Miksi jotkut ihmiset haluaa olla köyhiä tai pienituloisia?
Minä en ainakaan haluaisi olla joten siksi opiskelin ja menin töihin. Tienaan hyvin, saan myös sijoitettua eikä rahasta ole pulaa. Osakesalkkuni on +200k euroa.
Minulla on rahaa ihan hyvin siis, olen tyytyväinen elämään. Köyhänä ei olisi niin kivaa, onneksi suomessa köyhyys ja rikkaus on aina oma valinta.
Kommentit (107)
On helppoa valittaa ja syyttää muita tilanteesta kuin että tehdä itse asialle jotain.
Vain idiootti kuvittelee, että on jokaisen oma valinta olla köyhä. Osa syntyy sairaana ja/tai vammaisena eikä ole koskaan mitään mahdollisuutta opiskella ja rikastua. Jotkut vammautuu tai sairastuu nuorena jolloin menee kaikki mahdollisuudet myös. Joillakin on älyllinen vajaus eikä rahkeet riitä mihinkään kovin suureen.
Itse olen opiskellut ja tienaan ihan kohtalaisesti. Olen ollut myös todella pienituloinen. En kuvittele, että on jokaisen oma valinta nämä asiat vaan tajuan mitä on todellisuus.
N45
Aloittaja ei tajua, että hänen varansa ovat peräisin jostakin, ja se mikä hänellä on, on muilta pois.
Sijoittaminen on kuin pitäisi orjia ja iso osa työpaikoista on pahan tekemistä toisille ihmisille tai luonnolle. Kannattaako tällaista ihan hirveästi kultivoida, mielestäni ei. Toki elääkseen tekee mitä täytyy, mutta rikkauden tavoittelu rikkauden vuoksi ei kyllä kiinnosta itseäni millään tasolla. Hyvinvointi ei ole sidoksissa rahaan, jopa köyhät munkit ovat onnellisia
En kyllä pidä köyhyyttä aina omana valintana. Voit opiskella suomeasa vaikka kuinka hyvän tutkinnon, ja päätyä köyhäksi pitkäaikaistyöttömäksi. Oma asenne vaikuttaa paljon, mutta aikamoinen puusilmä olet, jos et ymmärrä että kaikilla ei ole samat lähtökohdat elämässä. Mutta tuollaisia te menestyneet olette, jossain kohtaa sitä alkaa aina ajatella että minun menestykseni on ihan omaa ansiotani.
Materia lisää vaan kuluja ja huolta, enkä halua omistaa mitään jonka rikkoutuminen harmittaisi erityisen paljon. Enkä maksaa ylisuuria vakuutusmaksuja tämän pelon lieventämiseksi.
Minäkin opiskelin ja olen kyllä vähän keskipalkan ylittävissä hommissa ollut jo 25 vuotta, mutta osakesalkkuun ei kyllä ole kertynyt kuin kolikoita pohjalle. Kaikki on mennyt matkusteluun, hyvään ruokaan ja juomaan, oman jälkikasvun hellimiseen ja ihan arkimenoihin. Ei ole edes omaa asuntoa, maksavat ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti kuvittelee, että on jokaisen oma valinta olla köyhä. Osa syntyy sairaana ja/tai vammaisena eikä ole koskaan mitään mahdollisuutta opiskella ja rikastua. Jotkut vammautuu tai sairastuu nuorena jolloin menee kaikki mahdollisuudet myös. Joillakin on älyllinen vajaus eikä rahkeet riitä mihinkään kovin suureen.
Itse olen opiskellut ja tienaan ihan kohtalaisesti. Olen ollut myös todella pienituloinen. En kuvittele, että on jokaisen oma valinta nämä asiat vaan tajuan mitä on todellisuus.
N45
Esim liikuntakyvytön ihminen voi tehdä istumatyötä ja nykyisin istumtyöstä tienaa paremmin kuin tuottavasta työstä.
Et sitten tajunnut mun pointtia.
Miksi jotkut ihmiset halauavat tehdä typeriä aloituksia?
Kyllä, haluaisin olla lääkäri tai juristi, mutta ei lukioaikaan pystynyt keskittymään kuin poikiin ja rällästämiseen, joten ihan turha yrittää yliopistoon noita aloja lukemaan. Olen sitten amk-pohjainen nörtti, ei tällä rikastu.
Haluan, että töis on kivaa! 🎢🎡🎠😍 Enkä kaipaa rikkauksia, ku en oo sellaisiin tottunu 😎
Rikkaus ja köyhyys on niin suhteellista.Joku haluaa yksityis lentokoneen ja avaruusaluksen toiselle riittää Fiat Punto menopeliksi jne...
Vierailija kirjoitti:
Materia lisää vaan kuluja ja huolta, enkä halua omistaa mitään jonka rikkoutuminen harmittaisi erityisen paljon. Enkä maksaa ylisuuria vakuutusmaksuja tämän pelon lieventämiseksi.
Tämä on totta, lisäisin että tavallaan on loukussa juokseviin kuluihin ja veronkorotuksiin tapahtui omassa elämässä mitä tahansa.
ap - lopeta jo tämä väsynyt trollaus
Kuinkas laaja kysely tässä on ihmisiltä tehty, jotta voi sanoa että on ihmisiä jotka haluavat olla köyhiä? Taitaa olla vain ihan perstuntumatilastoa ja hatusta löydettyä, kun tällainen aloitus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, lisäisin että tavallaan on loukussa juokseviin kuluihin ja veronkorotuksiin tapahtui omassa elämässä mitä tahansa.
Niin. Ja jos siitä omaisuudesta haluaa eroon niin pitää kytätä oikeaa myyntiaikaa, jos haluaa omansa takaisin. Väitän että kaikki omistaminen on tappiollista ellei kyse ole jostain mittaamattoman arvokkaasta perintötaulusta tai -huoneistosta.
Onhan niitä laskelmia siitä kuka on köyhyysrajan yli ja alle mutta kuka määrittelee köyhän? En haluaisi olla vuorotellen sairauslomalla, vuorotellen työtön, mutta se on nyt tilanne. En kuitenkaan kadehdi perheitä joissa aika ja raha menee vaativan työn lisäksi jälkikasvun treeneihin ja oheistoimintaan, omakotitalon rakentamiseen ja maksamiseen ja Thaimaan tai Dubain all-inclusive lomien suunnitteluun, toteuttamiseen ja postaamiseen. Heillä on varmasti omat haasteensa.
Olen siinä mielessä onnellinen tilastollinen köyhä että en ole velkaa penniäkään ja rahat riittävät asumiseen ja ruokaan. Pystyn osittaisella toimintakyvyllä ulkoilemaan, tekemään kevyitä kotitöitä ja käymään kaupassa ja kirjastossa. Työtön pääsee uimaan ja museoon edullisemmin. Toivon paluuta joko töihin tai opintoihin kunhan osa vammoistani paranee.
Ap, tulit sitten tänne kehumaan kuinka hitosti hankit, ja miten hyvin sinulla menee. Jos sinua noin köyhät hiertää, niin pysy siellä töissä, elä tule tänne erinomaisuuttasi toitottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei tajua, että hänen varansa ovat peräisin jostakin, ja se mikä hänellä on, on muilta pois.
Tukien varassa elävät ei tajua että heidän saamansa tuet ovat peräisin jostakin ja se minkä he saavat on joiltain muilta pois. Kuten afrikan nälkää näkeviltä lapsilta.
Logiikkasi on kieroutunutta. Yhtä hyvin voisit sanoa, että kaikki varallisuutemme on Elon Muskilta pois.
En varsinaisesti halua olla köyhä. Mutta en tarvitse mitään rikkauksiakaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta hyviin koulutuksiin ja isoihin palkkoihin. Teoriassa ehkä, mutta ei kaikilla ole sellaisia taitoja, vaikka mahdollisuudet olisikin. Olen ihan ok köyhyyteni kanssa, kun on vastineeksi vapaus. Pienen rahan eteen pitäisi uhrata kaksi kolmasosaa koko elämästään, ei kiitos.