Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasataman ongelmatalon vuokranantaja: Vaikka kuinka häiriköi tai jättää vuokrat maksamatta, asukkaalla on oikeus kotiinsa

Vierailija
15.01.2025 |

Ennen nämä olivat ongelmalähiöiden ongelmia. Surullista että nämä ongelmat ovat levinneet jo ympäri Helsinkiä.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8208744

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ostanut kalasatamasta asuntoa! Vaan paljon miellyttävämmästä paikasta, jossa luonnonsuojelualueita, metsää, merta ja tilaa liikkua luonnossa

Itseäkin käy sääliksi ne jotka ovat erehtyneet ostamaan asunnon sieltä. Hinnat ovat laskeneet, joten et pääse kämpästä eroon ilman suurta tappiota. Siinä Hermannin rantatien ja Vanhan talvitien välissä on jotain punatiilisiä taloja joissa ei edes pihat ole valmiina ja poliisi joutuu käydä jatkuvasti ratkomassa ongelmia. Itsellä ei olisi varaa ikinä ostaa siitä asuntoa, joten ihmettelen miten sinne on päätynyt niin paljon päihdeongelmaisia asumaan.

Asuntosijoittajat ostaneet, asunnot eivät mene kaupaksi, joten laitetaan vuokralle. Siinä saa yksityinen omistusasuja mielenkiitoisia naapureita seinäntaakse. Kiäh, kiäh.

Olet varmaan joku uskovainen, niinkuin se piirustelija, joka hirnui innoissaan kuin rikkaita kuoli tulipalossa. Eikä ne edes kaikki olleet mitään rikkaita.

Vierailija
42/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ostanut kalasatamasta asuntoa! Vaan paljon miellyttävämmästä paikasta, jossa luonnonsuojelualueita, metsää, merta ja tilaa liikkua luonnossa

Itseäkin käy sääliksi ne jotka ovat erehtyneet ostamaan asunnon sieltä. Hinnat ovat laskeneet, joten et pääse kämpästä eroon ilman suurta tappiota. Siinä Hermannin rantatien ja Vanhan talvitien välissä on jotain punatiilisiä taloja joissa ei edes pihat ole valmiina ja poliisi joutuu käydä jatkuvasti ratkomassa ongelmia. Itsellä ei olisi varaa ikinä ostaa siitä asuntoa, joten ihmettelen miten sinne on päätynyt niin paljon päihdeongelmaisia asumaan.

Olisko tää aivan mahtava suomalainen systeemi, että samalla asuinalueelle on pakko tunkea omistusasuntojen lisäksi jotain kaupungin vuokra-asuntoja? 

Se on ihanan wokea että porho pääsee nauttimaan narkin seurasta naapurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tämä tulkita niin, että sopimustaan noudattavalla vuokralaisella ei olekaan samanlaista oikeutta kotirauhaan eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan?

Milloin asiat meni näin päin sitä itteään tässä maassa?

näiltä kunnon vuokralaisilta yleensä laskutetaan ties mitä poismuuton yhteydessä, häirikköjä paapotaan ja jäljet rempataan muiden laskuun sitten. tää on vähän extremeajattelua, mutta miksi näille nisteille ja muille häiriköille voida perustaa jotakin omaa aluettaan missä saavat valvottaa sitten toinen toisiaan ihan vapaasti ja notkua kimpassa rappukäytävässä. Itsekin edellisessä asunnossa pääsin nauttimaan sellaisesta lähes 24/7 metelistä ja häröilystä..tai oli ne hiljaa jostakin 7-14 välisen ajan eli silloin kun mun piti tehdä skarppina töitä vaikken yöllä ollut saanutkaan nukutuksi.

Täysin samaa mieltä. Omistusasukkaille omat alueensa ja vuokra-asunnoille omat alueensa. Siellähän rellestävät keskenään häiritsemättä kunnollisia ihmisiä. Lisäksi uusien asuntojen yhtiölainaosuuksia huomattavasti pienemmäksi ja myyntihinta suuremmaksi niin vähentää intoa sijoittamiseen plus suojelee muutenkin ihmisiä maksuvaikeuksilta. 

Vierailija
44/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ongelmalliset saa niin paljon rahaa, asuu paraatipaikalla Kalasatamas, vaikkakin vuokralla?

Kun tsiigaa noit vuokra-asuntojen hintoi ni oha ne ny iha jäätävät?

Ööh kaupungin asuntoja?

Helsingissä on se paska politiikka, että itse ostat asunnon 8-10t euron neliöhintaan ja viereen rakennetaan tyyliin hoas, kaupungin asunto, tukitoimintapiste tms Tosi reilua asunnon ostajille. 

Vierailija
45/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juli Living ei ole sama asia kuin Heka. Juli Living on oikeistolaisen yhteiskunnan unelma: yksityinen vuokranantaja ja sijoittaja. Sitä ei kiinnosta paskaakaan ketä siellä taloissa asuu tai miten ne riehuu, pääasia että Kela toimittaa rahat joka kuukausi.

Ei kai se oikeistolaisten vika ole, että Helsinki on täytetty narkkareilla joita ei kiinnosta elää kuten kansalaisen täytyy.

Vierailija
46/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yksityissijoittajat.. tehkään nyt stana niitä määräikaisia soppareita, niin pääsette eroon ongelma-asujista kertaheitolla. 

Vierailija
47/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ongelmalliset saa niin paljon rahaa, asuu paraatipaikalla Kalasatamas, vaikkakin vuokralla?

Rahaa on.

- Kela

Vierailija
48/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tämä tulkita niin, että sopimustaan noudattavalla vuokralaisella ei olekaan samanlaista oikeutta kotirauhaan eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan?

näiltä kunnon vuokralaisilta yleensä laskutetaan ties mitä poismuuton yhteydessä, häirikköjä paapotaan ja jäljet rempataan muiden laskuun sitten. tää on vähän extremeajattelua, mutta miksi näille nisteille ja muille häiriköille voida perustaa jotakin omaa aluettaan missä saavat valvottaa sitten toinen toisiaan ihan vapaasti ja notkua kimpassa rappukäytävässä. Itsekin edellisessä asunnossa pääsin nauttimaan sellaisesta lähes 24/7 metelistä ja häröilystä..tai oli ne hiljaa jostakin 7-14 välisen ajan eli silloin kun mun piti tehdä skarppina töitä vaikken yöllä ollut saanutkaan nukutuksi.

Sehän olisi aparthaidia, hyi hyi.  Ideologia ensin.

Vierailija
49/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella taloyhtiöllä on mahdollisuus lisätä lunastuslauseke yhtiöjärjestykseen. Pysyvät inhat vuolralaiset poissa, jos joku sijoittaja yrittää hankkia kämpän talosta.

Vierailija
50/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamasta on tullut kantakaupungin inhottavin alue. Olen siellä töissä ja jatkuvasti näkee poliisien rynnäköivän asuntoihin usean poliisipartion voimin. Ilmeisesti niitä uusia kämppiä ei ole saatu kaupaksi ja on laitettu vuokralle. Ja vuokralaisiksi on tullut narkkareita.

Eikös tämä kyseinen talo ole vuokrataloksi rakennettu. Ilmeisesti vuokrat ovat niin suolaiset, että vain sossulla on varaa maksaa ne.

Katselin näitä vuokria tuossa talossa niin yksiöt miltei 1000e. Miten hitossa talossa asuu sitten niin paljon ongelmaväkeä?

Vierailija
51/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamasta on tullut kantakaupungin inhottavin alue. Olen siellä töissä ja jatkuvasti näkee poliisien rynnäköivän asuntoihin usean poliisipartion voimin. Ilmeisesti niitä uusia kämppiä ei ole saatu kaupaksi ja on laitettu vuokralle. Ja vuokralaisiksi on tullut narkkareita.

Eikös tämä kyseinen talo ole vuokrataloksi rakennettu. Ilmeisesti vuokrat ovat niin suolaiset, että vain sossulla on varaa maksaa ne.

Katselin näitä vuokria tuossa talossa niin yksiöt miltei 1000e. Miten hitossa talossa asuu sitten niin paljon ongelmaväkeä?

Kela Gold...

Vierailija
52/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh kaupungin asuntoja?

Helsingissä on se paska politiikka, että itse ostat asunnon 8-10t euron neliöhintaan ja viereen rakennetaan tyyliin hoas, kaupungin asunto, tukitoimintapiste tms Tosi reilua asunnon ostajille. 

Ja sit rakennusten välimatka tyyliin 10 metriä. Asuntosäästäjä voi sit kattoo omasta ikkunasta, kun naapuritalossa kokataan nistipataa.

Vierailija
53/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lehdissä ihmetellään miksi Redi ei vedä porukkaa, ostavaa sellaista. Veikkaan että siellä löytyy kanssa sitä notkujaa ja häirikköä kuten Triplassakin.

ja se ei ole ratkaisu että vuokratalot ja omistustalot eri alueille. Varsinkin pk-seudulla moni työssä käyvä asuu vuokralla, sillä omaan ei ole varaa ja viettää kotona ihan seesteistä elämää eli ei häiriköi naapureita. Heitä on turha niputtaa samaan ongelmia aiheuttavan jengin kanssa.

Vierailija
54/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumekauppiailla on kyllä rahaa. Heillä on sitä paljon enemmän kuin keskiluokalla normaalisti.

Vierailija
55/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sitten lehdissä ihmetellään miksi Redi ei vedä porukkaa, ostavaa sellaista. Veikkaan että siellä löytyy kanssa sitä notkujaa ja häirikköä kuten Triplassakin.

ja se ei ole ratkaisu että vuokratalot ja omistustalot eri alueille. Varsinkin pk-seudulla moni työssä käyvä asuu vuokralla, sillä omaan ei ole varaa ja viettää kotona ihan seesteistä elämää eli ei häiriköi naapureita. Heitä on turha niputtaa samaan ongelmia aiheuttavan jengin kanssa.

Ei Redissä ole muuta ongelmaa kuin sijainti. Toimii hyvin lähialueen asukkaille kuten Kaari, mutta ei sinne kauempaa jaksa.

Vierailija
56/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka 5. suomalainen käyttää satunnaisesti huumeita, niin jokainen ymmärtää kuinka isot markkinat siinä on. Moni ongelmatapaus saa leveän elämän huumekaupalla.

Vierailija
57/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin armeijassa niin samassa talossa asuva nainen oli tehnyt minusta  yli 50 ilmoitusta metelistä ja häiriköinnistä vaikka en edes ollut kotona häiriöiden aikaan. Valitettavasti kunta joka oli vuokranantaja uskoi sitä naapuria joka oli 66 v nainen. Vuokranantaja yritti häätää minua eikä uskonut etten ollut edes kotona. Vuokranantaja oli itse tyhjentänyt asuntoni enkä tiennyt mitään koska olin ollut 2 kuukautta muualla. Olin armeijan leirillä ja kävin lomalla tyttöystäväni luona. Tein vuokranantajasta rikosilmoituksen joka tietenkin kiisti kaiken eikä uskonut että olin armeijassa. Vuokranantaja oli hajottanut kalusteitani muun muassa 2000 euron kirjahyllyn. Se tuomittiin maksamaan minulle 13000 euroa ja se naapuri joka valituksia teki. 5500

Vierailija
58/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maajohtaja Milla Kettunen sanoo, että vuokranantajan nopean puuttumisen tiellä on kuitenkin nykylainsäädäntö, joka tuo sopimusta rikkovalle asukkaallekin laaja oikeuden kotirauhaan."

Mites muiden kotirauhan kanssa?

Niinpä. Sairasta. Homman pitäisi toimia niin, että kahdesta varoituksesta tai maksamatta jääneestä vuokrasta ilmoitus että tavarat on ulkona viikon kuluttua mikäli et itse lähde sillä välin. 

Haluatko todella suuren määrän kodittomia Suomeen? Tajuatko kuinka moni työssäkäyväkin elää kädestä suuhun, voi tulla yllättäviä tilanteita. Ja sinä viskaisit pihalle kun vuokra kerran myöhässä? 

Vierailija
59/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin armeijassa niin samassa talossa asuva nainen oli tehnyt minusta  yli 50 ilmoitusta metelistä ja häiriköinnistä vaikka en edes ollut kotona häiriöiden aikaan. Valitettavasti kunta joka oli vuokranantaja uskoi sitä naapuria joka oli 66 v nainen. Vuokranantaja yritti häätää minua eikä uskonut etten ollut edes kotona. Vuokranantaja oli itse tyhjentänyt asuntoni enkä tiennyt mitään koska olin ollut 2 kuukautta muualla. Olin armeijan leirillä ja kävin lomalla tyttöystäväni luona. Tein vuokranantajasta rikosilmoituksen joka tietenkin kiisti kaiken eikä uskonut että olin armeijassa. Vuokranantaja oli hajottanut kalusteitani muun muassa 2000 euron kirjahyllyn. Se tuomittiin maksamaan minulle 13000 euroa ja se naapuri joka valituksia teki. 5500

Äläpä viitsi valehdella. Ne sinun narkkikaverisi siellä mellastivat jos et muka sinä itse.

Vierailija
60/81 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://juliliving.com/properties/juli-kalasataman-edison

Hyvällä paikalla noi asunnot, pihat vielä kesken. Ei näytä hyvältä Kalasataman tulevaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan