Kerro asia missä poikkeat muista suomalaisista. Minä aloitan:
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
En pidä ruisleivästä.
Ruisleipäkin on lähinnä ita suomen asia. Siis pähkinäsaaren rajan itäpuolella. Se on ihan tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
En voi yhtään sietää mustaa väriä vaatteissa vaan pukeudun värikkäästi. Lempivärini on oranssi. Mielestäni värien käyttö sisustuksessa ja pukeutumisessa ei ole mitenkään rohkeaa vaan ihan normaalia.
Käykö se, kun mulla oli oranssi kuplavolkkari.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kateusgeeniä. Pidän myös ruotsin kielestä. En osaa sitä täydellisesti, mutta luen esim. lehtiä. Romaanin lukeminen varmaan kangertelisi.
Öö miksi pitäisi olla kateellinen ja miksi.
En katso urheilua, minulla ei ole mökkiä, en aja autolla, en syö makkaraa, tykkään jutella kaikenlaisille ihmisille, en polta sähkösavukkeita, en käytä nuuskaa/päihteitä. Joo, hieman kyllä tunnen kuuluvani vähemmistöön.
En juhli juhannusta, uutta vuotta, vappua eli näitä jolloin jengi pääsääntöisesti dokaa ja örveltää.
En tykkää oluesta. Minulla on todella pitkät raajat, joten minun on vaikea löytää vaatteita suomalaisista vaatekaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä ruisleivästä.
Ruisleipäkin on lähinnä ita suomen asia. Siis pähkinäsaaren rajan itäpuolella. Se on ihan tutkittu juttu.
Jaa, mä olen taas aina luullut että ruisreikäleipä on länsisuomalainen ja ruislimppu itäsuomalainen juttu.
meillä ainakin hämeessä jälkiuunileipä (reiällä) on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan japania C1-tasolla. Harva suomalainen osaa japania ja vielä harvempi yhtä hyvin kuin minä. Tottakai jos yhdistelee asioita esim. osaan japania ja Lichess blitz score on 1850, niin saa luotua comboja, joilla erottuu muista, mutta mennään nyt tuolla japanin osaamisella. M28
Kielitaidolla eroaa helposti suomalaisista. Nuorten naisten rallienglanti ja keski-ikäisten naisten viha englantia kohtaan on koomista.
Miten tämä sinun kommenttisi liittyy kielitaitoon? Englannin osaaminen ei ole kielitaitoa vaan kansalaistaitoa. Kaikki muut vieraat kielet sen lisäksi on kielitaitoa, ruotsikin. Hassu kommentti tuo että keski-ikäiset vihaan englannin kieltä. Ei me vihata, aika monella meistä se on työkieli.
En syö ruisleipää, perunoita, salmiakkia enkä sauno
Jääkiekko eikä hiihto kiinnosta yhtään
Vierailija kirjoitti:
En tykkää törmätä toisiin suomalaisiin ulkomailla, enkä varsinkaan jutella heille.
Onhan se nyt törkeää, että joku toinenkin suomalainen on eksynyt samaan turistirysään ja et olekaan ainoa maailmanvalloittaja. Mitä elitististä sellaisessa matkustamisessa on? Ei mitään, voi prkele. Minua on k*setettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oma ajattelukyky mä en seuraa mitään yleisiä trendejä, mä en lue valtamediaa, mä en puhu poliitikoista, mä en seuraa ketään, mä en alasaja ketään, mä en oo katkera, mä en oo vihanen, onhan näitä
Sana "valtamedia" paljastaa jo että kuulut Suomen tyhminpään 15%:Iin.
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kannattaisin sinunkin opetella suhtautumaan mediaan kriittisesti. Olen erään kiinnostuksenaiheeni myötä siirtynyt seuraamaan paljon podcasteja ja Twitteriä, ja välillä melkein pöyristyttää, millaiset aiheet jäävät Suomessa uutisoimatta, koska ne eivät sovi tiettyyn poliittiseen narratiiviin. Valitettavasti usko suomalaisten medioiden kykyyn tuottaa puolueetonta journalismia on sitä myötä karissut.
Tokihan tiedät että viestipalvelu X:ssä ei ole faktantarkistusta. Kuka tahansa voi suoltaa minkälaista sontaa tahansa, myös videomuodossa. Samaa pätee podcasteihin. Ihan kiva että haet laajasti tietoa, mutta samalla kannattaa kehittää kriittistä medialukutaitoa.
en juo viinaa enkä kaljaa, olen aina hyvällä tuulella em. syystä kun muut on naama mursun vtulla kankkusessa ja rahat juotuna, tilipäivään lähes 2 viikkoa....mulla on rahaa, noilla ei
Olen nainen ja olen hoikka. Suomimammoille harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ikääntyvä.
Vierailija kirjoitti:
Juttelen täysin tuntemattomille ihmisille esim. Kaupassa. Toki tämä aiheuttaa hämmennystä. Ihan tavallisista arkisista asioista saatan jutun luikauttaa. Varsinkin naiset luulevat usein, että olen iskemässä heitä, kun heti ilmoittavat jotenkin heillä olevan mies. Miehet luulevat varmaan myös, yritänkö iskeä heitä. Siis eihän täällä uskalla mitään sanoa, jos epäillään heti tarkoitusperiä. Ilmeisesti jos juttelee, niin tarkoittaa iskuyritystä. Pitäisi varmaan kysyä lupaa saako jutella.
Vanhemmat ihmiset toki pitävät ja ovat sanoneet, että on mukavaa, kun joku juttelee.
Mä oon myös tuollainen ja olen nainen. Nuoremmat miehet alkaa selittää tyttöystävistään ja vaimoistaan jotenkin oudoilla aasin silloilla, pelkäävät kai, että täti iskee. Heh, en varmasti iske oman poikani ikäistä. Tykkään puhua ilman tarkoitusperiä.
Lisäksi, jos huomaan, että joku on pulassa niin autan. Esim pappaa, joka ei nähnyt suurennuslasillakaan päiväystä. Ihmiset hämmentyy usein.
Kaikkein erikoisinta minussa on, etten tunne kateutta. En tiedä miltä se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ikääntyvä.
Juu 25-vuotias eli ehtoon puolella jo
Mä tykkään saunomisesta, mutta taitaa suurin osa noista 3,2 miljoonasta olla kelvottomia. Joka suostuu käymään kerrostalon hiostuskopissa, ei tajua suomalaisesta saunasta mitään.