Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä

Vierailija
16.01.2025 |

Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja haavauma on myös kasvattanut peräaukkoon vartijapoimun, joka on tosi ällöttävä ja kamalan näköinen. Tätä eivät kuulemma aio leikata pois, sekin harmittaa.

Ap

Vierailija
2/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tosta fissuurasta magneettikuva? Riippuu miten se menee tuolla, mutta aluksi yritetään yleensä riskittömiä vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli anaalifissuura, joka parannettiin leikkauksella - julkisella puolella leikattiin (valitettavasti en tiedä enempää muuta kuin, että hänellä oli tosi kovat kivut monta kuukautta ja leikkaus onnistui hyvin).

Vierailija
4/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa: leikattiin viilto sulkijalihakseen, ei ollut ainakaan venytys kyseessä

Vierailija
5/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hirveä vaiva juuri noiden kipujen takia. Itse olen vielä odotusvaiheessa, mutta pelottaa että jos tämä ei paranekaan ja kun kivun iskiessä ei oikein auta kuin kestää. Sain pyytäessäni jotain puudutegeeliä, mutta ei se tunnu kauheasti auttavan, en tiedä pitäisikö se sitten töräyttää suoleen asti.

Vierailija
6/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo venytys on aivan toimiva operaatio, suosittelen sitä. Minulla auttoi, kivut hellitti ja halkeuma alkoi paranemaan nopeaan.

Vierailija
7/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumakylpyjä kannattaa ottaa vähintään 3 kertaa päivässä. Auttaa kipuun ja paranemiseen.

Vierailija
8/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion syvien lihasten rentouttaminen jumpilla, hengitysharjoituksilla, ihan millä vain, auttaa krooniseen persehaavaan. Jos ne syvät lihakset ovat krampissa, perse ei pääse paraneaan itsekseen. Ihan yleinen lihaskireys ja stressi vaikuttaa perseeseenkin.

Vierailija
9/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diltiatseemi- / ja nitrovoide varmaan jo kokeiltu?

Vierailija
10/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöisiä istumakylpyjä iltaisin?

Eikö haavoja pidä kostuttaa säännöllisesti, huuhtoo sitä eritettäkin sieltä.

Vierailija
11/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diltiatseemi- / ja nitrovoide varmaan jo kokeiltu?

Itselläni on tuo ensinmainittu, ja jotenkin tuntui, että vähän olisi ollut jo rennompi tilanne, mutta kuitenkin tulee kipuja jonkin aikaa tyhjennyksen jälkeen ja pitkään kestää. Olen myös käyttänyt lämpötyynyä. Hengitysharjoitukset ei auta ainakaan kiputilanteessa eikä suihkuttelu. Pitää kai ostaa jokin pesuvati ja koittaa istua siinä.884

Vierailija
12/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies saattaa pitää tuon vartijapoimun lipsuttelusta.

Vierailija
13/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumakylvyt ja mikrossa lämmitettävä kauralämpöpakkaus  monta kertaa päivässä haaroväliin auttoi paranemiseen.Lisäksi,kunnolla Betanthen voidetta, ei mitään pikku sipaisua  vaan reilusti..Nitrovoide eikä,diltiatsemi voide ai auttanut vaan ed.mainitut paransivat todella,kivuliaan ja kuukausia kestäneen haavan.

Vierailija
14/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istumakylvyt ja mikrossa lämmitettävä kauralämpöpakkaus  monta kertaa päivässä haaroväliin auttoi paranemiseen.Lisäksi,kunnolla Betanthen voidetta, ei mitään pikku sipaisua  vaan reilusti..Nitrovoide eikä,diltiatsemi voide ai auttanut vaan ed.mainitut paransivat todella,kivuliaan ja kuukausia kestäneen haavan.

Mä sain sellaiset ohjeet, ettei saa käyttää mitään muuta tököttiä kuin sitä dilziatem-voidetta. Ja kai puudutetta, kun reseptikin siihen tuli.

Vierailija
15/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin fistelileikkauksessa viime keväänä. Fistulatomia. Kirurgi joutui leikkaamaan myös vähän sulkijalihaksesta, mutta korjasi asian ompeleilla. Ei ole tullut esim ulostepidätyskyvyttömyyttä.  Leikkaus onnistui. Leikkaus tehtiin julkisessa terv huollossa, Jorvin sairaala.

T. N 50+

Vierailija
16/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pitää tehä että tuommsen saa? Siis en halua"

Vierailija
17/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Vierailija
18/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mies saattaa pitää tuon vartijapoimun lipsuttelusta.

Mä vihaan tätä palstaa niiin paljon

Vierailija
19/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä syytä tiedetä. Voi olla kova uloste, mutta itse en ummetuksesta kärsi ja tuli silti. Jokin raapaisee limakalvon rikki. Kannattaa kuitenkin juoda vettä runsaasti ja syödä kuituja joka tapauksessa.

Vierailija
20/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fissuura voi syntyä ihan ummetuksesta. Fistelin aiheuttaa taas yleensä tulehdus peräsuolen rauhasessa.

Ei tule vain perverssioiden ( esim anaaliseksin) takia, jos sitä ehkä tarkoitit? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi