Oletko normaalimiestä pidempi? Miesten keskimääräinen pituus nykypäivänä 178cm.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa keskipituudessa on mukana mm. boomerit. Joissakin mittauksissa milleniaalit ja sitä nuoremmat ovat keskimäärin pidempiä.
So? Boomerit ovat ihmisiä
No ovat selkeästi lyhyempiä kuin nuoremmat miehet. Yleensä tää keskipituus koskettaa ihmisiä deittailumielessä, siinä ei boomereilla ole enää niin merkitystä. Moni myös vertailee itseään suht samanikäisiin ihmisiin, ei selkeästi vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole lähelläkään 178cm kun valtaosa miehistä on jotain 165cm intialaisia ja kiinalaisia tappeja.
Missä? Nuohan eivät ole edes suurin maahanmuuttajaryhmä
Normaali pituinen mies on 172 - 184 cm pitkä
Tuon pituisia on 68 % miehistä
12 % miehistä on pituudeltaan 185 - 191 cm
ja
12 % on 165 - 171 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa keskipituudessa on mukana mm. boomerit. Joissakin mittauksissa milleniaalit ja sitä nuoremmat ovat keskimäärin pidempiä.
No ovat selkeästi lyhyempiä kuin nuoremmat miehet. Yleensä tää keskipituus koskettaa ihmisiä deittailumielessä, siinä ei boomereilla ole enää niin merkitystä. Moni myös vertailee itseään suht samanikäisiin ihmisiin, ei selkeästi vanhempiin.
Monet boomerit deittailee
Uudemmassa aineistossa miesten keskipituus on 181cm. Itse olen 195cm. Nyt kun olen avoimessa suhteessa etsinyt kumppaneita, tuo on kyllä etu. Moni nainen on sanonut sen olleen tärkeä seikka. Etenkin kun ilman naamakuvia etsii seuraa. Onhan se kohtuu pitkä. Hiljan olin Barcelonassa työmatkalla, 5 päivässä näin kaupungilla tuhansia miehiä, muttei kukaan ollut minun pituinen. Tuttavissa ja kavereissa on kyllä pari minua pidempää. Eipä sitä itse tule ajateltua, kun on tottunut. Etenkin lentäminen yli 3h yhtä soittoa on kyllä tuskaa, kun ei saa jalkoja liikutettua lainkaan. Kaikki tuolit on suunniteltu lyhyemmille selille, joten ei saa koskaan mitään tukea ristiselälle, kun lapaluut on hartioiatuen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin toisia boomereita, jotka tietenkin taas miettivät boomereiden keskipituutta, jos miettivät. Valtaosa deittailevasta väestöstä ei kuulu Suuriin ikäluokkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä uskoisi. Olen 177 ja kyllä suurin osa miehistä pk-seudulla on ainakin näin silmämääräisesti itseäni pidempiä. Voisin uskoa keskiarvon olevan 185. Ehkä tässä on sitten suuria alueellisia eroja, että Itä-Suomi vetää keskiarvoa paljon alaspäin.
Missä ihmeen satupaikassa asut? Ainakin kun kävelen sellossa tms ei näytä olevan lyhyemmistä miehistä mitään pulaa. Harva on merkittävästi pidempi, eli jotain 185cm+.
T 177cm myös
Mä asun Uudellamaalla ja tuo on suht tavallinen pituus. Osaan arvioida koska mieheni on pari senttiä tuota pidempi. Olen 173 cm, joten 177 cm tuntuu lyhyeltä. -eri
Naisista 68 % on pituudeltaan
160 - 170 cm tämä on normaalipituus
Tätä pidemmät ovat pitkiä
Olet siis pitkä nainen, joten et saisi vastata koska et ole normaali nainen
Vierailija kirjoitti:
Uudemmassa aineistossa miesten keskipituus on 181cm. Itse olen 195cm. Nyt kun olen avoimessa suhteessa etsinyt kumppaneita, tuo on kyllä etu. Moni nainen on sanonut sen olleen tärkeä seikka. Etenkin kun ilman naamakuvia etsii seuraa. Onhan se kohtuu pitkä. Hiljan olin Barcelonassa työmatkalla, 5 päivässä näin kaupungilla tuhansia miehiä, muttei kukaan ollut minun pituinen. Tuttavissa ja kavereissa on kyllä pari minua pidempää. Eipä sitä itse tule ajateltua, kun on tottunut. Etenkin lentäminen yli 3h yhtä soittoa on kyllä tuskaa, kun ei saa jalkoja liikutettua lainkaan. Kaikki tuolit on suunniteltu lyhyemmille selille, joten ei saa koskaan mitään tukea ristiselälle, kun lapaluut on hartioiatuen kohdalla.
Suomalaiset naiset ovat THL:n mukaan keskimäärin 163,2 senttimetriä pitkiä. Miesten keskipituus Suomessa on 177,5 senttiä.
Julkaistu: 29.6.2024
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin toisia boomereita, jotka tietenkin taas miettivät boomereiden keskipituutta, jos miettivät. Valtaosa deittailevasta väestöstä ei kuulu Suuriin ikäluokkiin.
Määritelmän mukaan kuuluvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä uskoisi. Olen 177 ja kyllä suurin osa miehistä pk-seudulla on ainakin näin silmämääräisesti itseäni pidempiä. Voisin uskoa keskiarvon olevan 185. Ehkä tässä on sitten suuria alueellisia eroja, että Itä-Suomi vetää keskiarvoa paljon alaspäin.
Missä ihmeen satupaikassa asut? Ainakin kun kävelen sellossa tms ei näytä olevan lyhyemmistä miehistä mitään pulaa. Harva on merkittävästi pidempi, eli jotain 185cm+.
T 177cm myös
Mä asun Uudellamaalla ja tuo on suht tavallinen pituus. Osaan arvioida koska mieheni on pari senttiä tuota pidempi. Olen 173 cm, joten 177 cm tuntuu lyhyeltä. -eri
Uudellamaalla miehet ovat keskimäärin lyhyempiä m a m u j e n vuoksi. Suomalaisten pituus kääntyy laskevalle uralle maahan muuton seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan kuuluvat, kun syntyvyys ollut pitkään niin heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T 177cm myös
Naisista 68 % on pituudeltaan
160 - 170 cm tämä on normaalipituus
Tätä pidemmät o
Miksen? Ei se mun pituus tässä muuten ole oleellista kuin siten, että osaa arvioida ja suhteuttaa muiden pituuden jotenkin.
T 177cm myös
Mä asun Uudellamaalla ja tuo on suht tavallinen pituus. Osaan arvioida koska mieheni on pari senttiä tuota pidempi.
Olen 173 cm, joten 177 cm tuntuu lyhyeltä. -eri
Mitä ihmettä. Mitä? Se on minun mies. Minun mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T 177cm myös
Uudellamaalla miehet ovat keskimäärin lyhyempiä m a m u j e n vuoksi. Suomalaisten pituus kääntyy laskevalle ura
Suomeen muutetaan enimmäkseen maista joiden keskipituus ei oleellisesti eroa meidän keskipituudestamme.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat THL:n mukaan keskimäärin 163,2 senttimetriä pitkiä. Miesten keskipituus Suomessa on 177,5 senttiä.
Joo, no kaiken kaikkiaan. Nuoremmat aikuiset miehet on pidempiä kuin vanha ikäluokka. https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/0a23119b-c902-46c7-a691-39ead91e32…
Vierailija kirjoitti:
25 cm ja paksu. - Göran 67v
Espoosta? Oliko pakko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, no kaiken kaikkiaan. Nuoremmat aikuiset miehet on pidempiä kuin vanha ikäluokka. https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/0a23119b-c902-46c7-a691-39ead91e32…
Älä vaivaudu, ei nää usko. Boomereiden pituus on tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaivaudu, ei nää usko. Boomereiden pituus on tärkeä asia.
Boomerit on vanhempaa vuosimallia. Facelift tuli 1980.