Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskaduunin työpaikkailmoituksessa vaadittiin videota, jossa esittelee itsensä ja kertoo osaamisestaan

Vierailija
17.01.2025 |

Ihan älyvapaata pelleilyä. Tämä siis kirjallisen hakemuksen ja cv:n lisäksi. En ole tekemässä, jos palkka on luokkaa 11€/tunti. Mihin noita videoita tarvitaan? 

Miksi työnhausta tehdään tälläista?

Kommentit (214)

161/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tosi hyvin miksi noita videoita halutaan. Moni voi yrittää töihin hakemuksella, jota ei itse edes ole kirjoittanut. Videolta näet, osaako ihminen esim. puhua suomea, osaako ilmaista itseään puheella normaalisti. Nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
162/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mä ymmärrän tosi hyvin miksi noita videoita halutaan. Moni voi yrittää töihin hakemuksella, jota ei itse edes ole kirjoittanut. Videolta näet, osaako ihminen esim. puhua suomea, osaako ilmaista itseään puheella normaalisti. Nämä eivät ole itsestäänselvyyksiä. 

Ehkä. Ja sit ihmetellään kun rekryissä menee kuukausia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika yksityinen ihminen. Voinko tehdä videon kommandopipo päässä?

Et

Teen silti. Sulla ei oo siihen mitään sanomista.

No tee toki, mut töihin sua ei valita

Varustelekaan tai vastaavaan?

Vierailija
164/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan pitäisi ensin hakuvideollaan perustella konkreettisin esimerkin joka väite (missä ja miten ilmenee tai = fiktiota), miksi palkka (työn arvo[stus]) on niin matalaa ja miksi työllistäminen on niin haasteellista (iso vaihtuvuus).

Vierailija
165/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettä pätkä piirrettyjä, Nakke Nakuttajaa tms.

Vierailija
166/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä saa näppärästi seulottua pois esim. raskautumisiässä olevat.

Vierailija
167/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuteet pois ja helikopteri käyntiin.

Mä tein näin kerran, mutta jostain syystä mulle sanottiin, että älä ikinä enää hae tämän yrityksen paikkoja

Vierailija
168/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinne joku tekoälyjuttu.

Vierailija
169/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
170/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/5d6da6c5-b346-4ebe-b768-a40d6…

Ei tarvitse olla herttuatar Meghanille töissä kun voi olla pian terapian tarpeessa.

Vierailija
171/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sillä karsitaan hupihakijat sieltä joukosta ja suurimmaksi osaksi jäljelle jäävät ne, ketkä ovat kiinnostuneita tuosta työstä. Videolta saa paremman käsityksen ihmisestä kuin paperilta.

Mistä tuollainen käsitys sinulla? Itse luulisin sinne juurikin lähetettävän hupivideoita ja asialliset hakemukset ovat ilman videota.

Joukossa on aina niitä oikeita hakijoita, jotka haluavat tehdä mahdollisimman hyvän hakemuksen (videoineen). Se, jota ei oikeasti kiinnosta, jättää videon tekemättä. Miksi ihmeessä jättäisi tekemättä osan hakemuksen asioista, jos paikka oikeasti kiinnostaa?

lampaat tekee kyseenalaistamatta. ehkä hakevat jotain kilttiä koulutyttöä.

Vierailija
172/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä saa näppärästi seulottua pois esim. raskautumisiässä olevat.

Ja mikä tärkeintä ei tarvitse edes vaivautua esittämään sitä sopimatonta ja kiellettyä kysymystä (jonka vastaus kuitenkin merkkaa ehkä eniten).

Vierailija
173/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sillä karsitaan hupihakijat sieltä joukosta ja suurimmaksi osaksi jäljelle jäävät ne, ketkä ovat kiinnostuneita tuosta työstä. Videolta saa paremman käsityksen ihmisestä kuin paperilta.

No ei kyllä saa, mitä helv nyt taas :D. Ihminen voi olla ujo, mutta silti voi olla etevä. Videolla voi näkyä ujous, eikä siksi saa sanottua sanottavaansa. Helpompaa se on kirjoittaa ja sitten keskustella kasvotusten.

Saat mahdollisesti esimerkiksi tietää siitä, miten ihminen osaa käyttää laitteita, 

Mitä laitteita, puhelinta vai porakonetta? 

Turha sitten valittaa, jos näppärä puhelimenkäyttäjä tykkää somettaa työaikanaan.

Nykyään yksi suurimmista valituksen aiheista on se, kun työntekijät räplää liikaa puhelinta. 

Vierailija
174/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä katsotaan, kuinka monelle mutkalle työnhakija taipuu. Tottelevaisuuskoe. Ellei työssä tarvita esiintymistaitoa.

Vierailija
175/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
176/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mitä se kertoo hakijasta, jos vasta 50. otto on sellainen, että sen kehtaa lähettää? Katsooko haastattelijat, että siinäpä on sanavalmis ja hyvä esiintyjä? Hakija on voinut käyttää ensin päivän harjoitellessaan puhetta.

Vierailija
177/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi  tasapuolisuuden vuoksi vaatia, että sekä rekrytoinnin tekijä että tuleva esimies tekisivät esittelyvideot. Näkisipä hakijakin, minne on menossa ja kuka rekrytoi. Olisi helpompi päättää, kannattaako hakea. 

Ja ilman muuta tulevien työkavereitten pitää esiintyä ja esittäytyä, jotta hakijat näkevät, onko ne niin dynaamisia, nuorekkaita ja työpaikan hengennostattajia mitä ilmoituksessa väitetään. Voihan ne oikeasti olla pystyynkuolleita tosikoita.

178/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mitä se kertoo hakijasta, jos vasta 50. otto on sellainen, että sen kehtaa lähettää? Katsooko haastattelijat, että siinäpä on sanavalmis ja hyvä esiintyjä? Hakija on voinut käyttää ensin päivän harjoitellessaan puhetta.

No siinä tapauksessa ahkeruus ja paneutuminen palkitaan! Näinhän se elämässä pruukaa mennä. Ne pärjää elämässä, jotka viitsii vähän jotain tehdäkin itsensä eteen. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
179/214 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No siinä tapauksessa ahkeruus ja paneutuminen palkitaan! Näinhän se elämässä pruukaa mennä. Ne pärjää elämässä, jotka viitsii vähän jotain tehdäkin itsensä eteen. 

Pystytkö olemaan vielä pikkuisen enemmän ylimielinen?

Vierailija
180/214 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me leikittiin pupu-leikkii

Sä laitoit videocvn nettiin

Hr osasto mua katselee

Ja koulutus tilaisuuksis naureskelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi