Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 80 euroa ompelijalle että hän vaihtaa 150 euron talvitakkiin uuden vetoketjun?

Vierailija
15.01.2025 |

Takissa ei ole muuten mitään vikaa. Vetoketju on vain hajonnut.

Kommentit (264)

Vierailija
261/264 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella hyvä takki niin voisin harkita maksavani

Minä maksoin ompelufirmaa pyörittävälle ammattilaiselle 65 euroa siitä hyvästä että hän korjasi yli 20 vuotta vanhan irtovuorellisen pitkän mustan nahkatakin vetoketjun. Kyseinen takki oli ja on erittäin kestävä ja nykyisin on hyvin hankalaa löytää vähänkin pidempiä miesten nahkatakkeja, jotka ulottuisivat hiukan polven yläpuolelle eivätkä olisi vain lyhyitä nahkapusakoita. Pidempi nahkatakki suojaa myös alaselkää ja on aikuisempaan makuun sopiva. Kun siinä on vielä irrotettavat vuoret, kyseistä takkia voi käyttää periaatteessa loppusyksystä ja alkukevääseen ja keskellä talvea sen alla voi käyttää lämmintä fleece-paitaa.

Vetoketju korjattiin erittäin ammattilaisesti eikä minulla ole kotona ompelukonetta vaikka korjaankin pienempiä vikoja itse neulan ja langan avulla.

Vierailija
262/264 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta talvirotsi 30€,on oikeasti lämmin

Montako Suomen talvea arvelit 30 euroa maksavan talvitakin kestävän? 5-10?

Samoin kunnolliset talvikengät maksavat vähän enemmän mutta ne myös kestävät pidempään ja tuntuvat myös jalassa paremmalta, jollei sitten kulje ympärivuotisesti valkoisissa tennareissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/264 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ensin tutkia riittääkö vedettävän osan vaihto. Toisinaan se on helppo vaihtaa, ei ikinä mahdottomuus, omassa kotitakissani olen vaihtanut sen jo 3 kertaa. Vedettävät lipareet kannattaa aina ottaa talteen kun takin hävittää.

Vetoketjun vaihtaminen takkiin ei ole helppo toimenpide vaan monesti siitä tulee ruman näköinen töpöstys. Lieneekö koskaan edes ostanut 80 euron arvoista takkia.

Minä olen korjannut muutaman vetoketjun juuri noin, että olen esim. vääntänyt takin (tarpeettoman) taskuvetoketjun liukurin irti ja puristanut sen sitten sen rikki menneen paikalle. Olen myös korjannut youtuben ohjeella vetoketjun alareunan rispaantuneen muoviosan siten, että ketjun saa taas kiinni.

Temusta saa myös pikku rahalla hyviä vetoketjun korjaussarjoja, joissa on kiinni napsautettavia liukureita ja vetimiä sekä hammastuksia. Olen laittanut vetimiä joihinkin takkeihin, kun avainrengas tai paperiliitin vetimenä ei ole yhtä nätti kuin oikea vetoketjuvedin.

Temu on köyhän pelastus ja korjausapu monessa asiassa. Pelastin kerran rikki menneen tietokoneeni kovalevyn tiedot. Ostin auki puretusta tietokoneesta irrottamalleni M.2 SSD-kovalevylle kotelon, jolla siihen sai USB-liitännän. Käynnistin sitten toisen tietokoneen tältä "ulkoiselta kovalevyltä" ja sain kopioitua tiedot talteen. Toimenpide maksoi minulle 11 euroa. Tietojen pelastaminen jossain liikkeessä olisi maksanut enemmän ja nyt minulle jäi myös hyvä ulkoinen SSD-muisti.

Vierailija
264/264 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella hyvä takki niin voisin harkita maksavani

Minä maksoin ompelufirmaa pyörittävälle ammattilaiselle 65 euroa siitä hyvästä että hän korjasi yli 20 vuotta vanhan irtovuorellisen pitkän mustan nahkatakin vetoketjun. Kyseinen takki oli ja on erittäin kestävä ja nykyisin on hyvin hankalaa löytää vähänkin pidempiä miesten nahkatakkeja, jotka ulottuisivat hiukan polven yläpuolelle eivätkä olisi vain lyhyitä nahkapusakoita. Pidempi nahkatakki suojaa myös alaselkää ja on aikuisempaan makuun sopiva. Kun siinä on vielä irrotettavat vuoret, kyseistä takkia voi käyttää periaatteessa loppusyksystä ja alkukevääseen ja keskellä talvea sen alla voi käyttää lämmintä fleece-paitaa.

Vetoketju korjattiin erittäin ammattilaisesti eikä minulla ole kotona ompelukonetta vaikka korjaankin pienempiä vikoja itse neulan ja langan avulla.

Johan olet hankalan takin löytänyt, ihan vuorellisen. Mahtaa olla epämiellyttävä pitää päällä. Osta seuraavan kerran ihan oikea vuorillinen takki.