Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 80 euroa ompelijalle että hän vaihtaa 150 euron talvitakkiin uuden vetoketjun?

Vierailija
15.01.2025 |

Takissa ei ole muuten mitään vikaa. Vetoketju on vain hajonnut.

Kommentit (264)

Vierailija
101/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ompelijalle ihan sama homma riippumatta takin hinnasta.

Keskustelua seuranneena olen huomannut, kuinka hämmentävän monelle tämä asia on jotenkin hankala käsittää.

Tämä!

Vierailija
102/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse osaisin vaihtaa vetskarin. Jos hyvä takki niin maksaisin vaihdosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ompelijalle ihan sama homma riippumatta takin hinnasta.

Mutta kun sen valinnan tekee asiakas. Eli en maksaisi. 80€ takki on oikeasti 8€ takki, toki liikkeen pitää voittonsa saada.

Vierailija
104/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin. Ja siis siitä huolimatta, että itsekin osaan. Koska vetoketjun vaihto on yksi hankalimpia korjaustöitä, mitä on. Se on AINA jossain seitsemän erillisen listan välissä ja vaatii neljäntoista eri ompelen purkamista ja tikkauksia kolmella erivärisellä langalla.

Siipalta hajosi takin vetskari ja tuttu ompelija tutki takin läpi. Ensiksi siinä oli sen pituinen vetoketju, että niitä ei ole myynnissä tavallisissa kangaskaupoissakaan. Toiseksi siinä olisi ollut kuvaamasi kaltainen prosessi eli lähes purkaa koko takki ja koota uudelleen. Ompeleetkin olisi väkisin jääneet näkyviin sun muuta pikkujuttua lisäksi. Siinä takissa oli onneksi kunnollinen tuulilista, joten sitä pystyi joten kuten käyttämään ilman vetoketjuakin. Parin talven käytön jälkeen sen takin osoite oli roskapönttö, suotta laittaa epäkuranttia vaatetta kierrätykseen.

Vierailija
105/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€ takit on ihan roskaa, ei niitä kannata korjata. Eroa vielä halvempiin ei juuri ole.

Vierailija
106/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö työttömien pajat tekee vitosella vaihtoja? Itse vetoketju ei maksa kuin senttejä, asiakkaalle muutaman euron, pajat maksavat sen asiakkaan hinnan. Eli se vetoketjun hinta vielä vitosen päälle.

Ei tuntunut olevan mieluinen tehtävä tuo ketjun vaihto.

Vierailija
107/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se takki on oikeen rakas ja sun pukeutumistyyliä niin vie jollekin ulkomaalaiselle naiselle. 20-40€ niin vetoketju vaihdettu. 

Vierailija
108/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin jos en osaisi itse hommaa,

alv:n jälkeen tuosta jää 55€ ja siitä kun miinustaa vetoketjun ja muut kulut niin ei paljon nappiin jää.

Älä viitsi. Kallishan tuo hinta on. Totta kai alvia menee paljon, jos hinta on älytön.

Vierailija
109/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80€? Sillä hinnalla saa 4-5 uutta takkia.

Vierailija
110/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin kanssa lähimpään kiinalaiseen ravintolaan. 20€ ja vetoketju vaihdettu huomiseksi 👍

Vierailija
111/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitää elää ja maksaa laskut.

T: Ompeliatar

Vierailija
112/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin jos en osaisi itse hommaa,

alv:n jälkeen tuosta jää 55€ ja siitä kun miinustaa vetoketjun ja muut kulut niin ei paljon nappiin jää.

Älä viitsi. Kallishan tuo hinta on. Totta kai alvia menee paljon, jos hinta on älytön.

Eli itse aiheutettu ongelma tuo alvin suuruuskin.

Vierailija
113/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15€ takista?! Jotain roskaa. Hyvä talvitakki maksaa satoja euroja mutta kestää ditten helposti 10 vuotta.

Vierailija
114/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aivan liian kallis. Toki vaihdan itse vetoketjuni, ei se vaikeaa ole. Miehenikin sai ommeltua ketjun takkiinsa kun vähän häntä neuvoin. Youtubesta löytyy opetusmateriaalia jos ei ole kuka opettaisi.

Vierailija
115/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v vanhassa takissa joka ei uutenakaan maksanut 80 euroa vaihtaisin itse. (itsellä just tuo tilanne). Hyvä käyttötakki muuten tilanteisiin jossa ei niin väliä miltä näyttää, mutta vetoketjut oli kyllä maksimaalisen surkeaa laatua. 

Vierailija
116/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15€ takista?! Jotain roskaa. Hyvä talvitakki maksaa satoja euroja mutta kestää ditten helposti 10 vuotta.

Niin, samaa roskaa kuin 150€ takitkin. Samaa mieltä olen tuosta, että hyvä talvitakki maksaa kaupassa satoja euroja (ja vielä enemmän).

Vierailija
117/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin. Ja siis siitä huolimatta, että itsekin osaan. Koska vetoketjun vaihto on yksi hankalimpia korjaustöitä, mitä on. Se on AINA jossain seitsemän erillisen listan välissä ja vaatii neljäntoista eri ompelen purkamista ja tikkauksia kolmella erivärisellä langalla.

Siipalta hajosi takin vetskari ja tuttu ompelija tutki takin läpi. Ensiksi siinä oli sen pituinen vetoketju, että niitä ei ole myynnissä tavallisissa kangaskaupoissakaan. Toiseksi siinä olisi ollut kuvaamasi kaltainen prosessi eli lähes purkaa koko takki ja koota uudelleen. Ompeleetkin olisi väkisin jääneet näkyviin sun muuta pikkujuttua lisäksi. Siinä takissa oli onneksi kunnollinen tuulilista, joten sitä pystyi joten kuten käyttämään ilman vetoketjuakin. Parin talven käytön jälkeen sen takin osoite oli roskapönttö, suotta laittaa epäkuranttia vaatetta kierrätykseen.

Vastaisuuden varalle: vetoketjun voi ommella myös vanhan vetoketjun alle. Tämä pn helppo ja hyvä keino silloin jos kyseessä einole mikään juhlatakli.

Vierailija
118/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks ompelija pyysi 135e silkkijakun hihojen lyhennyksestä. kysykää joo aina etukäteen. toki heillä on liiketilakulut yms,mutta jopa pomppas. yks kampaaja tekee sitä jkl että tekee perus raidat 4h ja ottaa 4-500e niin hidas,itse työ ei voi kestää kun vasyaavasta on kokemuksia,kestää 2 ja puoli tuntia ja ulos. tää kampaaja kuin etana ja märän tukan selvityskin kestää ja kestää kuin hammasharjalla miniosia, hoh hoijaa, sit muka miten iiiso työ . 40 vuotta käyny kampaajalla,kukaan muu kuin toi ja toinewn eli kaksi samanlaista on kuin etanoita. kreetalle ehtis lentää jo ja väsymys, oliiko muitakin menoja   ,kun on uskonut että normi kampaaja duunaa perusraidat nopeesti. ja on vaikeasti vaalentuva,silti muut tehneet 2 ja puoli tuntia. voihan sitä tehdä vaikka 7h, onko tarkoituksellista hidastelua ja rahastusta.

80e vetoketju ei kuullosta ok. 3oe on ollut monella. kaverihinta 25 jos sillä kone. koneenlaina kamulta 1e jos itse osaat

Vierailija
119/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksiko  pitäs vaihtaa?

Tuossa nollan ja 80 euron välissä ei taas olekaan mitään muuta summa, vai kuinka?

Ilmiömäisen tehotonta toimintaa jos vetoketjun vaihtoon saa kulumaan 80€ 

Sen 150€ takin hinta kiinassa tai vietnamissa on jotain 5-6€ luokkaa.

No mikset vaihda itse? Tule sitten sen jälkeen tänne ihmettelemään kuinka tehotonta toimintaa sait itse aikaan ja arvioi samalla paljonko sinun aikasi, työsi ja ammattitaitosi arvo on. Ai niin, ja muista vähentää myös kulut ensin päältä.

Vierailija
120/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa monet asiat, kuten korjausompelu, on sietämättömän kallista.

Saksassa, missä itse olen asunut, takin vetoketjun vaihto maksaisi korkeintaan 30 euroa.