Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskaduunin työpaikkailmoituksessa vaadittiin videota, jossa esittelee itsensä ja kertoo osaamisestaan

Vierailija
17.01.2025 |

Ihan älyvapaata pelleilyä. Tämä siis kirjallisen hakemuksen ja cv:n lisäksi. En ole tekemässä, jos palkka on luokkaa 11€/tunti. Mihin noita videoita tarvitaan? 

Miksi työnhausta tehdään tälläista?

Kommentit (214)

Vierailija
141/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallenteet päätyvät pikkujouluissa naurettavaksi ja ties mihin tahansa hakkeroituna (Gigantti, Tokmanni...)

Kertoo myös paikan todellisista arvoista: ei kiinnosta hakijoiden anonymiteetti/tietoturva, saatava "kevennystä".

Vierailija
142/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta, osassa on erikseen oma sovellus/palvelu johon ne tallentuu ja vain muutamalla pääsy katsomaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika yksityinen ihminen. Voinko tehdä videon kommandopipo päässä?

Vierailija
144/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et

Vierailija
145/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sillä karsitaan hupihakijat sieltä joukosta ja suurimmaksi osaksi jäljelle jäävät ne, ketkä ovat kiinnostuneita tuosta työstä. Videolta saa paremman käsityksen ihmisestä kuin paperilta.

No ei kyllä saa, mitä helv nyt taas :D. Ihminen voi olla ujo, mutta silti voi olla etevä. Videolla voi näkyä ujous, eikä siksi saa sanottua sanottavaansa. Helpompaa se on kirjoittaa ja sitten keskustella kasvotusten.

Saat mahdollisesti esimerkiksi tietää siitä, miten ihminen osaa käyttää laitteita, miten artikuloi ja käyttää ääntään, selviytyy pienen paineen alla, onko tällä tatuointeja/lävistyksiä naamassa jne. Kaikki nämä jäävät kirjallisesta hakemuksesta pois. Jos ei pysty omassa kodissaan yhtä videota kuvaamaan ilman, että jäätyy täysin, voi olla melko varma ettei tuosta ihmisestä ole työsken

Mä en itsestäni videota pysty tekemään "jäätymättä", mutta silti työskentelen muiden ihmisten kanssa joka päivä. Ei ole minkäänlaista ongelmaa kommunikoida muiden ihmisten kanssa kasvotusten. Jos on jotain yhteisiä projekteja normaalin työn ohesse, niin olen yleensä se joka niitä "johtaa" kun muut ei saa sanaa suustaan ulos. 

Vierailija
146/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et

Teen silti. Sulla ei oo siihen mitään sanomista.

Vierailija
147/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et

No tee toki, mut töihin sua ei valita

Vierailija
148/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset yritykset pitäisi kaikkien laittaa boikottiin. Linkatkaa ihan rohkeasti työpaikkailmoitukset, joissa vaaditaan videota

Vierailija
149/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sieltä opetuksen miten video tehdään, sekä välineet siihen?

Vierailija
150/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläiset yritykset pitäisi kaikkien laittaa boikottiin. Linkatkaa ihan rohkeasti työpaikkailmoitukset, joissa vaaditaan videota

Voin laittaa mihin ite hakenu: HSL, Helsingin kaupunki, kaikki rekryfirmat (Barona, mitä nyt niitä on) K-Kauppa, S-ryhmä, Vantaan Kaupunki

Vierailija
151/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnkino

Vierailija
152/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite skippaan kaikki video jutut ja haen mail / lomake portaali haulla. Ei turhii videoita ku ei tuu haastatteluu anyway.

Vierailija
153/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et

No tee toki, mut töihin sua ei valita

No en haluakaan minnekään töihin. On tässä parempaakin tekemistä. Mutta 4 työllistymismahdollisuutta kuukaudessa haettava.

Vierailija
154/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi  tasapuolisuuden vuoksi vaatia, että sekä rekrytoinnin tekijä että tuleva esimies tekisivät esittelyvideot. Näkisipä hakijakin, minne on menossa ja kuka rekrytoi. Olisi helpompi päättää, kannattaako hakea. 

Vierailija
155/214 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sillä karsitaan hupihakijat sieltä joukosta ja suurimmaksi osaksi jäljelle jäävät ne, ketkä ovat kiinnostuneita tuosta työstä. Videolta saa paremman käsityksen ihmisestä kuin paperilta.

No ei kyllä saa, mitä helv nyt taas :D. Ihminen voi olla ujo, mutta silti voi olla etevä. Videolla voi näkyä ujous, eikä siksi saa sanottua sanottavaansa. Helpompaa se on kirjoittaa ja sitten keskustella kasvotusten.

Joskus voi kyllä olla niinkin, että osaavalle tekijälle nimenomaan kirjoittaminen on vaikeaa. On vaikkapa lukihäiriö. Eikö sellaiselle hakijalle ole nimenomaan eduksi, jos osaamisestaan voi kertoa myös suullisessa muodossa? Yleensä "paskaduuneissa" ei tarvitse olla sujuvaa kirjoitustaitoa itse työn tekemisen kannalta.

Jos olisi

Sepä se, toisin kuin voisi luulla niin haetaankin sitä ujoa harmaahiirtä, joka ei ikinä tule olemaan esimies vaan hiljainen, näkymätön, hajuton ja mauton puurtaja.

Vierailija
156/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi lopulta tietää mitä OIKEASTI milloinkin haetaan (liian hyvä lähtee kohti parempaa) ja ei useinkaan saa olla haastattelijaosapuolta kauniimpi, komeampi, hoikempi, älykkäämpi, jne, ettei tule kateus, suru ja koeta uhkana. Videolla laiskalällyt näkisivät tällaisiakin juttuja vaivattomimmin ja voisivat 'varmistua', että hakija on "pätevä", mutta ei mitään liikaa.

Vierailija
157/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille nauru maittaa kun porukalla katsotaan näitä rekryvideoita! Pikkujouluissa esitetään isolta kankaalta top3 rekryvideot ja se naurunremakka raikaa salissa 😂

Vierailija
158/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meille nauru maittaa kun porukalla katsotaan näitä rekryvideoita! Pikkujouluissa esitetään isolta kankaalta top3 rekryvideot ja se naurunremakka raikaa salissa 😂

Tämän takia kenenkään ei pidäkään lähettää idiooteille materiaalia. Keksikää/olkaa omat vitsinne ja kyräilkää keskenänne ennen kuin tulee itku pitkästä pilkkailosta.

Vierailija
159/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan itse keksinyt tätäkään ensimmäisenä. Ei paljoa naurattaisi noin tyhmänä ja säälittävänä.

Vierailija
160/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et

Tää olis kova. Kommandopipo päässä ja ääni muunneltuna.

"Moi mä oon Jape (nimi muutettu). Haen tätä varastomiehen paikkaa..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä