Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorille miehille kasvavat nyt naisten sormet - syy elämäntyylissä

Vierailija
20.08.2024 |

Tamperelainen kultaseppämestari Jyrki Karvinenon tehnyt erikoisen havainnon. Vuosi vuodelta hän tekee yhä pienempiä sormuksia nuorille aikuisille. Karvinen uskoo, että syynä ovat elintavat: nykylapset ja nuoret eivät heiluta talikkoa vaan pipertävät puhelimillaan.

Terveystalon käsikirurgian erikoislääkäri Mikko Skutnabb ei hämmästele kultaseppien havaintoa, vaikka tieteellistä tutkimusta hän ei aiheesta löytänytkään.

Työssäni olen huomannut, että kun katsoo Stadissa kasvaneen, toimistotyötä tekevän nuoren miehen kättä, niin onhan se hieman feminiinisempi verrattuna miehiin, jotka ovat Kälviällä kasvaneet, painineet ja tehneet fyysistä työtä.

https://yle.fi/a/74-20103869

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörttien kädet

Vierailija
2/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tietää miten tunnistaa tosimiehen, sormista päätellen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku raja näiden aloitusten kanssa

Vierailija
4/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa jee !!

Vierailija
5/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppa jee !!

Väärä ketju Puppa 

Vierailija
6/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille kasvaa naisten sormet ja naisten jalat kasvaa. Onpas taas uutisia ja tutkimuksia! 

:D

Vierailija
7/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse maalta kotoisin oleva mies, vielä miesten sormet.

Mutta alkaa kyllä säälittää millaiseksi kaupungissa kasvavat "miehet" muuttuneet.

Vierailija
8/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys yllätys maailma muuttuu. Vaikka ei ole mikään ihanne olla jatkuvasti kännyllä, eikä pitäisikään, ei kai sitä tarvitse vanhaan menoo väkisin mennä mukaan täysillä takapakkia.

Kaikki muuttuu. Se mitä ihmiset syö  miten liikkuu, mitä tekevät vapaa-aikoinaan, miten hoitavat kotityöt.

Eläköön kukin niin modernisti tai vanhanaikaisesti miten haluaa. 

Ei kaikkea voi kuitata sillä, että "Miten pärjäät jos..." Otetaan nyt esimerkiksi vaatteiden ompeleminen tai kutominen. Harrastuksena ok, mutta ei se on enää mikään välttämätön taito yhteiskunnassa ole.

Vaikka monia taitoja on hyvä pitää voimissaan, en koe hirveän järkevänä laittaa pakkopullaksi kaikille rakennus tai ompelitaitoja. No pienen pienistä rakennushommista sen verran hyötyä, että voi säästää pitkän pennin, mutta lähtökohtaisesti jos ei aio omaa taloa rakentaa riittää, että selviytyisi varsin pienistä korjaus hommista.

Kai ihminen järjestää elämänsä niin , että kyseisiä taitoja ei välttämättä tarvitse, esim. asumalla asunnossa, jossa remontit ei kuulu asukkaalle.

Hieman liian pitkälle mennyt tuo "Käden taidot kunniaan" joo kuka sanoi että niitä ei arvosta, jos ei itse ole katso tarpeelliseksi sitä rakennus- tai ompelutaitoa? 

Vierailija
9/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Ihan aito, asiallinen uutinen. Miksi ei saisi keskustella?

Vierailija
10/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tilanne, vaikka ei miesten käsien koolla ole mitään väliä - tai naisten jalkojen koolla. 

Mukavaa, että ihmiset menevät kihloihin. 

Vierailija
11/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parinvalintaani ohjaava tekijä on aina ollut miehellä miehekkäät kädet. En ole voinut ottaa sellaista miestä todesta tai tositarkoituksella, jolla on ollut naismaiset kädet.

Vierailija
12/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta alkaa kyllä säälittää millaiseksi kaupungissa kasvavat "miehet" muuttuneet.

Ne miehet (ihan ilman lainausmerkkejä) ovat muuttumassa sellaisiksi mitä nyky-yhteiskunta vaatii. Talikon varressa heiluvia jörriköitä ei tarvita enää samassa suhteessa kuin valkokaulushommia tekeviä, tasa-arvoisesti kodista ja lapsista huolehtivia miehiä.

Vierailija
13/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raksamiehiä ja ei raksamiehiä. Sitten on näitä, jotka ovat ihan eri ammatissa, mutta osaavat kuitenkin vähän niitä raksahommiakin. Sitten on täysin konttorirottia, jotka eivät osaa oikein mitään muuta kun ruuvimeisseliä käyttää. 

Minä en aio (nanen) opetella raksa tai ompelutaitoja enkä aio asua isoja remontteja tarvitsevissa asunnoissa. Se on aika vähän mitä asukkaan on oikeasti pakko tehd vaikka toisin väitetään. Vaativin homma on meillä ollut oven vaihto. Sekään ei yksin onnistuisi, joten ei sitten auta muu kun maksaa siitä.

Hieman kyllä kyseenalaistan tuonkin että vuokra-asuntoon pitäisi ovi vaihtaa pikkulommom takia. Isommat reiät erikseen tietenkin.

Jotain etuhan pitäisi myös olla siitä vuokralaiselle, onko vuokra tai oma, eikä vaan pelkkiä haittoja. 

Omaan asuntoon ihan eritavalla tietenkin pistää sitä rahaa kun vuokra. Muuttaessa kun yleensä saa omansa takaisin.

Vierailija
14/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä moni nuorimies kaupungissa käy ihan punttisalilla. Aika yleistä on. Maaseudulla kuntoilun harrastaminen taitaa olla vähäisempää. Ne oli nimenomaan pienet maalaiskunnat, joissa saattoi olla yli puolet kouluikäisistä pojista ylipainoisia!

Vierailija
15/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi parinvalintaani ohjaava tekijä on aina ollut miehellä miehekkäät kädet. En ole voinut ottaa sellaista miestä todesta tai tositarkoituksella, jolla on ollut naismaiset kädet.

Itsellä taas toisin päin. Valkokauluskädet kiinnostelee enemmän, kuin perunankaivajan lapiot. 

Vierailija
16/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen realistinen enkä ikinä ole halunnut omakotitaloa ellei itselläni tai miehelläni olisi erittäin paksua kukkaroa eli palvelut voisi ostaa. Hassua aina välillä törmätä niihin omakotihaluajiin, jotka eivät sitten ole valmiit tekemään mitään tai eivät osaa. 

Vierailija
17/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet (ihan ilman lainausmerkkejä) ovat muuttumassa sellaisiksi mitä nyky-yhteiskunta vaatii. Talikon varressa heiluvia jörriköitä ei tarvita enää samassa suhteessa kuin valkokaulushommia tekeviä, tasa-arvoisesti kodista ja lapsista huolehtivia miehiä.

Ei se, että heiluu talikon varressa, tarkoita, että ei kohtelisi naisia ja lapsia tasa-arvoisesti. Kuinka tyhmä oikein olet? Ennakkoluulosi on suorastaan moukkamaista.

Vierailija
18/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksi naiskätinen mies kommentoi, että minulla on isot kädet. Olin urheilullisempi, kuin hän. Pippeli oli sormien mukainen, pieni kynä

Vierailija
19/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seissookoon niillä ies kunnolla muille kuin samaa s, puolta oleville. Netimäinen sonni meillä maalla, niin sitä pidettiin huonona. 

Vierailija
20/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksi naiskätinen mies kommentoi, että minulla on isot kädet. Olin urheilullisempi, kuin hän. Pippeli oli sormien mukainen, pieni kynä

Kehopositiivisuus - se on vain naisille!