Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anne luuli seurustelevansa Brad Pittin kanssa. Menetti 830 000 euroa

Vierailija
15.01.2025 |

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010964510.html

Ai kuvia käytettiin huijauksessa. Brad Pitt väitti olevansa syöpähoidoissa ja tarvi rahaa. Yhteydenotto tuli kätevästi instagrammin kautta.

Kommentit (335)

Vierailija
61/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä toi ihmeellistä ole tässä maailmassa. Meil on edelleen suurinosa väestöstä sellasia että ne uskoo valtamedian esimerkiksi kertovan heille faktapohjaisesti aivan kaiken mitä he lukevat. 

Se mitä mä koitan sanoo on se että se ihminen ei välttämättä ole tyhmä, ihminen voi olla ihan vaan liian hyväuskoinen myös, kuvitella että kukaan ei huijaa häntä

Sen lisäksi on olemassa miljoonia muitakin syitä miksi ihmiset menevät huijauksiin, yksinkertaisimpana on yleensä yksinäisen ihmisen tarve saada vaan jotain kontaktia toiseen ihmiseen, ihan sama onko se huijari vai ei, ei se ihminen sitä siinä mieti

Kyllä se ihminen kuule onnollut tyhmä. Ei voi mitään.

Vierailija
62/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi pääni kiinni ja katoaisi maan alle häpeästä, jos olisin niin tyhmä että kuvittelisi miljonäärin tarvitsevan rahoitusta syöpä hoitoon tai joku Hollywood tähti just minun kanssa Instagramissa "seurustelisi" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hyväuskoisuus ole eräs tyhmyyden laji?

Vierailija
64/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noi kuvat ei näyttäneet AI-kuvilta. Olen nähnyt vain tosi kökköjä Ai-kuvia Brad Pittistä. Ja ollut siinä uskossa, ettei häntä ole helppo kopioida tekoälyllä. Muutenhan joku olisi jo rikastunut sillä ihan rehellisestikin... Ennemminkin väittäisin noita kuvia heikoksi photoshoppaukseksi. Koska tunnistin osan Bradin naamoista yksyhteen uutisista/somesta, mutta miljöistä en tunnistanut yhtäkään, puhumattakaan että olisivat näyttäneet uskottavilta sairaalakuvilta ylipäätään. Tekoäly ei käytä julkkisten naamoja yksyhteen leikkaa-liimaa-menetelmällä, vaan piirtää ne itse uudelleen.

(Minusta tekoälyväite oli tässä keississä mielenkiintoisinta. Tekoäly kiinnostaa.)

Vierailija
65/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hämmästytä. Olen huomannut vanhemmissa sukupolvissa olevan naisia, jotka nykyään saisivat diagnoosin älyllisestä kehitysvammasta mutta aiemmin on riittänyt kun joku on mennyt niiden kanssa naimisiin, niin ne ovat selvinneet läpi elämän ja niiden tilaa on lähipiiri selvästi jopa peitellyt. Jotain yksinkertaista työtä ne on osanneet tehdä ja saaneet lapsia periyttäen sairaat geeninsä. 

Tuollaiset naiset saattavat olla puheliaita mutta jutut liikkuu todella yksinkertaisella tasolla ja lähinnä ne toistelee mitä joku muu on sanonut. On todella karmivaa kun ymmärtää äkisti puhuvansa henkilön kanssa, joka kuuluisi holhoukseen tai laitokseen. 

Vain vanhemmissa sukupolvissa? Minä olen nelikymppinen, ja tiedän useampia kolme-nelikymppisiä ihmisiä, jotka olivat jo kouluikäisinä erittäin ns. yksinkertaisia. Mutta kävivät ihan normaalia koulua (huonolla menestyksellä toki). Osa pärjää elämässä puolison avustuksella (ja yleensä pukkaa maailmaan liudan yhtä yksinkertaisia lapsia), osasta en tiedä miten räpiköivät nykyään, kun lähtökohdat olivat jo kouluaikoina huonot. Yksi oli varakkaiden vanhempien tytär, ja olen ohimennen nähnyt hänen ajavan hienoa autoa ja pukeutuvan hienoihin vaatteisiin. En tiedä mitä töitä tekee, koska yläkoulun keskiarvo oli jotain 5 eikä hän tietääkseni ikinä opiskellut mitään.

Nykylapset varmasti saavat herkästi kaikenlaisia diagnooseja, mutta meissä 80-luvulla syntyneissä (ja ehkä vielä 90-luvullakin) on paljon kaikenlaista tallaajaa, joiden ongelmia ei ole missään vaiheessa kartoitettu.

Vierailija
66/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavasti tehtyjä kuvia LOL

No ne kuvat. Ei tarvitse edes klikata suuremmaksi kun näkee, että ne on tehty copypastena. Tässä tapauksessa on turha puhua tekoälyn saatanallisista kiroista, kun lapsikiin näkee.

Vierailija
67/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hyväuskoisuus ole eräs tyhmyyden laji?

Itse asiassa ihmisiä on helpointa höynäyttää juurikin erovaiheessa. Mullekin tuli "uskonnollista postia", kun aikoinaan erosin. Eikä eroni ollut edes julkinen, joten ihmettelin, mistä olivat keksineet minulle sitä pazkaa lähettää. Ei siis ollut kirkolta, vaan joltain lahkolta, ja ihan selkeä hyväksikäyttöyritys. Roskiin meni.

Vierailija
68/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumoaa aika vahvasti sen argumentin että yhteiskunta olisi meritokratia tai että raha kerääntyisi älykkäimmille. Valtaosa ydinfysiikan tohtoreistakaan ei tule näkemään tuollaisia summia elinaikanaan, sitten jollain random keski-ikäisillä naisilla on satoja tonneja tyhjän panttina makoilemassa (ei edes sijoitettuna).

Tätä muuten ihmettelen itsekin. Mistä edes saavat tuollaisia summia?

Siellä se lukee. Peritty edesmenneeltä mieheltä. Valtaosa tällaisista rahakasoista jota huijauksiin haksahtavilla naisilla on, ovat perittyjä

Voisiko olettaa, että rahaa on vielä jäljellä vaikka huijauksessa menetti melkoisen määrän?

En usko, kun Anne kärsii nyt mt-ongelmista. Se viittaa, että tuli tyhjiinlypsetyksi.

Vierailija
69/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumoaa aika vahvasti sen argumentin että yhteiskunta olisi meritokratia tai että raha kerääntyisi älykkäimmille. Valtaosa ydinfysiikan tohtoreistakaan ei tule näkemään tuollaisia summia elinaikanaan, sitten jollain random keski-ikäisillä naisilla on satoja tonneja tyhjän panttina makoilemassa (ei edes sijoitettuna).

tåssä tapauksessahan se toimi. naista älykkäämpi huijari tuli suurin piirtein miljonääriksi parin viikon työllä. eivät nuo ai-kuvat edes olleet is:n artikkelissa kovin uskottavia, eli tuo nainen on todella yksinkertainen tapaus.

Olen kuullut, että näissä käytetään ns tahallaan vähän tökeröitä kuvia. Näin valikoituu sellainen henkilö, joka ei ymmärrä kovin hyvin mitään muitakaan lomakkeita tai tekosyitä, eli ts maksaa rahaa huijarille helpommin. 

Vierailija
70/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on instagramissa kirjoitellut "Laura Tähkä" ja "Pate Mustajärvi" :-D.

Mulle on kirjoitellut instassa ainakin 100 bradpittiä, vaikka blokkaan niitä, minkä kerkiän. On varmaan yleisin huijaus, mitä on. Twitterissä saan jostain syystä seksiviestejä vähäpukeisilta naisilta, vaikka olen nainen ja naisen nimellä siellä. Ei voi käsittää. Mutta paljon on ammattihuijareita somessa. Ilmiantakaa ja blokatkaa aina. Vaikka itse tajuatte ne huijareiksi, kaikki annet ei välttämättä tajua. Mulla tosin meni instatili lukkoon noin puoleksi vuodeksi, enkä keksi syyksi mitään muuta kuin että joku mun ilmiantama huijari on suuttunut, ja ilmiantanut mut valvojille jollain valheellisella syyllä. 

Vierailija
71/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darwin. Nykynainen löysi vihdoin miehen joka täyttää kriteerit. Kas kun ei huuudeta että yhteiskunnan tulee korvata naiselle tämän menettämät rahat, hän on naisena asainnut parempaa.

Vierailija
72/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huijaus kesti niin pitkään, että on ansainnut nuo rahat. Olisi ansainnut enemmänkin kun teki noin hyvin. Rikkaille tuollainen summa ei merkitse mitään.

Vierailija
73/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuille toimii Arto Satonen paremmin kuin Brad Pitt. On myös uskottavaa, että hän sairastuu.

Vierailija
74/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuli näitä viestejä miehille mahdollisuudesta peniksenpidennyksiin. Jos näihin kaikkiin tarjouksiin olisi tarttunut, niin nyt olisi inarilaisilla ihmettelemistä, koska asun Etelä-Suomessa.

M

Vierailija
75/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erossa sai eli ei ollut tehnyt massin eteen mitään itse.

Twitterissä oli hauska plot twist. Mitä jos Annen eksä olikin tehnyt Annelle källin, ja pöllinyt omat erossa menettämänsä rahat takaisin itselleen?

Vierailija
76/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuli näitä viestejä miehille mahdollisuudesta peniksenpidennyksiin. Jos näihin kaikkiin tarjouksiin olisi tarttunut, niin nyt olisi inarilaisilla ihmettelemistä, koska asun Etelä-Suomessa.

M

:DDD

Vierailija
77/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta noi kuvat ei näyttäneet AI-kuvilta. Olen nähnyt vain tosi kökköjä Ai-kuvia Brad Pittistä. Ja ollut siinä uskossa, ettei häntä ole helppo kopioida tekoälyllä. Muutenhan joku olisi jo rikastunut sillä ihan rehellisestikin... Ennemminkin väittäisin noita kuvia heikoksi photoshoppaukseksi. Koska tunnistin osan Bradin naamoista yksyhteen uutisista/somesta, mutta miljöistä en tunnistanut yhtäkään, puhumattakaan että olisivat näyttäneet uskottavilta sairaalakuvilta ylipäätään. Tekoäly ei käytä julkkisten naamoja yksyhteen leikkaa-liimaa-menetelmällä, vaan piirtää ne itse uudelleen.

(Minusta tekoälyväite oli tässä keississä mielenkiintoisinta. Tekoäly kiinnostaa.)

Brad Pitt sairastaa. Entä sitten? En mä sille rahaa lähettäisi, mutta voin toivottaa pikaista paranemista.

Vierailija
78/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän luullut!

t. Anne

Vierailija
79/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nainen ollut joku vammainen? Ei tuollaiseen voi haksahtaa jos täysillä matkassa? 

Vierailija
80/335 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä. Joko perintönä tai sitten avioliiton kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi