Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä
Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.
Kommentit (117)
Kela maksaa varmaankin loppuelämän vaipat?
Ohis, mutta onneksi nykyään on kaikenlaista lääkettä ja puudutetta. Aurinkokuningas joutui käymään tuon leikkauksen läpi ilman mitään näitä. Vielä onnettomampaa oli varmasti sillä taviksella, jolla operaatiota ensin harjoiteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta haavan syntymisestä.. En tiedä, miten tuon itselleni "sain". Vatsani kuitenkin yleensä on ollut suht. pehmeänä, joskus ehkä jotain lievää ummetusta. Haavauma voi tulla myös ripulinkin takia.
Tällä hetkellä käytän haavaan bepanthenia, koska se on turvallinen pitkäaikaiseen käyttöön, eikä ohenna ihoa. Onko kellään suositella jotain muuta voidetta, joka voisi toimia haavaan?
Ap
Hei!
Kokeile Orionin Abilar pihkavoidetta.
Itse olen sillä saanut kaikki haavat, sitkeätkin, paranemaan. Et häviä mitään jos kokeilet. Luonnon antibiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta haavan syntymisestä.. En tiedä, miten tuon itselleni "sain". Vatsani kuitenkin yleensä on ollut suht. pehmeänä, joskus ehkä jotain lievää ummetusta. Haavauma voi tulla myös ripulinkin takia.
Tällä hetkellä käytän haavaan bepanthenia, koska se on turvallinen pitkäaikaiseen käyttöön, eikä ohenna ihoa. Onko kellään suositella jotain muuta voidetta, joka voisi toimia haavaan?
Ap
Hei!
Itse olen sillä saanut kaikki haavat, sitkeätkin, paranemaan. Et häviä mitään jos kokeilet. Luonnon antibiootti.
Kiitos paljon vinkistä!
Kokeilen, mikäli haava alkaa taas vaivata. Nyt vaikuttaa siltä, että haava todellakin olisi parantunut!!
Ap
Vaivasta kärsivälle: Joka päivä pitää käydä paskalla. Koska silloin pysyy uloste pehmeänä. Älä ponnista kovaa, koska se juuri tekee haavaa yhdessä kovan ulosteen kanssa.
Vi-Siblin auttaa. Kipuihin auttaa lämpimässä/kuumassa vedessä istuminen. Itsellä rentoutui se lihas myös juoksulenkillä jostakin syystä niin että kipu loppui sen ajaksi. Ja kehtaanko sanoa, seksuaalinen kiihottuminen myös rentoutti ja poisti siis krampin kivun.
Sitten on ne kipugeelit ja rentoutusgeelit. Mutta tärkeintä se mitä syö ja vessakäynnit.
Kannattiko sitä peräreikää antaa rassailla? Kannattiko? HÄH!?
Minulla on tehty vuosia sitten tuo venytys, ehdin kärsiä tosi hankalista vaivoista jopa parisen vuotta. Vartijapoimu löytyy myös. Kaikki konservatiiviset hoidot kokeiltiin. Toimenpiteen jälkeen viikon verran kovat kivut, mutta kun niistä pääsi niin vaiva jäi kokonaan taakse. Eli lopputulos täysi kymppi. Ainut mikä harmitti oli se, etten hakeutunut operaatioon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tehty vuosia sitten tuo venytys, ehdin kärsiä tosi hankalista vaivoista jopa parisen vuotta. Vartijapoimu löytyy myös. Kaikki konservatiiviset hoidot kokeiltiin. Toimenpiteen jälkeen viikon verran kovat kivut, mutta kun niistä pääsi niin vaiva jäi kokonaan taakse. Eli lopputulos täysi kymppi. Ainut mikä harmitti oli se, etten hakeutunut operaatioon aikaisemmin.
Kuulostaa erittäin hyvältä toimenpiteeltä. Googlettamalla ei tästä löydy oikein muuta kuin negativiista ja pelottelua. Kiitos, kun jaoit kokemuksesi
Ap
Onko kellään suostuttu julkisella leikkaamaan vartijapoimua pois?
Tsemppiä kaikille näistä vaivoista kärsiville.
Itselläni ollut fissura ja siitä seurasi fisteli, jota on leikattu jo kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hei!
Kirveleekö tuo?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peräaukon fisteli ja leikkausjono on todellakin pitkä. Tosin oon ollut vasta puoli vuotta jonossa ja operaatio on sairaalan puolelta peruttu kerran.
Kannattaa soitella jononhoitajalle ja kysellä asian perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on peräaukon fisteli ja leikkausjono on todellakin pitkä. Tosin oon ollut vasta puoli vuotta jonossa ja operaatio on sairaalan puolelta peruttu kerran.
Kannattaa soitella jononhoitajalle ja kysellä asian perään.
Joo on soiteltu, mutta nämä on kiireettömiä eikä aikoja yksinkertaisesti ole.
Ap taas tässä. Ei h*lvetti sentään tämän vaivan kanssa.
Yli kolmeen viikkoon ei ollut minkäänlaista kipua, eikä verta. Olin aivan varma, että haavauma parani ja olin niin ikionnellinen. Kunnes nyt yllättäen tänään - verta ulostaessa! Ei kipua, ehkä pientä kirvelyntapaista - en ole aivan varma. Voiko se haavauma oikeasti aueta yli KOLMEN viikon jälkeen?? Ei ollut edes kovaa ulostetta. Vai olenko nyt saanut peräpukamat? En jaksa...
Ap vielä jatkaa.
Tunnustelin ja joku kirvelevä kohta siellä taas oli, joka alkoi heti vuotamaan kirkasta verta, kun koskin siihen.
Tuo kohta on kyllä lähellä sitä kohtaa, missä haavauma vaivasi, mutta en ole 100% varma, onko ihan sama kohta.
Lääkäreiden mukaan minulla on myös anaalipolyyppi, joka mielestäni tuntuu juuri tuossa kohtaa. Voikohan se kipeytyä ja vuotaa verta? Lääkäri sanoi aiemmin, että sille ei tehdä mitään.
Jatkanpa vielä yksinpuheluani täällä.
Eli haavauma todellakin palasi. Ilman selkeää syytä. Ei ollut kovaa ulostetta tms. Taas kirkasta verta, kipua ulostaessa.
Ei siis näköjään voi luottaa, että haavauma paranee edes yli kolmessa viikossa, jonka ajan se oli oireeton.
Joku neuvoi. että pihkasalva voisi auttaa. Googletin tuon ja siinä sanotaankin "ei limakalvoille", eli sitä ei kai voi tähän vaivaan, peräaukon sisälle siis käyttää :/
Niin turhauttavaa. Kai se on nyt pakko ilmoittautua sairaalaan, että tehdään se peräaukon venytys, vaikka se pelottaakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli haavauma todellakin palasi. Ilman selkeää syytä. Ei ollut kovaa ulostetta tms. Taas kirkasta verta, kipua ulostaessa.
Ei siis näköjään voi luottaa, että haavauma paranee edes yli kolmessa viikossa, jonka ajan se oli oireeton.
Joku neuvoi. että pihkasalva voisi auttaa. Googletin tuon ja siinä sanotaankin "ei limakalvoille", eli sitä ei kai voi tähän vaivaan, peräaukon sisälle siis käyttää :/
Niin turhauttavaa. Kai se on nyt pakko ilmoittautua sairaalaan, että tehdään se peräaukon venytys, vaikka se pelottaakin.
Ap
kannattaako hoitaa tollaset pois, ei tollasesta pidä kärsiä. ärsyttäviä tollaset vaivat! elämän laatukin paranee kun pääsee eroon tosta
Jos pihkavoidetta ei voi käyttää, voisiko kokeilla apteekin manukah?-hunajaa ( en muista nimeä). Se on aika kallis tuote, mutta voisi ehkä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
kannattaako hoitaa tollaset pois, ei tollasesta pidä kärsiä. ärsyttäviä tollaset vaivat! elämän laatukin paranee kun pääsee eroon tosta
Olet aivan oikeassa. Pelottaa vain, jos tulee pysyvä komplikaatio :(
Ap
Kamalaa odotella tuollaisen vaivan kanssa :(
Ap