Yle: Sukupolvi X kyllästyi wokeen
100 % samaa mieltä. Ja me olemme se suvaitsevaisin sukupolvi. Me arvioimme ihmiset heidän sisäisten, ei ulkonaisten ominaisuuksien mukaan.
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen X-sukupolvea, mutta eipä se koulukiusatuksi joutuminen luonut vaikutelmaa ainakaan suvaitsevaisuudesta. Toiset meistäkin jäivät yksin pelailemaan ruutua tuijotellen kun ikätoverit olivat yksiä perkele
////
Minäkin olen x - sukupolvea. Olin kyllä välillä kauhukakara. Todella villi ja vapaa.
Tunnistin itseni kirjoituksesta.
Mutta en kiusannut. Puolustin kiusattuja.
Meitä oli moneksi ja on edelleenkin.
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, ni
Miten koet että "enemmistöjä syrjitään"? Eihän se ole ainakaan syrjintää, että pyritään tasapuoliseen kohteluun, vaikka se toki pienentääkin ennen etulyöntiasemassa olleiden mahdollisuuksia. Kyseessä ei ole kuitenkaan syrjintä, vaan aikaisemman epäreiluuden korjaaminen. Kai sen ymmärrät?
Kaikenlaiset kiintiöt nyt lienee se räikein esimerkki.
Se ei ole mitään "aikaisemman epäreiluuden korvaamista", vaan mun rankaisemista, jos multa evätään jotain jonkin sellaisen takia mihin mä en ole mitenkään osallinen saati pystynyt edes vaikuttamaan.
Eikä nämä edunsaajatkaan pääsääntöisesti ole itse mitenkään meidän toimesta kaltoinkohdeltuja, vaan joku valopää on lukenut kappaleen jostain historiankirjasta ja keksinyt, että nyt on oikea hetki rankaista tämän ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen X-sukupolvea, mutta eipä se koulukiusatuksi joutuminen luonut vaikutelmaa ainakaan suvaitsevaisuudesta. Toiset meistäkin jäivät yksin pelailemaan ruutua tuijotellen kun ikätoverit olivat yksiä perkele
////
Minäkin olen x - sukupolvea. Olin kyllä välillä kauhukakara. Todella villi ja vapaa.
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen
Siis jos vaikka ho moja tai ma muja kohdellaan huonommin kuin kantisheteroita, niin miten tämä epäkohta saadaan korjattua, jos ei saa ensinnäkin osoittaa, että on tällaisia erilaisia ryhmiä jotka lomittuvat osin toisiinsa, ja heitä kohdellaan tutkimusten mukaan huonommin kuin näitä toisia ryhmiä. Eli se ryhmittely pitää tehdä, jotta ne epäkohdat saadaan korjattua. Jos korjaaminen onnistuu, niin sitten ryhmittely voidaan unohtaa, kun ei ole enää mitään korjattavaa ja kaikki ovat tasa-arvoisia. Siitä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
"Koska vähemmistöjen puolustaminen on joku uusi ilmiö? Ei se oikeisto näitä juttuja keksinyt. Niillä on vähän erinlaiset ratkaisut heidän varalleen. Avaa se historian kirja ihmeessä."
Esim. kuurojen tulkkauspalvelu on tullut käyttöön v. 1979. Eli ei todellakaan ole mikään uusi ilmiö.
Yritä nyt päästä tuosta oikeisto/vasemmisto -hössötyksestä yli. Kukaan muu kuin z-sukupolvi ei ole siitä kiinnostunut.
Millenniaalit tuota oikeisto/vasemmisto -jankutusta eniten harrastavat. Se on juuri sitä Sannan "pitää valita puolesi" -soopaa. Ihan samaa kuin taistolaisten "kenen joukoissa seisot". Woke Suomessa on sekoitus taistolaista äärivasemmistolaisuutta uudelleenlämmitettynä, yhdistettynä tyhmimpien meemien kopioimiseen somen kautta USA:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suvaitsevaista se on, jos vastustaa tietoisuutta vähemmistöjä polkevista rakenteista?
Tuohan on ihan roskaa. Ottaisivat vastuun omasta elämästään kuten muutkin tekevät. Syyllistämällä kaikesta saavat vain muut inhoamaan itseään - kuka tälläisestä hyötyy? Vähemmistöjen todelliset vihaajat?
Aika moni ottaakin vastuuta itsestään ja omasta elämästään. Ei se silti poista sitä faktaa, että esimerkiksi romani- tai somalinimellä saa huonommin töitä, kuin suomalaisella nimellä mutta samalla cv:llä.
Sellaiset viherpsykoosit tulilla viikonlopun ratoksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuo
En kannata kaikkia kiintiöitä kaikissa tilanteissa, mutta oletko miettinyt, että tilanne ei välttämättä koskaan tasoitu, jos ei missään vaihessa nosteta niitä aiemmin sorrettuja ryhmiä? Eli vähän kuin eläkeuudistuksessa, järjestelmää pitää säätää, jotta tilanne olisi reilumpi kokonaisuudessaan, vaikka siinä tulee joitakin väliinputoajia.
Mielenkiinnosta, olisitko kuitenkin esimerkiksi miesopettajien kiintiön kannalla, ja jos kyllä, miten se eroaisi muista kiintiöistä?
Siis jos vaikka ho moja tai ma muja kohdellaan huonommin kuin kantisheteroita, niin miten tämä epäkohta saadaan korjattua, jos ei saa ensinnäkin osoittaa, että on tällaisia erilaisia ryhmiä jotka lomittuvat osin toisiinsa, ja heitä kohdellaan tutkimusten mukaan huonommin kuin näitä toisia ryhmiä. Eli se ryhmittely pitää tehdä, jotta ne epäkohdat saadaan korjattua. Jos korjaaminen onnistuu, niin sitten ryhmittely voidaan unohtaa, kun ei ole enää mitään korjattavaa ja kaikki ovat tasa-arvoisia. Siitä on kyse.
Voi lapsiraukka. Sieltäpä tuli niin hyvin ulkoaopeteltu aivopesu kuin olla jo voi. Et taida edes tajuta, että kuulostat ihan samanlaiselta kuin Neuvostoliiton kasvattamat kommunistiset puoluenuoret.
Kyllä sinäkin kasvaessasi, viisastuessasi ja oppiessasi tajuat erheesi.
En edes jaksa ryhtyä selittämään sinulle mikä kaikki on pielessä kollektivistisessa ajattelussa ja minkä takia ainoa millä on väliä on yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsiraukka. Sieltäpä tuli niin hyvin ulkoaopeteltu aivopesu kuin olla jo voi. Et taida edes tajuta, että kuulostat ihan samanlaiselta kuin Neuvostoliiton kasvattamat kommunistiset puoluenuoret.
Kyllä sinäkin kasvaessasi, viisastuessasi ja oppiessasi tajuat erheesi.
En edes jaksa ryhtyä selittämään sinulle mikä kaikki on pielessä kollektivistisessa ajattelussa ja minkä takia ainoa millä on väliä on yksi
Olen 51 :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke, trans jne. voitte hypätä volttia. Ei kiinnosta eikä kuulu mun elämään. En edes jaksa ajatella moista paskaa.
no tapa sitten ittes tai painu edes v**tuun
Jos kaikkien ympärilläsi olevien pitäisi tappaa itsensä, niin vika on sinussa. Eli tee lopullinen päätös.
ei kaikkien, ainoastaan vain noin 70-95% ihmisistä. tee siitä johtopäätös ja tapa ittes apina
Ei, kyllä se on sinä, joka pitää poistaa maailmasta. Kokeile vaikka kalliolta hyppäämistä.
oho nyt alko matkiminen. eli myönnät että olen sinua parempi joten tee nyt jo
Ei sinua kukaan halua matkia, vaan poistaa maailmasta. Jos et uskalla hypätä kalliolta, niin olisiko avantoon hyppääminen mitään?
Woke = valveutuneisuutta tai henkilön yhteiskunnallista tiedostamista. Wokessa välitetään vähemmistöistä, syrjinnästä ja vihapuheesta. Mikä tässä mättää?
Se, että välitätte vain vähemmistössä (tosin yritätte myös kokonaan hajoittaa enemmistön, ei saa olla miehiä eikä naisia jne. vaan sukupuolettomia olentoja)
Se, että harjoitatte itse syrjintää (mm Ylen monimuotoisuuskoulutuksissa kannustettiin palkkaamaan ihmisiä positiivisen syrjinnän nimissä. Pätevyydellä ei ole merkitystä vaan palkataan henkilö joka kuuluu vähemmistöön seksuaalisuutensa tai rotunsa puolesta.)
Se, että ette ymmärrä ettei päinvastainen mielipide ole vihapuhetta (teillä on jostain käsittämättömästä syystä tarve hiljentää kaikki toisin ajattelevat. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sen saa esittää ilman sensuuria ja syyllistämistä. Tarve aivopestä kaikki uskomaan agendaanne ja hiljentää toisinajattelijat on kuin uskonnollinen inkvisitio pahimmillaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua kukaan halua matkia, vaan poistaa maailmasta. Jos et uskalla hypätä kalliolta, niin olisiko avantoon hyppääminen mitään?
ihan oikeasti tapa itses ei noin tyhmistä ihmisistä ole mitään muuta kuin haittaa kenellekään
Tämä maailma viisastuu vain, jos sinä poistat itsesi siitä. Olisiko perinteinen hirttoköysi hyvä ratkaisu? Veikkaan, että avanto ja kallio eivät kuitenkaan ole sun juttusi, koska kyhjötät äitisi kellarissa kuten kunnon peräkammarinpoika.
Olen 51
No sitten ei toivoa taida kohdallasi olla. Ilmeisesti olet pitkäaikaistyötön kun sinulla on ollut aikaa kopioida kaikki ajatuksesi nuorisolle tarkoitetuista some-julkaisuista? Suosittelen kirjastoa.
"Miten koet että "enemmistöjä syrjitään"? Eihän se ole ainakaan syrjintää, että pyritään tasapuoliseen kohteluun, vaikka se toki pienentääkin ennen etulyöntiasemassa olleiden mahdollisuuksia. Kyseessä ei ole kuitenkaan syrjintä, vaan aikaisemman epäreiluuden korjaaminen. Kai sen ymmärrät?"
Kertoisitko meille ne työkalut, jolla epäreiluutta korjataan ja mihin kehykseen verrataan? Tikkurilan ihonvärikartta ja intersektionaalinen rotuoppirinkula?
Vierailija kirjoitti:
Woke = valveutuneisuutta tai henkilön yhteiskunnallista tiedostamista. Wokessa välitetään vähemmistöistä, syrjinnästä ja vihapuheesta. Mikä tässä mättää?
Se, että välitätte vain vähemmistössä (tosin yritätte myös kokonaan hajoittaa enemmistön, ei saa olla miehiä eikä naisia jne. vaan sukupuolettomia olentoja)
Se, että harjoitatte itse syrjintää (mm Ylen monimuotoisuuskoulutuksissa kannustettiin palkkaamaan ihmisiä positiivisen syrjinnän nimissä. Pätevyydellä ei ole merkitystä vaan palkataan henkilö joka kuuluu vähemmistöön seksuaalisuutensa tai rotunsa puolesta.)
Se, että ette ymmärrä ettei päinvastainen mielipide ole vihapuhetta (teillä on jostain käsittämättömästä syystä tarve hiljentää kaikki toisin ajattelevat. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sen saa esittää ilman sensuuria ja syyllistämistä. Tarve aivopestä kaikki uskomaan agendaanne ja hiljentää toisinajattel
Olen Helsingin kaupungilla töissä ja siellä on rekrytoinnin periaatteena, että jos on kaksi täysin tasaväkistä hakijaa, niin vähemmistön edustaja palkataan. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
"Miten koet että "enemmistöjä syrjitään"? Eihän se ole ainakaan syrjintää, että pyritään tasapuoliseen kohteluun, vaikka se toki pienentääkin ennen etulyöntiasemassa olleiden mahdollisuuksia. Kyseessä ei ole kuitenkaan syrjintä, vaan aikaisemman epäreiluuden korjaaminen. Kai sen ymmärrät?"
Kertoisitko meille ne työkalut, jolla epäreiluutta korjataan ja mihin kehykseen verrataan? Tikkurilan ihonvärikartta ja intersektionaalinen rotuoppirinkula?
Mutta näistä voi aina poiketa jos yksilön mielipiteet ovat väärät. Sukupuoli, ihonväri, sukupuolinen suuntautuneisuus jne. eivät suojaa enää yhtään sillä sekunnilla kun yksilö ilmaisee "vääriä" ajatuksia. Silloin "ryhmällä" ei enää olekaan väliä vaan tällaisen henkilön kimppuun voi käydä sumeilematta ja häikäilemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hupsu (nuori?) kysyy, "voiko valkoinen olla rasismin kohde?" 😂
Käyppä Afrikassa, Aasiassa tai Etelä-Amerikassa ja huomaat TODELLISTA RASISMIA valkoihoisia kohtaan. Sellaista, mitä et koskaan ole nähnyt Suomessa. Ole varovainen henkikultasi puolesta.
Länsimaalaiset ovat maapallolla pieni vähemmistö (n. 15%) ja elämme kuplassa, jossa herkästi kuvittelemme muiden jakavan samoja tasa-arvoisia ja solidaarisia arvoja kuin me.
Ei.
Asia ei ole todellakaan näin suuressa maailmassa, länsimaiden ulkopuolella. Länsimaiden ulkopuolella ollaan järjestäen konservatiivisia ja wokemaiset arvot lynkataan saman tien. Matkustelu avartaa.
tapa itses apina
JA BANNIA TULEE RASISTISELLE WOKE-JUNNULLE! 😂
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi anonyymi rekrytointi. Tai koulutukset, joissa herkistetään huomaamaan omat ennakkoluulot. Eli tarkoitus on palkata oikeasti pätevin, ei pätevin kantishetero, tai "hyvä tyyppi" ts pomon klooni/hyvävelikerholainen, kuten tähän asti on tehty. (Ja näin säilytetty valkoinen mieshegemonia johdossa)
Nyt menen lenkille ja voin sen jälkeen tulla jatkamaan asiallista keskustelua.
"Olen 51 :D"
= "Olen cool mom, enkä mikään boomeri!", "Hello, fellow kids!", "Not like other moms!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta näistä voi aina poiketa jos yksilön mielipiteet ovat väärät. Sukupuoli, ihonväri, sukupuolinen suuntautuneisuus jne. eivät suojaa enää yhtään sillä sekunnilla kun yksilö ilmaisee "vääriä" ajatuksia. Silloin "ryhmällä" ei enää olekaan väliä vaan tällaisen henkilön kimppuun voi käydä sumeilematta ja häikäilemättä.
Tämä. Yksi graaveimpia esimerkkejä oli, kun himo-wokettaja Mona Bling meni läksyttämään tyttöjen ympärileikkauksesta Ujuni Ahmedia, joka on siis... ympärileikattu. Miten helvetissä se kehtasi edes avata suutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi anonyymi rekrytointi. Tai koulutukset, joissa herkistetään huomaamaan omat ennakkoluulot. Eli tarkoitus on palkata oikeasti pätevin, ei pätevin kantishetero, tai "hyvä tyyppi" ts pomon klooni/hyvävelikerholainen, kuten tähän asti on tehty. (Ja näin säilytetty valkoinen mieshegemonia johdossa)
Nyt menen lenkille ja voin sen jälkeen tulla jatkamaan asiallista keskustelua.
Miten tämä toteutuu DEI-periaattein toteutettavissa rekryissä?
"pyritään tasapuoliseen kohteluun"
Juuri siihenhän woke ei pyri, vaan vastakohtaan tuosta.