Kuinka kaukaa hakisit lapsesi (nuoren iltameno)?
Teini-ikäinen lapseni on menossa nuorten tapahtumaan, jonne on bussikuljetus. Lapseni ei ole ihan varma, viihtyykö tuolla ja jaksaako olla koko tapahtuman ajan, eli aamuyölle. Kyseessä kotona yksin nyhjäävä lapsi, joten olen iloinen, kun uskaltautuu tuonne.
Aluksi sanoin, että voin kyllä hakea kesken kaikenkin, mutta osoitteen kuultuani mietin, että kannattaisiko sittenkin odottaa sitä bussikuljetusta. Ja keskellä yötä olisi siis tämä haku.
Kuinka kaukaa hakisit lapsen autolla, jos toinen vaihtoehto olisi odotella ja tulla tilausbussilla parin tunnin päästä? Jos siis kyse ei ole mistään hätätilanteesta, vaan lapsella vaan tylsää tms.
Kommentit (64)
Naapurista, muutaman metrin päästä. Kulkekoot bussilla. Jos niitä siis olisi. Ja ku ei oo autoakaan saati ajokorttia......... Ja vaik oliski, ni en hakis. En edes päästäisi. Se, et kaikki muutkin mukamas pääsee sinne ja sinne, ei merkitse sitä, että myös hänenkin on päästävä. Sama pätee myös muihin asioihin. Esim jos jollakin o niiiiiiiiiiiin makeet kengät, ni et munki pitäis saada samat, ni ei saa. Ostakoot itse omalla rahalla. Ja et ku muillakin o ne ja ne asiat, munki o saatava ne......ei onnistu !!!!!! Lapsille ei saa antaa liian helposti periksi mistään asiasta. Se tekee niistä tyhmän ja huonokäytöksisen narsistin. Sellainenko lapsen haluatte ???? Näemmä.
Asutaan Tampereella ja olen hakenut Helsingistä yöllä ja Seinäjoelta. Helsingistä sovitusti ja Seinäjoelta extempore kun lapsi sairastui. Eli hakisin kyllä mistä vaan. Toki jos bussi lähtee kotiin päin esim klo 02.00 tunnin matkan päästä niin en lähtisi yhdeltä hakemaan vaan sanoisin että odottaa sitä bussia. Jos haluaa kotiin ennen kahtatoista niin hakisin.
Lapseni on menossa yökyläsynttäreille viikon päästä ja olen luvannut hakea yöllä kotiin jos ei haluakaan jäädä yöksi. Haen hänet noin 30 kilometrin päästä tuolloin.
Periaatteessa siis haen mistä vaan mutta toki järkevyyden rajoissa eli haen jos ei bussilla pääse tai sitten jos on selkeä syy hakemiselle.
Niin on muakin aikoinaan haettu. En antaisi itselleni ikinä anteeksi sitä etten olisi laiskuuttani lastani hakenut ja sitten sattuisi jotakin. Sen verran tärkeitä nuo ovat.
Vierailija kirjoitti:
Naapurista, muutaman metrin päästä. Kulkekoot bussilla. Jos niitä siis olisi. Ja ku ei oo autoakaan saati ajokorttia......... Ja vaik oliski, ni en hakis. En edes päästäisi. Se, et kaikki muutkin mukamas pääsee sinne ja sinne, ei merkitse sitä, että myös hänenkin on päästävä. Sama pätee myös muihin asioihin. Esim jos jollakin o niiiiiiiiiiiin makeet kengät, ni et munki pitäis saada samat, ni ei saa. Ostakoot itse omalla rahalla. Ja et ku muillakin o ne ja ne asiat, munki o saatava ne......ei onnistu !!!!!! Lapsille ei saa antaa liian helposti periksi mistään asiasta. Se tekee niistä tyhmän ja huonokäytöksisen narsistin. Sellainenko lapsen haluatte ???? Näemmä.
Millainen lapsuus/nuoruus sulla oli? Säälin lastasi kun on noin jyrkkä ja tunteeton vanhempi. Ennemmin tommonen välinpitämättömyys jättää niitä jälkiä kuin se että vanhempi on reilu.
Kyllähän elämässä, varsinkin nuorena, kuuluu kokeilla ja tutkia niitäkin asioita joista ei etukäteen varmaksi tiedä tykkääkö. Ihan hassu viesti teinille olisi opettaa, että jos et ole varma tykkäätkö tai pärjäätkö, kannattaa olla yrittämättä ja edes miettimättä miten se voisi toimia.