Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä

Vierailija
16.01.2025 |

Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dildolla tuommoset lähtee.  Tai ne voi painella nyrkillä takaisin sisuksiin.

Vierailija
102/117 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä kommentteja. Kylläpä jotkut voivat todella huonosti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas päivittelee.

Haavauma on taas todella pahana. Ulostaessa on pakko käyttää puuduttavaa geeliä.

Nyt olin (vihdoin) sairaalaan yhteydessä, koska ei tämä nyt näytä siltä, että paranemisesta olisi mitään toivoa ilman toimenpidettä.

Menin myös vilkaisemaan peilillä, mitä peräaukossa on meneillään... Virhe. Vartijapoimu on kasvanut reilun kokoiseksi ja mikä järkyttävintä, sen "tyveen" on alkanut kasvamaan UUSI nyppylä.

Masentaa tämä p*ska. Nyt odottelen vain, milloin operoidaan.

Vierailija
104/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys noista lämpökylvyistä. Ostin lämpötyynyn ja olen istunut sen päällä päivittäin. Mietin vain, pitäisikö siinä istua ns. pakarat levitettyinä ilman mitään housuja, vai pääseekö se lämpö sulkijalihakseen, jos on alushousut jalassa ja istuu melko normaalisti...? 

Istumakylvyt koin aivan liian hankaliksi.

Vierailija
105/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vartijapoimu siis arpikudosta vai mitä? Itsellä ainakin se on eri värinen, kuin muu iho sillä alueella. On kyllä todella silmiinpistävä ja ruma.

Vierailija
106/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa ahneesti mulq qua. Tuntuu makiankirpeeltä ja tulee tulehdusta peräsuoleen tavallista enemmän.

Vierailija
109/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikille näistä vaivoista kärsiville.

Itselläni ollut fissura ja siitä seurasi fisteli, jota on leikattu jo kaksi kertaa.

Kaksi kertaa on vielä vähän. Minulla on tulossa jo 10. leikkaus jo fistellien hoito on jatkunut nyt 5 vuotta. Kuulemma joillakin fistellit eivät välttämättä parane koskaan ja niitä pidetään avoimina seton-langoilla, joita sitten vaihdelllaan leikkauksissa. Minulla oli aluksi haavauma/fissuura joka johti tulehdukseen ja paiseen kautta fistelliin ja sitten myöhemmin vielä kahteen fistelliin. Välillä oli peräaukossa siis 2 seton-lankaa. Laseroinnisssa toinen fistelli jokseenkin pääsi paranemaan mutta edelleen on yksi iso fistelli ja 1 lanka eli uusia leikkauksia odotellessa. Viheliäinen vaiva! 

Vierailija
110/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ollut fissura ja siitä seurasi fisteli, jota on leikattu jo kaksi kertaa.

Kaksi kertaa on vielä vähän. Minulla on tulossa jo 10. leikkaus jo fistellien hoito on jatkunut nyt 5 vuotta. Kuulemma joillakin fistellit eivät välttämättä parane koskaan ja niitä pidetään avoimina seton-langoilla, joita sitten vaihdelllaan leikkauksissa. Minulla oli aluksi haavauma/fissuura joka johti tulehdukseen ja paiseen kautta fistelliin ja sitten myöhemmin vielä kahteen fistelliin. Välillä oli peräaukossa siis 2 seton-lankaa. Laseroinnisssa toinen fistelli jokseenkin pääsi paranemaan mutta edelleen on yksi iso fistelli ja 1 lanka eli uusia leikkauksia odotellessa. Viheliäinen vaiva! 

Ei helvetti sentään, mikä riesa :( Tsemppiä, toivottavasti pääset lopullisesti vaivasta eroon.

Ap

Vierailija
111/117 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
112/117 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mies saattaa pitää tuon vartijapoimun lipsuttelusta.

Painu pervoperrti helevettiin trollaamasta vakavalla asialla. Kaikenlaisia kuspäitä se leipä elättää.

Vierailija
113/117 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 4. vuosi samaa paskaa.

Vierailija
114/117 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten peräaukon fissuurasta noin pitkä ketju? Onko tavallinen vaiva? Anna lääkärien päättää mitä tekevät - ammattilaisia. Minulla ollut krooninen ja 1/3 osa sulkijalihaksesta poistettu. En edes muista mitään kipuja ja muuta ongelmaa toimenpiteeseen liittyen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5906782/peraaukon-fissuura-ei-parane-le…

Vierailija
115/117 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten peräaukon fissuurasta noin pitkä ketju? Onko tavallinen vaiva? Anna lääkärien päättää mitä tekevät - ammattilaisia. Minulla ollut krooninen ja 1/3 osa sulkijalihaksesta poistettu. En edes muista mitään kipuja ja muuta ongelmaa toimenpiteeseen liittyen.

Onko inkontinenssivaivaa?

Vierailija
116/117 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko inkontinenssivaivaa?

Minuakin kiinnostaa

Vierailija
117/117 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän huvikseni vielä. Heinäkuussa pistettiin taas botoxia, ei mitään vaikutusta. Haavauma on ja pysyy. Kirurgin mukaan on syvä haava (ja sen kyllä huomaa joka kerta kakkosella käydessään)....

Olen nyt leikkausjonossa ja odotan operaatiota nyt innolla, en pelolla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan