Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkö, jos et elä "vastuullisesti"?

Vierailija
16.01.2025 |

Minä en ainakaan suostu häpeämään sitä, että ajan bensa-autolla, lämmitän puilla ja lennän lentokoneella (sitten joskus, en ole lentänyt 20 vuoteen) enkä myöskään sitä että syön lihaa ja ostan lapsille tarvittavat vaatteet pikamuotikaupoista.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi koko ajan hävetä jotain?

Vierailija
2/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että media kertoo meille kuinka meidän pitäisi ostaa sähköautot, kulkea olemattomilla julkisilla, syödä lihaa kerran viikkoon, ostaa vaatteet kirpparilta ja olla vain kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

4/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Autoa mulla ei ole, mutta koira on. Ja nimenomaan sellainen koira, joka syö lihaa eikä herneitä. 

Vierailija
5/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää, ap!

Vierailija
6/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kulttuuri, häpeäkulttuuri. Itse olen päässyt tästä yli, kun olen huomannut kuinka idioottimainen kontrolloinninkeino tuo häpeällä nöyryyttäminen on. 

Vierailija
7/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pystyn ihan omilla aivoillani järkeilemään että sähköauto, lihansyönnin vähentäminen, lentämättä jättäminen ja muut yksinkertaiset arjen ekoteot ovat sekä itseni että ympäristön kannalta hyviä asioita.

Vierailija
8/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän valtaosa elä noin. Se on vaan pieni vähemmistö, joka muka elää kaikin puolin ilmastovastuullisesti. Ja näistäkään kukaan ei ole oikeasti sellanen pyhimys kuin väittää.

Itse yritän tehdä sillä tavalla vastuullisia päätöksiä, että esim. kulutan vain tarpeeseen, mutta sitten kyllä ostan esim. juuri sen vaatteen minkä haluan. Meillä ei tule ruokahävikkiä, mutta syödään sitä ruokaa, joka on meistä hyvää. Meillä on ilmastoystävällisesti vain yksi lapsi, mutta tämäkin on totutettu ajatukseen, että hankintoja tehdään vain tarpeeseen, mutta silloin saa valita sen minkä haluaa. (Ei kyllä käytetä ikinä mitään ultrapikamuotikauppoja) Me käymme matkoilla, mutta emme joka vuosi. Ehkä joka toinen tai kolmas. Sitten kauemmas ja vähän pidemmäksi aikaa. En näe mitään järkeä siinä, että ne tavalliset kuluttajat aletaan elää ekorajoitusten täyttämää ankeaa elämää, kun ne joiden teoilla oikeasti olisi merkitystä eivät tee mitään. Ja samaan aikaan tavallisen ihmisen pitäisi kulkea kävellen ja pyörällä, syödä vaan kasvisruokaa ja ostaa kaikki käytettynä. Joo, ei!

Vierailija
9/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en todellakaan. Mua ei kiinnosta vassareiden "vastuullisuudet" 🤣

Vierailija
10/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, ajan tosin vähän, mutta silloin kun ajan, annan mielelläni hapen ja hiilivedyn yhdistyä maksimaalisesti.

11/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut, etä media hirveästi tuputtaisi tuollaista elämäntapaa. En tunne ketään, joka eläisi jotain ekoelämää. Jotkut nuoret opiskelijat ehkä, kun ei heillä ole muutenkaan rahaa. Sitten kun mennään töihin ja rahaa alkaa tulla niin äkkiä ostetaan lentolippuja ja alkaa reissaaminen kiinnostaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on naurettavaa peräänkuuluttaa vastuullisia valintoja maailmassa, jossa lähes kaikki rakennetaan epävastuullisen kulutuksen päälle. En todellakaan häpeile, mutta pörssisiat saisivat hävetä, siinä missä holier than thou henkinen pseudovastuullinen sakki, joka kierrättää jonkun käyttökelvottoman pahvipillin mutta lentää Dubaihin pikamuotirytkyissään.

Vierailija
13/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yksiö, ei autoa, pieni hiilijalanjälki, joten syön LIHAA ja paljon.

Vierailija
14/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että Sanna Marin häpeää hetkeäkään ökyelämäntyyliään, johon kuuluu aivan hel vetisti lentokilometrejä. Ei häpeä Bill Gates myöskään vaikka kumpikin öyhöttää mukamas huolestuneena ilmastosta. 

Vierailija
15/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. En oikeasti enää edes tiedä, mikä on vastuullista, koska ns säännöt vaihtuvat muutaman kuukauden välein. Samoin on kielen kanssa, en jaksa enkä välitä loukkaavista termeistä, koska niitä keksitään hatusta. Lappi. Ei jumalauta.

Vierailija
16/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoko ei ole muuttunut?

Vierailija
17/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ekoihmiset ovat kyllä äärettömän raskasta seuraa. Oma sisko on tällainen eikä yhtään mistään voi keskustella ilman, että tulee syyllistämistä. Olen oikeasti ottanut etäisyyttä tähän, kun on niin rasittavaa kuunneltavaa. Kun itse en tosiaan ole mikään epäekologisuuden perikuva, joka kerskakuluttaisi, niin tuntuu kohtuuttomalta olla kaikesta toisen suurennuslasin alla.

Vierailija
18/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyn kun laitan banaaninkuoret sekajätteeseen 

Vierailija
19/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, pystyn ihan omilla aivoillani järkeilemään että sähköauto, lihansyönnin vähentäminen, lentämättä jättäminen ja muut yksinkertaiset arjen ekoteot ovat sekä itseni että ympäristön kannalta hyviä asioita.

Kun ne eivät ole. Jos ilmastonmuutoksesta puhutaan, mummojen viilipurkkien peseminen vain pahentaa sitä. Esim NATO, johon kuuluu USAn armeija on maailman suurimpia yksittäisiä saastuttajia. 

Vierailija
20/52 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että Sanna Marin häpeää hetkeäkään ökyelämäntyyliään, johon kuuluu aivan hel vetisti lentokilometrejä. Ei häpeä Bill Gates myöskään vaikka kumpikin öyhöttää mukamas huolestuneena ilmastosta. 

Tai Kardashianit yksityiskoneineen, pikamuotineen, miljoonine ilmapalloineen, kosmetiikkoineen... Myös he eivät häpeä sitäkään, että tuhlaavat vettä yli rajoitusten, vaikka Kaliforniassa on vedestä pulaa.

Kim ja Kylie matkustavat todella lyhyitä matkoja yksityiskoneillansa. Erittäin tekopyhä perhe ja muovinen, muovia täynnä olevat naiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän