Millä perusteella yksityiset vuokranantajan päättävät kenelle vuokraavat yksiön?
Olen aiemmin asunut vain opiskelija-asunnoissa, joihin ei mitään näyttöjä järjestetty. Onko heillä tapana udella yksityisasioita vai meneekö se ihan pärsrtäkertoimen mukaan?
Kommentit (140)
Savuton ja koiraton.
Tupakoivilla on usein muitakin elämänhallinnan ongelmia ja tupakoinnista ja koirista on häiriötä naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen perusteella ja luottotietojen tarkistuksen pohjalta lähinnä.
Luottotiedot ovat. Mutta pitääkö niissä hakemuksissa kertoa koulutusta, ammattia tai työpaikkaa yms.?
Tottakai. Ammattinimike ja nykyinen työnantaja niin päästään savustamaan työttömäksi kortistoon.
Luottotiedot kunnossa, työssäkäyvä tai opiskelijatyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotietojen kysyminen ok, mutta palkkakuitit, työpaikka tai jotkut suosituskirjeet edellisiltä vuokranantajilta on liiallista urkkimista, ja en ikinä vuokraisi sellaiselta henkilöltä asuntoa.
Ihminen joka sellaisia lyselee, ei ikinä vuokraisi asuntoaan sellaiselle joka ei niitä kykene esittämään, joten molemmat voittavat.
Kykenisin, jos haluaisin.
Ja asunnon omistaja vuokraisi, jos haluaisi. Kuten sanoin.
Yliopistossa opiskeleva tyttäreini on helposti saanut haluamansa asunnon. Amis-pojilla on paljon vaikeampaa
Mun mummi aikoinaan vuokrasi naamakertoimen ja luottotietojen perusteella. Halusi vuokralaisiksi "söpöjä poikia" (hänen sanojensa mukaan) eli tyyliin miehiä ikäväliltä 20-27.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot ovat. Mutta pitääkö niissä hakemuksissa kertoa koulutusta, ammattia tai työpaikkaa yms.?
No pitää työpaikka kertoa, harvemmin yksityiset työttömille vuokraa.
mun vuokra kämppää tuli katsomaan 3 henkilöä kaks työtöntä ja yks vanhempi nainen joka oli töissä ja kerto että on kesällä paljon mökillänsä.en uskaltanut mitään kela tyyppiä sinne ottaa jos tuhoaa asunnon eikä joudu siitä edes vastuuseen.
Monelle vuokranantajalle on tärkeää, että vuokralainen käy töissä ja on vakituiset tulot, että vuokra tulee maksetuksi.
Luottotiedot vaikuttaa sekä intuitio.
Olemuksella saa paljon aikaan, tulee katsomaan asuntoa siististi pukeutuneen ja puhtaana. En vuokraa asuntoa kellekään, joka näyttää siltä että ei ole viikkoon peseytynyt ja vaatteet otettu likapyykkikorista. Jos ei pysty huolehtimaan itseltään edes perushygieniaa, miten voisi huolehtia asunnosta? Muuten ei ole ulkonäöllä merkitystä.
On asiallinen ja osaa keskustella edes jotain. En esim. vuokraisi nuorelle joka ei itse puhu mitään vaan puhumisen hoitaa äiti/isä.
Yksi mikä mulle tulee suoraan mieleen hylkynä, on yksi perhe joka tuli päiväkoti ikäisen lapsen kanssa katsomaan asuntoa. Vanhemmat vaikutti muuten ok, mutta heidän lapsi oli erittäin vilkas. Ei siinä muuten mitään, mutta vaikka lapsi kiipeili tyyliin seinällä ja kiusasi kissoja yms. vanhemmat ei tehnyt elettäkään ohjatakseen/kieltääkseen tekemästä kaikkea. Tiesin heti että heille en vuokraa, vaikka ei olisi ketään muuta ehdokasta. Siinä olisi naapurit saanut nauttia "lapsiperheen elämisen äänistä". Huom. Itselläni on myös taapero, ennen kuin joku tulee itkemään lastenvihaajaksi tms.
Nuori mies tai mies yleensä on riski. Ottavat innokkaasti kuppia tai muita päihteitä, eivät hoidata mielenterveyttään koska se olisi neitimäistä. Sitten katkeaakin piuha päässä ja jää ryyppy päälle ja kämppä laitetaan uutee uskoon. Menee työtkin alta eikä maksella vuokraa. Eli ei kiitos, vuokraan vain naisille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vuokralaisina luottotiedottomia, jotka ovat itse kertoneet asiasta avoimesti. Näillä kaikilla vuokran on maksanut kokonaan Kela ja olen ollut erittäin tyytyväinen näihin vuokralaisiin.
Jos vuokralainen laittaa kämpän paskaksi, maksaako Kela remppakulut ja?
Vierailija kirjoitti:
Puopolo kertoi ainakin vuokranneensa muualta tulleille, kun valtio oli varma maksumies ja näistä annettiin normaaliin tasoon nähden korotettu vuokra asunnon vuokraajalle.
Näin sitä valtio osti monelle yksityiselle ihmiselle asunnon, kun tuo vuokra käytettiin asunnon velan lyhennykseen.
Tässä vain 1 tuhannesta syystä, miksi monet näitä muualta tulleita tänne haluaa!!!!!!!!!!
Riskit on niin suuret, että ei ole hyvä bisnes.
Aikanaan ratkaistiin vetämällä pitkää tikkua. Katsomassa olin minä ja joku nuori nainen. Molemmat kelpasi vuokranantajalle vuokralaiseksi niin sitten arvottiin kumpi sai. Minulla oli tuuri. Sitten kävin katsomassa toista asuntoa samoihin aikoihin ja sen sai joku heppu, joka oli sanonut maksavansa ensimmäisen vuoden vuokran ennakkoon.
Myöhemmin kun omaa asuntoani olen vuokrannut niin kyllä se maksukyky on se tärkein tekijä = vakituinen työpaikka ja luottotiedot kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, mutta jos joku hakija sellaisen kertoo, tietenkin sellainen menee jonossa kärkeen. Jotenkin epäilyttäisi vuokrata henkilölle, joka ei kerro vuokranmaksukyvystään mitään.
Tarkastan luottiedot ja kysyn mistä saa tulot vuokran maksamiseen. Mikäli on Kelan elätti ei ole mitään asiaa minun asuntoon enkä todellakaan hyväksy Kelan vakuutta missä on täysin kohtuuttomat ehdot. Sen verran yritän arvioida keskustellessa, että osaako siivota ja pitää asunnon sekä kodinkoneet puhtaana ja kunnossa.
Ei varmaan saisi sanoa, mutta miehille en vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Palkkakatiedot ja kuitit ei kuulu vuokranantajalle uittuakaan
Onnea asunnon etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkakatiedot ja kuitit ei kuulu vuokranantajalle uittuakaan
Onnea asunnon etsintään.
Mulle ei kyllä tulisi mieleenkään, että mun vuokralaisen pitäisi mulle moisia esitellä. Omia yksityisasioitaan.
Minulla on ollut viimeiset 10 vuotta hyviä vuokralaisia, ihan vaan oon luottotiedot tarkistanut ja näytössä jutellut & luottanut siihen vaikutelmaan jonka siinä saan.
Ei palkkakuitin esittäminen ole kiellettyä.