Yle: Sukupolvi X kyllästyi wokeen
100 % samaa mieltä. Ja me olemme se suvaitsevaisin sukupolvi. Me arvioimme ihmiset heidän sisäisten, ei ulkonaisten ominaisuuksien mukaan.
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke, trans jne. voitte hypätä volttia. Ei kiinnosta eikä kuulu mun elämään. En edes jaksa ajatella moista paskaa.
no tapa sitten ittes tai painu edes v**tuun
Jos kaikkien ympärilläsi olevien pitäisi tappaa itsensä, niin vika on sinussa. Eli tee lopullinen päätös.
ei kaikkien, ainoastaan vain noin 70-95% ihmisistä. tee siitä johtopäätös ja tapa ittes apina
Ei, kyllä se on sinä, joka pitää poistaa maailmasta. Kokeile vaikka kalliolta hyppäämistä.
TämäKIN nolottaa:
Kirkon julkisuuskuva on WOKE.
Piispat kuuluvat X - sukupolveen ja löytyy sieltä boomerikin.
Todella noloa se, että he hintaan mihin hyvänsä ovat profiloituneet joksikin ihme punavihernuoriksi.
Varmaan wokettavat vielä 80 - vuotiainakin.
Ovat kokonaan pudonneet kelkasta jo nyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
btw elon musk on kieltänyt twatterissä mm. sanan cis-gender käytön. se siitä "radikaalista sananvapaudesta" idiootit
Cissu on transhörhöjen ideologista kielenkäyttöä. Kukaan ei ole vapauttamassa solvauksia ja tappouhkauksia sananvapauden piiriin, Takku-Vassu.
Nig g er ja cracker, arvaa kumpi sana on sensuroitu X:ssä?
Vierailija kirjoitti:
Huono kolumni. X-sukupolven itsekehua, oltiin niin suvaitsevaisia ja punk ja cooleja paitsi jos oli vammainen, rillirousku tai muuten mitenkään poikkeava niin sai tuntea nahoissaan. Rasismia oli helppo vältellä kun maassa ei ollut kuin kourallinen eri värisiä. Woke on pelkkä iskusana äärioikeistolle, kaikki mistä ne ei tykkää on wokea, sillä mitä sana mahdollisesti oikeasti tarkoittaa ei ole mitään väliä. Sanoisin, että woke ei ole mennyt vielä tarpeeksi pitkälle.
s.-75
Jännästi sinäkin osasit pahoittaa mielesi äärioikeiston iskusanasta ja keksityn ilmiön kritiikistä :D
Tuo oli hyvin kirjoitettu ettei ysärillä tarvinnut teennäisesti suosia mustia. Mike Tyson, Wesley "Blade" Snipes, Eddie Murphy, Denzel Washington olivat oikeasti hyviä siinä mitä tekivät! Samoin kuin 80-90 naistähdet. Nyt pitää keinotekoisesti ja päälleliimaamalla saada vähemmistöjä joka paikkaan koska dei!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen X-sukupolvea, mutta eipä se koulukiusatuksi joutuminen luonut vaikutelmaa ainakaan suvaitsevaisuudesta. Toiset meistäkin jäivät yksin pelailemaan ruutua tuijotellen kun ikätoverit olivat yksiä perkele
////
Minäkin olen x - sukupolvea. Olin kyllä välillä kauhukakara. Todella villi ja vapaa.
Tunnistin itseni kirjoituksesta.
Mutta en kiusannut. Puolustin kiusattuja.
Meitä oli moneksi ja on edelleenkin.
Woke on eriarvoisuutta korostava ideologia. Hyvä kun katoaa historian jätetunkiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TämäKIN nolottaa:
Todella noloa se, että he hintaan mihin hyvänsä ovat profiloituneet joksikin ihme punavihernuoriksi.
tapa itses aivokuollut idiootti
////
Oletko töissä kirkossa?
Vierailija kirjoitti:
Huono kolumni. X-sukupolven itsekehua, oltiin niin suvaitsevaisia ja punk ja cooleja paitsi jos oli vammainen, rillirousku tai muuten mitenkään poikkeava niin sai tuntea nahoissaan. Rasismia oli helppo vältellä kun maassa ei ollut kuin kourallinen eri värisiä. Woke on pelkkä iskusana äärioikeistolle, kaikki mistä ne ei tykkää on wokea, sillä mitä sana mahdollisesti oikeasti tarkoittaa ei ole mitään väliä. Sanoisin, että woke ei ole mennyt vielä tarpeeksi pitkälle.
s.-75
100x
USAssa kun kysytään keneltä tahansa oikeistolaiselta mitä WOKE tarkoittaa niin ihan jokainen antaa eri vastauksen. Heille WOKE on kaikki mistä minä en henkilökohtaisesti satu tykkäämään. Sadasta keneltä kysyttiin ei yksikään osannut määritellä sanaa WOKE oikein.
Yhtä tyhjä sana kuin FAKE NEWS joka tarkoittaa uutista josta minä en satu tykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen X-sukupolvea, mutta eipä se koulukiusatuksi joutuminen luonut vaikutelmaa ainakaan suvaitsevaisuudesta. Toiset meistäkin jäivät yksin pelailemaan ruutua tuijotellen kun ikätoverit olivat yksiä perkele
////
Minäkin olen x - sukupolvea. Olin kyllä välillä kauhukakara. Todella villi ja vapaa.
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, niin se ei kerro vielä mitään, ennen kuin kysytään niiltä jotka olivat tuolloin kaapissa tai muuten nurkkaan ahdettuna.
Vierailija kirjoitti:
TämäKIN nolottaa:
Kosiskellaan uusi kirkkoväki vassuaktivisteista mutta saapa nähdä miten tuossa irvokkaassa pelleilyssä lopulta käy.
Kohta varmaan Vikman vetää syntisten pöytänsä alttarilla kaikin maustein ja tykötarpein. Ettei vain tulisi kenellekään tylsää, ikäviä fiiliksiä ja setävallan taantumus lemahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s.-75
100x
USAssa kun kysytään keneltä tahansa oikeistolaiselta mitä WOKE tarkoittaa niin ihan jokainen antaa eri vastauksen. Heille WOKE on kaikki mistä minä en henkilökohtaisesti satu tykkäämään. Sadasta keneltä kysyttiin ei yksikään osannut määritellä sanaa WOKE oikein.
Yhtä tyhjä sana kuin FAKE NEWS joka tarkoittaa uutista josta minä en satu tykkäämään.
Miksi sinä sitten pillastut jostain keksittyä ilmiötä kuvaavasta sanasta? Google on ystäväsi.
Joku hupsu (nuori?) kysyy, "voiko valkoinen olla rasismin kohde?" 😂
Käyppä Afrikassa, Aasiassa tai Etelä-Amerikassa ja huomaat TODELLISTA RASISMIA valkoihoisia kohtaan. Sellaista, mitä et koskaan ole nähnyt Suomessa. Ole varovainen henkikultasi puolesta.
Länsimaalaiset ovat maapallolla pieni vähemmistö (n. 15%) ja elämme kuplassa, jossa herkästi kuvittelemme muiden jakavan samoja tasa-arvoisia ja solidaarisia arvoja kuin me.
Ei.
Asia ei ole todellakaan näin suuressa maailmassa, länsimaiden ulkopuolella. Länsimaiden ulkopuolella ollaan järjestäen konservatiivisia ja wokemaiset arvot lynkataan saman tien. Matkustelu avartaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, niin se ei kerro vielä mitään, ennen kuin kysytään niiltä jotka olivat tuolloin kaapissa tai muuten
Kuuluuko penis lesbojen seksielämään ja onko penistä vaginaan -seksi homoseksiä?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen X-sukupolvea, mutta eipä se koulukiusatuksi joutuminen luonut vaikutelmaa ainakaan suvaitsevaisuudesta. Toiset meistäkin jäivät yksin pelailemaan ruutua tuijotellen kun ikätoverit olivat yksiä perkeleitä.
Kiusaamista toki on aina ollut, mutta ainakaan silloin ei joutunut kiusatuksi somessa ja netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, niin se ei kerro vielä mitään, ennen kuin kysytään niiltä jotka olivat tuolloin kaapissa tai muuten nurkkaan ahdettuna.
Ajatus tietenkin on viehättävä, mutta kun se halutaan toteuttaa enemmistöjä syrjimällä ja likimain kolmannen valtakunnan innokkuudella, niin ei se pitäisi olla ihme ettei kaikki oikein arvosta.
Edes te "suvai*sevaiset" ette sitä arvosta, kun heti alkaa itku ja parku, jos teiltä mitään kielletään, vaikka itse olette jatkuvasti vaatimassa kieltoja milloin mistäkin keksimästänne syystä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, niin se ei kerro vielä mitään, ennen kuin kysytää
Miten koet että "enemmistöjä syrjitään"? Eihän se ole ainakaan syrjintää, että pyritään tasapuoliseen kohteluun, vaikka se toki pienentääkin ennen etulyöntiasemassa olleiden mahdollisuuksia. Kyseessä ei ole kuitenkaan syrjintä, vaan aikaisemman epäreiluuden korjaaminen. Kai sen ymmärrät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, niin se ei kerro vielä mitään, ennen kuin kysytää
Ja tuossa paljastit juuri woken mädännäisyyden. Se jakaa ihmiset väkivaltaisesti ryhmiin ja määrittelee kaiken sen perusteella. Se on äärikollektivistinen aate, samoin kuin kommunismi (josta se kumpuaakin). Se talloo yksilöt ja todellisuuden jalkoihinsa, karsinoimalla ihmisiä ryhmiin epärelevanttien biologisten ominaisuuksien, kuten sukupuoli ja rotu. Se myös kieltää ihmisten erilaisuuden, yksilöllisyyden ja itsenäisen ajattelun. Se on valistuksen ihanteiden, jotka muodostavat pohjan länsimaiden sivistykselle, täydellinen vastakohta ja yhtä kammottava ja tuhoisa kuin alkuperäinen kommunismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
////
Ja juuri siksi tarvitaan wo kea. Että kaikkia kohdeltaisiin hyvin ja tasapuolisesti, vaikka olemme erilaisia. Ja että kaikki tajuaisivat, että se oma kokemus ei ole yleistettävissä muihin. Jos etuoikeutettu ryhmä kokee, että ennen oli paremmin, niin se ei kerro vielä mitään, ennen kuin kysytään niiltä jotka olivat tuolloin kaapissa tai muuten
"Että kaikkia kohdeltaisiim hyvin ja tasapuolisesti". Miten selität tämän argumenttisi nojalla dei-käytännöt rekrytoinnissa? Miksi sen valtaväestöön kuuluvan syrjiminen on oikein? Pätevyys se on minkä pitäisi palkkaamisen ratkaista eikä mitkään epäolennaiset seikat kuten johonkin vähemmistöön kuuluminen.
Minäkin olen X-sukupolvea, mutta eipä se koulukiusatuksi joutuminen luonut vaikutelmaa ainakaan suvaitsevaisuudesta. Toiset meistäkin jäivät yksin pelailemaan ruutua tuijotellen kun ikätoverit olivat yksiä perkeleitä.