Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 80 euroa ompelijalle että hän vaihtaa 150 euron talvitakkiin uuden vetoketjun?

Vierailija
15.01.2025 |

Takissa ei ole muuten mitään vikaa. Vetoketju on vain hajonnut.

Kommentit (264)

Vierailija
61/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta riippuu siitä, kuinka hankala se vetoketjun vaihtaminen on. Jos se on vain päälle ommeltu, niin se vaihtaminen on helppoa, mutta jos se on päälliskankaan ja vuorin välissä, niin siinä on aika paljon tekemistä, että se ketju istuu kunnolla eikä vuori irvistele ompeleista eikä vedä ruttuun.

Kuuluuko vetoketju myös hintaan? Jämäkkä takkiketju, usein kaksisuuntainen, on varsin hintava. Halvinta rimpulaa ei kannata ostaa.

En ole ompelija, mutta aktiivinen ompelun harrastaja, ja olen vaihtanut omiin ja toisten vaatteisiin usein vetoketjuja. Toisin sanoen tiedän, miten työläs ison päällystakin vetoketjun vaihtaminen on niin, että työn jälki on moitteeton, joten en pidä ap:n mainitsemaa hintaa suurena.

Vierailija
62/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse tietysti ja kavereille ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80e kuulostaa aika koavlta hinnalta. Paljonokhan suutari ottaisi?

Muuten vaihtaisin varmaan itse jos takki edelleen on hyvä ja mieluisa. 

Ompelijat eivät erityisemmin nauti tuosta hommasta, ja se kuitenkin vie jonkin verran aikaa. Isäni on sähköasentaja, ja sanoo aina että jos kysytään tekemään jotain tympeää hommaa, hän hinnoittelee sen niin korkealle että mikäli valinta osuu häneen, ei harmita niin paljon. Jos tarpeeksi moni toimii näin, hintataso määräytyy sitäkin kautta. 

Vierailija
64/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista on. Oletko vertaillut hintoja.

https://www.ompelimokello.fi/Hinnastot/

Vetoketjun vaihto untuvatakkiin SISÄLTÄÄ VETOKETJUN 

57€

https://www.ompelimo-tikkitupa.fi/hinnasto/

Takin vetoketjun vaihto/korjaus Untuvatakki

alk.45€

https://greenompelimo.fi/hinnasto/

Untuvatakki vetoketjun vaihto alk. 55 €

Kun hinnat on merkitty alk. niin se tarkoittaa minimihintaa ja se voi olla paljon enemmänkin, riippuen työn viemästä ajasta esimerkiksi. Tai jos on sellainen "makuupussi"untuvatakki, niin sen vetoketju on paljon pidempi ja kalliimpi kuin sellaisen pusakkamallisen takin vetoketju. Siihen alk. -merkintään ei kannata liikaa tuijottaa.

Vierailija
65/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strategisesti tässä voisi olla järkeä, jos saisi asennettua vetoketjun joka on laadukkampi kuin alkuperäinen.

Vierailija
66/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus, työeläke, vero, työhuone, sair, vak, vetoketjun hankinta ja hinta, polttoaine, auton käyttökulut jne,kuten muussakin työelämässä on. Sitä vaan ei tule ajatelleeksi. Varsinkaan julkisessa pestissä. Ei siitä palkkaa paljoa jää. 

Vierailija
67/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin edullisemman ompelijan, aika kallis hinta vetoketjun vaihdosta.

Vierailija
68/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt vähättele vetoketjun vaihdon vaatimaa osaamista mutta jos vaatekorjaamo tuli perustettua sillä oletuksella että asiakkailta voi veloittaa liikkeenjohdon konsultin tuntihintaa niin kannattaa ruveta katselemaan jotain tavallista päivätyötä tilalle.

80€ vetoketjun vaihdosta joo-o ja tietenkin av-mammat puolustelevat naama punaisena että "ilmaiseksiko se pitäisi vaihtaa" ehehh.

Samat mammaksavat myös silmää räpäytyämättä satasen kun oikein kampaaja lyhensi vähän latvoja kun sen pitkän tukan leikkaamisen kuuluukin olla kallista (vaikka siitä leikataan vain muutama sentti).

Vierailija
69/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden 150 euron talvitakin saa alennusmyynneistä sillä 80 eurolla. Joten en varmaan. Noin paljoa maksaisi.

Vierailija
70/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa on yksi vanhempi, ilmeisesti venäläinen (puhuu kyllä hyvin Suomea) nainen joka pitää ompelimoa ja tekee aivan naurettavan halvalla mitä vain ja on vielä taitava ja hyvän tyylitajun omaava. Olen joskus meinannut maksaa enemmän mitä se pyytää kun hävettänyt maksaa niin vähän.

Joku miesyrittäjä, vaikka joku korjaaja, yhtä vaativasta työstä veloittaisi heti vähintään 5x saman verran. 

Vierailija
71/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi tulee mieleen onko korjattavissa, et tarkemmin kertonut miten vetoketju on hajonnut ja minkälainen se on. Käsityötaitoinen voi esim lyhentää ketjua alapäästä muutaman sentin, jos se on sieltä pahasti vaurioitunut.  Jos taas hampaat ovat vain vääntyneet, ne ovat usein oikaistavissa. Jollei omat aidot riitä, kysäise vaikka suutarilta onko korjattavissa. Uuden laittaminen saattaa onnistua helpostikin vanhaa ommelta purkamatta leikkaamalla vanhasta siivu hammasrajaa myöten pois ja ompelemalla uusi ketju vanhan nauhaan.

Joka tapauksessa korjaus on halvempi kuin uusi vastaava takki, mutta kannattaa aina selvitellä hintoja ensin. Siitä 80:stä eurosta muuten jää vain kohtuullinen korvaus ompelijalle verot ja kulut huomioonottaen, jos hänellä on kalliit toimitilat rasitteena. Toisaalta jollakin saattaa olla joutoaikaa ja tehdä homman paljon edullisemmin.

Vierailija
72/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just paikallinen ompelija vaihtoi mun talvitakkiin ja maksoi 12e.

Otapa tuosta alv 25,5% pois ja mieti tekisitkö itse samalla palkalla yhtään mitään?

Vierailija
73/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt vähättele vetoketjun vaihdon vaatimaa osaamista mutta jos vaatekorjaamo tuli perustettua sillä oletuksella että asiakkailta voi veloittaa liikkeenjohdon konsultin tuntihintaa niin kannattaa ruveta katselemaan jotain tavallista päivätyötä tilalle.

80€ vetoketjun vaihdosta joo-o ja tietenkin av-mammat puolustelevat naama punaisena että "ilmaiseksiko se pitäisi vaihtaa" ehehh.

Samat mammaksavat myös silmää räpäytyämättä satasen kun oikein kampaaja lyhensi vähän latvoja kun sen pitkän tukan leikkaamisen kuuluukin olla kallista (vaikka siitä leikataan vain muutama sentti).

Uli uli. Mitä tekisit itse jos saisit 5e käteen tunnin työstä?

Vierailija
74/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olis varaa ostaa 150e takki niin varmasti olisi varaa maksaa myös vetoketjun korjaus.

Juu kun kaikki rahat kuluivat takkiin joka maksaa oikeastaan enemmän kuin oli varaa niin ilman muuta on varaa maksaa vielä puolet takin hinnasta korjauksiin.

Vierailija
75/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksiko  pitäs vaihtaa?

Näin usein   ollaan odottamassa. T : Ompelija 

Vierailija
76/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papukaijapihdeillä puristat sitä liikkuvaa osaa pikkuisen niin taas toimii.

t. mies

Vierailija
77/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papukaijapihdeillä puristat sitä liikkuvaa osaa pikkuisen niin taas toimii.

t. mies

Ja ei muuten toimi jos hammastus revennyt

Vierailija
78/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli uli. Mitä tekisit itse jos saisit 5e käteen tunnin työstä?

Jos minulta menisi todella 16 tuntia vetoketjun vaihtoon (16*5€ = 80€) niin laittaisin lapun luukulle siinä paikassa.

Tai sitten pyytäisin kaveria ottamaan nyrkkeilyhanskat pois käsistä että vetoketjun ompeluun ei kulu kahta täyttä työpäivää.

Vierailija
79/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaihtaisin itse.

Toki jos en osaisi vaihtaa niin sitten mahdollisesti maksaisin, en kyllä noin paljoa, etsisin halvemman paikan.

Vierailija
80/264 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi, vaihtaisin itse.