Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella yksityiset vuokranantajan päättävät kenelle vuokraavat yksiön?

Vierailija
16.01.2025 |

Olen aiemmin asunut vain opiskelija-asunnoissa, joihin ei mitään näyttöjä järjestetty. Onko heillä tapana udella yksityisasioita vai meneekö se ihan pärsrtäkertoimen mukaan?

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen perusteella ja luottotietojen tarkistuksen pohjalta lähinnä.

Vierailija
2/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot ovat. Mutta pitääkö niissä hakemuksissa kertoa koulutusta, ammattia tai työpaikkaa yms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitio, luottotiedot. Näin mä ainakin tekisin jos hakisin vuokralaista. 

Vierailija
4/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin jolla on vakaat tulot ja tarkoitus asua pitkään.

Vierailija
5/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot ovat. Mutta pitääkö niissä hakemuksissa kertoa koulutusta, ammattia tai työpaikkaa yms.?

En ole tuollaista itse koskaan hakemuksessa kysellyt. Henkilötiedot + lupa luottotietojen tarkistukseen. Toki näytöllä tulee juteltua niitä näitä yleisesti, ja jos jotain kysymyksiä herää itselläni niin kyselen siinä samalla.

Vierailija
6/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin näytössä, joka olikin varattu naiselle, joka tuli ukkinsa?? kanssa näyttöön. Vuokraaja ei edes jutellut muiden kanssa ja eräälle tokas ammatin estävän vuokrauksen. Ihan ihme näyttö ja vuokraaja ilmeisen lahjottavissa. Hitto mitä väkeä. 

Vierailija
7/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuokrasin viimeksi vuokralaiselle, joka esitti työsopimuksen, palkkakuittinsa ja jolla oli puhtaat luottotiedot. 

Vierailija
8/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia huteja vuokranantajat tekevät. Ainakin kun katselee ip-lehdistä vuokralaisten tuhoamia asuntoja. 

Vierailija
9/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot, työpaikka, suosittelijat yms.

Vierailija
10/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos vuokraisin kämppäni, olisin supertarkka. Luottotiedot, edelliset vuokanrantajat (suositus), fiilis, pärstäkerroin. En todellakaan ottaisi riskiä jostain elänähallintaongelmaisen "kämppä paskaksi" - vuokralaisen ottamisesta.

Vierailija
11/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin jolla on vakaat tulot ja tarkoitus asua pitkään.

+ luottotiedot ja intuitio.

- sivusta

Vierailija
12/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puopolo kertoi ainakin vuokranneensa muualta tulleille, kun valtio oli varma maksumies ja näistä annettiin normaaliin tasoon nähden korotettu vuokra asunnon vuokraajalle.

Näin sitä valtio osti monelle yksityiselle ihmiselle asunnon, kun tuo vuokra käytettiin asunnon velan lyhennykseen.

Tässä vain 1 tuhannesta syystä, miksi monet näitä muualta tulleita tänne haluaa!!!!!!!!!!

Vierailija
13/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakatiedot ja kuitit ei kuulu vuokranantajalle uittuakaan

Vierailija
14/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen kysyminen ok, mutta palkkakuitit, työpaikka tai jotkut suosituskirjeet edellisiltä vuokranantajilta on liiallista urkkimista, ja en ikinä vuokraisi sellaiselta henkilöltä asuntoa.

Vierailija
15/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuokrasin viimeksi vuokralaiselle, joka esitti työsopimuksen, palkkakuittinsa ja jolla oli puhtaat luottotiedot. 

Näitä voi olla hakijoissa useampikin ja silloin menee ulkoisen olemuksen ja persoonan miellyttävyyden mukaan. 

Olin viime vuonna vuokra-asuntonäytössä, jossa oli paljon katsojia. Useimmat saapuivat paikalle jossain kulahtaneissa pieruverkkareissa tukka lintassa eivätkä jutelleet vuokranantajan kanssa mitään. Itse puin nätit vaatteet, laitoin kevyen meikin ja hiukset kauniisti, ja juttelin vuokranantajan kanssa mukavia. Varmaan arvaatte kuka sen asunnon sai. (Tiedoksi niille, jotka väittävät ettei ulkonäöllä ole merkitystä elämässä).

Vierailija
16/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan millä perusteella haluaa.

Vierailija
17/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvä perse.

Vierailija
18/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen kysyminen ok, mutta palkkakuitit, työpaikka tai jotkut suosituskirjeet edellisiltä vuokranantajilta on liiallista urkkimista, ja en ikinä vuokraisi sellaiselta henkilöltä asuntoa.

Ihminen joka sellaisia lyselee, ei ikinä vuokraisi asuntoaan sellaiselle joka ei niitä kykene esittämään, joten molemmat voittavat.

Vierailija
19/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmoilta haettaessa kysytään työpaikkaa. Kertoisin tämän myös yksityiselle vuokranantajalle. Aina löytyy toki vuokranantajiakin, jotka vuokraavat myös luottotiedottomille ja muille hämäräheikeille, he ovat yleensä hyviä manipuloimaan ja järjestämään elämäänsä sellaista draamaa, joka vetoaa helposti höynäytettäviin

Vierailija
20/140 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitää työpaikka kertoa, harvemmin yksityiset työttömille vuokraa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi