Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoh... Anoppi syötti 3-vuotiaalle makaronilaatikkoa, jossa sikanautajauhelihaa, maitoa ja kananmunaa!

Vierailija
01.03.2007 |

Olemme koko perhe vegaaneja, lapsi ei ole koskaan aiemmin saanut suuhunsa mitään eläinperäistä.

Viime viikonloppuna lapsi oli yökylässä mummollaan, mukana oli omat eväät, mutta anoppi ol sitten päättänyt syöttää itsetekemäänsä laatikkoa...

On vaahdonnut pojalleen, joka on jo 12 vuotta ollut vegaani että " kasvissyönti on vaan muotivillitys" yms.

H*lvetti että ketuttaa!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kertoi asian oikean laidan ;) Ja senkin jälkeen " älykkö" -mammat on meuhkanneet yli 30:n viestin verran ;) Joukossa tyhmyys tiivistyy!

Vierailija:

Tämä oli provo, olen itse semi-kasvissyöjä ja lapseni (joista kukaan ei ole 3v) sekasyöjiä.

Mielenkiintoisia vastauksia! Mun mielestä kuvitteellisen anopin toiminta olisi ollut todella törkeää, mutta osa täälläkin näköjään sen hyväksyi, surullista!

ap

Lähipiirissä muuten on yksi vegaaniperhe ja myös ravintoterapeutti, eli tiedän ettei vegaaniruokavakio ole lapselle haitaksi!

Mitä sitten itse aiheeseen tulee: mä en ymmärrä mitään tiukkapipoista aatetta, silloin kun sen oppeja sovelletaan lapseen, jolla ei ole vielä mahdollisuutta valinnanvapauteen. Pätee niin ruokavalioihin, uskontoihin, poliittisiin suuntauksiin jne.

Vierailija
42/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida tietää,että silloin kapinoidaan kaikkea vastaan. Oikea aika tuollaisille asioille ei ole silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖVÄTHÄN ELÄIMETKIN TOISIAAN,joten miksi sitten ihminen ei saisi myös syödä lihaa? Ja vielä enemmän en voi ymmärtää sitä että mitä kauheeta sit on maidossa tai kanamunissa...eihän ne eläimet lypsämiseen tai munimiseen kuole???

Vierailija
44/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mites kun lapsi menee tarhaan/kouluun?

- entäs kaverisynttärit, joissa tarjotaan kaikkea?

Aiotko pitää lapsen kouluun asti kotona, ja rajoittaa kavereilla käyntiä?

Jos lapsesi tulee meille kylään, en ole ihan vakuuttunut, että meiltä löytyy sellaista ruokaa mikä hänelle sopisi. Näkkäriä ja vettä toki löytyy aina?!

Vierailija
45/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Jos tämä ap:n tapaus olisi totta, olisi lapsi varmaan joutunut kärsimään kovista kivuista anopin toiminnan tuloksena..

Vierailija
46/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sakkia kuin jehovat.

Täysin sairaita.

Vierailija
47/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini on vielä alaikäinen, että kyllä vanhempien pitää laittaa ruokaa, muuten se on heitteillejättö.

Vierailija
48/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli lehdessä il tai is en muista kumpi. Missä sanottiin, että on tutkittu sekasyöntiä ja kasvissyöntä, ja oltiin tultu siihen tulokseen että kasvissyönti on ympäristöteko. Eli lihakarjan typpipäästöt aiheuttaa enemmän ilmastonmuutosta, kuin autot..

- terveisin sekasyöjä joka syö riistaa eikä lehmiä ja possuja..

Vierailija
49/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa lapsen tehdä OMAT päätöksensä ruokavaliostaan sitten, kun on siihen kypsä. Taidat olla vouhottaja.

Vierailija
50/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ruokavalio perustuu isolta osin SOIJALLE, josta on vain ristiriitaista tutkimustietoa. Yhä useammin soija on tutkimuksissa todettu aiheuttavan syöpää. Tofu lienee turvallisin vaihtoehto, mutta soija muilla muodoissa on melkein kartettavaa ennen kuin saadaan todellista tietoa asiasta. Ei se kyllä voi olla luonnollistakaan, että joku elintarvike maistuu lihalta jne. keinotekoista puppua.

Vierailija
51/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö harva kiinnitti huomiota siihen tosi seikkaan, että [b]AP ilmoitti jutun provoksi[/b] jo viestissä nro 30? :D

Vierailija
52/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki ovat sitä mieltä, että lapsen tulisi itse saada päättää ruokavaliostaan, jos hän on vegaaniperheestä mutta omat lapsenne ovat taatusti sekasyöjiä eikä teillä ole aikomustakaan edes tutustua vegaanien ruokavalioon?? Tekopyhät ämmät!

Ps. En ole vegaani, mutta taatusti luomusoija on terveellisempää kuin tehokasvatettu karja.

Vierailija
53/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pitää saada monipuolista ruokaa, syö itse vaikka nurmikkoa mutta jumaliste miten joku voi tehdä tällaista lapsille??? Lapsi saa päättää isona haluaako vegaaniksi tai ei, hitto tällaiset vanhemmat ärsyttää..

Vierailija
54/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
55/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti numero 30 tässä:

Vierailija:

Tämä oli provo, olen itse semi-kasvissyöjä ja lapseni (joista kukaan ei ole 3v) sekasyöjiä.

Mielenkiintoisia vastauksia! Mun mielestä kuvitteellisen anopin toiminta olisi ollut todella törkeää, mutta osa täälläkin näköjään sen hyväksyi, surullista!

ap

Lähipiirissä muuten on yksi vegaaniperhe ja myös ravintoterapeutti, eli tiedän ettei vegaaniruokavakio ole lapselle haitaksi!

Eli siis ap kertoo kaikille tarinansa olleen provo ;)

Vierailija
56/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot provo. Saan purkaa ahdistusta myös niiden perheen suuntaan!

Vierailija
57/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä olisin halunnut tietää, miten lapsen B12-vitamiinin tarve olisi hoidettu, sitähän ei vegaanisesta ruokavaliosta irtoa. Olen itse lakto-ovo-vege ja vegaanin ruokavalion olen hylännyt juuri tuon B12:n takia, en nimittäin ole suuri lisäravinteitten ystävä.

Vierailija
58/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi, että lapsi voi vallan hyvin olla vegaani ja saada kaikki tarpeelliset ravintoaineet!

Nyt, ap, sanot sille anopille suorat sanat! Ei lasta voi tuollaiseen paikkaan hoitoon viedä, jos eivät ollenkaan kunnioita vanhempien valintoja!

Että ottaa puolestasi päähän :)

Vierailija
59/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tiedoksi, että lapsi voi vallan hyvin olla vegaani ja saada kaikki tarpeelliset ravintoaineet!

Itse olen aika perusteellisen selvittämisen jälkeen jäänyt siihen käsitykseen, että B12-vitamiinia ei kertakaikkiaan saa mistään vegaanisessa ruokavaliossa. Jossain vaiheessa oli sellainen käsitys, että hapatetuista tuotteista (esim. hapankaali) sitä saisi, mutta sekin toivo hiipui.

B12-vitamiini vaikuttaa aivojen toimintakykyyn, eikä ihminen ei tarvitse sitä kovin paljoa, mutta tarvitsee kuitenkin. Kannattaa googlettaa asiasta lisätietoa.

Jos sinulla on jotain muuta tietoa B12-vitamiinin saannista, niin kerrohan.

Vierailija
60/60 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, mitä ovat mahtaneet ihmiset syödä koko ihmiskunnan tunnetun historian ajan.

muodista on kyse, anoppi on oikeassa. en halua tuomita ja kukin tyylillään, mutta lasten puolesta päättämistä näin merkittävässä asiassa en ihan ymmärrä.

ikuisuuskeskustelu, johon vegaanit ovat varmasti kyllästyneitä, mutta kuitenkin...

eikö se jo kerro jotain, että proteiinit ja muut pitää hakea pillereistä ja muista keinotekoisista lähteistä. Ihminen on tarkoitettu syömään lihaa ja kalaa.