Miksi miehen kiinnostus loppuu kuin seinään?
Aluksi on kiinnostunut, innostunut, vaikuttaa ihastuneelta ja käyttäytyy kuin ihastunut, ja kaikki tuntuu suhteessa/tapailussa toimivan (ei siis ongelmia tai draamaa, ja on hauskaa yhdessä, on vetovoimaa, samanlaisia kiinnostuksenkohteita, yms.) - ja sitten yhtäkkiä toisen innostus vaan loppuu parin kuukauden jälkeen. Ja kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään love bombing tai muu överi, vaan ihan normaalilta tuntuva kiinnostus.
Kommentit (82)
Koska kirjoittelulla ei voi millään muotoa selvittää oikeita tunteita. Miehet kirjottelee mitä sattuu ja naiset luulevat sitä rakkaudeksi. Sama pätee käytökseen, puheisiin ja toimintaan. Ei vain sitten ollutkaan mitään oikeita tunteita. Harvemmin on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia nykyään. Some on pullollaan meemejä siitä, miten rakastuneesti mies voi käyttäytyä vielä päivää ennen kuin ghostaa.
Ollut ihan normaalia aina. Niinhän se tuppaa menemään ihan naisillakin, käyttäydytään rakastuneesti niin kauan kuin on sellainen tunne itsellään ja kun ei enää ole niin lopetetaan tavalla tai toisella. Mitäs siinä sitten pitäisi tehdä? Jatkaa ja esittää?
Kolme lasta synnyttäneen naisen löystyneet paikat jne.
Se pettyi sinuun. Annoitko suhteeseen mitään? Jos et niin huomasi ja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet tisut tai löysä pimpsu.
Onko miehillä huono näkö vai hitaat aivot, jos pienet tisut huomaa vasta parin kuukauden jälkeen?
Kiimoissaan sitä ajattelee et "no ehkei ne tällä kertaa haittaa?"
Mut sitten kun on pantu joku 50 kertaa, huomataan et "ei se vaan toimi, pienet tissit tai löysä pimpsu ei vaan ole mun juttu, tunnen itseni".
Eli siis ovat ihan vain hitaita oppimaan ja vajaalla ymmärryksellä liikkeellä?
Taidat olla vähän yksinkertainen? Oletko mahdollisesti vajaalla ymmärryksellä liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Miten me se tiedettaisi? Loppuu jos loppuu. Eiko sinun kiinnostuksesi koskaan lopu?
Jää roikkumaan helposti ja kulkisi vain mukana. Yhtä tyhjän kanssa-ihminen.
Ehkä sanoit hänelle jotain kusipäistä. Ehkä eksä, jonka perään hän haikaili, halusikin vielä yrittää. Ehkä hän huomasi, ettet vaihda koskaan kalsareitasi. Ehkä hän löysi naisen, jolla on sama omituinen harrastus kuin hänellä ja hän kokee tämän ymmärtävän häntä paremmin. Ehkä hän on sairastumassa masennukseen eikä jaksa seurustella tai pitää yhteyttä. Ehkä tiedustelupalvelu lähetti hänet hyvin kiireellisesti salaiselle tehtävälle eikä hän ehtinyt selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia nykyään. Some on pullollaan meemejä siitä, miten rakastuneesti mies voi käyttäytyä vielä päivää ennen kuin ghostaa.
Ollut ihan normaalia aina. Niinhän se tuppaa menemään ihan naisillakin, käyttäydytään rakastuneesti niin kauan kuin on sellainen tunne itsellään ja kun ei enää ole niin lopetetaan tavalla tai toisella. Mitäs siinä sitten pitäisi tehdä? Jatkaa ja esittää?
Ei pariutuminen ollut 20 vuotta sitten läheskään näin vaikeaa kuin nykyään.
Ei ole aidosti ollut kiinnostunut. Joskus voi tuntua kivalta valloittaa toinen ja saada itsekin huomiota, mutta se ei kovin pitkälle kanna.
voi olla myös tullut joku toinen nainen tai exä takaisin kuvioihin.
Minulla vaikuttaa dissosiaatiohäiriö. Tapaan ihmisen muussa kuin omassa persoonassani, mies ihastuu tähän puoleen minussa. Sitten tuleekin oma itseni tai taas jokin uusi puoli minusta. Mies menee ymmälleen ja ihmettelee tunnetilojen vaihtelua. Tai sitten minä ihmettelen arkiminässä miksi ihmeessä tuollaiseen tyyppiin ihastuin. Tätä en voi valita itse. En valinnut huonoa ja väkivaltaista lapsuutta joka aiheutti tämän. Sydämiä on särkynyt puolin ja toisin. Terapia ei auta ja näillä nyt mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pariutuminen ollut 20 vuotta sitten läheskään näin vaikeaa kuin nykyään.
Ei olleet ne ihmisetkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aidosti ollut kiinnostunut. Joskus voi tuntua kivalta valloittaa toinen ja saada itsekin huomiota, mutta se ei kovin pitkälle kanna.
voi olla myös tullut joku toinen nainen tai exä takaisin kuvioihin.
Tai sitten on vain ollut hyväntuulinen hyvävointinen ihminen, ei se tarkoita sitä että hän on ihastunut edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehillä huono näkö vai hitaat aivot, jos pienet tisut huomaa vasta parin kuukauden jälkeen?
Mut sitten kun on pantu joku 50 kertaa, huomataan et "ei se vaan toimi, pienet tissit tai löysä pimpsu ei vaan ole mun juttu, tunnen itseni".
Eli siis ovat ihan vain hitaita oppimaan ja vajaalla ymmärryksellä liikkeellä?
Taidat olla vähän yksinkertainen? Oletko mahdollisesti vajaalla ymmärryksellä liikkeellä?
Kunhan yritän selvittää, millainen ihminen taputtaa itseään selkään hyvästä itsetuntemuksesta sen jälkeen, kun on taas 50 kertaa tehnyt jotain, mistä tietää ettei se ole oma juttu.
Miehen huono itsetuntemus. Moni mies on niin voimakkaasti fyysisen halun vietävänä, että aidosti kuvittelee löytäneensä elämänsä rakkauden joka kerta kun housuissa herää tunne. He ovat varmoja, että tämä on nyt sielunkumppani, elämänkumppani, arvomaailmat ovat yksi yhteen, tulossa ruusuinen avioliitto, lapset, koirat ja omakotitalo tämän maailman kauneimman ja täydellisimmän naisen kanssa. Vaikkeivät siis edes tunne tätä naista lainkaan. Pian sitten heräävätkin todellisuuteen, että hetkinen, kuka tuo on. Kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten me se tiedettaisi? Loppuu jos loppuu. Eiko sinun kiinnostuksesi koskaan lopu?
Tietysti, mutta siihen on aina jokin syy, esimerkiksi jos toisessa ilmenee jotain ahdistavaa käytöstä, kuten manipulointia, kontrollointia, epävakautta, draamataipumusta, mustasukkaisuutta, tms. Sellaista minulle ei ole koskaan käynyt, että tapaisin ihanan ihmisen, tutustuisin ja ihastuisin ja tykkäisin hänestä ja viihtyisin hänen kanssaan, ja sitten ilman mitään syytä kiinnostukseni vaan loppuisi.
Tietenään ette voi tietää syytä juuri tähän, kiinnostaisi vaan kuulla eri näkemyksiä, mistä kaikesta tuollainen voi johtua.
Tiedätkö mikä on ehkä turhauttavinta kun on saanut pakit naiselta? - Se on ollut joitain kertoja se, että ei oikein saa kiinni siitä, että mitä on tehnyt väärin tai ollut tekemättä ja huomioimatta. Mitä olsi pitänyt olla tai olla olematta, jotta ei olisi saanut pakkeja. Pakkeja, joissa naine on kuitenkin esitäänyt toiveen tai korulauseen siitä, kuinka "toivosi" että saattaisimme olla tulevaisuudessa olla yhdessä ystäviä tai kavereita. - Sen olen jo oppinut, että osalle tuo on vain kauniimpi tapa hyvästellä ja sanoa näkemiin ilman sen kummempaa merkitystä tai sisältöä.
Arvostan tätä tapaa enemmän kuin vaikka ghostamista jolta olen onnekseni välttynyt. Mutta joitain kertoja aika voimakkailta itseinhon ja itsesyytösten vyöryltäkään en ole voinut välttyä kysyen ja haastaen itseäni, että miski olen niin tyhä ja idiootti, että en ymmärrä tai hahmota että miksi se oli "taas" minun kohtaloni saada pakit.
Miksi ni-in moni muu saa tilaisuuden ja mahdollsiuuden edetä parisuhteeseen ja minun kohtaloni on -jos on- päästä ns. friendzonelle. - Sanon, jos sillä ei kaveruus tai ystävyys elä ja pysy hengissä jos se on vain tosien varassa. Jolloin sisälläni velloo. Haluanko itse yrittää olla hänen ystävänsä. Haluaako hän oikeasti ja aidosti olla ystäväni vai oliko vain kohtelias?
- Voisiko helpompi vain yrittää unohtaa hänet ja kuvitella, että emme olisi koskaan tavanneetkaan? Mitä minun pitäisi tehdä? Vai olla oikeasti tekemättä mitään ja antaa ajan selvittää tai ainakin pölyn hieman ensin laskeutua ja vain huokaista, Sen tiedän tai luulen tietäväni. että ketään asiasta syyttämällä tai halveksimalla en tee muuta kuin kaiva maata jalkojeni alta. Eikä uhriutuminenkaan vaikuta omalta tavalta toimia. Ei auttane muu kuin leuka rintaan ja pää ylös ja koht uusia tuulia.
Onko sinulla paljon miespuolisia kavereita? Viestitteletkö heille jatkuvasti? Alfauros ei viihdy tilanteessa jossa muuta leikkiä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole kiinnostuksen loppumisen syynä pienet tisut ja löysä pimpsu, vaan miehen itsepetos ja kyvyttömyys ajatella kiimaansa pidemmälle.
Voisin kysyä tuota samaa naisista, ap. Puolentusinaa kertaa käynyt noin. Itsellä kiinnostus säilyy, jos se on alkanut kunnolla.
Riippuu ihmisestä. Jotkut tykkää vaon valloittaa toisen, ja kyllästyy kun toinen on ihastunut/ kiintynyt. Joillakin on useita lämmittelyssä yhtä aikaa, vaikka ei kerro noista muista toiselle. Suomalaisissa miehissä on tutkimusten mukaan poikkeuksellisen paljon välttelevästi kiintyviä, jotka alkavat pakittamaan, eivätkä osaa näyttää tunteitaan jos suhteen pitäisi syventyä/ vakiintua. Sitten on tietystä eri syistä olevia playereita, jotka hyppäävät suhteesta toiseen.
Oli syy mikä tahansa, on epäilyttävää ja epäkypsää, jos on selvästi ihastunut alussa, ja se loppuu kuin seinään. Yleensähän ihastuminen kestää noin vuodesta pariin vuoteen, jolloin se syvenee rakkaudeksi tai loppuu. Tällöin ihmisen on oppinut tuntemaan melko hyvin, ja ihastumisen sekoittama aivokemia tasoittuu.
On outoa jos yhtäkkiä toisen ulkonäkö alkaisi allöttää, jos se alussa ei ällöttänyt. Valitettavasti etenkin miehet kuitenkin toimii tässä asiassa usein epärehellisesti, eli "tyytyvät" sellaiseen, josta eivät tosiasiassa pidä, ja lähtevät kun löytävät paremman.