Yle: Sukupolvi X kyllästyi wokeen
100 % samaa mieltä. Ja me olemme se suvaitsevaisin sukupolvi. Me arvioimme ihmiset heidän sisäisten, ei ulkonaisten ominaisuuksien mukaan.
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... oliko siinä jotain hienoa että joskus muinoin kiusaaminen oli rajumpaa ja fyysisempää? Oma mieheni, joka on noin viisikymppinen eli tuota ikäluokkaa, kertoo aina juuri tuosta että häntä on uitettu vessanpöntössä ja lyöty. Eikä todellakaan ikävöi noita aikoja. Taitaa tuo kirjoittaja olla itse juuri noita kiusaajia. Varmaan heillä sitten oli helppoa ja mukavaa kun saivat perseillä ihan urakalla. Nyt sitten harmittaa kun mitään ei enää saa tehdä.
No kuule, enpä muista esim. sellaista, että olisi hakattu kaveri kuoliaaksi leikin varjolla tai raiskailtu tyttöjä koulun vessoissa. Nuorten välinen kunnioitus oli ihan eri tasolla.
Olit ilmeisesti kantispoika? Ainakin meidän koulussa jokainen päivä oli selviytymistä jos et ollut yksi luokan kingi
Sinulla ei ollut selviytymistä, minulla ja lukemattomalla muulla oli. Siksikin ylen kolumni on niin puusilmäinen. Ilmeisesti kirjoittaja ei ole ymmärtänyt yhtään mistä wo kessa on kysymys, kun ei edes osaa niinkin alkeellista asiaa kuin tiedostaa, että maailma näyttäytyi hyvin erilaisena eri ihmisryhmille. Siksi sitä ryhmittelyä muuten tarvitaan, että saataisiin edes älykkäimmät etuoikeutetut tajuamaan, että maailma kohtelee eri tavalla erilaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä sanon että "rasismi on huono asia" niin siitä tuli woketusta vasta kun sanoin sen julkisesti. Muutoin se on vain yksittäisen ihmisen mielipide ja asenne. Eli kaikki mielipiteet jotka poikkeavat muiden mielipiteistä ja sanotaan ääneen ovat siis woketusta? Samalla tavalla myös vastakkaiset ääneen sanotut mielipiteet ovat woketusta?
Rakensit hienon olkiukon, Naava-Käpy. Määrittele rasismi. Voiko valkoinen ihminen olla rasismin kohde?
Tottakai voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
btw elon musk on kieltänyt twatterissä mm. sanan cis-gender käytön. se siitä "radikaalista sananvapaudesta" idiootit
Hän kieltäytyy käyttämästä uskonnollisen kultin ideologisia termejä, niin minäkin teen.
Intersektionaalinen woke on uususkonto.
Sen ku on itse käyttämättä, vaan ei se kovin hyvää anna totaalisen sananvapauden airueesta että bannailee hänen kanssa eri mieltä olevia. Lähinnä tekee hänestä kakaran aikuisen vartalossa.
Kun kannattaa selvittää sananvapauden käsite. Sananvapauteen ei sisälly velvollisuus kuunnella vassujen ja kommaritransujen ulinaa.
Voi kuinka söpöä kun yritätte selitellä ristiriit
Voi kuinka söpöä, kun vihervassu ulisee, kuinka mitään ei saa sanoa :D
Vierailija kirjoitti:
Naisena muistan nuo ajat kourimisena, ulkonäön kommentointina, huo rit teluna, maa han muuttaja taustaisten päivittäisenä pahoinpitelynä ja ra sis tisena haukkumisena ja niin edelleen. Sinänsä hyvä kirjoitus, että se demonstroi miten x -sukupolven valkoinen heteromies oli ja on ilmeisesti edelleen sokea omalle etulyöntiasemalleen. Tarvitsisi vähän heräämistä eli sitä w-kea hänkin.
Missähän räkälässä se olet ne vuosikymmenet asunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
btw elon musk on kieltänyt twatterissä mm. sanan cis-gender käytön. se siitä "radikaalista sananvapaudesta" idiootit
Hän kieltäytyy käyttämästä uskonnollisen kultin ideologisia termejä, niin minäkin teen.
Sen ku on itse käyttämättä, vaan ei se kovin hyvää anna totaalisen sananvapauden airueesta että bannailee hänen kanssa eri mieltä olevia. Lähinnä tekee hänestä kakaran aikuisen vartalossa.
Tästä kakarasta aikuisen vartalossa tulikin mieleen, että ihmeesti wokehallinnon alla twitterissä sai rehottaa ped o fiilienrinki. Sekin oli asia, jonka musk välittömästi poisti alustalta. Miksei woket puuttuneet asiaan? Vai oliko tämäkin nyt vähemmistön e
Oliko se tämä foliohattujen keksimä rinki mitä se yks hengestään päässyt urpo etsi pizzeriasta? Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä sanon että "rasismi on huono asia" niin siitä tuli woketusta vasta kun sanoin sen julkisesti. Muutoin se on vain yksittäisen ihmisen mielipide ja asenne. Eli kaikki mielipiteet jotka poikkeavat muiden mielipiteistä ja sanotaan ääneen ovat siis woketusta? Samalla tavalla myös vastakkaiset ääneen sanotut mielipiteet ovat woketusta?
Rakensit hienon olkiukon, Naava-Käpy. Määrittele rasismi. Voiko valkoinen ihminen olla rasismin kohde?
Voi. Lue määritelmä vaikka wikipediasta niin valaistut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se ettei jän suostu käyttämään marxistien termejä tekee hänet immuuniksi aivopesulle. Ette pysty manipuloimaan ihmistä joka ei suostu käyttämään asioista teidän termejänne teidän merkityksil
Mua naurattaa koka kerta kun marxisti tulee väittämään ettei marxismia ymmärretä oikein marxismiksi. Olet poliittinen agitaattori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena muistan nuo ajat kourimisena, ulkonäön kommentointina, huo rit teluna, maa han muuttaja taustaisten päivittäisenä pahoinpitelynä ja ra sis tisena haukkumisena ja niin edelleen. Sinänsä hyvä kirjoitus, että se demonstroi miten x -sukupolven valkoinen heteromies oli ja on ilmeisesti edelleen sokea omalle etulyöntiasemalleen. Tarvitsisi vähän heräämistä eli sitä w-kea hänkin.
Missähän räkälässä se olet ne vuosikymmenet asunut?
Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Gen X:läisten tappamisesta vois maksaa haittaeläinkorvauksen
Kitisevä zoomeri. Onneksi teidät on helppo laittaa kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kannattaa selvittää sananvapauden käsite. Sananvapauteen ei sisälly velvollisuus kuunnella vassujen ja kommaritransujen ulinaa.
Vo
Vihervassu? Kunhan tässä kahvitauolla trollailen teitä pummeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cissu on transhörhöjen ideologista kielenkäyttöä. Kukaan ei ole vapauttamassa solvauksia ja tappouhkauksia sananvapauden piiriin, Takku-Vassu.
Kukaan ei ole vapauttamassa solvauksia... Oletko kokeillut pistää Twitterin hakuun esim. n-sanaa (englanniksi tai suomeksi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokettajat, tajutkaa että te itse olette r a s i s t i s t i s i a ja suvaitsemattomia:
Osoittelette ihmisten ihonväriä ja seksuaalista suuntautumista. Korostatte ihmisten eroavaisuuksia.
Miksi?
Arvatkaapa mitä?
Ei kiinnosta. He ovat samanarvoisia ihmisiä ja miksi asiasta pitäisi vouhottaa?
Löysätkää pipoa ja kasvattakaa suhteellisuudentajua
Rento asenne ja huumori eivät olisi pahitteeksi.
tapa itses apina mee muualle ini
////
Turhaan urputat x - sukupolven edustajalle 😂
Ota iisisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... oliko siinä jotain hienoa että joskus muinoin kiusaaminen oli rajumpaa ja fyysisempää? Oma mieheni, joka on noin viisikymppinen eli tuota ikäluokkaa, kertoo aina juuri tuosta että häntä on uitettu vessanpöntössä ja lyöty. Eikä todellakaan ikävöi noita aikoja. Taitaa tuo kirjoittaja olla itse juuri noita kiusaajia. Varmaan heillä sitten oli helppoa ja mukavaa kun saivat perseillä ihan urakalla. Nyt sitten harmittaa kun mitään ei enää saa tehdä.
No kuule, enpä muista esim. sellaista, että olisi hakattu kaveri kuoliaaksi leikin varjolla tai raiskailtu tyttöjä koulun vessoissa. Nuorten välinen kunnioitus oli ihan eri tasolla.
Olit ilmeisesti kantispoika? Ainakin meidän koulussa jokainen päiv
Noniin nyt ollaan jo ryhmittelemässä, mitkä ryhmät tuhotaan ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gen X:läisten tappamisesta vois maksaa haittaeläinkorvauksen
Kitisevä zoomeri. Onneksi teidät on helppo laittaa kuriin.
Jep, vaikka äänestämällä.
Vierailija kirjoitti:
Gen X:läisten tappamisesta vois maksaa haittaeläinkorvauk
---
Oletpa suvaitsevainen.
Vierailija kirjoitti:
Se on turha uussana, joka ei tarkoita mitään. Se on vasemmiston keksimä termi, jolla pyritään uudelleenkouluttamaan muita käyttämään näitä idioottimaisia uussanoja, joista ei viikko sitten kukaan ollut kuullutkaan.
Woke, trans jne. voitte hypätä volttia. Ei kiinnosta eikä kuulu mun elämään. En edes jaksa ajatella moista paskaa.
Huono kolumni. X-sukupolven itsekehua, oltiin niin suvaitsevaisia ja punk ja cooleja paitsi jos oli vammainen, rillirousku tai muuten mitenkään poikkeava niin sai tuntea nahoissaan. Rasismia oli helppo vältellä kun maassa ei ollut kuin kourallinen eri värisiä. Woke on pelkkä iskusana äärioikeistolle, kaikki mistä ne ei tykkää on wokea, sillä mitä sana mahdollisesti oikeasti tarkoittaa ei ole mitään väliä. Sanoisin, että woke ei ole mennyt vielä tarpeeksi pitkälle.
s.-75
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke, trans jne. voitte hypätä volttia. Ei kiinnosta eikä kuulu mun elämään. En edes jaksa ajatella moista paskaa.
no tapa sitten ittes tai painu edes v**tuun
Jos kaikkien ympärilläsi olevien pitäisi tappaa itsensä, niin vika on sinussa. Eli tee lopullinen päätös.
Mua lähinnä naurattaa kun te elämämmkoululaiset yritätte käyttää sivistyssanoja ja termejä joita ette edes ymmärrä ja pullistelette jollain anonyymillä palstalla.