Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

reservin ikäraja nousee 65 vuoteen

Kommentit (552)

Vierailija
341/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset on suomessa poliiseina ja jopa palomiehinä, miksei maanpuolustukseen velvoiteta?

Pitäisi velvoittaa jopa asevelvollisuuteen ja hoitamaan asiansa niin, ettei huuli- tai persetäyte haittaa palveluskuntoa.

Vierailija
342/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko tosiaankin että nykyiset 60+ tai jopa 65+ ovat tutisevia vanhuksia? Sorry, ei vanhuksia ollenkaan vaan ihmisiä parhaassa iässä. Toivokaa että tekin olette kunhan vanhenette, ellette kuolla kupsahda ennen 60v 💀😂

Kyllä ne 60v ehkä luulee olevansa elämänsä kunnossa ja varsinkin sitten kun pääsee eläkkeelle ja voi lekotella ja siinä sivussa vähän lenkkeillä ja kuntoilla niin luulee olevansa ihan saamarin kovassa kunnossa. Mutta mutta..... parin päivän kunnon rääkki, kahlaamista metrin hangessa täysissä varusteissa ja yöpyminen teltassa kovalla alustalla ja ryömimistä suolla ym ym niin eipä kunto kestä.  Kyllä se 60v ei ole kuin 20v vaikka kuinka niin luulee. Ei se 60v tietenkään kuolemassa ole, mutta ei siitä enää ole vastusta nuorelle miehelle, tai ainakin hyvin hyvin harvoin on. Harva tuossa iässä edes on ihan terve. Yksi jos toinenkin

Niillä järki ja kokemus kompensoi helposti nuorempien fyysisen etumatkan. Ei esimerkiksi trvi kävellä syvässä hangessa vain siksi, kun ei osaa edes hiihtää...

Ei tarvi suojassa palella siksi,kun osaa tehdä tulet ilman moderneja avustimia.

Tunnistaa ympäristöstä syötäviä kasveja/eläimiä/sieniä, toisin kuin pilipaliperuskoulun läpäisseet, joista tulevia puolet akateemisia. Teoria ja historia on niin itsestäänselvyys, mutta sanakoodisto, jolla voi nykysuvaitsevaisuuttaan ilmentää, on päivitettävää korkeampaa osaamista. Niinkö?

jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu miten ulkomailla onnistuu naisiltakin maanpuolustus

Noissa maissa on yhä se käytäntö, että miehet elättävät vaimonsa ja lapsensa. Saisiko saman säännön Suomeen, kiitos?

Silloin varusmiespalvelus ei lyhentäisi jo ennestään raskauksien ja lastenhoidon lyhentämää ura- ja palkkakehitystä mahdollisesti raskauksien pilaaman terveyden lisäksi.

Esim. Israelissa vaikka nainen käy varusmiespalveluksen, hän ei lapsia saatuaan tai namisiin mentyään päädy sotimaan tai edes varusmiespalvelukseen. Joissain kulttuureissa äitiyttä yhä ymmärretään arvostaa.

Suomalaiset miehet taitavat unelmoida enää toistensa raskaaksi saattamisesta ja siitä, että naiset puolustaisivat heitä samaan aikaan, kun he itse käyvät vähän harrastelemassa, kerjäävät somessa tykkäyksiä narskukavereiltaan ja seisovat peilin edessä ihailemassa maisemia. Ei ihme, että suomalaiset naiset ovat innostuneet nykyään vähän machommista kansallisuuksista.

Olen huomannut, että nuoret miehet eivät niinkään ruikuta naisten asevelvelvollisuudesta. Ne ovat ne keski-ikäiset narskuäijät, jotka eivät välitä muusta kuin omasta navastaan, jotka haluavat pikkutytöt sotaan puolustamaan heidän testosteronivajeisia laardivuoriaan.

Vierailija
344/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Suurin osa tuon ikäisistä on jo hoitokodin tarpeessa. Hyvä jos pystyvät seisomaan ilman rollaattoria.

On monia avaintehtäviä joissa tuon ikäinen on vallan käypä. Eivät kaikki etulinjassa ryömi.

Kunhan logistiikka hoituu. Verenpainelääkkeet, insuliini-, eturauhassalpaaja-, verenpaine-, kilpirauhasen vajaa toiminta-, kolestterolilääkitys . Jne? Mutta eihän Natomaah pitänyt kenenkään hyökätä? Eihän? Meitä siis kusetettiin ja reilusti?

Vierailija
345/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinin feministihallitus pisti tämän reservi-iän noston aluilleen koska vihasivat miehiä. Samaa feminististä politiikkaa jatkaa Orpon hallitus. Persutkin menivät tähän wokeiluun mukaan jossa miehen rooli on olla tahdoton orja.

Sulla on kyllä niin hirveä naisviha, ettet muuta osaa hokeakkaan, kun Marinia ja feminismiä :DDD

Ja olipa aihe mikä tahansa, sinä olet siellä hokemassa tuota samaa mantraa:D  Ja aina on kaikki vika naisissa ja Marinissa. Mikä sun ongelma on? Huono äitisuhde?? Tyttöystävä jätti??? Et ole saanut pillua koskaan ja se harmittaa???

Ota nyt pää pois perseestäsi ja mieti kuka vihaa ja mitä. Sinä ainakin vihaat naisia, siitä ei ole epäilystäkään. 

Elisabeth Rehnistä puheen ollen, Suomessa ei naiset pääsisi varmaan vieläkään armeijaan edes vapaaehtoiseti, ellei tämä nainen olisi sitä lakia jyrännyt läpi eduskunnassa aikoinaan.

Ukot meinasi kuolla nauruun (sekä siviilit, että kapiaiset) kun Elisabeth sanoi, että naistenkin kuuluu päästä armeijaan. 

Ei kuulema ollut naisten paikka, ja mitä siitäkään tulee jos akat kasarmille tunkee. Ne on MIESTEN hommia jne jne. 

Ei ollut kyllä naurusta tulla loppua, kun ukoilla oli niin kauskaa, kun ne kuvitteli naisia sotaväkeen. 

Nuo kotihoidontuet ja äitiyspäivävarahat on myös tuloa miehille vai väitätkö, että lapset kuuluu vain naisen kontolle elättää ja hoitaa? On miehen etu, ettei synyttänyt nainen jää kokonaan hänen kustannettavakseen vaan, että yhteiskunta myös osallistuu. Ja äityispäiväraha määräytyy palkan mukaan. Kuvitteletko oikeasti, että Suomeen syntyisi yhtään lasta8joita teidänkään tarvitsi puolustaa) jos äiti jätettäisiin tyhjänpäälle, kun lapsi syntyy?? Ihan heitteille siis ja vaan siitä syystä, että hän synnytti Suomeen uuden kansalaisen.

Kyllä kaikki perhettä koskevat tuet ym on yhtälailla mieheille etuja, eikä vain naiselle, koska perhe on yhteinen yritys, jossa kumpikin vanhempi hyötyy, jos perhettä tuetaan jotenkin. 

Vierailija
346/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkiöitä joita lakimuutos koskee tuskin ovat tämän palstan keskustelijoita. Eivät kerro SA tehtävistään mitään ulkopuolisille. Minua muutos ei koske koska olen  65-vuotias.

Vierailija
347/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkänen se jaksaa keksiä kaikennäköistä...luuleeko tosiaan että lähtisin 6-kymppisenä ryönäämään johonkin v i t u n rintamalle...suksikoon v i t t u u n 

Juurihan tuolla joku mies kirjoitti, että eivät 60v ole mitään kehäraakkeja vaan miehiä parhaassa iässä. 

Tommonen kiroilu ei muutenkaan anna hyvää kuvaa keskustelijasta. (tai mainosta ainakin omaa värkkiäsi)

Vierailija
348/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinin feministihallitus pisti tämän reservi-iän noston aluilleen koska vihasivat miehiä. Samaa feminististä politiikkaa jatkaa Orpon hallitus. Persutkin menivät tähän wokeiluun mukaan jossa miehen rooli on olla tahdoton orja.

Sulla on kyllä niin hirveä naisviha, ettet muuta osaa hokeakkaan, kun Marinia ja feminismiä :DDD

Ja olipa aihe mikä tahansa, sinä olet siellä hokemassa tuota samaa mantraa:D  Ja aina on kaikki vika naisissa ja Marinissa. Mikä sun ongelma on? Huono äitisuhde?? Tyttöystävä jätti??? Et ole saanut pillua koskaan ja se harmittaa???

Ota nyt pää pois perseestäsi ja mieti kuka vihaa ja mitä. Sinä ainakin vihaat nais

Kummasti kuitenkin miehet voidaan pakottaa vankilan uhalla ilman palkkaa maanpuolustukseen. Miksi Ellu ei kumonnut tätä pakkoa? Näkyy feministeille sopivan hyvin että miehet jää rahatta pakkotyössä.

Vierailija
349/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvittelisin käskeväni tyttäreni ja muut tytöt, tai edes äitini tai siskoni sotimaan puolestani. Mikä teitä täällä räyhääviä vaivaa? Olette pohjasakkaa ja sopisitte kakista parhaiten juuri sinne eturintamaan tykinruuaksi pois kuluttamasta maailman resursseja.

Vierailija
350/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvittelisin käskeväni tyttäreni ja muut tytöt, tai edes äitini tai siskoni sotimaan puolestani. Mikä teitä täällä räyhääviä vaivaa? Olette pohjasakkaa ja sopisitte kakista parhaiten juuri sinne eturintamaan tykinruuaksi pois kuluttamasta maailman resursseja.

Aika itsekästä sulta vaatia poikalasten vanhempia uhraamaan omat poikansa, että sun tyttäret sais elää.

Vierailija
351/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas hävettäisi että olisin äänestänyt itsenäisyyden luovuttamisen puolesta 1994 ja Kokoomusta tai Sdp:tä ja nyt Jeesustelisin täällä että muut muka ruikuttavat. EU fanaatikot tulisi laittaa eturintamaan tykinruoksi.

Vierailija
352/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta isäsi, veljesi ja poikasi olet valmis uhraamaan tykinruoaksi? Hyvin huomaa että feministien aivopesu on sinuun uponnut ja kärsit sisäistetystä miesvihasta ja olet kasvanut olemaan oikeudeton ihminen. Onneksi nuoremmat kannattaa tasa-arvoa.

Vierailija
353/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa miten Kokoomuksestakin kuoriutuu sosialistinen vasemmistopuolue kun kyse tulee asevelvollisuudesta. Ovat aivopesty tässä asiassa valtiouskoisiksi. Muualla oikeisto kannattaa ammattiarmeijaa.

Vierailija
354/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika itsekästä sulta vaatia poikalasten vanhempia uhraamaan omat poikansa, että sun tyttäret sais elää.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla kaksi poikaakin. Ja he ovat upseereita molemmat, kuten itsekin olen. Sotatilanteessa velvollisuutemme puolustusvoimissa jatkuu lähes eläkeikään saakka, eikä se ole ongelma. Maanpuolustus on perheessämme itsestäänselvyys.

Vierailija
355/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa on pääsääntöisesti palkka-armeija eli jos tämä Herra Häkkänen vaikka keksisi tällaisen uuden käytännön. Se on nähkääs aika riskialtista hommaa tuo sotiminen joten palkka pitäisi olla sen mukainen. Ja tuosta reservistä pääsee irti ilmoituksella.

Vierailija
356/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvittelisin käskeväni tyttäreni ja muut tytöt, tai ede

Teidän perheessä ei siis kannateta tasa-arvoa? Pojilla ei ole ihmisarvoa vaan ovat pelkkiä hyödykkeitä? Tyypillinen Persuperhe.

Vierailija
357/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä jos tapahtuis sama niin älämölö olis erilainen, "sairasta!!!!!" xD

No varmaan kun ei siellä ole sen ikäisiä miehiä.

Ja väkeä kuolee rintamalla kuin pipoa. Venäjä ei ole koskaan ollut kova sotimaan ja niiden ainoa strategia on se lihamylly - upotetaan väkeä rintamalle loputtomiin. Mutta ennen pitkää nekin vähenee.

Vierailija
358/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 vuotias mies. Olen isä ja kohta olen myös isoisä. Minulla on myös äiti ja sisko. Hävettäisi jos edes kuvittelisin käskeväni tyttäreni ja muut tytöt, tai ede

On se silti itsekästä. Ei mun pojat oo mitään velkaa sun tyttärille, eikä mun poikien tarvi kuolla sun tyttärien takia.

Vierailija
359/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Suurin osa tuon ikäisistä on jo hoitokodin tarpeessa. Hyvä jos pystyvät seisomaan ilman rollaattoria.

On monia avaintehtäviä joissa tuon ikäinen on vallan käypä. Eivät kaikki etulinjassa ryömi.

Kunhan logistiikka hoituu. Verenpainelääkkeet, insuliini-, eturauhassalpaaja-, verenpaine-, kilpirauhasen vajaa toiminta-, kolestterolilääkitys . Jne? Mutta eihän Natomaah pitänyt kenenkään hyökätä? Eihän? Meitä siis kusetettiin ja reilusti?

Niin no. "Sallitut huumeet", kuten ADHD-, ahdistus-, masennus-, ja muut kemiallisen lobotomian lääkkeet tuskin kulkee sen rivakammin. Minä en ainakaan pelkää, jos jonkun kolesteroliarvo juoksuhaudassa muutamassa viikossa nousee (tai ehkä ei edes) pari desimaalia. Mutta minua saattaisi kuumottaa, tai jopa pelottaa, jos ilman lääkitystä päänsä takia jäävät alkaa käyttäytymään irrationaalisesti, pelottavalla tavalla, tai romahtamalla hoivattavaksi kiviriipoiksi fyysisestä terveydestään huolimatta.

On helppoa luottaa siihen, jolla verenpaine on koholla, ja nuppi kunnossa, mutta ei siihen, jolla aivot on sekaisin lääkityksestä johtuen, tai siitä paitsi jääden. Noista itsetuhoisista lumihiutaleista ei normit kristallipallollakaan voi ennustaa, tekeekö huolellisesti vain oman, vai laajennetun itsemurhan, kun hitosti alkaa harmittamaan.

Vierailija
360/552 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minunko poikani ja veljeni lähtisi sotimaan sinun tyttäriesi takia?