Huoh... Anoppi syötti 3-vuotiaalle makaronilaatikkoa, jossa sikanautajauhelihaa, maitoa ja kananmunaa!
Olemme koko perhe vegaaneja, lapsi ei ole koskaan aiemmin saanut suuhunsa mitään eläinperäistä.
Viime viikonloppuna lapsi oli yökylässä mummollaan, mukana oli omat eväät, mutta anoppi ol sitten päättänyt syöttää itsetekemäänsä laatikkoa...
On vaahdonnut pojalleen, joka on jo 12 vuotta ollut vegaani että " kasvissyönti on vaan muotivillitys" yms.
H*lvetti että ketuttaa!
Kommentit (60)
Kyllä mummi tietää paremmin ja pälä pälä.
Kai annoit asiasta palautetta anopille?
mutta että hän ei saa maitotuotteita eikä muniakaan..?
Voisitko vielä kerran kertoa, miksi poikannekin pitää olla vegaani?
Sun kaltaiset tyypit antaa kaikille vegaaneille huonon maineen.
tosin ymmärrän, että olet vihainen mummin käytöksestä ja eläinperäiset tuotteet saattavat aiheuttaa vatsan väänteitä noin yht´äkkiä syötynä..
Syö mm. soijaa, tofua yms ja saa kaiken tarvitsemansa. Esim. proteiinit parempilaatuisina kuin lihasta tai maitotuotteista.
miten sitten vahdit lapsen syömisiä kun hän menee kouluun ja käy kavereiden luona?
sä olet ihan oikeasti hullu!
Jos hän istuu 10v päästä kavereiden kanssa hampurilaisella niin ainakin on oma valintansa eikä anopin!
Anoppi oli todella röyhkeä! Toisen tapoihin ja aatteisiin ei puututa ilman asianomaisen lupaa. Koska kyseessä on lapsi, niin kysytään lupa vanhemmilta.
Erilaista ruokaa oppii syömään isompanakin, jos niin tahtoo.
Näin tiukan ruokavalion pitäisi olla lapsen oma päätös, ei äidin.
Ihme jos eivät ole neuvolassa ärähtäneet.
Meillä on neuvolan suhteen käynyt niin hyvä tuuri että terkka on opiskellut myös ravintoterapeutiksi, olen saanut häneltä paljon neuvoja ja vinkkejä perheemme ruoka-asioihin.
ap
siihen kypsä ) mitä ruokaa syö??!!
Olen minäkin kasvissyöjä, ollut jo 20 vuotta, mutta lapsilleni olen aina tarjonnut monipuolista ruokaa ja kaikkia eri ruokia. Syövät sujuvasti sekä lihaa, kanaa, kalaa, että ihan minun omia papu- ym. kasvismössöjä. Lapset saavat isompana päättää mitä ruokavaliota noudattavat.
Ei lapsesi siihen makaroonilaatikkoon kuole.
Mutta siinä olet oikeassa, että anopin olisi kuulunut kysyä sinulta lupa lootan antoon. Toisaalta voisit itsekin löysätä pipoa lapsen ruuan kanssa.
lapsen ravintoa! Eikös olisi oikein antaa lapselle maistaa nyt kaikkea mahdollista ja kun on tarpeeksi vanha niin sitten hän voi itse halutessaan rajoittaa ravintoaan?! Eihän tässä nyt toteudu yksilön vapaus.
Ruokavalio on yksi niistä tiedostetuista.
Enemmän olisin huolissani näistä alati kasvavista eines-lapsista kuin vegaanista, joka syö luultavasti terveellisemmin. (Toki vegaanikin voi syödä epäterveellisesti.)
Kärjistäen, voidaan sanoa että vanhemmat rajoittavat lapsen yksilövapautta kun " pakottavat" lapsen asumaan Suomessa / kerrostalossa / samassa huoneessa sisaruksen kanssa jne.
Mäkin ymmärtäisin, jos haluat pitää lapsias lihattomalla ruokavaliolla, mutta noin tiukka dietti ei ole terveellista noin pienille.
Eli jos välttämättä haluat noudattaa jotain noin älytöntä, niin älä päästä lapsias ilman valvontaa yhtään mihinkään! Ei ole anopin vika.
Vegaaniruoka voi olla hyvin monipuolista siinä missä sekaruokakin.
En ole itse vegaani, mutta tuon verran tiedän sentään minäkin...
Ja kehittyvät lapsen aivot tarvitsevat kaikennäköisiä proteiineja.
Eli sun lapsestas tulee tyhmä ja epämiehekäs.
Mikä ihmeen autuaakis tekevä juttu se on, että lapselle syöttää hormoonilihaa ja teurasjätemakkaraa?
Kyllä niiden makuun voi myöhemmällä iälläkin päästä, jos silloin tahtoo.
T: Sekasyöjä, joka ei ymmärrä näitä vouhkaajia.
Vierailija:
siihen kypsä ) mitä ruokaa syö??!!Olen minäkin kasvissyöjä, ollut jo 20 vuotta, mutta lapsilleni olen aina tarjonnut monipuolista ruokaa ja kaikkia eri ruokia. Syövät sujuvasti sekä lihaa, kanaa, kalaa, että ihan minun omia papu- ym. kasvismössöjä. Lapset saavat isompana päättää mitä ruokavaliota noudattavat.
Ei lapsesi siihen makaroonilaatikkoon kuole.
Mutta siinä olet oikeassa, että anopin olisi kuulunut kysyä sinulta lupa lootan antoon. Toisaalta voisit itsekin löysätä pipoa lapsen ruuan kanssa.
Tämä oli provo, olen itse semi-kasvissyöjä ja lapseni (joista kukaan ei ole 3v) sekasyöjiä.
Mielenkiintoisia vastauksia! Mun mielestä kuvitteellisen anopin toiminta olisi ollut todella törkeää, mutta osa täälläkin näköjään sen hyväksyi, surullista!
ap
Lähipiirissä muuten on yksi vegaaniperhe ja myös ravintoterapeutti, eli tiedän ettei vegaaniruokavakio ole lapselle haitaksi!
Hyväksy vaan se tosiasia, että viim. 10 vuoden päästä lapsi käy Mäkkäreissä ja Heseissä vetämässä viikottain hampurilaisia, kun ei ole niitä koskaan lapsena saanut.