Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jonkun kumppani on kuollut, kuinka pitkän ajan kuluttua on sopivaa kysyä, onko hän löytänyt uuden?

Vierailija
16.01.2025 |

En tarkoita, että asiaa tarvitsisi välttämättä kysyä ollenkaan tai että kysymys olisi välttämättä tuossa otsikon sanamuodossa. Mutta missä kohdassa mielestänne kulkee se raja, milloin lakkaa olemasta törkeää tiedustella, vieläkö hän on sinkku.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräältä 70-luvulla leskeksi jääneeltä naiselta olen kysynyt monet kerrat, onko hänellä miesystävää. Välillä hänellä on ja välillä ei ole.

Vierailija
62/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällaiset kysymykset ovat aina sopimattomia.

Ei vain leskeksi jääneen kanssa

Ehkä henkilö ei löydä sopivaa uutta kumppania, etsii aktiivisesti, mutta ei vain löydä ketään?

Silloin tämä kysymys sattuu

Odota vaan ja katso. Kun sinulla on uusi kumppani, kerrot ystävillesi kyselemättä asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika hassu kokemus. Olin uskoutunut kaverilleni tunteistani yhtä miestä kohtaan ja kertonut, miten hirveän rakastunut olin. Mies oli siinä vaiheessa jo naimisissa, vaikka olikin ollut sinkku silloin kun rakastuin häneen. Puhuimme kaverin kanssa paljon tästä asiasta.

No sitten muutaman kuukauden kuluttua olin tutustunut yhteen mieheen, jonka kanssa minulla ei ollut mitään romanttista vaan olimme vain kavereita. No, sitten tämä edellä mainittu naispuolinen kaverini kysyi, että olenko ihastunut tähän mieheen. Sekin tuntui aika loukkaavalta, kun olimme juuri puhuneet rakkaudestani toista miestä kohtaan, ja olin luullut kaverini ymmärtäneen asian.

Sitten meni muutama vuosi ja tämä mies, johon olin edelleen rakastunut, kuoli yllättäen. Kerroin siitä kaverilleni ja hän sanoi, että hän muistaakin, että olen joskus puhunut tästä miehestä. Selvästikään hän ei muistanut enää lainkaan, että olin kertonut olevani rakastunut.

Kului taas muutama kuukausi, ja eräs kaverini kuoli. Silloin tämä edellä mainittu kaveri esitti oikein lämpimät osanottonsa ja sanoi ymmärtävänsä, kuinka tärkeä tämä kuollut kaveri oli minulle. Siinä vaiheessa sekin tuntui aika loukkaavalta.

Vierailija
64/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on aina vähän törkeää tiedustella toisten parisuhdestatuksia. Että joko sulla on joku, joko oot eronnut, joko leski, onko uutta?

Jos se kuuluis sulle, sulle kerrottais kyllä.

Törkeää tai ei, niin se on kokemukseni mukaan aika yleistä varsinkin silloin, kun ei ole oltu vähään aikaan tekemisissä ja kysellään kuulumisia.

En muista ihan varmasti, olenko itse kysynyt toisten suhdetilanteesta, mutta ainakin minulta on kysytty.

Vierailija
65/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä ei ole syytä kysyä lainkaan. Kreikassa musta leski on jälleen vapaa, kun hän vaihtaa mustat vaatteet tavallisiin vaatteisiin. Uuden etsintä voi sitten alkaa.

Vierailija
66/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi tiedustella tuollaista asiaa keneltäkään? Henkilö varmasti itse kertoo jos haluaa kertoa. Hanki oma elämä äläkä kyylää muita. 

Vierailija
67/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä ei ole syytä kysyä lainkaan. Kreikassa musta leski on jälleen vapaa, kun hän vaihtaa mustat vaatteet tavallisiin vaatteisiin. Uuden etsintä voi sitten alkaa.

Entä sellainen leski, joka ei ole tappanut puolisoaan?

Vierailija
68/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko sanoa joku säädyllinen aika,.niin sanotaan vaikka 2 vuotta.

Vierailija
69/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyisin joltain muulta kuin asianomaiselta itseltään.

Vierailija
70/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin voisi olla samanlainen värikoodi. Suomalaisten lempivaateväri on musta, oli leski tai ei. Siinäpä sitä odotellaan, että sopiva kohde alkaa pukea värikkäämmin ja tältä voi alkaa tiedustella josko lähtisi treffeille.

Vierailija
71/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole sinkku vaan leski. Kuolema on vähän eri asia kun ero ja siitä yli pääseminen vie monilta jopa vuosia tai jopa vuosikymmeniä. Ei kannata kysyä ellei tämä leski ota itse asiaa puheeksi. Se suru aika ei ole sama kun eron hyväksyminen

Vierailija
72/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kutsut leskeä sinkuksi on hyvä merkki siitä että ehkä ei kannata kysyä ollenkaan 

Vierailija
73/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole sinkku vaan leski. Kuolema on vähän eri asia kun ero ja siitä yli pääseminen vie monilta jopa vuosia tai jopa vuosikymmeniä. Ei kannata kysyä ellei tämä leski ota itse asiaa puheeksi. Se suru aika ei ole sama kun eron hyväksyminen

Kyllä leski on sinkku, jos hänellä ei ole kumppania. Eikä jokainen, jonka kumppani on kuollut, ole leski. Kyseessähän on voinut olla seurustelusuhde.

Vierailija
74/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kutsut leskeä sinkuksi on hyvä merkki siitä että ehkä ei kannata kysyä ollenkaan 

Ei aloituksessa kutsuta ketään leskeä sinkuksi. Puhe oli siitä, missä vaiheessa sopii kysyä henkilöltä, jonka kumppani on kuollut, onko hän sinkku vai ei.

Vierailija
75/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräältä 70-luvulla leskeksi jääneeltä naiselta olen kysynyt monet kerrat, onko hänellä miesystävää. Välillä hänellä on ja välillä ei ole.

Tulkitsin, ettei aloituksen kysymys tarkoita sellaisia ihmisiä, joiden kumppani on joskus kuollut ja joilla on sen jälkeen ollut jo uusi kumppani. On itsestään selvää, ettei asian kysyminen heiltä ole epäsopivaa.

Vierailija
76/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös eri asia päästä kuolleesta kumppanista yli romanttisessa mielessä kuin päästä yli hänen kuolemastaan. Voihan sitä surra myös eksän kuolemaa, vaikka ei olisi enää rakastunut häneen.

Vierailija
77/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös eri asia päästä kuolleesta kumppanista yli romanttisessa mielessä kuin päästä yli hänen kuolemastaan. Voihan sitä surra myös eksän kuolemaa, vaikka ei olisi enää rakastunut häneen.

Mutta jos suret exää, johon et ole rakastunut, niin tuskin loukkaannut jos sinulta kysytään, oletko vapaa.

Vierailija
78/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos suret exää, johon et ole rakastunut, niin tuskin loukkaannut jos sinulta kysytään, oletko vapaa.

No se juuri olikin pointtini.

T: Se jolle vastasit

Vierailija
79/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis on loukkaavaa kysyä parisuhdestatusta myöskään eronneelta ihmiseltä, jonka entinen kumppani on kuollut. Koska on mahdollista, että hän on edelleen rakastunut kuolleeseen eksäänsä ja loukkaantuu kysymyksestä.

Vierailija
80/91 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanaa sitten pitäisi käyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi