Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä
Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Mahtava vaiva kun oot rahaton toimeentuen varassa. Eli et voi kokeilla voiteitakaan kun ei rahaa
Ihan hirveää, jos olet tuossa tilanteessa. Toivottavasti jokin ratkaisu löytyy :(
Ap
vuotaako sellanen fissuura verta yleensä? miten tollasen riesan oikeen ihminen saa? ja saako helposti pois
Mikä on fisuura? Onko se kovan fistauksen seurausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava vaiva kun oot rahaton toimeentuen varassa. Eli et voi kokeilla voiteitakaan kun ei rahaa
Ihan hirveää, jos olet tuossa tilanteessa. Toivottavasti jokin ratkaisu löytyy :(
Ap
Eipä tässä ole muutkauin odottaa leikkausta. Ei oo rahaa edes kokeilla apteekin tuotteita
Anaaliseksi aiheuttaa ikäviä oireita. Kai olet lopettanut sen?
Onko tuosta vaivasta kärsivillä ollut joskus kova uloste, vai onko vatsa toiminut normaalisti? Eli pystyisikö esim tarpeeksi kuituja syömällä sitä ehkäisemään?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta vaivasta kärsivillä ollut joskus kova uloste, vai onko vatsa toiminut normaalisti? Eli pystyisikö esim tarpeeksi kuituja syömällä sitä ehkäisemään?
Mulla tuli ripulista
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Esim. itse en tiedä, miksi sen sain, kun aina ollut enemmän löysä kuin kova vatsa. Ulostamiskipu alkoi yllättäen, ei ummetuksen yhteydessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eipä tässä ole muutkauin odottaa leikkausta. Ei oo rahaa edes kokeilla apteekin tuotteita
Voi helv... :( Tsemppiä <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
vuotaako sellanen fissuura verta yleensä? miten tollasen riesan oikeen ihminen saa? ja saako helposti pois
Vuotaa. Ei saa helposti pois, itsellä ollut kohta kaksi vuotta. Syntymissyy tuntematon
Ap
Eikös tuo tule anaaliyhdynnöistä eli perspanoista?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo tule anaaliyhdynnöistä eli perspanoista?
Kai siitäkin voi tulla. Itse en ole kyllä edes kokeillut anaaliseksiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Istuminen,ylipaino...
Miksi pitää tulla pätemään, jos ei asiasta mitään tiedä? Istuminen tai ylipaino eivät tee haavaa peräaukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Fissuura voi myös tulla huonon " kakkahygienian" johdosta. Aina pitäisi pestä bideesuihkulla ulostamisen jälkeen. En väitä ettei ap olisi tehnyt näin, toin vaan asian esille, yleisellä tasolla.
Höpö höpö