Millä perusteella yksityiset vuokranantajan päättävät kenelle vuokraavat yksiön?
Olen aiemmin asunut vain opiskelija-asunnoissa, joihin ei mitään näyttöjä järjestetty. Onko heillä tapana udella yksityisasioita vai meneekö se ihan pärsrtäkertoimen mukaan?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen perusteella ja luottotietojen tarkistuksen pohjalta lähinnä.
Luottotiedot ovat. Mutta pitääkö niissä hakemuksissa kertoa koulutusta, ammattia tai työpaikkaa yms.?
Intuitio, luottotiedot. Näin mä ainakin tekisin jos hakisin vuokralaista.
Jollekin jolla on vakaat tulot ja tarkoitus asua pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottotiedot ovat. Mutta pitääkö niissä hakemuksissa kertoa koulutusta, ammattia tai työpaikkaa yms.?
En ole tuollaista itse koskaan hakemuksessa kysellyt. Henkilötiedot + lupa luottotietojen tarkistukseen. Toki näytöllä tulee juteltua niitä näitä yleisesti, ja jos jotain kysymyksiä herää itselläni niin kyselen siinä samalla.
Kerran olin näytössä, joka olikin varattu naiselle, joka tuli ukkinsa?? kanssa näyttöön. Vuokraaja ei edes jutellut muiden kanssa ja eräälle tokas ammatin estävän vuokrauksen. Ihan ihme näyttö ja vuokraaja ilmeisen lahjottavissa. Hitto mitä väkeä.
Minä vuokrasin viimeksi vuokralaiselle, joka esitti työsopimuksen, palkkakuittinsa ja jolla oli puhtaat luottotiedot.
Aikamoisia huteja vuokranantajat tekevät. Ainakin kun katselee ip-lehdistä vuokralaisten tuhoamia asuntoja.
Luottotiedot, työpaikka, suosittelijat yms.
Itse jos vuokraisin kämppäni, olisin supertarkka. Luottotiedot, edelliset vuokanrantajat (suositus), fiilis, pärstäkerroin. En todellakaan ottaisi riskiä jostain elänähallintaongelmaisen "kämppä paskaksi" - vuokralaisen ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jollekin jolla on vakaat tulot ja tarkoitus asua pitkään.
+ luottotiedot ja intuitio.
- sivusta
Puopolo kertoi ainakin vuokranneensa muualta tulleille, kun valtio oli varma maksumies ja näistä annettiin normaaliin tasoon nähden korotettu vuokra asunnon vuokraajalle.
Näin sitä valtio osti monelle yksityiselle ihmiselle asunnon, kun tuo vuokra käytettiin asunnon velan lyhennykseen.
Tässä vain 1 tuhannesta syystä, miksi monet näitä muualta tulleita tänne haluaa!!!!!!!!!!
Palkkakatiedot ja kuitit ei kuulu vuokranantajalle uittuakaan
Luottotietojen kysyminen ok, mutta palkkakuitit, työpaikka tai jotkut suosituskirjeet edellisiltä vuokranantajilta on liiallista urkkimista, ja en ikinä vuokraisi sellaiselta henkilöltä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vuokrasin viimeksi vuokralaiselle, joka esitti työsopimuksen, palkkakuittinsa ja jolla oli puhtaat luottotiedot.
Näitä voi olla hakijoissa useampikin ja silloin menee ulkoisen olemuksen ja persoonan miellyttävyyden mukaan.
Olin viime vuonna vuokra-asuntonäytössä, jossa oli paljon katsojia. Useimmat saapuivat paikalle jossain kulahtaneissa pieruverkkareissa tukka lintassa eivätkä jutelleet vuokranantajan kanssa mitään. Itse puin nätit vaatteet, laitoin kevyen meikin ja hiukset kauniisti, ja juttelin vuokranantajan kanssa mukavia. Varmaan arvaatte kuka sen asunnon sai. (Tiedoksi niille, jotka väittävät ettei ulkonäöllä ole merkitystä elämässä).
Vierailija kirjoitti:
Luottotietojen kysyminen ok, mutta palkkakuitit, työpaikka tai jotkut suosituskirjeet edellisiltä vuokranantajilta on liiallista urkkimista, ja en ikinä vuokraisi sellaiselta henkilöltä asuntoa.
Ihminen joka sellaisia lyselee, ei ikinä vuokraisi asuntoaan sellaiselle joka ei niitä kykene esittämään, joten molemmat voittavat.
Vuokrafirmoilta haettaessa kysytään työpaikkaa. Kertoisin tämän myös yksityiselle vuokranantajalle. Aina löytyy toki vuokranantajiakin, jotka vuokraavat myös luottotiedottomille ja muille hämäräheikeille, he ovat yleensä hyviä manipuloimaan ja järjestämään elämäänsä sellaista draamaa, joka vetoaa helposti höynäytettäviin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitää työpaikka kertoa, harvemmin yksityiset työttömille vuokraa.