Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen leikkaukset. Sari ei syö juuri mitään.

Vierailija
16.01.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b5a5913-9b57-4ad7-8a92-3fa72448802c

Oi voi sentään. Ja minä työttömänä syön vaikka mitä. On kanaa,. lihaa, leipää, juustoa, vihanneksia, pizzaa. Minä lihonkin koska on niin hyvät ruuat ollut aina.

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sairas maa. Ja sen ihmiset. Kateellisia hölmöjä. Empatia kyky paistaa poissaolollaan. 

Sarilla meni yli 1600 kissan eläinlääkäriin, Sari saa myös lapsestaan joka käy viikonloppuisin 10 euroa päivä. Sari märisee kun ei saa enää lapsikorotusta viikonloppu lapsesta niin ei pärjää. 

Pitäs tajuta ettei kenenkään pienituloisen pidä laittaa lemmikkiä. Ei koiraa, ei kissaa. Jos laitat älä sitten valita kuluista.

Vierailija
82/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön lähihoitaja? Hoitajista on hirveä pula! Minuakin kysytään keikalle vähän väliä, vaikka olen eläkkeellä, enkä omien menojeni takia juurikaan pääse töihin. Perusteluna on, ettei muitakaan löydy ja joku joutuu aina tekemään tuplavuoron. Liekö tässä ko. tapauksessa ongelmia elämänhallinnan kanssa?

No tuota meillä on ongelmana se että nimenomaan ne hoitajat on nyt työttöminä ja tilalle otetaan edullisia eläkeläisiä joille voi maksaa hoiviksen palkkaa kun lääkelupia ei enää ole. Muita ei edes kysytä vaikka heitä olisi. Itse en saa tehdä ylitöitä koska sitten työnantaja joutuisi maksamaan hälytys- ja ylityökorvauksia. Ottavat halvemmat tilalle. Saman syyn takia käytetään oppisopimusopiskelijoita, hyvä harvalla on enää täysi koulutus vuorossa. Tästä kiitos ammattiliitoille, kun halusivat palkankorotukset joita ei todellisuudessa ole varaa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön lähihoitaja? Hoitajista on hirveä pula! Minuakin kysytään keikalle vähän väliä, vaikka olen eläkkeellä, enkä omien menojeni takia juurikaan pääse töihin. Perusteluna on, ettei muitakaan löydy ja joku joutuu aina tekemään tuplavuoron. Liekö tässä ko. tapauksessa ongelmia elämänhallinnan kanssa?

No tuota meillä on ongelmana se että nimenomaan ne hoitajat on nyt työttöminä ja tilalle otetaan edullisia eläkeläisiä joille voi maksaa hoiviksen palkkaa kun lääkelupia ei enää ole. Muita ei edes kysytä vaikka heitä olisi. Itse en saa tehdä ylitöitä koska sitten työnantaja joutuisi maksamaan hälytys- ja ylityökorvauksia. Ottavat halvemmat tilalle. Saman syyn takia käytetään oppisopimusopiskelijoita, hyvä harvalla on enää täysi koulutus vuorossa. Tästä kiitos ammattiliitoille, kun halusivat palkankorotukset joita ei todellisuudessa ole varaa maksaa.

Se ei ole uutta, että liittoänkyröiden kirves paukahtaa työntekijän nilkkaan. Aina on halvempia vaihtoehtoja tilalle. Jopa ilman palkkaa.

Vierailija
84/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille pitää saada elämänhallinta kohdilleen,mikään muu ei auta asiaan.

Elämänhallinnassa ei tarvitse olla mitään vialla. Kun rahat ei riitä, ne ei riitä. Itse elän tonnilla kuussa ja vaikeaa on. Ei ollut vaikeaa silloin kun sain käteen jotain 1700 kuussa. Silloin pärjäsi hyvin. Enkä pyytänyt jäädä työttömäksi ja työtä haen.

Vierailija
85/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sairas maa. Ja sen ihmiset. Kateellisia hölmöjä. Empatia kyky paistaa poissaolollaan. 

Sarilla meni yli 1600 kissan eläinlääkäriin, Sari saa myös lapsestaan joka käy viikonloppuisin 10 euroa päivä. Sari märisee kun ei saa enää lapsikorotusta viikonloppu lapsesta niin ei pärjää. 

Pitäs tajuta ettei kenenkään pienituloisen pidä laittaa lemmikkiä. Ei koiraa, ei kissaa. Jos laitat älä sitten valita kuluista.

Jos on ottanut lemmikin ennen pienituloisuutta.

Vierailija
86/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaiset 16000 euroa säästänyt työttömyysrahoista. 7 vuotta siihen on mennyt.

Vierailija
87/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Sarilla elämänhallintaongelmia, ulosottoa yms? Mahdollisesti päihdetaustaa? Näillähän aina on jokaisella. Ärsyttää click-bait otsikot. Ja sekin että toi uutinen on vain rekisteröityneille lukijoille. Mielipahan nyt tästä sain.

Ihan muidenkin sairauksien takia voi mennä talous sekaisin.

Vierailija
88/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarin ei tarvitsisi syödä jos menisi töihin.

Vierailija
89/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ammattiliittoja te tollot tekisitte toitä vellipalkalla.

Vierailija
90/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne rahat riitä jos ostetaan valmisruokia ja woltataan. Olen työtön. En ole tilannut ruokaa. Teen kaiken ruuan aina itse. En polta, enkä käytä alkoholia. Ei tekoripsiä/kynsihuoltoja. Ei lemmikkieläimiä. Hyvin pärjään.

Vierailija
91/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kalastan paljon. Tulen vähällä toimeen. Syön kalaa ja perunamuusia. Kala on lähes ilmaista joten yksi ateria maksaa korkeintaan euron. Ahventa saa helposti ja saan sitä 200 kg kauden aikana josta tulee 75 kg ahven filettä. Siitä syö puoli vuotta vähintään. Osan minä myyn tietenkin joten tienaan myös rahaa. Sen takia minulle jääkin säästöön rahaa.

Ä
92/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarin ongelmana on 1600e kissan eläinlääkärilasku. Eiköhän useimmilla työssäkäyvilläkin olisi tiukka kun tuollainen paukahtaisi, siitä ei vaan saisi uutista. 

Vierailija
93/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat mihin?

Vierailija
94/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille pitää saada elämänhallinta kohdilleen,mikään muu ei auta asiaan.

Lapset huostaan, mahdolliset lemmikit sijoitukseen ja äiti 9e/pvä orjaksi? Siinä se elämänhallinta kasvaa?

Vierailija
95/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan eläinlääkärien hinnastoihin katot tai edulliset kaupungineläinlääkärit takaisin. 

Vierailija
96/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit on kalliita luksusolioita, köyhillä niihin ei ole varaa. Jos pitää lemmikkiä niin turha valittaa rahanpuutteesta!

Vierailija
97/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön yh ja meillä on pieni, 3 v rotukoira. Hyvin tärkeä lapselle jolla on im puheita yksinäisyyden takia. Otin koiran ennen työttömyyttä. Sairastuin ensin masennukseen ja sitten jäin työttömäksi. 

Voisin myydä koiran siitä saisi rahaa n 900 varmaan. En vaan voi tehdä sitä lapselle. Se on lapsen ainoa ystävä.

Vierailija
98/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta, että jutun sisältöä ei ole täällä siteerattu:

- Ei mitään syövä Sari on lähihoitaja, joka jäi työttömäksi, kun lähäreiltä vaaditiin koronarokottautuminen. Ei minkäänlaisia aikeita työllistyä, vaikka pakkorokotukset eivät ole olleet voimassa yli 2 vuoteen (kumottiin 1.1.2023 alkaen, nyt 16.1.2025). Ei näe mitään järkeä uudelleenkouluttautumisessa, kun on "niin vanha". Kritisoi sitä, että tilille saadut rahat vähentävät tukia. Jouluna sai tädin leipomia pipareita, ei mitään muuta. Kissaa ei aio viedä piikille. Kissan 1670 euron hammasremontti, jota epäili epilepsiaksi, suisti talouden viimeistään epätoivoon.

- Perheenisä Henri ei syö mitään muuta kuin 3-vuotiaan tyttärensä tähteitä, kuten leivän reunoja, jotka jäävät yli jokaiselta iltapalalta. Myös vaimo työttömänä. Henri kertoo, että minkäänlaisia keikkatöitä ei kannata tehdä. Ei aio tehdä töitä, joista saisi vähemmän palkkaa ku

Nämä pahimmat ruikuttajat ovat aina niitä jotka kertoo miksi ei voi tai kannata edes työkeikkoja tehdä, miksi minulla ei ole koskaan ollut niin hyvää tilannetta ettei edes osapäivä työtä ole kannattanut vähäksi aikaa ottaa. 

Vierailija
99/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit on kalliita luksusolioita, köyhillä niihin ei ole varaa. Jos pitää lemmikkiä niin turha valittaa rahanpuutteesta!

Kai sinä ymmärrät että eläinten hoito on kalleinta koskaan poliittisen ohjauksen ansiosta? Lemmikkieläinbisnes on top 5:dessä globaalissa bisneksessä. Maailmansivu köyhillä on ollut varaa lemmikeihin, tämä on tekemällä tehty ongelma.

Vierailija
100/151 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne rahat riitä jos ostetaan valmisruokia ja woltataan. Olen työtön. En ole tilannut ruokaa. Teen kaiken ruuan aina itse. En polta, enkä käytä alkoholia. Ei tekoripsiä/kynsihuoltoja. Ei lemmikkieläimiä. Hyvin pärjään.

Niin, sun pointti on se, että tuilla pärjää hyvin, jos ainoa asia, mitä ostaa, on ruoka. Mutta kun normaali elämä ei ole pelkkää ruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän