, ilmaiseksi ja jopa henkensä kaupalla.

Vierailija
406/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspakkaus jopa 40 kg. Marssia 30 km päivässä. Nukkua teltassa talvipakkasella. Kuinka monesta 65-vuotiaasta miehestä on tähän? Ei pahalla, sota on nuorille miehille. Epäilen tätä touhua! 

Vierailija
407/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tänne hyökkäävän venäläisen rotan komenneltavaksi daa

Kekkosen ja punamultahallitusten aikana Suomi oli puolustamisen arvoinen maa kaikille ja hyvä maa kaikille. Kokoomus on tuhonnut Suomen ja tätäkö ei saisi arvostella?

Lopeta r y s s ä jo p a s k a n jauhaminen. Painu v i t t u u n täältä kun et tänne kuulu. Ala vetää jo.<

Hae jo apua tuohon ryssöpsykoosiin! Ei ole tervettä että näkee näitä jopa sänkynsä alla.

Vierailija
408/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhu on lähtenyt laukalle. Häkkänen telkkarissa koko ajan milloin mistäkin. Sotahulluus on vallannut Suomen! Jonkun pitäisi laittaa jotain järkeä tähän hommaan! 

Vierailija
409/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te miehet kitisette ettei naisten tarvitse! Ei teidänkään ole pakko. 

Joo ei ole kenenkään pakko puolustaa tätä maata. Annetaan vaan ekalle, joka tulee koputtelemaan. Eikö niin? 

ei vaan, kaikki tiedämme, että osa on muita vastuullisempia. Ja siksi arvokkaampia,

Ei se ihan noinkaan mene. Sinun pitäisi päästä kokemaan sotaa. Miten olisi vapaaehtoisena vaikka Ukrainaan? Sota on pelkkää teurastusta eikä mitään haaveiden sankaruusmyyttiä vastaavaa. Et sinä ole sen arvokkaampi kuin kukaan muukaan kellekään muulle kuin itsellesi. Raaka totuus on se ettei sinua muista kuoltuasi kukaan muutaman vuoden jälkeen. Näin kylmä on se totuus.

Lapsettoman totuus ehkä onkin.

Vierailija
410/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Häkkäsen mukaan reserviläiset ovat itse toivoneet ikärajan korotusta."

Ai kuten ne sipsipussitkin kutistettiin asiakkaiden toiveesta, just just...

Eli nostetaan kaikkien ikärajoja; miksei ne vapaaehtoishalukkaat jotka ikärajan nostoa ovat toivoneet saa olla reservissä niin halutessaan.

Vierailija
411/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Suurin osa tuon ikäisistä on jo hoitokodin tarpeessa. Hyvä jos pystyvät seisomaan ilman rollaattoria.

Harva mies pystyy enää liikkumaan normaalisti yli 60v ikäisenä. Miehet myös kuolevat muutenkin naisia nuorempina.

Luuletko että yli 50-vuotiaita reserviläisiä käytetään muuhun kuin vartiointi-, rakennus-, huolto- ja kuljetushommiin? Ei kovin moni ole siinä iässä enää kelvollinen etulinjaan - vaikka haluaisi mennäkin. 

Heh, ei nykyajan sotiminen ole tuollaista jota tuntemattomassa sotilaassa näytetään että pellon puolin ja toisin vain ammuskellaan :D 

Vierailija
412/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikärajaa tarvita lainkaan, Suomessa on kaikkia koskeva yleinen maanpuolustusvelvollisuus. Vanhukset eturintamaan miinanpolkijoiksi, saadaan samalla huoltosuhde kuntoon.

Vierailija
413/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että nykyaikaisessa sodankäynnissä on puolustettavana myöskin ahvenanmaa, etelä ja länsirannikko... itärajan lisäksi. Suomesta on hyvin rajattu tie pois jos rycccä onnistuu valtaamaan lapin.

Vierailija
414/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä nyt halutaan oikein kunnolla vaihtaa väestöä lihamyllyn kautta.

Vierailija
415/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Touhu on lähtenyt laukalle. Häkkänen telkkarissa koko ajan milloin mistäkin. Sotahulluus on vallannut Suomen! Jonkun pitäisi laittaa jotain järkeä tähän hommaan! 

Suomen nykypolitiikka tuntuu tosiaan vievän meidät sotaan. Eikö sodan välttämistä edes yritetä? Haluaako tämä tuhohallitus jättää jälkeensä kirjaimelliset rauniot? Kekkonen oli totisesti oikeassa halutessaan pitää kokoomuksen pois hallitusvastuusta.

Vierailija
416/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen opettaja Heidi Hönö tiainen

Vierailija
417/552 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen opettaja Heidi Hönö tiainen

Vierailija
418/552 |