Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukien hakematta jättäminen?

Vierailija
17.01.2025 |

Oletko koskaan jättänyt hakematta jotain tukea johon olisit oikeutettu vaan siksi että et jaksa hakea sitä tai kun koet pärjääväsi ilmankin?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lyhyestä pätkästä on ollut kysymys.

Vierailija
2/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen aina ilmaiset rahat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Jos tulisi 8 päivän lomautus (kun 7 päivää on omavastuuta), niin takuuvarmasti hakisin siltä yhdeltä päivältä korvaukseni. Miksi ihmeessä maksaisin liiton jäsenmaksua, jos en sitä hyödyntäisi?

Vierailija
4/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt osa-aikatyötä ja jättänyt hakematta soviteltua päivärahaa koska inhoan työkkärin kanssa asioimista ja hakemusten lähettelyä.

Vierailija
5/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joskus v. 2003 jälkeen, en muista tarkkaan. Jätin hakematta asumistukea (tk-eläkeläinen), koska tuolloin KELAn laskelman mukaan asumistuki olisi ollut n. 9 e ja silloin KELA ei maksanut alle  12 e asumistukia lainkaan. Tämä hyvin epämääräinen muistikuva asiasta. Lisäksi olisi ollut joka kk toimitettava tiliote, koska minulla oli ne muut tulot (ja tässä oli se suurempi pointti, ne olivat joinakin kuukausina aika isoja - jolloin olisi ollut välillä jotain takaisinperintää tms.). Asia oli lopulta niin sotkuinen, että katsoin paremmaksi olla hakematta.

Huom. Nuo 9 e ja 12 e eivät varmaan pidä paikkaansa, mutta tuota suuruusluokkaa.

Vierailija
6/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt. 

Vierailija
7/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.En enää jaksanut hakea sairista,leikkiä työtöntä ja kerjätä sairaseläkettä.

Lääkkeiden maksukatto tulee vastaan 3-4kk kuluessa.

Sain omaa rahaa viimeeksi 10/2021

Vierailija
8/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen.En enää jaksanut hakea sairista,leikkiä työtöntä ja kerjätä sairaseläkettä.

Elätkö säästöillä vai miten tulet toimeen?

Vierailija
9/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kansantalaloudellisesti ajatellen, hakekaa tukia jos olette niihin oikeutettu. Jos ette hae, niin se on kulutuksesta pois ja se on huono asia koko yhteiskunnan kannalta. Eli täälläkin joku kokoomuskalkkunaeläkeläinen haukkuu kelatuen saajia ja se vain osoittaa, että kyse on totaalisesta i-diootista.

Vierailija
10/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi työttömyyspäivärahaa, koska olin päättänyt että jättäydyn pois työkkärin "vahvuudesta". Varmaan jotain muutakin tukea olis joskus saanut mutta en ole niin perehtynyt. 

Vierailija
11/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdot kovia nykyään eli ei ole mahdollista saada joitakin tukia. Lisäosat menevät lähinnä energisille ja terveille.

Vierailija
12/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensialkuun hain, mutta kun aina tuli hylkäävä päätös, koin että siitä turhasta hakemisesta ei ole mitään hyötyä. 

Vierailija
13/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En hakenut työttömyysetuutta kuin vasta myöhemmin, kun omat säästöt alkoivat huveta.

Vierailija
14/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo otin loparit töistä enkä hakenut muuta kuin asumistukea, kun en jaksanut mitään työkkärin hyppyytystä. Työn takana oli se täyden asumistuen saantikin alussa kun piti kelalle uskotella etten saa mitään muita tukia ja heille piti toimittaa asiasta oikein lausunto te-toimistolta, minne minun piti sen vuoksi kirjautua asiakkaaksi joka ei hae töitä.

Vierailija
15/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön 2018, sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä töissä tai hakea mitään tukia tai korvauksia. Kyllähän ne soittelee välillä työkkäristäkin ja kelasta mutta oon sanonut että en tarvitse koska olen rikas. 

Vierailija
16/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. En hakenut työttömyysetuutta kuin vasta myöhemmin, kun omat säästöt alkoivat huveta.

Miksi?

Vierailija
17/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätkö säästöillä vai miten tulet toimeen?

Säästöjä ja mies jolle aivan sama mitä haen tai olen hakematta. Toki siivoan ja kokkaan parhaani mukaan mutta sekin vapaaehtosta. Enemmänkin niin että pää hajoaa jos vaan miettii kipuja.

Vierailija
18/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En hae työttömyystukea jos teen edes osa-aikatöitä.

Vierailija
19/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea en ole koskaan hakenut.

-työtön

Vierailija
20/97 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kansantalaloudellisesti ajatellen, hakekaa tukia jos olette niihin oikeutettu. Jos ette hae, niin se on kulutuksesta pois ja se on huono asia koko yhteiskunnan kannalta. Eli täälläkin joku kokoomuskalkkunaeläkeläinen haukkuu kelatuen saajia ja se vain osoittaa, että kyse on totaalisesta i-diootista.

Ei ole kulutuksesta pois. En kuluta kaikkea rahaa mikä tilille tulee.

En myöskään kuluta kuluttamisen ilosta. Ostan vain sen mitä tarvitsen ja haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan