Kun jonkun kumppani on kuollut, kuinka pitkän ajan kuluttua on sopivaa kysyä, onko hän löytänyt uuden?
En tarkoita, että asiaa tarvitsisi välttämättä kysyä ollenkaan tai että kysymys olisi välttämättä tuossa otsikon sanamuodossa. Mutta missä kohdassa mielestänne kulkee se raja, milloin lakkaa olemasta törkeää tiedustella, vieläkö hän on sinkku.
Kommentit (91)
Jos leski ei ole rakastanut kumppaniaan, ei varmasti paheksu kysymystä.
"Minulla oli aika hassu kokemus. Olin uskoutunut kaverilleni tunteistani yhtä miestä kohtaan ja kertonut, miten hirveän rakastunut olin. Mies oli siinä vaiheessa jo naimisissa, vaikka olikin ollut sinkku silloin kun rakastuin häneen. Puhuimme kaverin kanssa paljon tästä asiasta.
No sitten muutaman kuukauden kuluttua olin tutustunut yhteen mieheen, jonka kanssa minulla ei ollut mitään romanttista vaan olimme vain kavereita. No, sitten tämä edellä mainittu naispuolinen kaverini kysyi, että olenko ihastunut tähän mieheen. Sekin tuntui aika loukkaavalta, kun olimme juuri puhuneet rakkaudestani toista miestä kohtaan, ja olin luullut kaverini ymmärtäneen asian.
Sitten meni muutama vuosi ja tämä mies, johon olin edelleen rakastunut, kuoli yllättäen. Kerroin siitä kaverilleni ja hän sanoi, että hän muistaakin, että olen joskus puhunut tästä miehestä. Selvästikään hän ei muistanut enää lainkaan, että olin kertonut olevani rakastunut.
Kului taas muutama kuukausi, ja eräs kaverini kuoli. Silloin tämä edellä mainittu kaveri esitti oikein lämpimät osanottonsa ja sanoi ymmärtävänsä, kuinka tärkeä tämä kuollut kaveri oli minulle. Siinä vaiheessa sekin tuntui aika loukkaavalta."
Mikä tässä on loukkaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana päivänä.
Hyvä. Minäpä kysyn sinulta sitten kun sinun puolisosi kuolee.
83:lle:
Tietysti se, että toisen rakkautta ei oteta ollenkaan todesta, eikä jonkin ajan kuluttua edes muisteta.
Asiahan olisi eri, jos henkilö olisi itse sanonut kaverilleen myöhemmin, että en muuten ole enää rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos leski ei ole rakastanut kumppaniaan, ei varmasti paheksu kysymystä.
Joku voi paheksua ihan sovinnaisuussyistä, vaikka olisi vihannut kumppaniaan.
Onko ap sitä osastoa, joka utelee nuoremmilta ihmisiltä myös näiden lastenhankintasuunnitemia?
Vierailija kirjoitti:
Onko ap sitä osastoa, joka utelee nuoremmilta ihmisiltä myös näiden lastenhankintasuunnitemia?
Ap kysyi vain mielipiteitä. Ei kertonut itse menetelleensä jollakin tietyllä tavalla.
Heti hautajaisten jälkeen on hyvä hetki kysyä. Monilla on jo hautajaisssa uusi kumppani vierellä.
Seuraavana päivänä.