Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä
Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Jos pihkavoidetta ei voi käyttää, voisiko kokeilla apteekin manukah?-hunajaa ( en muista nimeä). Se on aika kallis tuote, mutta voisi ehkä auttaa.
Voisin kokeilla. Olen kyllä aika skeptinen, koska käytin samantyyppistä tuotetta (hunajaa sisältävät peräpuikot) pitkän aikaa, eivätkä nekään auttaneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkanpa vielä yksinpuheluani täällä.
Eli haavauma todellakin palasi. Ilman selkeää syytä. Ei ollut kovaa ulostetta tms. Taas kirkasta verta, kipua ulostaessa.
Ei siis näköjään voi luottaa, että haavauma paranee edes yli kolmessa viikossa, jonka ajan se oli oireeton.
Joku neuvoi. että pihkasalva voisi auttaa. Googletin tuon ja siinä sanotaankin "ei limakalvoille", eli sitä ei kai voi tähän vaivaan, peräaukon sisälle siis käyttää :/
Niin turhauttavaa. Kai se on nyt pakko ilmoittautua sairaalaan, että tehdään se peräaukon venytys, vaikka se pelottaakin.
Ap
kannattaako hoitaa tollaset pois, ei tollasesta pidä kärsiä. ärsyttäviä tollaset vaivat! elämän laatukin paranee kun pääsee eroon tosta
Olet aivan oikeassa. Pelot
unohda tämä koko palstan keskustelu ja kaikenmaailman paskavoiteet. sairaalaan vaan ilmoittautumaan ettei tarvii kärsiä mistään kivuista!
saa olla tosi huono tuuri että tulisi komplikaatioita. joten en usko että tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja haavauma on myös kasvattanut peräaukkoon vartijapoimun, joka on tosi ällöttävä ja kamalan näköinen. Tätä eivät kuulemma aio leikata pois, sekin harmittaa.
Ap
Älä tuijota persreikääsi.
Case closed.
No mielummin en katsokaan, näky on niin vastenmielinen. Kumppanini kuitenkin valitettavasti joutuu tämän näkemään
Ap
Lainaus ei onnistu, mutta kiitos 83 viestin kirjoittaja <3
Ap
Ap ymmärrän täysin mistä puhut. Kärsinyt teini ikäisestä saakka tästä vaivasta. Siis aivan sieltä pehvasta. Yksityisellä käynyt nyt näyttelemässä haavojani ja viimeksi kävin neljä vuotta sitten. Eivät parane. En ymmärrä miksi ei, ei sillä voiteella mistä puhutaan täällä (hetkellisesti kyllä aina helpottaa) -> lopetat käytön tulee takas, käytössä tena sinkkivoide (testaa sitä!), botoxia ehdottanut lääkäri mutta ei toimenpidettä vielä. Olen aivan älyttömän väsynyt tähän vaivaan. Ollut joka päivä pegorion käytössä välillä mutta sama kun sulla ap, ei edes ummetusta varsinaisesti joka päivä. Kuituja syön paljon jne. Mulla näitä haavaumia on kaksi siellä että lääkäri heitti peräaukon chronin taudin veikkausta joskus mutta ei ole onneksi siitä enää puhunut. En tiedä mitä tehdä näiden kanssa. Ja kiitos vaan vinkistä kaikille tämän palstan vitsiniekoille, ikinä en ole anaaliyhdyntää harrastanut.
Lisään äskeiseen vielä että se on ihan todella masentavaa kun olet tehnyt kaikkesi tämän vaivan parantamiseksi. Juonut pegorionit, rasvaillut monta kertaa päivässä, istunut vadissa, ja sitten tunnet kuinka haava ns repeää auki ja näet verta. Itseäni pelottaa kamalasti myös kun haavat ei millään parane että voiko kyseessä olla joku vakavampi juttu, mutta täytyy luottaa lääkärin (lääkäreiden) arvioon asiasta. Heidän mielestä haavaumat siis tyypillisen näköisiä fissuuroita.
nimim. Hohhoh
Hohhoh. Jatkaa vielä Ymmärrän täysin leikkauksen riskien pelot. Nuorena ihmisenä etenkin mietin niitä paljon vaikka vaiva veemäinen onkin. Botox hoito kokeilu voisi tulla itselläni tosiaan kyseeseen seuraavaksi jos se sopii muuten tilanteeseeni. Tai sitten ollaan pehva ruvella vaan ikuisesti..
Onko kenellekään tullut kroonisen haavan takia polyyppia? siis niin että haavakohdan lähellä limakalvoon tulee nyppylämäinen poimu. Voiko sellaisen poistaa helposti ja voiko se edesauttaa fissuuran paranemista vai jopa huonontaa tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään tullut kroonisen haavan takia polyyppia? siis niin että haavakohdan lähellä limakalvoon tulee nyppylämäinen poimu. Voiko sellaisen poistaa helposti ja voiko se edesauttaa fissuuran paranemista vai jopa huonontaa tilannetta?
Ap tässä. Minulla on tuo polyyppi myös. Ihan haavan yhteydessä/vieressä. Samaa olen miettinyt, voiko liittyä siihen, ettei haava parane? Olen kuullut, että nuo voivat joskus ylläpitää näitä vaivoja.
Minulta aikovat poistaa sen samalla, kun tehdään peräaukon venytys. Tuskin on iso juttu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap ymmärrän täysin mistä puhut. Kärsinyt teini ikäisestä saakka tästä vaivasta. Siis aivan sieltä pehvasta. Yksityisellä käynyt nyt näyttelemässä haavojani ja viimeksi kävin neljä vuotta sitten. Eivät parane. En ymmärrä miksi ei, ei sillä voiteella mistä puhutaan täällä (hetkellisesti kyllä aina helpottaa) -> lopetat käytön tulee takas, käytössä tena sinkkivoide (testaa sitä!), botoxia ehdottanut lääkäri mutta ei toimenpidettä vielä. Olen aivan älyttömän väsynyt tähän vaivaan. Ollut joka päivä pegorion käytössä välillä mutta sama kun sulla ap, ei edes ummetusta varsinaisesti joka päivä. Kuituja syön paljon jne. Mulla näitä haavaumia on kaksi siellä että lääkäri heitti peräaukon chronin taudin veikkausta joskus mutta ei ole onneksi siitä enää puhunut. En tiedä mitä tehdä näiden kanssa. Ja kiitos vaan vinkistä kaikille tämän palstan vitsiniekoille, ikinä en ole anaaliyhdyntää harrastanut.
Voi ei, kuulostaa kamalalta. Neljä vuotta :( Kokeile ihmeessä botoxia, se voi auttaa.
Tsemppiä <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lisään äskeiseen vielä että se on ihan todella masentavaa kun olet tehnyt kaikkesi tämän vaivan parantamiseksi. Juonut pegorionit, rasvaillut monta kertaa päivässä, istunut vadissa, ja sitten tunnet kuinka haava ns repeää auki ja näet verta. Itseäni pelottaa kamalasti myös kun haavat ei millään parane että voiko kyseessä olla joku vakavampi juttu, mutta täytyy luottaa lääkärin (lääkäreiden) arvioon asiasta. Heidän mielestä haavaumat siis tyypillisen näköisiä fissuuroita.
nimim. Hohhoh
No sanos muuta! Miten turhauttavaa :(
Toivottavasti kyseessä sinullakin on pelkät haavaumat, eikä chronin tauti tms.
Ap
Minulta katosi rypäle pois 2 viikossa apteekin salvalla. Onneksi. Ei pidä myöskään istua kovalla alustalla ollenkaan. Ja liikunta auttaa ja kiinteyttää.
Näitä persevaivaisia alkaa olla 😁.
Kirurgia erikoissairaanhoidossa ei ehdi pysty korjaamaan persevaivoja, mitkä tutkimusten mukaan lisääntyy koko ajan.
Menee yksityissairaalaan hoidattamaan itse aiheuttuja vaivoja ja vammoja.
Läskit ja istuminen tuottaa rypäleitä perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Minulla on tuo polyyppi myös. Ihan haavan yhteydessä/vieressä. Samaa olen miettinyt, voiko liittyä siihen, ettei haava parane? Olen kuullut, että nuo voivat joskus ylläpitää näitä vaivoja.
Minulta aikovat poistaa sen samalla, kun tehdään peräaukon venytys. Tuskin on iso juttu.
Ap
Eikö joku tuttu ehtis työntää kättä persereikääsi?
Mun työkaverilta leikattiin joskus jotain sieltä. Sillä oli sellainen uimarenkaan tapainen tuolilla leikkauksen jälkeen. Kai sellaista voisi käyttää muutenkin, että ei tulisi painetta istumisesta pepuun.
Perärööri mätänee! Hyi hyi sentään!🤢
Älä tuijota persreikääsi.
Case closed.