Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen leikkaukset. Sari ei syö juuri mitään.

Vierailija
16.01.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b5a5913-9b57-4ad7-8a92-3fa72448802c

Oi voi sentään. Ja minä työttömänä syön vaikka mitä. On kanaa,. lihaa, leipää, juustoa, vihanneksia, pizzaa. Minä lihonkin koska on niin hyvät ruuat ollut aina.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2448 kirjoitti:

Sarin ongelmana on 1600e kissan eläinlääkärilasku. Eiköhän useimmilla työssäkäyvilläkin olisi tiukka kun tuollainen paukahtaisi, siitä ei vaan saisi uutista. 

No työssäkäyvänä minullakin on tiukkaa, koiralla on läppävika ja seuranta maksaa sen 500 vuosi+ noin 80 euroa kolmen kuukauden välein lääkkeeseen, sydänultraan pääsee joka elokuu kun saan veronpalautuksia. Ihmettelen vain miten yhden kissan hampaan hoitoon menee 1600, kun tutuilla on mennyt vähemmän koirien hampaiden hoitoon vaikka on otettu useampi hammas 

Näin asiasta kerrotaan:

"Sarin mukaan yllättäviä kuluja on mahdotonta kuitata. Sarin kissa sairastui pahasti syksyllä. Sari epäili, että kissalla on epilepsia. Diagnoosiksi vahvistui lopulta hammastulehdus. Kissan lääkärikäyntien hintalappu kohosi 1670 euroon. S

Onko vakuutusta? Se olisi korvannut suurimman osan? 

Vierailija
142/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin Sarin tilanteen.

Itse asun yksin , vuokran jälkeen ei todellakaan jää mitään +500€ käteen vaikka halpa asunto on.

Mulla jää ruokaan ja hygieniaan noin 270-300€ Max kk.

Sillä on tultava toimeen.

En minä mitään koskaan ostakkaan paitsi ruokaa ja satunnaisesti kirpputorit kierrän että vaatteet on päällä mitä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet vastikkeellisiksi. Risusavotta lumityöt

Fantastinen idea, kannatetaan. Eli kun sinun lapsesi pitää viedä lääkäriin, niin joko menet risusavottaan tai maksat 5000-100 000 euroa, toimenpiteestä riippuen.

Taas joku jonka mielestä sossutuet ja kaikille kuuluvat etuudet ovat sama asia.

Vierailija
144/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman ammattiliittoja te tollot tekisitte toitä vellipalkalla.

Ei ne pienimmät liittojen hyväksymät palkat paljoa jää tuosta.

Vierailija
145/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henrin kuitissa näkyy kivennäisvesi ja riisimuroja. Kuitti näyttä olevan heinäkuulta, joten ymmärrän hillosokerin.

Toki ymmärrän, että ei yksi kivennäisvesi tai muropaketti lapsiperheessä mitenkään tuomittavaa ole, mutta jos rahaa ei oikeasti ole niin ei osteta muroja.

Meinasin ehdottaa kaurapuuroa murojen tilalle. Näkyi kuitilla olevan luomuhiutaleita 700 g hintaan 2,15 euroa.

Lidl, kaurahiutaleet, 500 g, 37 c, heinäkuussa maksoivat 39 c. ;)

Vierailija
146/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, oliko sulla lapsia kuten Sarilla?

Miksi Sari ei opiskellut kunnon ammattia tai tutkintoa itselleen. Ja pakkoko oli lisääntyä, jos ei pysty antamaan lapselleen normaalin lapsuuden, vaan pitää elää kädestä suuhun päivittäin.

Pakkoko sinun on yrittää ajatella ja kirjoittaa, kun ulos tulee pelkkää suttua?

Vierailija
147/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari asuu Oulussa. Pk-seudulla HUS:n rekryt romahtivat, mutta ei kai koko maassa lähihoitajat ole niin huonosti työllistettyjä, ettei mitään löytyisi? Tosin Sari ei kyllä puhu mitään työllistymisen vaikeudesta eli ei välttämättä haekaan töitä.

Vierailija
148/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henrin 1200 ansiosidonnaisesta menee kuukausittain ulosottoon yli 300 euroa. Työttämänä huhtikuu 2024 lähtien. Keikkatöitä ei aio tehdä, koska ne vähentävät tukia. Aikoo seuraavaksi alkaa varastella kaupoista. Vaikka kuinka kertoo, että ostaa halvimpia kaupan merkkejä, niin ei se kauppakuitti oikein sitä tue. Kalliistakin K-kaupasta saisi halvempia tavaroita kuin ne ostetut. Hän käyttää rahaa miten parhaaksi katsoo, mutta voisi kuitenkin olla valehtelematta lehdessä.

Vierailija
149/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne rahat riitä jos ostetaan valmisruokia ja woltataan. Olen työtön. En ole tilannut ruokaa. Teen kaiken ruuan aina itse. En polta, enkä käytä alkoholia. Ei tekoripsiä/kynsihuoltoja. Ei lemmikkieläimiä. Hyvin pärjään.

Miten monta eri sairautta sinulla on? Ja jos on, niin saatko kaikki kustannukset kuitattua Kelalta? 

Vierailija
150/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön lähihoitaja? Hoitajista on hirveä pula! Minuakin kysytään keikalle vähän väliä, vaikka olen eläkkeellä, enkä omien menojeni takia juurikaan pääse töihin. Perusteluna on, ettei muitakaan löydy ja joku joutuu aina tekemään tuplavuoron. Liekö tässä ko. tapauksessa ongelmia elämänhallinnan kanssa?

Tämä.

Itse olen kohta 6-kymppinen, uudelleenkouluttautunut lähihoitajaksi 2023. Yksistään Sotender-sovellus tarjoaa 15-20 keikkaa viikottain. Fyysisen rajoitteen takia otan näitä vain silloin kun on rahatilanteen takia pakko - perushoitotyötä olen tehnyt lähinnä vain harjoitteluissa. Pari muuta wa-ryhmää pukkaa ohjauksellista työtä sen verran, että viime vuonna sain soviteltua ansiosidonnaista kahdelta kuukaudelta, yhteensä vähän yli 1000 euroa. Ansiosidonnainen ehdittiin jo laskea uudelleen, koska työssäo

On perus ja pkv.

Vierailija
151/151 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ruokaa saa pienilläkin tuloilla, itsekin joutunut työttömäksi välillä ja ei sentään nälkää nähty. Ruokajonojakin on. Jotain on omissa valinnoissa myös mennyt pieleen, kuten tuo ulosotto mihin menee ne pienetkin rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä