Kun jonkun kumppani on kuollut, kuinka pitkän ajan kuluttua on sopivaa kysyä, onko hän löytänyt uuden?
En tarkoita, että asiaa tarvitsisi välttämättä kysyä ollenkaan tai että kysymys olisi välttämättä tuossa otsikon sanamuodossa. Mutta missä kohdassa mielestänne kulkee se raja, milloin lakkaa olemasta törkeää tiedustella, vieläkö hän on sinkku.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi udella tuollaista ilman että henkilö itse ottaa puheeksi?
Ei aloituksessa lue, että ap:n pitäisi sitä udella. Hän vain kysyi milloin se on meidän mielestämme sopivaa.
Aivan, ja aloituksessa jopa lukee: En tarkoita, että asiaa tarvitsisi välttämättä kysyä ollenkaan.
Jotkut eivät vaivaudu lukemaan kunnolla aloitusta (lyhyttäkään), ennen kuin vastaavat.
SE on jo vastaus. Ap vastasi itselleen.
Ei vaan hän kysyi, kuinka pitkän ajan kuluttua sitä on sopiva kysyä. Ei kysynyt, tarkoittaako hän, että sitä ylipäätään tarvitsee kysyä.
Mielestäni hyvinkin tapauskohtainen asia.
Jos on vela, niin voi kysellä aika nopeasti. Ei se heillä niin syvältä viillä
Jos tuollaista kysytään, voi aina sanoa suoraan, että ei halua enää koskaan suhdetta. Jos kerran niin on. Toivon mukaan asia tulee sillä selväksi.
5v, jos on hyvä ystävä. Vierailta ei koskaan.
Ei kannata kysellä, hän kertoo kyllä halutessaan.
Älytön kysymys! Juorukello opettelee pikkuhiljaa olemaan ihmisiksi ja keskittyy vaan niihiin Kauniisiin ja rohkeisiin! Älykkäimmät karttaa ylipäätään ihmiskontakteja, saati sitten jotain visvaisten ja limaisten elinten litinöitä ja lätinöitä. YÖK!
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi sukulaismieshenkilö, kun oma mieheni oli ollut 6-7 tuntua kuolleena, että kyllä sä pian uuden löydät.
Se todella jäi mieleen. En siis huolehtinut koko asiasta, mutta kai hän kuvitteli minun saavan lohtua tästä.
Ei oltu noin karkeasti loukattu aiemmin.
Hän varmaan luuli auttavansa, mutta joidenkin ei kannattaisi yrittää mitään.
Mikä siinä lopulta on niin loukkaavaa, jos tuollaista kysytään esim. viiden vuoden kuluttua. Ne, jotka eivät koskaan löydä ketään uutta, ovat kuitenkin vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. EI KOSKAAN.
Äidiltäni oli tiedusteltu oliko hänellä uusi mies tiedossa jo ennen kuin isäni oli haudattu.
Mehän emme tiedä, mitä mieltä ap on asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä lopulta on niin loukkaavaa, jos tuollaista kysytään esim. viiden vuoden kuluttua. Ne, jotka eivät koskaan löydä ketään uutta, ovat kuitenkin vähemmistö.
Suurin osa löytää uuden kumppanin jo ennen kuin 5 v on mennyt.
Jos pelkkä asian kysyminen on törkeää, niin sitten kai on myös törkeää että joku leski tosiaan löytää uuden puolison?
Ei koskaan, oletko täysi tollo, sivistymätön pölvästi.
En kysyisi lainkaan. Odottaisin, että hän itse kertoo, jos on jonkun löytänyt ja haluaa tuoda asian julki.
Nuo ovat eri asioita. Leskellä on täysi oikeus edetä kuten hän parhaaksi katsoo.
Mun mielestä on aina vähän törkeää tiedustella toisten parisuhdestatuksia. Että joko sulla on joku, joko oot eronnut, joko leski, onko uutta?
Jos se kuuluis sulle, sulle kerrottais kyllä.
No odottaisin toisen kertovan, jos haluaa kertoa. En kyllä itse menisi utelemaan.
Unohdin jo melkein, että olin tehnyt tämän aloituksen. Mutta joo, en tosiaan tehnyt sitä sen takia, että aikoisin itse mennä kyselemään joltakin ko. kysymyksen. Oma kumppanini kuoli ja sen takia tätä on tullut mietittyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat eri asioita. Leskellä on täysi oikeus edetä kuten hän parhaaksi katsoo.
Mitkä nuo?
Niin ap, jokos oot pannut ekan kerran?