Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko normaalimiestä pidempi? Miesten keskimääräinen pituus nykypäivänä 178cm.

Vierailija
16.01.2025 |

Miltä tuntuu?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen 170 - oikeasti 168,5 mutta ilmoitan aina pituudeksi 170. Ahdisti nuorena mutta nykyään on ihan sama. Kelpaan tällaisena, myös naisille ja ainakin vaimolle. Aina olis kiva olla pitkä, isok:linen, fiksu, komea, menestynyt ja sopivan itsevarma. Minulla näistä vain yksi. 

Vierailija
62/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭 0,5mm alimittainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 cm ja paksu. - Göran 67v

Koita vähän laihduttaa, Göran. Mutta kuinka pitkä on peniksesi?

Vierailija
64/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole lähelläkään 178cm kun valtaosa miehistä on jotain 165cm intialaisia ja kiinalaisia tappeja.

Missä? Nuohan eivät ole edes suurin maahanmuuttajaryhmä

Kuka mistään mamumiehistä on puhunu?

Vierailija
65/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pituutta juuri tuo 178cm.

Välillä tuntuu että mua pidetään pitkänä miehenä, on hitsin vaikeaa kun kaupassa aletaan tuputtaa pitkien parimetristen tuotteita.

Katukuvassa ei todellakaan ole keskipituus. 178cm on pitkä Suomen mittakaavassa. Ihmettelen aina näitä tilastoja, kun ei ne näy todellisuudessa mitenkään.

Suomessa keskipituus miehillä on katukuvassa ja todellisuudessa noin 170cm

Vierailija
66/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa miesten keskipituus on n. 181cm. Tiedoksi.

Vierailija
67/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tunnu hyvältä näin likimain 190 senttisenä, kun lyö päänsä bussista poistuessa siihen saamarin yläpeltiin. 

Vierailija
68/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu että mua pidetään pitkänä miehenä, on hitsin vaikeaa kun kaupassa aletaan tuputtaa pitkien parimetristen tuotteita.

Katukuvassa ei todellakaan ole keskipituus. 178cm on pitkä Suomen mittakaavassa. Ihmettelen aina näitä tilastoja, kun ei ne näy todellisuudessa mitenkään.

Suomessa keskipituus miehillä on katukuvassa ja todellisuudessa noin 170cm

178 cm mies on oikeasti lähes pätkä. Et taida hahmottaa sitä pituutta.

Vierailija
69/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Sängyt on lyhyitä ja melko moni auto ei käy kun on ahdasta. Myös julkinen liikenne on ahdasta et ei tää aina mitään juhlaa ole olla pitkä.

Aivan. Ja yleinen ennakko-oletus on että pitkä mies on kuin Hessu Hopo. Pituus yhdistetään tyhmyyteen ja kömpelyyteen.

Yleensä se vaikutelma voimistuu, kun ei yöelämässä kuule mitä alhaalla puhutaan ja on kokoajan ihan pihalla kaikesta poissa oleva ilme naamalla. Pää on hieman kallellaan että kuulisi paremmin normaalipituisten jutut. Sitten aina hajottaa jotain tai kompastuu johonkin. Yleisemmin lyö pään johonkin.

Vierailija
70/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idässä ja pohjoisessa keskipituus on noin 170cm miehillä. Johtuu geeniperimästä ja evoluution vaikutuksesta.

Lyhyempi ja pienempi pinta-ala haihduttaa vähemmän ja kylmänsietokyky näillä miehillä on yliluonnollinen, jos vertaa pitkäraajaisiin sukulaisolentoihin. Osittain toinen maailmansota vaikutti myös pituuteen idässä, koska sodassa menehtyi paljon pitkiä ja suurikokoisia miehiä. Lyhyemmät selviytyi pienemmän pinta-alan vuoksi.

Modernissa sodankäynnissä miehelle ihanteellinen pituus on noin 165cm ja tanakka kroppa. Nyt kuitenkin keskipituus on idässäkin alkanut kasvaa ilmaston lämmennyttyä ja sodan vaikutukset myös laimenee, kun uutta geenistöä tulee alueelle.

Vierailija
71/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään koira ja säkäkorkeus on karvan alle kolme metriä. 

Vierailija
72/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muka edes myydään mitään parimetrisille? Minulla on niillä mitoilla pari poikaa ja vaatteetkin joutuvat tilaamaan ulkomailta. Ihan turha heidän on mennä vaatekauppaan. Keskiverto myy. 

Vierailija
73/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idässä ja pohjoisessa keskipituus on noin 170cm miehillä. Johtuu geeniperimästä ja evoluution vaikutuksesta.

Lyhyempi ja pienempi pinta-ala haihduttaa vähemmän ja kylmänsietokyky näillä miehillä on yliluonnollinen, jos vertaa pitkäraajaisiin sukulaisolentoihin. Osittain toinen maailmansota vaikutti myös pituuteen idässä, koska sodassa menehtyi paljon pitkiä ja suurikokoisia miehiä. Lyhyemmät selviytyi pienemmän pinta-alan vuoksi.

Modernissa sodankäynnissä miehelle ihanteellinen pituus on noin 165cm ja tanakka kroppa. Nyt kuitenkin keskipituus on idässäkin alkanut kasvaa ilmaston lämmennyttyä ja sodan vaikutukset myös laimenee, kun uutta geenistöä tulee alueelle.

Simo Häyhä oli 160cm pitkä ja voitti kaikki.

Vierailija
74/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Sängyt on lyhyitä ja melko moni auto ei käy kun on ahdasta. Myös julkinen liikenne on ahdasta et ei tää aina mitään juhlaa ole olla pitkä.

Aivan. Ja yleinen ennakko-oletus on että pitkä mies on kuin Hessu Hopo. Pituus yhdistetään tyhmyyteen ja kömpelyyteen.

Yleensä se vaikutelma voimistuu, kun ei yöelämässä kuule mitä alhaalla puhutaan ja on kokoajan ihan pihalla kaikesta poissa oleva ilme naamalla. Pää on hieman kallellaan että kuulisi paremmin normaalipituisten jutut. Sitten aina hajottaa jotain tai kompastuu johonkin. Yleisemmin lyö pään johonkin.

Seurustelin kerran 196cm miehen kanssa.

Hänellä oli suloinen hymy ja hienot hampaat. Yksi etuhammas oli kuin t-lusikan kärki Jäin aina ihmettelemään että hänen hammas on kaksi minun peukaloa. Kamalia haukkuja söi ja jääkaapista hupeni nopeasti ruoka. Hänen suuhunsa mahtui kokonainen paahtoleipä. Veteli niitä ykkösellä alas ja yksi leipäpussi ei ollut mitään hänelle.

Kamalia jöötejä päästeli myös pönttöön. Etelän lomilla oli pönttö aina tukossa hotellissa ja se oli oikea ongelma.

Suomessakin väänsi pöntöt tukkoon kerran viikossa. Hän oli sellainen lempeä jättiläinen. Äitini luona äiti oli kauhuissaan, kun mies melkein rikkoi kaiken mihin istui. Vanhat tuolit nitisi ja liikkui miehen alla. Lopulta erosimme kun löysin rikkaamman miehen. Lasta emme hankkineet, kun minua vallan peloitti jättiläisen synnytys.

Vierailija
75/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, eli kokemukseni miesten pienikokoisuudestani taitaa siis olla täysin oikea. Olen 2 cm keskimääräistä miestä lyhyempi nainen.

Vierailija
76/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 183cm pitkä nainen, eli keskivertomiestä selvästi pidempi. Miesystäväni on minua 4-5 cm lyhyempi, eli keskivertomiehen mittainen. 

Vierailija
77/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan onneksi aavistuksen lyhyempi. Mieluiten tosin olisin vielä vähän lyhyempi, koska se näyttää paremmalta.

Vierailija
78/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on perinteisesti "pieniä miehiä", joita tulee vastaan, ihan amatsoniksi tuntee itsensä siinä rinnalla vaikka on itsekin tavallaan keskimittainen (lyhyt). On myös pitkiä muka komeita miehiä, niillä on aina tyttöystävä ja naisella pieni koira jota mies ulkoiluttaa joskus.

Vierailija
79/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

392 Olen 190cm pitkä vuosimallia 1980 mies, joka lukee vauva.fiitä:)

Vierailija
80/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä uskoisi. Olen 177 ja kyllä suurin osa miehistä pk-seudulla on ainakin näin silmämääräisesti itseäni pidempiä. Voisin uskoa keskiarvon olevan 185. Ehkä tässä on sitten suuria alueellisia eroja, että Itä-Suomi vetää keskiarvoa paljon alaspäin. 

Pk-seudulla on porukkaa vähän kaikkialta Suomea, joten saanee ihan hyvän otannan sieltä. Sanoisin että keskipituus nuorehkoille miehille on noin 180 cm, tuskin enempää kuin 181 cm. 185 cm on kyllä ihan liikaa, mutta 178 cm lienee keskipituus vain kaikenikäiselle miesväestölle, tuskin nuorille kuitenkaan. Vanhana ihminen lisäksi kutistuu.